På jakt efter FPS CO-OP spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Q1?
Ser kul ut men som sagt så ska det vara First Person Shooter.

Ja Quake 1 = Q1

Skrivet av Ceogar:

Okej, vad har det med saken att göra?

Tycker Starcraft är det bästa rts spelet genom tiderna men det är ungefär lika relevant.

Så du menar att inte co-op existerade i q1?

Permalänk

Borderlands skulle jag säga om man gillar co-op.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Jag var tydligen ganska otydlig men letar efter spel som är FPS (First Person Shooter) och som har en campain (alltså med en story osv) där man kan vara 2 eller fler riktiga spelare. Anledningen är för att jag märkte för inte alls längesen att det inte finns många sådana spel, L4D2 har jag spelat som någon nämde lika dant med Borderlands 2 men enligt mig är de inte så bra shooters i sig. Borderlands är ju väldigt overkligt (likså väldigt kul) och L4D2 tycker inte jag är så bra, visst det är kul men storyn och sådär.. näääee.

Exempel, Bf4 campain där man kan vara upp till 5 stycket (full squad) och spela som de personerna man har sett i singelplayern. Om man bara skulle vara 3 te x så är de andra två AI helt enkelt. Det tror jag skulle vara riktigt kul!

Om jag förstått dig fätt vill du ha en shooter där man spelar mer än en och det finns någon form av sammanhängande tråd mellan banorna.
Det enda spel jag känner till som matchar det är BF3 co-op. Där har du sex banor där man måste vara två spelare som spelar tillsammans.

Permalänk
Medlem

Portal 2

Skrivet av Pellemanify:

Borderland 2 har jag spelat och det har redans nämnts men går Armas campain spela med kompisar?

Rekommenderar Borderlands 2, riktigt skoj!

Permalänk
Inaktiv

Payday 2 är väll rätt ok

Permalänk
Medlem

Hahaha efter att ha läst hela tråden förstår jag din begynnande frustration TS.

Alla kommer med exakt samma förslag hela tiden, och du har redan förklarat vad du tror om dem.

Jag har länge letat efter liknande spel du letar efter, dock lite mer inom RPG-genren.

Gjorde en sökning på Co-Optimus åt dig, dessa är några som listades som "campaign coop":
Dead Island
Resident Evil 5
Operation Flashpoint 2: Dragon Rising
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 (ALLA tom clancy's för övrigt)
Swat 4
Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield
Doom3: OpenCoop (MOD)
Duke Nukem 3D
Codename: Outbreak
Serious Sam 1+2
Arma II+III (kan för övrigt tipsa Arma 3, speciellt när det dyker upp custom Coop-campaigns.)
Operation Flashpoint: Red River
Killing Floor
Synergy (HL2 mod)
God Mode

Detta är bara ett axplock, finns det något spel som är dugligt bra kan du hitta det där iaf

// WoG

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Om jag förstått dig fätt vill du ha en shooter där man spelar mer än en och det finns någon form av sammanhängande tråd mellan banorna.
Det enda spel jag känner till som matchar det är BF3 co-op. Där har du sex banor där man måste vara två spelare som spelar tillsammans.

Typ så ja, jag tänker ett lite mer realistiskt militärspel där det finns en story genom hela spelet, och det enda som jag skulle kunna räkna till det är faktiskt CoD 5 World at war. Alla andra är (vad jag vet) lite väl overkliga t ex Borderlands 2. Såklart jag tycker Borderlands 2 är kul men varför finns det inte fler spel som CoD 5 fast bättre/nyare?

Permalänk
Medlem

Tom Clancy's Rainbow Six Vegas och Vegas2
Båda går att köra storyn i co-op.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av WoG:

Hahaha efter att ha läst hela tråden förstår jag din begynnande frustration TS.

Alla kommer med exakt samma förslag hela tiden, och du har redan förklarat vad du tror om dem.

Jag har länge letat efter liknande spel du letar efter, dock lite mer inom RPG-genren.

Gjorde en sökning på Co-Optimus åt dig, dessa är några som listades som "campaign coop":
Dead Island
Resident Evil 5
Operation Flashpoint 2: Dragon Rising
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 (ALLA tom clancy's för övrigt)
Swat 4
Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield
Doom3: OpenCoop (MOD)
Duke Nukem 3D
Codename: Outbreak
Serious Sam 1+2
Arma II+III (kan för övrigt tipsa Arma 3, speciellt när det dyker upp custom Coop-campaigns.)
Operation Flashpoint: Red River
Killing Floor
Synergy (HL2 mod)
God Mode

Detta är bara ett axplock, finns det något spel som är dugligt bra kan du hitta det där iaf

// WoG

Haha tack för ditt förstående

Blir nog att spela något/några av de spelen som nämnts i alla fall. Tack alla! Jag tror jag fick vad jag sökte så de som vill skriva vidare i tråden, gör det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Tom Clancy's Rainbow Six Vegas och Vegas2
Båda går att köra storyn i co-op.

Riktigt bra Co-op på dom

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk

Ghost recon future soldier? Där kan man köra hela kampanjen tillsammans med en till tre polare.

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig något gammalt spel så har jag för mig att det fanns något mod man kunde ladda ner till Farcry 1.
Grafiken är väl sådär men spelet är jävligt kul.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Timesplitters: Future Perfect (PS2 Splitscreen)
EYE - Divine Cybermancy
Stalker (med mod)

Zombie Army Trilogy.. tyvärr TPS men kampanj co-op

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Fear 3 är väldigt underskattat spel i Coop. Lite gammalt fast helt okej!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Half life 1 coop om du har playstation 2 är rätt roligt om du vill lira äldre spel. Coop läget är utvecklat exklusivt till konsol av gearbox. Innehåller lite ''backstory'' och finns inte till PC vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Kan The Forest vara ett alternativ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Oj en gammal tråd som kommit till liv.

Generation Zero - Som utspelar sig i sverige
Far cry 5 - är kul i co op
wolfenstein youngblood

Permalänk
Medlem

Far Cry 5 och Division 2 kan ni köra igenom. Kanske inte superbra storys men alltid något. Välgjorda spel.

Permalänk

Fear 3 är bra Co op

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...