Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Här är okomprimerat gameplay från Killzone Shadow Fall. (nästan 1 Gb download, tanka och njut)

Notera att detta är dessutom en Launch-Title, kanske inte ens final-build. Det kommer bara bli bättre.
Försök få den grafiken på en PC som kostar 3890 kr, då ska även OS, garanti, montering och tangentbord/mus inkluderas.

Om det argumentet inte spelar någon större roll för dig, köp både en PC och PS4 då.

Jag kollade inte på den som du länkade, jag kollade på youtube istället, den videon dom visade när dom släppte första infon om ps4. Jag tvivlar starkt på att grafiken kommer se ut så när det släpps. Det laggade till flera gånger, såg ut som att det sjönk till 10-15 fps vissa gånger och det kommer dom inte vilja, dom kommer vilja ha konstant 60 fps så grafiken kommer sänkas avsevärt.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lontarus:

Jag kollade inte på den som du länkade, jag kollade på youtube istället, den videon dom visade när dom släppte första infon om ps4. Jag tvivlar starkt på att grafiken kommer se ut så när det släpps. Det laggade till flera gånger, såg ut som att det sjönk till 10-15 fps vissa gånger och det kommer dom inte vilja, dom kommer vilja ha konstant 60 fps så grafiken kommer sänkas avsevärt.

Youtube är ett prima exempel på vad man inte ska kolla på :P, Först och främst så spelar PS4'an in spelen i 30/60 FPS normalt sett, men tack vare Youtube stödjer bara 25FPS så blir allt ryckigt och laggigt på grund av hur Youtube behöver tajma om filmer. Och eftersom det inte finns en 1:1 relation så skippas frames och filmer upplevs betydligt mer laggit på grund av detta.

Spelet i fråga Dvs Killzone körs i 1080p i 60 fps så got som konstant på konsolen. Sedan att ett halvår gammal version inte gjorde det, tja inte vidare förvånad där.

De släppte även denna http://blog.us.playstation.com/2013/11/04/killzone-shadow-fal... i förgår.

Edit: Ska noteras att det är enbart MP som rullar i 60 FPS, SP går i 30+ vad det nu innebär. https://twitter.com/StevenTerHeide1/status/397146165030162433

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lontarus:

Jag kollade inte på den som du länkade, jag kollade på youtube istället, den videon dom visade när dom släppte första infon om ps4. Jag tvivlar starkt på att grafiken kommer se ut så när det släpps. Det laggade till flera gånger, såg ut som att det sjönk till 10-15 fps vissa gånger och det kommer dom inte vilja, dom kommer vilja ha konstant 60 fps så grafiken kommer sänkas avsevärt.

Ja det är för gameplayet var bara inspelat i 29.97 fps. Ladda hem detta klipp. Som är inspelat i 60fps.

Permalänk
Medlem

Här plockar en snubben när PS4 bit för bit! Njut.

http://www.wired.com/gamelife/2013/11/playstation4-teardown-v...

Permalänk

Speldator och/eller steam os (när det kommer ut) alla spel du har på steam kommer du också ha på steam ios med kontroll

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Warinator:

Speldator och/eller steam ios (när det kommer ut) alla spel du har på steam kommer du också ha på steam ios med kontroll

Steam OS heter det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Ja det är för gameplayet var bara inspelat i 29.97 fps. Ladda hem detta klipp. Som är inspelat i 60fps.

Jag vill inte ladda ner någonting och det såg ut att lagga till rätt hårt, alltså en riktig Lagspike. Inget konstant 30 fps när det sägs vara 60. Jag pratar om att det sjönk ner till 10-15 i en sekund och sedan kom det tillbaka igen.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lontarus:

Jag vill inte ladda ner någonting och det såg ut att lagga till rätt hårt, alltså en riktig Lagspike. Inget konstant 30 fps när det sägs vara 60. Jag pratar om att det sjönk ner till 10-15 i en sekund och sedan kom det tillbaka igen.

Ok. Du har inte laddat ner det men ändå har du sett det?

---

Vad har hänt med Swec? Har hela Fragbite flyttat hit?

Permalänk
Medlem

Skall du bara spela köp en konsol PS4 eller X1 vilket som, en konsol har längre livslängd.

Du kan få både en hyfsat bra laptop/tablet + en spelkonsol för samma pris som en bra speldator.

Det som talar emot konsolerna är priset på spelen, åtminstone om man vill köpa dem nya och inte vill vänta tills spelen börjar reas ut. Exempel: 4 spel á 599 är 2396 spänn.

Som sagt det är både för och nackdelar.

PS. Tänk på att Steambox väntas runt hörnet. DS.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk

själv hade jag nog inte köpt något av det för då jag tog körkortet dog allt mitt intresse för telefonen, datorer, spel och allt vad det heter. Men köp samma som de flesta kompisar har.. om du gillar online

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Ok. Du har inte laddat ner det men ändå har du sett det?

---

Vad har hänt med Swec? Har hela Fragbite flyttat hit?

+1 på den. Hehe.

Kan nämnas att jag sitter i samma sits som många andra. Har en schysst rigg, men vill ändå ha en next-gen konsol. Om man var tvungen att välja, så väljer nog de flesta PC, dels på grund av tryggheten till att kunna uppgradera, samt att det ALLTID flyter på. (Man kan inte justera grafikinställningar på konsol tyvärr)

Men för just socialitet så är konsol bra mycket bättre. Har spenderat många timmar framför FIFA och NHL med polarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freeAppz:

Speldator utan tvekan!
+ Mycket bättre spel känsla
+ Kan uppgraderas
+ Fler möjligheter

- Dyrare
- Tar mera plats
- Drar mer ström

And so on...

Lycka till!

Du kan få in RoG Impact + 4770k samt GTX 780 Ti i ett node 304. Behöver inte alls ta så mycket plats.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Det som talar emot konsolerna är priset på spelen, åtminstone om man vill köpa dem nya och inte vill vänta tills spelen börjar reas ut. Exempel: 4 spel á 599 är 2396 spänn.

Jag förstår inte poängen. Måste man köpa fyra ex av varje spel till konsol men det räcker med ett ex till PC? Om din poäng var att spelen var dyrare till konsol varför jämförde du inte kostnaden för ett spel då?

Permalänk
Medlem

Mitt intresse för PS4 försvann när det bekräftades att det kostar att spela online. Det blir riktigt dyrt i längen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Jag förstår inte poängen. Måste man köpa fyra ex av varje spel till konsol men det räcker med ett ex till PC? Om din poäng var att spelen var dyrare till konsol varför jämförde du inte kostnaden för ett spel då?

lol, orkar inte...

Om jag skriver att de nyare spelen är dyrare på konsol, vad jämför jag då med, Commendore 64?

Vad handlar tråden om? Men det kanske var fel av mig att ANTA att de flesta här på SweC kan tänka själva och göra lite egen research. Vem som helst som är insatt vet att konsolspel är dyrare än PC spel generellt, med VISSA undantag. t.ex att köpa BF4 från Origin

Edit: För att vara extra tydlig Om du köper en konsol i avsikt att spela spel, köper du bara ett spel då? Tyckte att 4 spel var en rimlig siffra att jämföra med. För det andra så var det ett exempel och det antar jag att du förstår vad det betyder.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Vem som helst som är insatt vet att konsolspel är dyrare än PC spel generellt, med VISSA undantag. t.ex att köpa BF4 från Origin

Fast med tanke på att andrahandsvärdet inte existerar på PC(tack vare allt DRM skit, så som Steam, Origin m.m) så är fortfarande alla mina PS3/PS4 spel värda något, därmed är kanske t.om. PC dyrare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Fast med tanke på att andrahandsvärdet inte existerar på PC(tack vare allt DRM skit, så som Steam, Origin m.m) så är fortfarande alla mina PS3/PS4 spel värda något, därmed är kanske t.om. PC dyrare?

Läs mitt tidigare inlägg!!

Edit: Som svar på dina mina PS3/PS4 spel och värde, så är inte det heller riktigt sant. Det beror på vart du säljer dem och när. Säljer du till en spelbutik så är det inte säkert att de ens vill ha dina spel pga att de har för många eller är för gammalt. Sen finns det faktiskt marknad för Steam/Origin konton även om det inte är tillåtet. En bra (ej budget, för att vara tydlig) speldator kommer nästan alltid vara mer värd än en konsol.

I mitt första inlägg rekommenderade jag ändå konsol eftersom den har eller har haft (svårt att förutspå PS4 ännu) en längre livslängd än vad en enskild PC har. Vilket gör konsolen till ett vettigare köp, OM man bara skall spela dvs.

Det finns för och nackdelar med båda som sagt.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

lol, orkar inte...

Om jag skriver att de nyare spelen är dyrare på konsol, vad jämför jag då med, Commendore 64?

Vad handlar tråden om? Men det kanske var fel av mig att ANTA att de flesta här på SweC kan tänka själva och göra lite egen research. Vem som helst som är insatt vet att konsolspel är dyrare än PC spel generellt, med VISSA undantag. t.ex att köpa BF4 från Origin

Edit: För att vara extra tydlig Om du köper en konsol i avsikt att spela spel, köper du bara ett spel då? Tyckte att 4 spel var en rimlig siffra att jämföra med. För det andra så var det ett exempel och det antar jag att du förstår vad det betyder.

Commendore 64? Är det nån piratkopia på Commodore 64 eller? Nej orkar inte...

I vilket fall, varför krångla till det? Bara ta en populär speltitel och lista upp vad den kostar till PC och vad den kostar till konsol. Sen att man köper mer än ett spel under sin spelkonsol/dators livstid är väl egentligen bara en självklarhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Commendore 64? Är det nån piratkopia på Commodore 64 eller? Nej orkar inte...

I vilket fall, varför krångla till det? Bara ta en populär speltitel och lista upp vad den kostar till PC och vad den kostar till konsol. Sen att man köper mer än ett spel under sin spelkonsol/dators livstid är väl egentligen bara en självklarhet?

Hehe, Commodore 64 såklart, skyller på tangentbordet

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Läs mitt tidigare inlägg!!

Edit: Som svar på dina mina PS3/PS4 spel och värde, så är inte det heller riktigt sant. Det beror på vart du säljer dem och när. Säljer du till en spelbutik så är det inte säkert att de ens vill ha dina spel pga att de har för många eller är för gammalt. Sen finns det faktiskt marknad för Steam/Origin konton även om det inte är tillåtet. En bra (ej budget, för att vara tydlig) speldator kommer nästan alltid vara mer värd än en konsol.

I mitt första inlägg rekommenderade jag ändå konsol eftersom den har eller har haft (svårt att förutspå PS4 ännu) en längre livslängd än vad en enskild PC har. Vilket gör konsolen till ett vettigare köp, OM man bara skall spela dvs.

Det finns för och nackdelar med båda som sagt.

Tja beror på hur man ser det, Jag har konsolspel som är värda över 6000 kr, det spel jag har som är värt mest till PC är värt ~300 kr, enbart ett fåtal gamla titlar. Men vist dessa är inte PS3 spel, de dyraste spelen jag har från förra generationen går för runt 900 kr. Dvs betydligt mer en vad jag en gång köpte dom för.

Som jag redan nämnt flera ggr i denna tråd, ja konsol spel är dyrare i Sverige, tar man och kollar världen över så har konsol spel ungefär snarligt pris PC spelen. Många länder är det 0 kr skillnad, ett fåtal runt 30-70kr skillnad. Om du är smart och importerar dina spel så får du dina konsol spel för exakt samma pris du köper PC spel i Sverige, vist kan man få tag på en del PC spel ännu billigare om man skaffar utomlands också, men min poäng är att vet man var och vart man köper så kan man få tag på billiga NYA konsolspel.

Edit: Jag ljög, dyraste spelet jag äger just nu till PS3 vart vist 1800. Aja.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Hej min vän köp Playstation 4 för flera anledningar... Både billigare OCH bättre grafiken och kontrollerna är mer optimerade för användning till spel.. Energi snålere å lättare att använda. Man får även ont i ögonen av den högra upplösningen.

Mvh en vän

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja beror på hur man ser det, Jag har konsolspel som är värda över 6000 kr, det spel jag har som är värt mest till PC är värt ~300 kr, enbart ett fåtal gamla titlar. Men vist dessa är inte PS3 spel, de dyraste spelen jag har från förra generationen går för runt 900 kr. Dvs betydligt mer en vad jag en gång köpte dom för.

Som jag redan nämnt flera ggr i denna tråd, ja konsol spel är dyrare i Sverige, tar man och kollar världen över så har konsol spel ungefär snarligt pris PC spelen. Många länder är det 0 kr skillnad, ett fåtal runt 30-70kr skillnad. Om du är smart och importerar dina spel så får du dina konsol spel för exakt samma pris du köper PC spel i Sverige, vist kan man få tag på en del PC spel ännu billigare om man skaffar utomlands också, men min poäng är att vet man var och vart man köper så kan man få tag på billiga NYA konsolspel.

Edit: Jag ljög, dyraste spelet jag äger just nu till PS3 vart vist 1800. Aja.

Ganska onödigt att dra upp spel som är av Samlarvärde som 6000 spänn, om var och en skulle ha ett sådant skulle det inte vara värt 6000 spänn. Gå in och byt ett ganska vanligt spel som t.ex Fifa2012 som är ganska populärt och berätta vad du får för erbjudanden. Det Finns Atari 2600 spel som sålts för 31.000 dollar också helt menlöst att ta upp i denna diskussion.

PC spels värde har inget med Steam eller Origin att göra, du kan gå längre bak i tiden som till t.ex de första Elder Scrolls spelen som skulle kunna var värda en hel del, då fanns varken Steam eller Origin. Dock har alltid piratkopieringen funnits till PC i större utsträckning än någon annan konsol, så jag skyller på den.

Sen är inte alla klippor på att beställa från Ebay, Amazon etc. så jag utgår från priser i Sverige som t.ex via Prisjakt. Ta t.ex. Call Of Duty- Ghost som är nytt och finns till båda PS4: 549:- i Sverige (501:- internationellt genom prisjakt sökning) Jämfört med 397:- till PC. Det skiljer sig 158 spänn. Sen finns det ju Steam som tar överpriser på PC spelen och tyvärr finns det ju endel som köper genom Steam, där Ghost kostar 59,99 euro. Sen får vi inte glömma att Steam har Vinter och Sommarreor som ändrar på steken radikalt, då snackar vi prisvärda köp. Personligen köper jag aldrig själv via Steam (Nya spel).

Jag har både PS3, Xbox360 och en PS4 i slutet på November, favoriserar inte någon av dem. Alla har sina för och nackdelar efter personligt tycke.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Ganska onödigt att dra upp spel som är av Samlarvärde som 6000 spänn, om var och en skulle ha ett sådant skulle det inte vara värt 6000 spänn. Gå in och byt ett ganska vanligt spel som t.ex Fifa2012 som är ganska populärt och berätta vad du får för erbjudanden. Det Finns Atari 2600 spel som sålts för 31.000 dollar också helt menlöst att ta upp i denna diskussion.

PC spels värde har inget med Steam eller Origin att göra, du kan gå längre bak i tiden som till t.ex de första Elder Scrolls spelen som skulle kunna var värda en hel del, då fanns varken Steam eller Origin. Dock har alltid piratkopieringen funnits till PC i större utsträckning än någon annan konsol, så jag skyller på den.

Sen är inte alla klippor på att beställa från Ebay, Amazon etc. så jag utgår från priser i Sverige som t.ex via Prisjakt. Ta t.ex. Call Of Duty- Ghost som är nytt och finns till båda PS4: 549:- i Sverige (501:- internationellt genom prisjakt sökning) Jämfört med 397:- till PC. Det skiljer sig 158 spänn. Sen finns det ju Steam som tar överpriser på PC spelen och tyvärr finns det ju endel som köper genom Steam, där Ghost kostar 59,99 euro. Sen får vi inte glömma att Steam har Vinter och Sommarreor som ändrar på steken radikalt, då snackar vi prisvärda köp. Personligen köper jag aldrig själv via Steam (Nya spel).

Jag har både PS3, Xbox360 och en PS4 i slutet på November, favoriserar inte någon av dem. Alla har sina för och nackdelar efter personligt tycke.

Poängen är att idag så kommer inga PC spel få dessa priser, dvs de är inte värda något efter köp, något ett konsolspel är, sedan att man går och säljer det till första bästa ställe och inte försöker få ut priset du kan är tja personen i frågas fel. Mitt dyraste PS3 spel släppes i år är värt att nämna. Köpte det för 700 kr, nu värt 1800 kr. Detta finns inte i huvud taget kvar till PC vilket är synd och något man bör räkna in när man anser att konsol spel är dyrt.

I alla fall som tips på ditt exempel:
https://www.videogamesplus.ca/product_info.php?products_id=20... 380 kr för Call fo Duty Ghost nytt pris ej rabbat till PS3 + frakt på ~40kr o man vill räkna in den.

Som sagt va det är upp till dig ifall du vill betala överpris på spel, Dvs du ignorerar redan Steam då ja nya spel på Steam är otroligt dyrt. Ocj vill man kan man få tag på konsol spelen till ungefärligt PC pris.

Samt ja även t.ex. Sony har stora reor. Denna vecka har de t.ex. en Science fiction rea om man vill köpa dom digitalt: https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-se/sci-fi-sa...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lontarus:

Jag kollade inte på den som du länkade, jag kollade på youtube istället, den videon dom visade när dom släppte första infon om ps4. Jag tvivlar starkt på att grafiken kommer se ut så när det släpps. Det laggade till flera gånger, såg ut som att det sjönk till 10-15 fps vissa gånger och det kommer dom inte vilja, dom kommer vilja ha konstant 60 fps så grafiken kommer sänkas avsevärt.

Så iställer för att kolla en helt ny gameplay så väljer du att kolla en video som är från feburari istället och basera allt på den videon? Och istället för att kolla det släppta raw materialet som inte är komprimerat så väljer du att kolla på en kraftigt komprimerad youtube film?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Det finns typer av spel till datorn som aldrig kommer komma till konsol men knappast vice versa. Sure exklusiva titlar finns ju men i de flesta fallen finns liknande spel till PC. Spel som europa universalis osv kommer aldrig komma till konsol och det är direkt en dealbreaker. Det optimala är ju såklart att ha allt så man kan spela alla spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Poängen är att idag så kommer inga PC spel få dessa priser, dvs de är inte värda något efter köp, något ett konsolspel är, sedan att man går och säljer det till första bästa ställe och inte försöker få ut priset du kan är tja personen i frågas fel. Mitt dyraste PS3 spel släppes i år är värt att nämna. Köpte det för 700 kr, nu värt 1800 kr. Detta finns inte i huvud taget kvar till PC vilket är synd och något man bör räkna in när man anser att konsol spel är dyrt.

I alla fall som tips på ditt exempel:
https://www.videogamesplus.ca/product_info.php?products_id=20... 380 kr för Call fo Duty Ghost nytt pris ej rabbat till PS3 + frakt på ~40kr o man vill räkna in den.

Som sagt va det är upp till dig ifall du vill betala överpris på spel, Dvs du ignorerar redan Steam då ja nya spel på Steam är otroligt dyrt. Ocj vill man kan man få tag på konsol spelen till ungefärligt PC pris.

Samt ja även t.ex. Sony har stora reor. Denna vecka har de t.ex. en Science fiction rea om man vill köpa dom digitalt: https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-se/sci-fi-sa...

Här har du de vanligaste inköps pris för PS3 spel inga wow siffror direkt..
http://retrospelbutiken.se/store/used.php?action=chooseGames&...

Ta t.ex Borderlands 2 får man 100 spänn för som man kanske betalade 500 för om inte mer
Sen har vi. Dead Space 10 spänn, Dead Space 2 20 spänn och vad kostade det nytt?

Går vi tillbaka till retromaskiner som Nintendo 8 bitars från min tid på 80 talet börjar det hända grejer, 27 år senare!!
T.o.m Ice Climber får man 250 spänn för, det som följde med när man köpte maskinen. Har själv Zelda Gold Pack liggandes nånstans i skrubben. Men hur många medelsvenssons tror du sparar spel konsoler/spel i 27 år.

Välj vilken butik du vill som säljer retail till konsoler.. Vart tror du Medelsvensson handlar? Från https://www.videogamesplus.ca eller liknande, eller från exempelvis: Mediamarkt, Webhallen, Åhlens, Dustin, vad tror du? Genomsnittet av försäljningen sker fortfarande via svenska butiker. Det är först nu som trenden börjar vända och man börjar handla genom andra portaler men vi är inte riktigt där ännu. Så utgår vi från svensk marknad så är konsolspel dyrare än pc spel och så har det alltid varit.

Watch Dogs PC 349:-
Watch Dogs PlayStation 3 488:-
Watch Dogs PlayStation 4 548:-
Watch Dogs Xbox 360 488:-

Vad tror du att Watch Dogs är värt 1-2 år senare, 20 spänn?

Men finns det en baksida, vad tror du händer med den svenska marknaden om alla skulle beställa från Canada som dig?

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Skrivet av vinsent10:

plus med PC:Half Leif serien

käääämmmmmmmmmmmssssss tycker synd om halva leif och hans serie

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Vad tycker du är roligast?
1 - Att pilla med komponenter, lära sig en massa nytt om datorer, indiespel, kunna uppgradera och bestämma själv.
eller
2 - Att allt ska fungera på en gång, ej behöva göra så mycket själv, inte behöva uppgradera så ofta.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Jag trodde multiplayer skulle vara 60 fps? Vad är källan till denna videon?

Skrivet av Naxos:

Här är okomprimerat gameplay från Killzone Shadow Fall. (nästan 1 Gb download, tanka och njut)

Notera att detta är dessutom en Launch-Title, kanske inte ens final-build. Det kommer bara bli bättre.
Försök få den grafiken på en PC som kostar 3890 kr, då ska även OS, garanti, montering och tangentbord/mus inkluderas.

Om det argumentet inte spelar någon större roll för dig, köp både en PC och PS4 då.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Hej min vän köp Playstation 4 för flera anledningar... Både billigare OCH bättre grafiken och kontrollerna är mer optimerade för användning till spel.. Energi snålere å lättare att använda. Man får även ont i ögonen av den högra upplösningen.

Mvh en vän

Bättre grafik på konsol? Nej, bara nej. Inte i närheten.

Ont i ögonen av hög upplösning? Nej, verkligen inte. I så fall tvärtom eftersom ögonen behöver anstränga sig mer för att se ordentligt på lägre upplösningar.

Nu vet jag inte om TS redan köpt eller ej, men jag rekommenderar speldator. Dator blir inte så mycket dyrare när spelen till konsoler kostar mycket mer och dessutom kostar det att spela online.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz