EA lägger ned nya Command & Conquer

Permalänk
Medlem

Lika bra så...

Med tanke på hur i princip alla F2P spel från EA är eller blir Pay2Win skräp till slut så bryr jag mig inte ett dugg, även om det va nåt man sett fram emot att pröva sen trailer nåt år sen.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Bättre att dom inte släpper ett spel alls än att dom släpper ett skitigt Pay2Win spel som knappt fungerar enligt mig.

Permalänk
Medlem

Säkerligen lägger man samtidigt ner idén om att göra ett spel i serien efter modellen Free-to-play. Det öppnar upp för mindre aktörer att slå igenom med den modellen. Om vi ser ett spel från EA som i spelmekaniken eller grafiken inte skiljer sig mycket från alphan men har en småfet kampanj och kostar 499kr någon gång år 2015 så bör vi nog inte bli förvånade. Det kommer att sälja på seriens gamla meriter och de flesta som köper det kommer inte att bry sig så mycket om multiplayer.

Kanske Wargaming.net drar igång utvecklingen av ett Free-to-play Total Annihilation i och med detta? Man kan ju drömma.

Permalänk
Medlem

Låter som ett bra beslut, besudla inte en så klassisk spelserie med skit som ingen vill ha. C&C4 var redan uselt och jag är nog långtifrån den enda som anser 3:an vara det sista vettiga C&C spelet.

Permalänk
Entusiast

Jag är lättad över att de skrotade konceptet. Det lät inte som en höjdare faktiskt. Så hoppas de går tillbaks till ritbordet och gör ett riktigt C&C-spel. De borde titta lite på hur de första spelen fungerade och snegla lite på andra stora RTS och vad som gör dem bra. Till exempel borde de fokusera på en stark kampanj. Sen borde de slänga F2P åt skogen. Det verkar som om de behandlar det som en modefluga som helst plötsligt måste ingå i alla spel av ren princip för att det ska sälja. Vissa spel passar det bra som och vissa spel gör det bra. LoL och DOTA2 har skött det snyggt där transaktionerna inte på något sätt påverkar balansen utan allt är kosmetiskt. Här känns det inte som det tillför något utan saboterar bara eftersom ingen kommer köpa kosmetiska saker för singleplayer vilket betyder att den delen kommer prioriteras ner för multiplayer och då gäller det att de kan balansera det bra. Det här är inte ett spel som behöver F2P för att sälja. Ska man starta ett nytt RPGMMO är det halvt omöjligt att gå någon annan väg nu om man inte råkar vara WOW. Samma sak med MOBA. Därmed är inte sagt att alla spel måste bli F2P. Gör det ett bra spel kommer det sälja som smör eftersom alla som har fina barndomsminnen från C&C nu är vuxna och har ett riktigt jobb och tjänar riktiga pengar som de gärna slänger på spel som väcker lite nostalgi. Sen kan de säkert utan problem släppa en expansion till efteråt och dra in ännu mer pengar. Det borde inte vara så svårt att göra en ny version av ett gammalt spel. De behöver inte krångla till det så mycket.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Blev inte direkt förvånad faktiskt !

Tycker bara det är märkligt att det inte skrotade det tidigare då det lagts ner en hel del resurser...?

hoppas verkligen en vettig studio lägger vantarna på detta och fixar en brutal Westwood Studios uppföljare.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

MEN NEJ! Jag som hade hoppats hårt på detta spel!

EA, ni har råd att lägga pengar under bordet.... gör det! istället för att bada i den pengarhög Joakim von Anka är avis på.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Blev inte direkt förvånad faktiskt !

Tycker bara det är märkligt att det inte skrotade det tidigare då det lagts ner en hel del resurser...?

hoppas verkligen en vettig studio lägger vantarna på detta och fixar en brutal Westwood Studios uppföljare.

/Homer_S

Håller helt med i detta. Han dock knappt testa det då jag fick invite för en dryg vecka sedan.

Dock lite synd också när man ändå såg fram mot ett nytt spel. Jag började lira flera av de gamla spelen tack vare detta så det tackar jag EA för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Jag är inte arg, jag är bara besviken. Hade gärna sett ett rts med frostbite

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Jag har ingen relation till C&C serien över huvud taget, det var Total Annihilation, StarCraft och Jagged Alliance när jag var yngre. Men i mina ögon låter det som att EA visste vad de hade fått fram och istället för att bara släppa och få ett bemötande som t.ex. Colonial Marines fick så väljer de att tänka om. Vilket är bättre är väl upp till var och en men om det nu hade mottagits skit finns det ju logik i beslutet.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

F*N jag hade hoppas sten hårt på detta spelet !

Permalänk
Medlem

Så går det när betalningsmodeller och förväntade höga förtjänster får diktera spelmässigt innehåll.

En hel studio och spelserie går i graven för att ledningen som har fokus på intäkter som nummer ett går in och toppstyr. För inte f-n var det spelarupplevelsen som var i fokus när man bestämde sig för microtransaktioner och därmed online...

Permalänk
Medlem

På min tid när man spelade sånnahär spel, när det hete Teberian % Sun då snackade vi spel...westwood studios <3

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Det är inte direkt en chock att höra att ett F2P RTS läggs ner... det har ju hänt med alla andra storsatsade F2P RTS än så länge.
Tror inte det är en modell som kan funka. Ge oss en cheesy krigsberättelse ala 80-tals action film, med rolig gameplay och få in ett bra multiplayer skirmish läge så är jag nöjd. Kunde inte bry mig ett dugg om att spela emot 2000 idioter som man inte vill lära känna när man kan spela med 2 eller 3 av sina närmaste vänner istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker de borde göra en remake på Command And Conquer 95 samt Red Alert 2 bästa i serien.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Alphan var totalt värdelös, helt rätt beslut.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

mEN FÖR I HELVETE LÄS .... De lägger ner den för att spelarna i alphan sa : Detta är inte spelet vi ville ha... Därav tycker jag att det är starkt gjort av EA att inte mjölka eller förstöra CC rykte.

+2 EA -10 Swec medlemmar....

Sorgligt att folk inte läser här, håller med. Men vad kan man förvänta sig...

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Seriöst, läser folk ens vad som står i nyheten? Jag menar.. Om nu folket i alphan tyckte spelet sög och EA valde att lägga det på is så länge så är det ett bra beslut. Inte "OMG EA SUGER!!!11111".

Permalänk
Medlem

http://openra.res0l.net/ Kan alltid vara ett substitut...

Permalänk
Medlem

Suck skandal!! Såg faktiskt fram emot detta. RTS-scenen är tråkigt dominerad av Blizzard behövs konkurrens där. Vore riktigt trist om C&C skulle hamna på EAs kyrkogård för slaktade klassiska spelserier.

Permalänk
Medlem

Red alert serien var grym. C&C Generals var grymt bra för ¨8(?) år sedan.

Sen... vet jag inte vad som hände men såg inget intressant.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Fram till Red Alert 2 vad CNC spelen bra.
EA fördärvar bara det mer å mer.

Lika bra dom lägger ner serien snarast och låt oss ha dom bra minnena kvar än att man gravskändar en serie som borde legat under marken sen en längre tid tillbaka.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Gäller detta Generals 2 ?
Command and Conquer i det stora hela?
Eller bara F2P:n?

Generals 2 vill jag ha, lika stuk som ettan men med Frostbite. Allt efter Generals 1 har varit skit

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Man kan säga vad man vill om EA faktiskt, jag hade dock sett fram emot detta spel mer än något annat C&C på väldigt länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Härligt! Spelserier som mjölkas oavbrutet undkommer inte vår konstruktiva kritik! Nu står Battlefield på tur!

Konstruktiv kritik? Knappast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subtractive:

Jag tycker man kan tyda meddelandet som så att spelet i sin nuvarande form inte fungerade som man tänkt sig. Men att man inte tänker skrota allt jobb man lagt ned på det, utan istället tänka om och fixa till spelet. Kanske är det hela Free-2-Play man vill slopa och istället fokusera på ett vanligt spel istället?

Precis som de sa att de skulle göra från början när det skulle bli Generals 2, ARGH!

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem

EA har aldrig tidigare brytt sig om spelen de säljer är tillräckligt bra för att ens lagligt säljas i vissa länder. Så jag köper inte deras offentliga version av historien om varför spelet lades ned. Dock gör det ingenting då EA och Free-to-Play inte heller tidigare fungerat - utan det blir definitionen utav pay-to-win, det i kombination med ett strategispel luktar surt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lontarus:

Dra åt helvete EA games. Ea är det sämsta som någonsin hänt spelvärlden.

Jag tror att det sämsta som har hänt spelvärden är varken EA, Activision eller Ubisoft.

Jag blir mer och mer övertygad om att folk som kommenterar hatiska kommentarer på Sweclockers, Gamereactor, FZ och allt vad det heter. Det är ni som är det sämsta för spelvärlden.

Det har gått överstyr och det påverkar mer än vad det borde. Ett bra exempel är Xbox One. Microsoft slopade hela konceptet. Det hade varit bättre om det varit kvar så att vi hade fått testa på det medan de som ville ha det traditionella konceptet köpt PS4.

Tror inte att gnällspikarna köper Xbox One i alla fall.

Tack för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt trist, men bra ändå att ge F*N att släppa ett dåligt spel så slipper man bli besviken på det

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!