Bannad från er bf4 server pga en dum insult kl 04 på morgon :(

Permalänk
Medlem

Bannad från er bf4 server pga en dum insult kl 04 på morgon :(

Ber om ursäkt för detta betende! Då detta är den enda vettiga servern känns det dumt att nu sitta och glo i väntan på en unbann eller en annan hardcore server. ;D

[xD]pr0llicious @bf4

Visa signatur

CPU: Broadwell-E I7-6800k @ 4.3ghz CPU-kylare: Corsair h115i // GPU: GTX 970 SLI(gigabyte g1) OC 1450mhz // Moderkort: Asus Rog Strix x99 Gaming // RAM: 32GB hyper x ddr4 2666Mhz //Fractal Design Newton R3 1000W 80+ Platinum// SSD: Windows- Samsung 950 pro 512GB + Samsung 120 GB + Corsair 120 //Chassi: Thermaltake level 10 GT(vitt) // OS: Win 10 // Skärmar: Asus rog swift(27"144hz 1ms gsync) + BenQ XL2420T // Konsol: PS4

Permalänk
Avstängd

Vad gjorde du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ja vad gjorde du? Nu är jag ju nyfiken.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Avstängd

Löjligt att banna folk för sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av kraank:

Ber om ursäkt för detta betende! Då detta är den enda vettiga servern känns det dumt att nu sitta och glo i väntan på en unbann eller en annan hardcore server. ;D

[xd]pr0llicious @bf4

Jag ska kolla upp ärendet.
Det är ingen bra idé att återskapa bannen här i forumet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

fan va ägd

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk

Vad gjorde du?

Visa signatur

|||

Permalänk
SpelClockers

Regelbrottet var punk 3, det blev en temp ban denna gång och bara 3 timmmar. Dock så har orden som användes tidigare genererat perm banningar. Bannen släpper om ett par minuter.

Visa signatur
Permalänk

Vad gjorde du för nåt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Löjligt att banna folk för sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

nej

det behövs mycket mer av banningar för insults

alldeles för många insults i spel

och alldeles för få permbans för återfallsförbrytare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dammskog:

nej

det behövs mycket mer av banningar för insults

alldeles för många insults i spel

och alldeles för få permbans för återfallsförbrytare

Nej, det är rent trams att banna folk på grund av sånt.
Orka bry sig vad nån random skriver i chatten? Det spelar ju ingen som helst roll.
Man behöver väl inte vara så löjligt lättkränkt?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Nej, det är rent trams att banna folk på grund av sånt.
Orka bry sig vad nån random skriver i chatten? Det spelar ju ingen som helst roll.
Man behöver väl inte vara så löjligt lättkränkt?
Skickades från m.sweclockers.com

Fler banns hade vart en väldigt bra idé.

Då kanske folk lär sig att man behöver uppföra sig även bakom ett tangentbord.
Eller springer du runt och skriker ut "insults" till random personer på stan också som en levande twitter-feed?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ootini:

Fler banns hade vart en väldigt bra idé.

Då kanske folk lär sig att man behöver uppföra sig även bakom ett tangentbord.
Eller springer du runt och skriker ut "insults" till random personer på stan också som en levande twitter-feed?

Håller med, helt rätt med tempban för insults, orkar själv inte spela på servrar där alla ska vara så otrevliga, så skönt att det finns iaf en server att välja. Vill ju spela i team, inte bli kallad för en massa skit bara för att någon annan förlorar.

En eloge till TS som lyckas bli bannad från en server mindre än 12 timmar efter spelets release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Nej, det är rent trams att banna folk på grund av sånt.
Orka bry sig vad nån random skriver i chatten? Det spelar ju ingen som helst roll.
Man behöver väl inte vara så löjligt lättkränkt?
Skickades från m.sweclockers.com

eller så kanske det är dags för små barn att växa upp och bete sig som vuxna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Nej, det är rent trams att banna folk på grund av sånt.
Orka bry sig vad nån random skriver i chatten? Det spelar ju ingen som helst roll.
Man behöver väl inte vara så löjligt lättkränkt?
Skickades från m.sweclockers.com

Det är ett omoget beteende att förolämpa folk, och jag vill iaf ha en trevlig stämning på servern jag speler på!

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ootini:

Fler banns hade vart en väldigt bra idé.

Då kanske folk lär sig att man behöver uppföra sig även bakom ett tangentbord.
Eller springer du runt och skriker ut "insults" till random personer på stan också som en levande twitter-feed?

Nej, det gör jag inte. Men jag skulle heller inte bry mig om nån tjomme skulle skrika könsord efter mig, för jag är ingen lättkränkt pajas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

nej

det behövs mycket mer av banningar för insults

alldeles för många insults i spel

och alldeles för få permbans för återfallsförbrytare

nått jag tycker är dåligare än insult´s är att folk bannar spelare som är lite för bra, de blir sura å bannar folk för "Cheeting" väx upp banna inte folk för att dem råkar vara bättre än admins som spelar.. sen de som verkligen kör Aimbot, WallHack osv verkar klara sig väldigt bra....

Detta är inte upplevt på SweC servers, men när vi pratar multigaming överlag så i spel.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av olog-hai:

Nej, det gör jag inte. Men jag skulle heller inte bry mig om nån tjomme skulle skrika könsord efter mig, för jag är ingen lättkränkt pajas.

Skickades från m.sweclockers.com

Oavsett om man är lättkränkt eller inte ska man inte behöva ta förolämpningar i spel eller i verkliga livet det är såna saker som små barn sysslar med för att dom förstår mindre bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Nej, det gör jag inte. Men jag skulle heller inte bry mig om nån tjomme skulle skrika könsord efter mig, för jag är ingen lättkränkt pajas.

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis att inte du gör det, skönt va?
Tänk då på dom andra som faktiskt bryr sig om vad folk skriver, vissa kanske har dåligt självförtroende och tar illa upp vid datorn?
Du säger att du inte är någon pajas, men för mig verkar det helt tvärtom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fors_89:

Grattis att inte du gör det, skönt va?
Tänk då på dom andra som faktiskt bryr sig om vad folk skriver, vissa kanske har dåligt självförtroende och tar illa upp vid datorn?
Du säger att du inte är någon pajas, men för mig verkar det helt tvärtom

Håller med, visa respekt. Hur svårt ska det vara?

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Nej, det är rent trams att banna folk på grund av sånt.
Orka bry sig vad nån random skriver i chatten? Det spelar ju ingen som helst roll.
Man behöver väl inte vara så löjligt lättkränkt?
Skickades från m.sweclockers.com

Det handlar inte om det. Personligen bryr jag mig lika lite eller mycket ifall du förolämpar mig via en internetchatt eller uttrycker dig verbalt face-to-face. Det folk måste lära sig i dagens samhälle är att uppföra sig, bara för att man är anonym så betyder ju inte det att det är fritt fram att bete sig som en douchebag.

Skrivet av Ootini:

Fler banns hade vart en väldigt bra idé.

Då kanske folk lär sig att man behöver uppföra sig även bakom ett tangentbord.
Eller springer du runt och skriker ut "insults" till random personer på stan också som en levande twitter-feed?

Bra sagt! Jag brukar spela med ett gäng admins från en stor svensk serververksamhet för just BF3 och nu BF4 (vill inte nämna företaget per namn). Och de kan tydligt meddela att ca 90-95%% av alla bans beror på folks urusla beteende mot gemene man, och det är rent ut sagt skrämmande hur folk är uppfostrade där föräldrar antigen inte har koll eller bara skiter i hur det egentligen ligger till.

Ont:
Hoppas TS har lärt sig att hålla händerna i styr det är verkligen inte värt att bli bannad för en sådan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

Det är ett omoget beteende att förolämpa folk, och jag vill iaf ha en trevlig stämning på servern jag speler på!

om någon gör det i chatten så ignorrera jag det totalt, vare sig det är mot mig eller någon annan. och pratar om något helt annat.
då brukar folk sluta när dem inte får någon respons.

om alla gör så, så kommer omogna insults att försvinna tillslut, för om de inte får gensvar så finns ingen poäng för dem att hålla på.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

om någon gör det i chatten så ignorrera jag det totalt, vare sig det är mot mig eller någon annan. och pratar om något helt annat.
då brukar folk sluta när dem inte får någon respons.

om alla gör så, så kommer omogna insults att försvinna tillslut, för om de inte får gensvar så finns ingen poäng för dem att hålla på.

Jag skulle vilja påstå att det är rent utsagt tvärt om, om det inte har någon inverkan (straff) att förolämpa folk så finns det ju ingen anledning att inte sluta. Det en arg internet person gör i spel är ju att försöka trigga annat folk att svara, och till slut gör nån det. Enkla och enda lösningen nu är genom kicks/bans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Nej, det gör jag inte. Men jag skulle heller inte bry mig om nån tjomme skulle skrika könsord efter mig, för jag är ingen lättkränkt pajas.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan inte vara så trångsynt att du verkligen tror det handlar om någon är lättkränkt eller inte? Vad sägs om att skapa en miljö där alla är välkomna? Att hänsyn och respekt skall vara hårdvaluta år 2013 är verkligen skrämmande...

Permalänk
Master of Overkill

Jag gillar när folk svär så jag kan banna dom

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag brukar nästan aldrig läsa chatten när jag spelar BF, och skulle jag läsa så bryr jag mig inte ett dugg. Det enda jag brukar göra är att jävlas lite mer med den personen som gnäller på mig. Om han gnäller på att jag kanske campar så campar jag bara ännu mer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av palleralla:

det är såna saker som små barn sysslar med för att dom förstår mindre bra.

Just därför är det på samma nivå att bry sig om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WDac:

ignorrera

Så du tycker folk ska få gonorré för att dom skriver dumma saker?

Hmmm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Så du tycker folk ska få gonorré för att dom skriver dumma saker?

Hmmm.

absolut, de slutar nog rätt snart då

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av olog-hai:

Just därför är det på samma nivå att bry sig om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Du vet inte vad personerna råkat ut för eller får utstå i sin vardag att dom tar åt sig har inte bara med spelets chatt att göra dom personerna har nog det ganska så svårt i livet som det är och tills du själv sitter i samma sits kanske du bör vara tyst om den saken.