Titanfall är exklusivt för Xbox One, Xbox 360 och PC

Permalänk
Melding Plague

Titanfall är exklusivt för Xbox One, Xbox 360 och PC

Medan många gamers hoppats på att Titanfall ska komma till Playstation 4 avslöjar Electronic Arts finanschef att titeln är exklusivt för Microsofts plattformar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tur man spelar på PC då! Detta spelet kommer bli grymt!!

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem

bra att det kommer till PC iaf.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Visste vi inte det redan?

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem

Släpps till PC i alla fall. Om det är ett bra spel så kanske man köper det till PC helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som inte är imponerad av detta spel? MechWarrior känns det som =P

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Säger som alla andra, tur att man har PC

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk

Kan förklara Xbox One reklamen då, känns som mycket animeringsjobb om det ändå skulle släppas till konkurrentens konsoll också Dock tror jag inte på Titanfall, och även om ny IP alltid är bra, så skulle MS kanske siktat på andra titlar.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Mmmm. Men de sa väl redan på E3 att det bara skulle komma till PC/Xbox1/360.

Permalänk
Medlem

Förvisso kör man det mesta på PC men titeln rör mig inte i ryggen. Att båda konsoltillverkarna hittar på sånna här saker är inget nytt dock.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Ett FPS som inte kommer till PS4 ser jag som positivt då det redan är alldeles för många sådana som besudlar plattformen. Exklusiva titlar till PS4 får hellre vara RPGs, Äventyrsspel, Sportspel, Bilspel, Fightingspel etc..

Permalänk
Medlem

Jaha? OK!?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Då blir det att lira Titanfall på PC helt enkelt!

Så får man välja något annat av de många häftiga titlarna som kommer komma till PS4

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Dte viktiga är att det kommer till PC, ser riktigt fränt ut.

Permalänk
Medlem

"Vince Zampella, en av Respawn Entertainments grundare, går ut på Twitter och säger att studion inte hade någon vetskap om avtalet förrän nyligen."
Hoppas inte det betyder att de har PS3/PS4 kod rullande på kontoret men nu har avtalat bort möjligheten att släppa det dit...?

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mitrix:

"Vince Zampella, en av Respawn Entertainments grundare, går ut på Twitter och säger att studion inte hade någon vetskap om avtalet förrän nyligen."
Hoppas inte det betyder att de har PS3/PS4 kod rullande på kontoret men nu har avtalat bort möjligheten att släppa det dit...?

Verkligen? Business as usual för EA verkligen om så är fallet men också något slarvigt av Respawn om de nu skrivit under ett avtal och inte läst detta.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokklas:

Ett FPS som inte kommer till PS4 ser jag som positivt då det redan är alldeles för många sådana som besudlar plattformen. Exklusiva titlar till PS4 får hellre vara RPGs, Äventyrsspel, Sportspel, Bilspel, Fightingspel etc..

"Exklusiva" titlar är dåligt för dig som slutanvändare.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jobbigt läge att vara en spelstudio som ska skriva på avtal med EA. Det är lite som att sälja sin själ till djävulen.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Köper Xbox One med Titanfall och Forza 5 dyrt men värt det

Permalänk
Medlem

PC versionen blir alltid en besvikelse när det även kommer till lekmaskinerna. Skulle inte sörja om de skippade PC också.

Permalänk
Inaktiv

Inte intresserad, sen att det är exklusivt med Electronic Arts gör det inte bättre. Lär nog bli ett annat spel där dem mjölkar sina kunder.

Permalänk
Medlem

Väääänta lite nu, varför skulle EA vara boven i detta? Kanske är det snarare Microsoft som har ett finger med i spelet? EA har inget att vinna på att skippa släppa det för PS4.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Som ett fan till det tidigare Mechwarrior gick jag in på deras sida för att kolla lite vad det handlade om och där var INGEN substans what so ever om vad det är för spel. Det enda de utlovar är en massa action - för det är nytt...

Nej, jag ser fram emot tredje instansen av The Longest Journey och Dark Souls II.

Någon måste trycka till EA - de lägger ner spel, skyller på spelarna att de inte kunde fortsätta för att spelet inte tycktes om av Alfa-testarna. Jag har full förståelse för att ett företag har vinstintresse, men att sluta göra bra spel och bara spel som genererar pengar kommer straffa företaget i längden; problemet vi har här, är att de har ekonomin att köpa sig till nya förmågor och nytänkande för att senare kommersialisera det. EA är långt ifrån de ända medges, men de har pung-grepp på Bioware och det stör mig mäkta.

Jag hoppas Blizzard har lyckats lösa deras problem med halvtaskiga releaser nu när de har köpt ut sig ur modersbolaget.

Nu ska jag ta en kaffe, skitmorgon.

Permalänk
Avstängd

Väldigt tråkigt med plattformsexklusiva titlar.
Det är konkurrensfientligt!

Jag tycker att titlar bör vara cross-platform och funka på alla enheter, system och plattformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Väääänta lite nu, varför skulle EA vara boven i detta? Kanske är det snarare Microsoft som har ett finger med i spelet? EA har inget att vinna på att skippa släppa det för PS4.

Nä. EA skulle säkert få sålt fler spel om dom släppte till ps4. Dock skulle jag tro att MS har betalat en viss summa pengar för att få det exklusivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

PC versionen blir alltid en besvikelse när det även kommer till lekmaskinerna. Skulle inte sörja om de skippade PC också.

Spel till PC har ju en tendens att bli en besvikelse just pga konsolerna men nu med x86 i konsolerna så kanske det blir en positiv ändring på det, hoppas jag.

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Ända som drabbas är konsumenterna. Priset på spelen blir indirekt högre pga förlorade försäljningsintäckter av spelet och exlusivitetsavtalet..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

det var ju sagt från början att de inte skulle släppas till pc, NU BLEV JAG GLAD!

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk

Bra att det kommer till PC! Sen är det inget jag är sådär jätteintresserad av har tröttnat ganska ordentligt på FPS och spelar hellre annat.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Bra de kommer på PC.
Därför PS alltid varit min favorit, många "exklusiva" xbox kommer till PC ändå så win/win

Även om porteringarna ibland är meh så kan man spela det iaf