Google lanserar Nexus 5 och Android 4.4

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Beror med all sannolikhet på Texas Instrument som har lagt ner sin tillverkning av smartphone SOC's, telefontillverkarna är helt beroende av SOC-tillverkarna för få uppdaterad BSP (board support package) och annan firmware för att stödja en ny Android-version.
Galaxy Nexus har ju en OMAP-SOC från TI som antagligen inte supportas längre för Android.
Men visst, om Google betalar tillräckligt mkt så kan ju TI säkert lösa det, men det blir nog mkt dyrt.

Det låter verkligen som en sannolik orsak, en orsak som man också kan acceptera en aning mer än när man läste att Google själva anser att Galaxy Nexus helt enkelt är för gammal.

Skrivet av Zotamedu:

Jag blev också ledsen när jag såg det. Hade hoppats på att få en generation till i alla fall. Får väl nöja mig med 4.3 tills Nexus 6 kommer med Android 5 nästa år.

En tröst är att Google på senare tid har lagt upp i stort sett alla (om inte alla) appar/verktyg som tillkommer med en ny Androidversion på Google Play.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av milo_:

Det låter verkligen som en sannolik orsak, en orsak som man också kan acceptera en aning mer än när man läste att Google själva anser att Galaxy Nexus helt enkelt är för gammal.

En tröst är att Google på senare tid har lagt upp i stort sett alla (om inte alla) appar/verktyg som tillkommer med en ny Androidversion på Google Play.

Ja jag gillar att de mer och mer lyfter ut funktionalitet från själva operativsystemet till lösa appar så de kan uppdateras parallellt. Egentligen vet jag inte om jag har någon större nytta av 4.4 för de flesta nyheterna som hade varit intressanta kräver ju ny hårdvara också. Men det är alltid kul att ha det senaste bara för att.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av toxicious:

Fast du kan inte jämföra andrahandsvärdet på en mobil som kostar mindre än hälften så mycket som den andra, oavsett uppdateringar.
Lever du i Google's ekosystem så kan du mer eller mindre köpa 2 Nexus för varje iPhone.

Så ifall man byter iPhone vartannat år, som de flesta gör, så kan du byta Nexus varje år. Dvs när du säljer Nexusen kommer den dels bara att vara ett år gammal (mindre slitage) samt så kommer den med all säkerhet få nästa års uppdatering, dvs den kommer att vara fullt uppdaterad i ytterligare två år (om man säljer den i samband med att den nya släpps).

Så även om den kommer ha ett konkret lägre andrahandspris så kommer den ha ett relativt högre andrahandspris på grund av mindre slitage och lägre ålder.

Exempel:
Köp Nexus för 400$ - Sälj för 200$ efter ett år - 50%
Köp iPhone för 800$ - Sälj för 250$ efter två år - 30%

http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/37649187.jpg

Men dom där siffrorna har du ju hittat på själv / valt för att få ditt exempel att framstå som bra. Vet inte varför du räknar i dollar (i USA köper nästan alla mobil med abonnemang eftersom det kostar samma med som utan i princip, och abonnemang är svindyrt där). Men Nexus kostar grundmodellen 350$. iPhone 5 kostar 649$. Du får nog 150-200$ beg för din Nexus efter ett år. Du får minst 260-270$ för din iPhone efter ett år, om du säljer till gazelle. Du får nog betydligt mer om du säljer privat. Vet som sagt inte varför vi räknar i dollar, men men.

Köper du vilken som i Sverige kostar de i praktiken samma om du köper med abonnemang men du får betydligt mer betalt för din iPhone när du säljer den efter ett år.

Därmed inte sagt att Nexus 5 inte är en fantastiskt fin och prisvärd mobil!

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja jag gillar att de mer och mer lyfter ut funktionalitet från själva operativsystemet till lösa appar så de kan uppdateras parallellt. Egentligen vet jag inte om jag har någon större nytta av 4.4 för de flesta nyheterna som hade varit intressanta kräver ju ny hårdvara också. Men det är alltid kul att ha det senaste bara för att.

Hade jag varit i din sits hade jag också haft lite användning av dem uppdaterade apparna/verktygen på Google Play, då den enda nyheten jag ser fram emot som tillkommer med 4.4 är transparensen av menyknapparna respektive statusfältet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Är inte det uppenbart? Att riktpris $349 blev riktpris 4495 SEK är ett överpris.

Antar att det finns 3 anledningar: frakten, tull och moms.
Sen är det ju riktpris, alltså inte något pris som alla återförsäljare kommer sätta

Permalänk
Medlem

Jag: Nu har det varit några dyra månader den senaste tiden men denna ska det nog bli en billig månad.
SweC: Google lanserar Nexus 5 och Android 4.4
Jag: http://youtu.be/gocxeqHBiME?t=4s

Den sista kostymen har inga fickor...

Visa signatur

ASUS Rampage IV Extreme | Core i7 3930K | 4x4 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz | 2xGTX680 SLI | NZXT HALE90 1000W | Vattenkylning till CPU och GPU | Intel X25-m 80 GB | Corsair F240 | Antec P183

Permalänk
Entusiast
Skrivet av milo_:

Hade jag varit i din sits hade jag också haft lite användning av dem uppdaterade apparna/verktygen på Google Play, då den enda nyheten jag ser fram emot som tillkommer med 4.4 är transparensen av menyknapparna respektive statusfältet.

Jag är fortfarnade väldigt nöjd med min Galaxy Nexus. Den har åldrats med betydligt mer värdighet än min HTC Hero som blev mer eller mindre oanvändbar i slutet eftersom tekniken sprang ifrån den. Det begränsade lagringsutrymmet var det som blev värst. När jag köpte den låg appar på några hundra kilobyte styck. Nu är nästan alla flera megabyte istället så jag fick helt enkelt inte plats. Där gillar jag hur Galaxy Nexus hanterar det med att låta hela lagringsutrymmet vara systemdisk istället för att partitionera av en bit och kalla resten för lagring. Då behöver jag inte oroa mig när jag plockar ner spel på flera hundra megabyte styck. Känns lite konstigt att jag nu har spel som är större än hela tillgängliga utrymmet i mina gamla telefon. SÅ jag är glad över att utvecklingen stannat av lite.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av tooobe:

Men dom där siffrorna har du ju hittat på själv / valt för att få ditt exempel att framstå som bra. Vet inte varför du räknar i dollar (i USA köper nästan alla mobil med abonnemang eftersom det kostar samma med som utan i princip, och abonnemang är svindyrt där). Men Nexus kostar grundmodellen 350$. iPhone 5 kostar 649$. Du får nog 150-200$ beg för din Nexus efter ett år. Du får minst 260-270$ för din iPhone efter ett år, om du säljer till gazelle. Du får nog betydligt mer om du säljer privat. Vet som sagt inte varför vi räknar i dollar, men men.

Köper du vilken som i Sverige kostar de i praktiken samma om du köper med abonnemang men du får betydligt mer betalt för din iPhone när du säljer den efter ett år.

Därmed inte sagt att Nexus 5 inte är en fantastiskt fin och prisvärd mobil!

Jo fast nu jämförde jag 32GB varianterna. Men jag såg att jag tagit fel pris, iPhonen kostar 750$, vilket nästan är dubbelt (så mitt exempel stämmer fortfarande, sen så lär tillbehören ändå kosta mer så det jämnar ut sig)

Det andra du säger stämmer nog bra. Men du missade att jag pratade om att sälja iPhonen efter 2 år. Då får du inte mer än 250$ för den (om du säljer den här på Sweclockers, och inte till en dum blondin på blocket). Det var liksom det som var hela grejen med exemplet

Permalänk
Skrivet av toxicious:

Jo fast nu jämförde jag 32GB varianterna. Men jag såg att jag tagit fel pris, iPhonen kostar 750$, vilket nästan är dubbelt (så mitt exempel stämmer fortfarande, sen så lär tillbehören ändå kosta mer så det jämnar ut sig)

Det andra du säger stämmer nog bra. Men du missade att jag pratade om att sälja iPhonen efter 2 år. Då får du inte mer än 250$ för den (om du säljer den här på Sweclockers, och inte till en dum blondin på blocket).

Ok, så sämsta tänkbara scenario för iPhone alltså, got it. Missade det - du jämför alltså ett år för Nexus mot 2 år för iPhone? Då borde du väl se till kostnaden per år iaf, trots det? Annars blir det ju rättvist liksom.

Varför inte jämföra 64GB versionerna när vi ändå håller på? Då ligger Nexus jävligt risigt till.

Ledsen om jag verkar irriterad, men det blir jag också när man presenterar vinklade siffror som sanning.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av tooobe:

Ok, så sämsta tänkbara scenario för iPhone alltså, got it. Missade det - du jämför alltså ett år för Nexus mot 2 år för iPhone? Då borde du väl se till kostnaden per år iaf, trots det? Annars blir det ju rättvist liksom.

Skiter ni att läsa det jag skrivit så kan ni väl också skita i att svara på det?

Memebild. Se §1.6 i reglerna.
Permalänk
Skrivet av toxicious:

Skiter ni att läsa det jag skrivit så kan ni väl också skita i att svara på det?

Förlåt men vad är det jag har missat, har läst ditt inlägg 3 ggr nu. Antingen är jag trött (mkt möjligt) eller så är du otydlig.

Jag kan lägga ner den här diskussionen, vet inte ens varför den sker i en tråd om Nexus 5. Det är märkligt, oavsett om det är i en tråd om iPhone eller Android så börjar Androidförespråkarna ta upp och jämföra Android och iPhone. Men det är väl Swec i ett nötskal.

Citat redigerat.
Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av tooobe:

Förlåt men vad är det jag har missat, har läst ditt inlägg 3 ggr nu. Antingen är jag trött (mkt möjligt) eller så är du otydlig.

Du kanske missade mitt första inlägg.

Av vad jag kan avgöra så köper Svensson ny mobil vartannat år, en iPhone. Det här kostar dem ca 800$ (750$ extra omkostnader just för att det är en iPhone, du vet säkert vad jag menar). När de sedan köper nästa iPhone så säljer de den gamla (2 år gammal då) som går för max ca 250$ skulle jag tippa på.

Det betyder att det blir en årlig kostnad på 275$.

Om man istället kör på Nexus och köper en ny varje år, så kostar det då 400$ per år. Men sen så säljer du även din gamla för max 200$ vilket drar ner kostnaden till 200$ per år, plus att du alltid har det senaste.

Så, nu hoppas jag det är klart

...och anledningen till att jag skrev det var för att någon påstod att andrahandsvärdet på en Nexus är värdelöst jämfört med en iPhone och därför är det sämre att köra på Nexus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag är fortfarnade väldigt nöjd med min Galaxy Nexus. Den har åldrats med betydligt mer värdighet än min HTC Hero som blev mer eller mindre oanvändbar i slutet eftersom tekniken sprang ifrån den. Det begränsade lagringsutrymmet var det som blev värst. När jag köpte den låg appar på några hundra kilobyte styck. Nu är nästan alla flera megabyte istället så jag fick helt enkelt inte plats. Där gillar jag hur Galaxy Nexus hanterar det med att låta hela lagringsutrymmet vara systemdisk istället för att partitionera av en bit och kalla resten för lagring. Då behöver jag inte oroa mig när jag plockar ner spel på flera hundra megabyte styck. Känns lite konstigt att jag nu har spel som är större än hela tillgängliga utrymmet i mina gamla telefon. SÅ jag är glad över att utvecklingen stannat av lite.

Precis som du skriver upplever många att uppdateringar inte haft ett lika stort inflytande sedan 4.1 introducerades. Det är naturligt att utvecklingen trappats av en aning när det mesta åtgärdats vid det här laget. Visserligen kommer det minst lika många uppdateringar, men alla är inte lika kännbara nu när Android stabiliserats en aning jämfört med tidigare versioner. Detta är på både gott och ont egentligen.

Permalänk
Skrivet av toxicious:

Du kanske missade mitt första inlägg.

Av vad jag kan avgöra så köper Svensson ny mobil vartannat år, en iPhone. Det här kostar dem ca 800$ (750$ extra omkostnader just för att det är en iPhone, du vet säkert vad jag menar). När de sedan köper nästa iPhone så säljer de den gamla (2 år gammal då) som går för max ca 250$ skulle jag tippa på.

Det betyder att det blir en årlig kostnad på 275$.

Om man istället kör på Nexus och köper en ny varje år, så kostar det då 400$ per år. Men sen så säljer du även din gamla för max 200$ vilket drar ner kostnaden till 200$ per år, plus att du alltid har det senaste.

Så, nu hoppas jag det är klart

...och anledningen till att jag skrev det var för att någon påstod att andrahandsvärdet på en Nexus är värdelöst jämfört med en iPhone och därför är det sämre att köra på Nexus.

Ja ok, det var mycket tydligare. En merkostnad på ~50 dollar per år är det säkert att köra Apple jämfört med Nexus, MINST. Apple tjänar ju sina pengar på hårdvaran vilket Google inte gör, så det är inte mycket konstigt med det.

Håller dock inte med om 50$ extra omkostnader just för att det är en iPhone, vet inte alls vad du menar faktiskt? Vad är det som är obligatoriskt att köpa till iPhone som inte är det till Nexus?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd

Nexus är ju inte värd 4500 kr. Sen är där inget stöd för ett microSD?? Hur tänker tillverkarna när de inte lägger stöd för de. 16gb eller 32 är på tok för lite utrymme.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt sugen men känns för bökigt och riskabelt än så länge att importera så får leva med det iphone 5an ett tag till. :/

Någon som har koll på om man köper lurar i USA och rootar dem tex, är det möjligt att få dem att fungera på svenska banden? Ska nämligen till USA i jul så. Eller om någon kan säga snabbt vad man kanske bör kolla efter för att fåreda på om det är möjligt.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Avstängd

Varför presterar iPhone 5S med 1.3 GHz dual-core, like bra som Nexus med 2.3 GHz quad-core?

Jag vill ha Nexus 5, men vill inte betala 4500 kr.
Dom i andra länder som köper direkt från Google Play Store betalar mycket inte lika mycket...

Synd att inte Google har Play Store i Sverige.
Vill köpa från dom, men dom har ju inte Play Store i Sverige...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alibaba123:

Sen är där inget stöd för ett microSD?? Hur tänker tillverkarna när de inte lägger stöd för de. 16gb eller 32 är på tok för lite utrymme.

För att du skall pröjsa extra för deras molnlagring såklart.

Permalänk
Skrivet av tooobe:

Håller dock inte med om 50$ extra omkostnader just för att det är en iPhone, vet inte alls vad du menar faktiskt? Vad är det som är obligatoriskt att köpa till iPhone som inte är det till Nexus?

För att deras officiella tillbehör kostar mycket (alltifrån adaptrar till extra kablar osv.) samt det klassiska att omvärlden förväntar sig att du kan spendera mer just för att du har en iPhone (vilket var sant när den kom men är inte längre). Dvs den genomsnittlige iPhone-användaren spenderar till exempel mer på appar (som annars kanske hade varit gratis i Play-store). Finns säkert massa annat också.

Visst, man kan köra allt pirat och skita i att spendera ett öre, men det är bara inte vad som brukar ske.

Permalänk
Medlem

När ska de uppdatera Chrome för Android till att bli ens i närheten så funktionellt som på PC? Android Chrome är ett skämt i jämförelse med PC.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem

För dåligt batteri för att vara intressant!

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Skrivet av milo_:

Känner att det är riktigt synd att Galaxy Nexus inte får 4.4. Inte enheten i sig men meddelandet det sänder ut för kommande Nexusmobiler, speciellt när hårdvaran är fullt tillräcklig. Kitkats slogan är "An amazing Android experience available for everybody." 4.4 stora nyhet är ju dessutom att det kan fungera på enheter med 512 MB ram och som generellt är mindre kraftfulla. Hade därför varit trevligt ifall de demonstrerade detta med att släppa den till Galaxy Nexus.

Visserligen får Nexusenheter uppdateringar först men tycker att cykeln är på tok för kort. Till och med Galaxy S2 hade en längre uppdateringscykel än Galaxy Nexus.

Skrivet av milo_:

Det låter verkligen som en sannolik orsak, en orsak som man också kan acceptera en aning mer än när man läste att Google själva anser att Galaxy Nexus helt enkelt är för gammal.

En tröst är att Google på senare tid har lagt upp i stort sett alla (om inte alla) appar/verktyg som tillkommer med en ny Androidversion på Google Play.

Det har mer eller mindre bekräftats att det beror på att Texas Instruments hoppat av mobil-industrin och numera inte uppdaterar drivrutiner och dylikt. Inte mycket Google kan göra åt det. Tror att Nexus 4 kommer ha betydligt längre uppdateringscykel då den är baserad på liknande Snapdragon-arkitektur som Nexus 5.

Själv är jag ruskigt sugen på Nexus 5 men är skeptisk till batteriet. Varför nöja sig med 15-24h som vi gjort nu i flera år när grundmallen till den här telefonen tydligt visar att man kan komma en bra bit över 24h även med tungt användande. Det förbryllar mig verkligen. Men uppdateringar och ett rent android gör att jag överväger det.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt... Är Jelly Bean bättre än KitKat? KitKat gjort för low end mobs?

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Entusiast
Skrivet av vi0lat0r:

Förstår inte riktigt... Är Jelly Bean bättre än KitKat? KitKat gjort för low end mobs?

Nej KitKat är den senaste versionen men en av nyheterna är ny minneshantering så att det ska flyta bättre på enklare telefoner. Google har bara ett OS för alla och att dra drar mindre minne tjänar alla på.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Någon som vet när uppdateringen kommer till Samsung Galaxy S4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Det har mer eller mindre bekräftats att det beror på att Texas Instruments hoppat av mobil-industrin och numera inte uppdaterar drivrutiner och dylikt. Inte mycket Google kan göra åt det. Tror att Nexus 4 kommer ha betydligt längre uppdateringscykel då den är baserad på liknande Snapdragon-arkitektur som Nexus 5.

Själv är jag ruskigt sugen på Nexus 5 men är skeptisk till batteriet. Varför nöja sig med 15-24h som vi gjort nu i flera år när grundmallen till den här telefonen tydligt visar att man kan komma en bra bit över 24h även med tungt användande. Det förbryllar mig verkligen. Men uppdateringar och ett rent android gör att jag överväger det.

Det får vi hoppas gällande Nexus 4. För prestandan finns där och kommer göra det i ett par generationer till.

Skrivet av Rechlin:

Någon som vet när uppdateringen kommer till Samsung Galaxy S4?

Du kommer i första hand erhålla 4.3 som rullas ut för tillfället.

Permalänk

Ser onekligen rätt mumsig ut, synd bara att batteritiden inte var något direkt imponerande. Börjar tröttna på att man ska behöva släpa med sig mobilladdare över allt, bara för att tillverkarna inte kan börja prioritera batteritid för fem öre. Blir ju inte bättre av att man i dagsläget sitter på en iPhone 5 som antagligen är sämst av alla gällande batteritid.

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk
Medlem

Får väl slänga in 4.4 nu i dagarna i min LG 4x.
(<3 root)

Men annars förstår jag inte det här med att det ska köra bättre på sämre telefoner. Äldre telefoner kommer inte få uppdateringen och alla som säljs idag har ändå hyfsad prestanda så de skulle klara 4.3 utan problem. Så dem som får nytta av det är personer med gamla telefoner som pallar roota dem och lägga in 4.4, men även de flesta där har nyare telefoner.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Baxtex:

Får väl slänga in 4.4 nu i dagarna i min LG 4x.
(<3 root)

Men annars förstår jag inte det här med att det ska köra bättre på sämre telefoner. Äldre telefoner kommer inte få uppdateringen och alla som säljs idag har ändå hyfsad prestanda så de skulle klara 4.3 utan problem. Så dem som får nytta av det är personer med gamla telefoner som pallar roota dem och lägga in 4.4, men även de flesta där har nyare telefoner.

Tanken är att Android ska fungera på nya telefoner med sämre hårdvara och 512 MB RAM. Bland annat därför Google säger att Kitkat riktas mot "nästa miljard smartphone-användare".

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Varför presterar iPhone 5S med 1.3 GHz dual-core, like bra som Nexus med 2.3 GHz quad-core?

Jag vill ha Nexus 5, men vill inte betala 4500 kr.
Dom i andra länder som köper direkt från Google Play Store betalar mycket inte lika mycket...

Synd att inte Google har Play Store i Sverige.
Vill köpa från dom, men dom har ju inte Play Store i Sverige...

Ett tips: Vänta ett tag. Önskar nästan (men bara nästan) att jag hade väntat med att köpa min Nexus 4. Köpte den vid release för 4500kr, idag får du den för under 3000kr då svenska återförsäljare insåg att folk importerade osv. Samma sak lär hända med Nexus 5.

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |