Prestandaanalys: Battlefield 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

"Riktigt lata"?

Du har uppenbart precis noll koll på hur tidskrävande eller komplext det är att sätta upp ett större test, och hur många beslut som måste fattas runt vilken hårdvara som ska vara med. Känns som det enda du vill är att kasta skit och visa dig på styva linan, något i alla fall jag klarar mig utmärkt utan.

I det här fallet var minnesbiten helt enkelt bara ett mindre tillägg, som trots det tog ett par timmar att få ut ordentliga siffror på. Vi säger ingenstans att Corsair ljuger, utan påvisar bara att för de allra flesta (aka användare med ensamt grafikkort) finns det andra parametrar som spelar större roll.

Vet precis hur jävligt det är att göra större test, har gjort dussintals större grafer under åren och benchmarkar ofta, hade jag resurserna skulle jag testa minneshastighet själv, och ja jag förstår att det är ett mindre tillägg, tycker bara det hade varit lika bra att göra "det mindre" på ett sätt som hade gett större resultat, och förstår absolut att ni ville göra testet för majoriteten på mer vardaglig hårdvara, men då blev det knappt några resultat heller, vilket var tråkigt.

Hur som helst finns det uppenbarligen FPS att hämta genom att använda snabbare minnen, det vi lärde oss av erat test var att det inte finns något att hämta med en 4770k och ett 290X, tack, men jag är fortfarande intresserad var det finns, Corsair hittade det med ett överklockat system och dubbla grafikkort, hur många överklockar inte sina system här på SweClockers? Skulle vilja dra en vild gissning på uppåt hälften aktiva medlemmar, dessa personer har fortfarande ingen aning om dom skulle få mer FPS genom att byta minnen, i erat test var det ingen skillnad, men många här på SweClockers har märkbart bättre system pga överklockning.

Jag sa även aldrig att "ni" säger att Corsair ljuger, utan användarna säger det, bara kolla igenom denna tråden och förra så är det många som använder ordet. Det som nu hänt efter erat minnestest är att användarna här fortsätter säga att minneshastighet inte spelar någon som helst roll och att Corsairs tester är felaktiga, eftersom nu har ni testat det och det var ingen skillnad, ni är trovärdiga och inte Corsair, spiken i kistan, spelar ingen roll att det är olika hårdvara, jag kan se det framför mig redan nu, att så fort någon i forumet tipsar om att köpa snabbare minne än 1600MHz kommer någon att länka dessa grafer och säga att det absolut inte gör någon skillnad, men stämmer ju inte alltid.

Kasta skit? Jag kritiserar öppet hur ni valde att göra testet, kanske ni läser det och tar en extra funderade nästa gång, vem vet, visst kanske jag inte hade behövt använda mig av "riktigt lata", men det baserar jag på att ni ofta klagar på tidsbrist, då man också får en känsla av att era recensioner i många fall har saknat vissa tester, så som upplösningar m.m, vilket då beror på tidsbrist givetvis och inte lathet men ibland börjar man nästan fundera.

Som sagt, jag vet att det finns prestanda att hämta, det vet ni också, syns tydligt i testet med Medium inställningar, vilket kan bero på att dom begränsas i Ultra pga övriga hårdvaran som ni även säger. Men det är nog bra många fler trots allt som kör Medium än Ultra här på SweClockers, det ni kunde gjort är att lyfta fram Medium och lagt till lite mer text kring situationen, alternativt att testa med överklockat system om det nu ens hade kommit fram större skillnader. Det är tråkigt iallafall att dessa grafer kommer användas i framtiden för att påpeka att folk som har köpt 2000MHz+ minnen mer eller mindre har kastat bort sina pengar.

Jag förväntade mig inte mycket, men iallafall mer.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Finns ingen anledning att vattenkyla om dom håller sig stabila på luft.

Anledningen till att jag inte klarar mig på bara luft är att burken står i ett skåp och kan bara få luft fram och blåsa ut i toppen. Agget får så det klarar sig underifrån.

Sen är det svårt att frångå att det är väldigt kul att bygga en dator med vattenkylning.

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Angående att bencha BF så är det endast relevant att testa i så intensiva sekvenser som man bara kan hitta. Allt annat är meningslöst i ett spel som är så extremt beroende av snabb respons i multiplayerläge. Man kan ha hur bra fps som helst under 99% av speltiden, spelar ändå ingen roll om det skiter sig när det är som tuffast. Extremt irriterande att bli dödad på grund av att responsen inte riktigt hängde med vid någon intensiv fajt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyiriel:

Tested Speed - 2400Mhz
Tested Latency - 11-11-11-27
SPD Latency - 9-9-9-24

"SPD latencies are what is programmed into the memory modules. It's what a computer will use as the default latency settings."

Det betyder väl ändå att dem går att köra i CL9? Eller tolkar jag det helt fel?

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk

Jag har vad som för ett halvår eller så sedan var riktigt bra men nu är helt passé: Överprissatt och hänger inte riktigt med. Jag känner mig som en SAAB-älskare...

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Pillat lite med settings, 120 fps mestadels på ultra

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Dallebull:

En 3570k klockad till 4.8ghz duger INTE till Bf4....
Får drops under 50 rätt konstant på high med två 7950. 68 pers på shanghai

Låter VÄLDIGT konstigt, med min processor kommer jag aldrig under 55 fps på 64-spelar banor.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Nu ska man ju inte klaga på när dom ÄNTLIGEN släpper ett spel med fet grafik men är det inte lite antiklimax när man, som många säger, typ måste köpa en helt ny PC med i princip server prestanda för att det ska gå att köra på max oavsett grafikkort.
Nu är det grafikkorten som kräver så oerhört mycket prestanda att dom fetare processorerna i öfre klassen inte ens klarar att leverera det som krävs utan överklockning. Känns som allt vändes upp å ner på nåt sätt!??

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Inte så spännande val av bana för oss som lirat betan!

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av zhrooms:

Kasta skit? Jag kritiserar öppet hur ni valde att göra testet, kanske ni läser det och tar en extra funderade nästa gång, vem vet, visst kanske jag inte hade behövt använda mig av "riktigt lata", men det baserar jag på att ni ofta klagar på tidsbrist, då man också får en känsla av att era recensioner i många fall har saknat vissa tester, så som upplösningar m.m, vilket då beror på tidsbrist givetvis och inte lathet men ibland börjar man nästan fundera.

Det finns kritik och kritik. Jag har inget emot att diskutera och förklara testförfarandet (något jag ofta gör i samband med diverse recensioner), men det måste vara på en vettig nivå. När du avslutar hela resonemanget med ett konstaterande att vi är "riktigt lata" bara för att vi inte gräver djupare i just DIN hjärtefråga reagerar jag dock, det handlar inte om något annat än att sätta redaktionen i dålig dager. Du skulle kunna få telefonnummer till min fru och fråga lite vad hon anser om just lathetsbiten och hur mycket jag egentligen jobbar..

Du säger att du förstår problematiken med större tester, och då borde du också inse varför vi håller nere antalet scenarion. Så snart man går över från kontrollerad miljö (benchmarks, enspelarläge) till slumpmässigt flerspelarläge ökar tiden för genomförandet helt enormt, varje konfiguration tar kanske 60 minuter att köra under förutsättning att allt rullar på. Av den anledningen måste vi noga väga och prioritera för den här typen av tester, annars blir vi helt enkelt aldrig klara i vettig tid.

Minnesbiten är kanske den generellt minst intressanta jämfört med till exempel grafikkort och CPU, vilket gjorde att den i det här fallet fick hamna i baksätet. Det är du givetvis välkommen att ha åsikter om, men att avfärda som "lathet" blir bara fånigt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Bara jag som får dålig fps med 7950 cf?

Flöt bättre med ett kort, men jag kom ändå aldrig över 60 fps :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Är det vid någon speciell typ av spelsekvens som du får dropsen?

Ne, bara allmänt när det är många spelare/tanks som skjuter osv, saker som smäller etc.
Det är dock jävligt olika, ibland ligger jag runt 80 på ultra på mindre banor med få spelare och ibland orkar datorn inte alls med.
Har inte gjort någon grundligare analys men rent spontant ångrar jag att jag snålade o inte köpte en i7a :/

Skrivet av Razer_08:

Bara jag som får dålig fps med 7950 cf?

Flöt bättre med ett kort, men jag kom ändå aldrig över 60 fps :/

Skickades från m.sweclockers.com

Jag får ingen vidare fps heller, ibland under 50 på high och ibland 80-120 på ultra...
Har du nyaste AMD drivisarna? De ger 20% boost på CFX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razer_08:

Bara jag som får dålig fps med 7950 cf?

Flöt bättre med ett kort, men jag kom ändå aldrig över 60 fps :/

Skickades från m.sweclockers.com

Har du kollat vad du har för temperatur på processorn?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Har du kollat vad du har för temperatur på processorn?

Jag har inga tempproblem i världen men har ändå jävligt ostadig fps, fler förslag?

Skumt, körde just Operation Locker - Obliteration(32) och det dippade aldrig under 70fps@Ultra.
Ojämt som sagt...

Permalänk
Medlem

Tack för ett bra test! Läser varje rec här på sweC och tycker ni gör ett jäkligt bra jobb :-)!
Jag blev gött nöjd med att mina 670 i sli, och 4670k oc, rullar på underbart i iofs 1080p 60fps, och enligt Experience så gick alla inst upp på ultra med min rig:-) Panga På!!

Visa signatur

4670k, Gigabyte GA-Z87X-UD3H, Kingston Hyper X 2400Mhz 8 gb, Gigabyte 670 OC WF SLI, Corsair 800D, Samaung 128 Gb PRO systemdisk, Samsung 256 Gb EVO speldisk, Ett gäng WD Green som lager. Custom vattenkylning på cpu.

Permalänk
Medlem

Man blir ju riktigt sugen på HD 7990 för varje test som går.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Ne, bara allmänt när det är många spelare/tanks som skjuter osv, saker som smäller etc.
Det är dock jävligt olika, ibland ligger jag runt 80 på ultra på mindre banor med få spelare och ibland orkar datorn inte alls med.
Har inte gjort någon grundligare analys men rent spontant ångrar jag att jag snålade o inte köpte en i7a :/

Har inte testat bf4 än men till och med bf3 var mycket processorkrävande. Att en hel del aldrig stöter på det kan bero på spelstil för kör man inte 64 players banor eller mest är sniper så spelar det mindre roll. Om man däremot gillar att gå i närstrid i en gröt av andra spelare blir det genast viktigare

Permalänk
Skrivet av Wolifan:

Nyfiken fråga, kör du Windows 7 eller 8.1?

Win 7 x64, precis som det står i signaturen

Visa signatur

Intel Core i5-11600K + Corsair H100i PRO XT | ASUS TUF RTX 3070 Ti | Corsair LPX 3200 4x8GB | Gigabyte Z590 GAMING X | ASUS PCE-AC68 | PNY XLR8 M.2 500GB + Samsung 850 PRO 256GB + Corsair Force 3 2x120GB | ASUS XonarDX | Corsair AX860 | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer XB271HU + Dell U2412M | Sennheiser PC360 | Logitech G710+ | Mionix Naos QG | Win10x64 | ASUS RT-AC66U

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zhrooms:

*Lång text*

Det du glömmer zhrooms är att Sweclockers inte har hur mycket tid som helst och de måste få ut så mycket information de kan till så många som kan uppskatta det som möjligt och om de ska gå in på så små detaljer som vi entusiaster bryr oss om så skulle de inte hinna få ut prestandaanalysen i tid till lanseringen.

Om du inte visste det så är Sweclockers faktiskt en ganska stor webbtidning (över 250k unika besök varje vecka) och redaktionen vill ju såklart att så många som möjligt får någonting ut av analysen istället för att snöa in på detaljer om hur olika minnen påverkar monsterriggar för 5-siffriga belopp.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dallebull:

Jag har inga tempproblem i världen men har ändå jävligt ostadig fps, fler förslag?

jag har två förslag
Installera Windows 8.1
och skaffa snabbare minnen

jag märker skillnad nu när jag fixade minnen med 2133 mhz jämfört med gamla 1600mhz minnena
största skillnaden är att CPUn nu orkar mata grafikkortet hela tiden.
jag ligger på 100% GPU usage konstant med ett överklockat GTX 780.

jag misstänker att starkt överklockade CPUer drar bäst nytta av snabba minnen.
CPUer med 3.5Ghz så är det nog inte så viktigt

sen gör windows 8.1 också en jäkla skillnad
CPU optimeringen är mycket bättre.

du kör väl win 7 eller gissar jag fel ;)?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MeanGreen:

Win 7 x64, precis som det står i signaturen

tippar på att alla som har FPS drops kör win 7

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

eyefinity ?

Tycker det är störigt att dem jämför allt detta mot singel monitor

vi som har eyefinity, vilket kort presterar bäst där ?!
vilka crossfire/sli kort funkar bäst med eyefinity på BF4 och andra spel ?

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem

Hur mkt överklockning tål 1600mhz minnen? Känns som dom borde klara högre med lite lägre latency. Har inte lverklickat ram sen Socket A tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Newbie fundering incoming...have mercy.

Det här tolkar jag som om billiga CPU:er potentiellt kommer flaska BF4, ok?

Men då tar man test på annan sajt, då tycks helt plötsligt CPU (knappt) inte spela nån roll alls:

http://www.techspot.com/review/734-battlefield-4-benchmarks/p...

Hur lyckas man (nån, förutsätter att det är techspot) klanta till det så pass att två olika testare ger två totalt olika budskap?

Brukar aldrig kolla pc benchmark, kanske är vardagsmat att en säger X och den andra säger Y fast det handlar om objektiva mätningar, vad vet jag?

Permalänk

Det skulle vara intressant om de testat hur mycket fx 8350 flaskat överklockad!

Visa signatur

Gigabyte X399 Aorus Gaming 7 - AMD Threadripper 1900X @ 4,15ghz - G.Skill 2400mhz Flare X 32Gb - Samsung 960 EVO 500gb - MSI GTX 980 ti Lightning - Corsair RM1000x - Phanteks enthoo primo - Custom Water cooling - Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS 2560x1440 144hz

Permalänk
Medlem

Det står ju bara upplösning på sista testet, inte vilka övriga inställningar. På ena testet har dom ju kört medium, det andra kanske high(??).

Därav fps-skillnaderna.. eller?

Skrivet av ipac:

Newbie fundering incoming...have mercy.

Det här tolkar jag som om billiga CPU:er potentiellt kommer flaska BF4, ok?
http://www.sweclockers.com/image/diagram/4973?k=cd3689fda5965...

Men då tar man test på annan sajt, då tycks helt plötsligt CPU (knappt) inte spela nån roll alls:
http://static.techspot.com/articles-info/734/bench/CPU_01.png

http://www.techspot.com/review/734-battlefield-4-benchmarks/p...

Hur lyckas man (nån, förutsätter att det är techspot) klanta till det så pass att två olika testare ger två totalt olika budskap?

Brukar aldrig kolla pc benchmark, kanske är vardagsmat att en säger X och den andra säger Y fast det handlar om objektiva mätningar, vad vet jag?

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ipac:

Newbie fundering incoming...have mercy.

Det här tolkar jag som om billiga CPU:er potentiellt kommer flaska BF4, ok?
http://www.sweclockers.com/image/diagram/4973?k=cd3689fda5965...

Men då tar man test på annan sajt, då tycks helt plötsligt CPU (knappt) inte spela nån roll alls:
http://static.techspot.com/articles-info/734/bench/CPU_01.png

http://www.techspot.com/review/734-battlefield-4-benchmarks/p...

Hur lyckas man (nån, förutsätter att det är techspot) klanta till det så pass att två olika testare ger två totalt olika budskap?

Brukar aldrig kolla pc benchmark, kanske är vardagsmat att en säger X och den andra säger Y fast det handlar om objektiva mätningar, vad vet jag?

Sweclocker är en av de få saiter som testar i full multiplayer.
Det ställer mycket hårdare krav på hårdvaran (och testarna eftersom det tar en jäkla tid) men är betydligt mer realistiskt.
Något jag sett uppmärksammas på andra forum, Overclockers UK hade tex sweclockers test av BF4 beta, närmast som referens.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av ipac:

Newbie fundering incoming...have mercy.

Det här tolkar jag som om billiga CPU:er potentiellt kommer flaska BF4, ok?
http://www.sweclockers.com/image/diagram/4973?k=cd3689fda5965...

Men då tar man test på annan sajt, då tycks helt plötsligt CPU (knappt) inte spela nån roll alls:
http://static.techspot.com/articles-info/734/bench/CPU_01.png

http://www.techspot.com/review/734-battlefield-4-benchmarks/p...

Hur lyckas man (nån, förutsätter att det är techspot) klanta till det så pass att två olika testare ger två totalt olika budskap?

Brukar aldrig kolla pc benchmark, kanske är vardagsmat att en säger X och den andra säger Y fast det handlar om objektiva mätningar, vad vet jag?

Skrivet av Anders_023:

Det står ju bara upplösning på sista testet, inte vilka övriga inställningar. På ena testet har dom ju kört medium, det andra kanske high(??).

Därav fps-skillnaderna.. eller?

Skrivet av Ratatosk:

Sweclocker är en av de få saiter som testar i full multiplayer.
Det ställer mycket hårdare krav på hårdvaran (och testarna eftersom det tar en jäkla tid) men är betydligt mer realistiskt.
Något jag sett uppmärksammas på andra forum, Overclockers UK hade tex sweclockers test av BF4 beta, närmast som referens.

Precis som Ratatosk säger är våra tester utförde i multiplayer, vilket ställer högre krav på processorn, medan Techspot kört sina prestandatester i singleplayer Sedan är det även värt att påpeka att resultaten mellan olika sidor kan variera kraftigt beroende på valet av spelsekvens. Vi valde Siege of Shanghai för att det är en av de mer krävande banorna i spelet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

58-74 fps på ULTRA i 1080p. Känner ej igen de sifforna alls. Jag får själv mycket mer än så på de olika banorna.
Vad är det som skiljer? Minnet på 2400mhz?

4770K
med GTX 780OC
2400mhz Vengeance pro
ger mig långt över snittvärdena här.
Har filmat ett exempel.

http://www.youtube.com/watch?v=OGM34QVm2VA&feature=youtu.be

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Sweclocker är en av de få saiter som testar i full multiplayer.
Det ställer mycket hårdare krav på hårdvaran (och testarna eftersom det tar en jäkla tid) men är betydligt mer realistiskt.
Något jag sett uppmärksammas på andra forum, Overclockers UK hade tex sweclockers test av BF4 beta, närmast som referens.

^^

Swec :

Ändra rubriken till prestandatest multiplayer....

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti