Permalänk
Medlem

En liten fråga
beställde 5025062747 Gigabyte GeForce GTX 780 OC r2 3GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe i söndags.
Den fanns i lager då och den gick och beställa tidigare idag och nu finns den inte på eran sida längre och min vara är inte skickad
Kommer jag få den eller vad händer?

Orderhistorik - 40867196

Tack på förhand.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Hej Cdon,

Köpte den där AOC-skärmen i helgen som har stöd för 144hz men jag kan inte höja den högre än 60hz. Har provat allt och skannat nätet där alla säger att man ska ha en Dual link DVI-D kabel för att kunna köra 120hz+. Vet ni om en sådan ingick i kartongen eller var det en vanlig DVI-I kabel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av farbrorjoakim:

Hej Cdon,

Köpte den där AOC-skärmen i helgen som har stöd för 144hz men jag kan inte höja den högre än 60hz. Har provat allt och skannat nätet där alla säger att man ska ha en Dual link DVI-D kabel för att kunna köra 120hz+. Vet ni om en sådan ingick i kartongen eller var det en vanlig DVI-I kabel?

Det borde gå att se på kabeln...
Kolla på bilderna här på wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface
Om det är en dual link kabel så ska kabeln ha typ alla pinnar på plats, och om det är en single link så saknas pinnarna "i mitten"...

Annars kanske det är ditt grafikkort som begränsar? Jag vet inte om tex interna grafikkort eller grafikkortet i bärbara alltid stödjer över 60hz.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

En liten fråga
beställde 5025062747 Gigabyte GeForce GTX 780 OC r2 3GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe i söndags.
Den fanns i lager då och den gick och beställa tidigare idag och nu finns den inte på eran sida längre och min vara är inte skickad
Kommer jag få den eller vad händer?

Orderhistorik - 40867196

Tack på förhand.

Undrar precis samma sak!

Står att mina andra resterande 6 artiklar behandlas varan en redan kommit. Men 780 finns inte ens kvar på sidan...

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Medlem

Fick ett mail av cdon nu att 5025062747 Gigabyte GeForce GTX 780 OC r2 3GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe har utgått
och att jag får 50:- i rabatt på nästa köpa väldigt dåligt måste jag säga då jag hade 15% som gav mig nåstan 700 i rabatt.
Tycker man skulle bli erbjuden ett annat kort istället med rabatten

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej!
Nej, varor skickas endast inom aktuellt land. Skicka ett PM till mig innehållande kundnummer så ska jag ta reda på vad som gäller gällande Klarna.
Mvh//Andreas

Okej, fick svar från support.

En fråga till:

Kan ni ta in Xtz 99 W10.16 och möjligtvis 12.16 ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Ej längre smått irriterad på min favoritbutik

EDIT: Tog bort min text då jag fått tillfredsställande hjälp från CDON och allt skall vara löst!
Jag tror att det mest handlade om att den första jag pratade med (en kvinna, dock kanske detta ej har med saken att göra?)
ej var lika snabb på att haja som Daniel som jag pratade med idag.
Tackar!

Allt korrigerat, nöjd kund, dags att bygga dator! :D
Visa signatur

FDD R4 (Windowed Black edition) | Asus Z87-A | i5 4670K
2x8GB RAM @1600Mhz | R9 280X Toxic 3GB " | 840 EVO 250GB SSD | 1TB HDD
Corsair CX750M | Phanteks PH-TC14PE
Win 8.1 PRO

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av vinylens:

En liten fråga
beställde 5025062747 Gigabyte GeForce GTX 780 OC r2 3GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe i söndags.
Den fanns i lager då och den gick och beställa tidigare idag och nu finns den inte på eran sida längre och min vara är inte skickad
Kommer jag få den eller vad händer?

Orderhistorik - 40867196

Tack på förhand.

Hej,
Vänligen, kontakta kundtjänst så hjälper de dig.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk

Halloj CDON!

Under vilken kategori ligger vanliga interna DVD-brännare som tex. Asus DRW-24F1ST/BLK/B/AS DVD±RW 24x SATA Black Bulk?
Har letat under "Datorkomponenter" -> "DVD & Blu-ray" men där finns det inte?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av tuffejalle:

Halloj CDON!

Under vilken kategori ligger vanliga interna DVD-brännare som tex. Asus DRW-24F1ST/BLK/B/AS DVD±RW 24x SATA Black Bulk?
Har letat under "Datorkomponenter" -> "DVD & Blu-ray" men där finns det inte?

Hej,
Vi är mitt uppe i en omfattande systemomläggning, och därav fungerar inte produktträdet i dagsläget fullt ut, vi ber om ursäkt för detta. Det bästa är om du söker på tex DRW-24F1ST direkt i sökfältet.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Har ni något preliminärt datum för BenQ XL2420TE? Hörde att BenQ XL2420TE har sålts som BenQ XL2420T som är en äldre modell och det är ett lotteri om man får en ny eller gammal. Vet ni något om det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Frågar igen.. när kommer ni få in Xfx 550w core edition Psu? Beställde under cdon expo och har varit bokbar sen dess.. hoppas man får hem det snart så man kan bygga sin dator.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ojike:

Frågar igen.. när kommer ni få in Xfx 550w core edition Psu? Beställde under cdon expo och har varit bokbar sen dess.. hoppas man får hem det snart så man kan bygga sin dator.

Hej,
Den ska vara på ingående på tisdag nästa vecka.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Det går inte att få 40% rabatt på Helly Hansen/ Columbia.
När jag skriver in koden xY4fbGpX så dyker kommer det med i summeringen av nyttade erbjudande men priset ändras inte.
Försökte prata med kundtjänst via chat men fick bara svaret att de inte visste varför. Kan vara bra för er att veta att det inte fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Jag ber om ursäkt, jag syftade på BF4, spelet kommer att levereras till samtliga kunder innan veckans slut. MSI GTX 780 OC ska enl tillverkaren vara på ingående vilken dag som helst.
Mvh//Andreas

Någon uppdatering angående dessa korten? Förväntade mig att dem skulle komma in nu i veckan men det ser dystert ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Pake:

Hej!

Det går inte att få 40% rabatt på Helly Hansen/ Columbia.
När jag skriver in koden xY4fbGpX så dyker kommer det med i summeringen av nyttade erbjudande men priset ändras inte.
Försökte prata med kundtjänst via chat men fick bara svaret att de inte visste varför. Kan vara bra för er att veta att det inte fungerar.

Hej,
Jag har meddelat ansvarig. Skicka gärna ett PM till mig innehållande exakt vilken produkt det rör sig om.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av shivers:

Någon uppdatering angående dessa korten? Förväntade mig att dem skulle komma in nu i veckan men det ser dystert ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,
MSI GTX 780 Lightning trillar in på lager vilken sekund som helst, de övrig MSI GTX 780 förväntas in i mitten av nästa vecka. Efter prissänkningen så har det uppstått stor brist.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Jag har meddelat ansvarig. Skicka gärna ett PM till mig innehållande exakt vilken produkt det rör sig om.
Mvh//Andreas

Jag testade med flera olika som ingick i kampanjen och ingen gav rabatten.

Såg precis att ingen av de produkter jag tittade på som var länkade i kampanjen hade samma märkning inne på produktsidan som produkterna från Puma-kampanjen. Dvs "Ingår i kampanj: Puma -40% rabatt".

Permalänk
Medlem

Hej cdon, ni har inget bra erbjudande på ett gtx670 möjlitvis? Kortet är utgående och en del andra butiker rear ut dom, men era priser matchar inte deras..
PMa gärna mig.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet och kolla vilken tillverkare av R9 290X ni lär få in kort ifrån snabbast? Skulle uppskatta ett svar.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Hej cdon, ni har inget bra erbjudande på ett gtx670 möjlitvis? Kortet är utgående och en del andra butiker rear ut dom, men era priser matchar inte deras..
PMa gärna mig.

Speciellt inte om man kollar på att dom har demoprodukter som kostar lika mycket som ett nytt, "bättre" (mer minne), kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Speciellt inte om man kollar på att dom har demoprodukter som kostar lika mycket som ett nytt, "bättre" (mer minne), kort.

mmh.. Nu sket jag i att jaga ett gtx670 och köpte ett 7990

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

I delbetalningen så finns det något som heter "spelkampanj november" men det står ingen information om det, vad är det för betalningsalternativ?

Permalänk
Medlem

Har ni stängt ner er chatsupport?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Pake:

Jag testade med flera olika som ingick i kampanjen och ingen gav rabatten.

Såg precis att ingen av de produkter jag tittade på som var länkade i kampanjen hade samma märkning inne på produktsidan som produkterna från Puma-kampanjen. Dvs "Ingår i kampanj: Puma -40% rabatt".

Hej,
Jag pratade med ansvarig i går och han skulle titta på det direkt, så det ska vara löst nu.
Mvh//Andreas

Skrivet av rinosaur:

Hej cdon, ni har inget bra erbjudande på ett gtx670 möjlitvis? Kortet är utgående och en del andra butiker rear ut dom, men era priser matchar inte deras..
PMa gärna mig.

Hejsan,
Kampanj startar inom 1-2 veckor, exakt hur den kommer att se ut vet jag ej i dagsläget.
Mvh//Andreas

Skrivet av Nzt:

Har du möjlighet och kolla vilken tillverkare av R9 290X ni lär få in kort ifrån snabbast? Skulle uppskatta ett svar.

Hej,
Vi får besked dagen innan leverans för dessa kort där det råder stor brist, idag har jag ingen info om ny leverans så troligtvis händer inget idag Fredag. tillverkarna har meddelat att leveranserna kommer att börja öka under nässta vecka.
Mvh//Andreas

Skrivet av Onyx:

I delbetalningen så finns det något som heter "spelkampanj november" men det står ingen information om det, vad är det för betalningsalternativ?

Hej,
Vänligen, skicka mig en länk eller printscreen i ett pm så pratar jag sedan med ansvarig.
Mvh//Andreas

Skrivet av n1nja:

Har ni stängt ner er chatsupport?

Hej,
Under extrem belastning så stängs den ibland ner, men det är i undantagsfall, så den ska vara igång.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Onyx:

I delbetalningen så finns det något som heter "spelkampanj november" men det står ingen information om det, vad är det för betalningsalternativ?

Hej,
Det är ett betalningsalternativ för köp av spel. Tyvärr har betalningsalternativet dykt upp innan kampanjen, men den ska lanseras under dagen.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Under extrem belastning så stängs den ibland ner, men det är i undantagsfall, så den ska vara igång.
Mvh//Andreas

Fet lögn, den är nere i princip konstant. Har nu testat i 6-7 dagar och endast sett den uppe en gång, dock gav jag upp efter 20min. Dessutom verkar det som ni har försökt att gömma chatfunktionen på hemsidan. Klickar man på "kontakta oss" kommer det bara upp nån ruta med FAQ och kontaktformuläret. Istället får man googla fram länken: http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

Som CDON+ medlem undrar jag lite hur länge "vanligt folk" får vänta? Mellan 3 veckor och en månad?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Fet lögn, den är nere i princip konstant. Har nu testat i 6-7 dagar och endast sett den uppe en gång, dock gav jag upp efter 20min. Dessutom verkar det som ni har försökt att gömma chatfunktionen på hemsidan. Klickar man på "kontakta oss" kommer det bara upp nån ruta med FAQ och kontaktformuläret. Istället får man googla fram länken: http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

Som CDON+ medlem undrar jag lite hur länge "vanligt folk" får vänta? Mellan 3 veckor och en månad?

Chatfunktionen på cdon har funkat för mig varje gång jag har behövt det. Dock så är väntetiden lång, det kan jag hålla med om. (ej cdon+ medlem)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej CDON!
Jag köpte två st Fujitsu Thor hos er:
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu-p23t-6-thor-edition-ips-...

Detta var för kanske 1-2 månader sedan, men jag upptäckte för någon vecka sedan att det är en typ repa/spricka i skärmen på cirrka 2-3 centimer men väldigt tunn. Jag trodde från början att det var smuts..

Då är frågan, har jag någon chans att reklamera denna? Det är ganska tråkigt att ha fått en defekt skärm, och jag vet att jag inte orsakat det då skärmen stått på samma plats sen jag köpte skärmen och att jag omöjligt kunnat orsaka en repa. Men samtidigt så kan jag ju inte på något vis intyga att det inte var jag, trots att JAG vet att jag inte orsakat detta.

Så då är frågan, hur tar ni ställning till sånt här? Repan syns mest tydligt då man har en mörk bakgrund, personligen stör jag mig inte så mycket på det, men kommer knappast få en skärm med en repa i såld.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.