Rösta om Årets datorbutik 2013!

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig om folk röstar på inet, trots att de inte ens handlat där i år..

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

komplett, Inet, webhallen är dom jag vet med bra personal när något går sönder eller om jag råkar beställa fel vara och vill
skicka tillbaka varan .

aldrig haft problem med dom men inet har haft bättre priser på det jag har köpt och snabbast mejl kontakt med mig i år och
det fick bli inet för min del.

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk

cdon och NetOnNet fick mina röster. NoN är grymt när man behöver något fort från en fysisk butik, till ett bra pris.

Permalänk
Medlem

Kritik till både Webhallen och Dustin Home är att era hemsidor är helt värdelösa när det gäller på att sortera bland produkter och kategorier. På Webhallen får man inte ens upp något resultat alls om man bara söker på "7970" till exempel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Har tidigare köpt det mesta på Inet men då paketet jag nyss satt ihop blev 2k dyrare där så har jag bestöllt nästan allt från Dustin i stället.

Inet må ha en bra sida och service men dom har inte i min mening bra priser längre,

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Webhallen i år helt klart, dom var bra förut men jösses vilket kliv dom tagit framåt i år. Super bra priser och deras kundservice har även den tagit ett kliv upp och dom har varit riktigt aktiva på Sweclockers på ett sett jag inte sett andra butiker vara i forumen med diverse tips, hjälp och service. Detta är butiken som dessutom hjälpt Sweclockers att kunna testa hårdvara i tid och gett dom tex gpu´s i sista stund det måste bara bli Webhallen i år för min del! Dom gick den där extra kilometern i år när konkurrensen är hårdare än någonsin.

Permalänk
Medlem

Inet kommer nog vinna i år, som vanligt, men Webhallen känns som en fantastiskt stark kandidat.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Min röst iår gick till CDON.
Bra utbud, riktigt bra priser, snabb frakt och riktigt bra kundtjänst.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Datorfixarna all the way baybeh. De är helt enkelt bäst att ha att göra med.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Röstade faktiskt på webhallen i år. Gillar även Inet och komplett men allt som allt webhallen. Där köpte jag mitt första datorbygge och fick hjälp av en trevlig snubbe bakom disken

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk

Verkar vara många som röstar på Webhallen i år Ska bli spännande att se resultatet.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

När Webbhallen öppnade i Sickla gick de från att vara söta till att vara underbara! <3 Fick min röst naturlich.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Jag har en ny favoritbutik, tyska ComputerUniverse.net. De har mycket bra priser, snabba leveranser (två dagar ungefär om grejerna finns i lager) och faktiskt riktigt rimliga fraktkostnader till Sverige. I den här omröstningen fanns de dock inte med (förstås) så jag var kluven mellan Webhallen och Inet. Det blev Webhallen.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Skulle inte förvåna mig om folk röstar på inet, trots att de inte ens handlat där i år..

Varför allt detta hat mot Inet? Är du en av de där internethipsterna som vill se något annorlunda eller vad är det frågan om? Kom gärna med konstruktiv kritik om folk ska uppfatta dig som någorlunda seriös.

Min röst går precis till Inet. Man har bra support, både i butik och på nätet. Snabba leveranser och skoj evenemang i butikerna. Säger inte att det finns flera butiker som gör detsamma, men det är på Inet jag har hamnat varje gång, just på grund av positiva erfarenheter.

Permalänk
Medlem

vet inte hur jag ska lägga min röst, köpte grejer av CDON pga grymt bra priser.. ++
men nu när det kommer till reperation/service på grejerna är det rena dagverksamheten där..

rösten går till inet pga snabb leverans till ett bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Kritik till både Webhallen och Dustin Home är att era hemsidor är helt värdelösa när det gäller på att sortera bland produkter och kategorier. På Webhallen får man inte ens upp något resultat alls om man bara söker på "7970" till exempel.

Skickades från m.sweclockers.com

PowerColor Radeon HD 7970 är första träffen som kommer upp, hur söker du egentligen? Och det är endast för att dom delat på "HD" och "7970" på just det grafikkortet.

Det korrekta att söka på är "HD7970". Många träffar, typ resten av alla HD7970 varianter.

Webhallen får min röst iaf. Sista frågan är dock idiotisk i formuläret. Hur tusan ska jag veta vilken butik som "seglat upp" mest under året?! Fanns inget val för "inte den blekaste aning" så hela röstningen kommer ju bli snedvriden - folk kommer rösta på random butiker, det gjorde jag iaf (grattis overclockers, vilka ni än är. Nice namn iaf).

Permalänk
Medlem

Inet som bästa, Misco som bästa utmanare. Ofta CDON ens finns med, rena skiten..

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk

Som Ålänning är det ända företag jag röstar på Multitronic.oy med 30% högre priser än va ni har i era butiker. Orsaken till det är att man måste dubbelmomsa alla andra

Permalänk

Man borde kunna ge butikerna poäng för de olika kategorierna, sen får man räkna ihop allting. Tror säkert att Inet vinner i år igen. Men bäst priser samt sortiment har dem inte, även fast jag själv kommer rösta på Inet för det känns / är mest kvalitativt.

Permalänk
Medlem

Tack vare frifrakt fick komplett min röst alltid rösta inet innan men komplett har alltid haft väldigt bra service och sortiment. Cdon är ofta dock billigast men deras kundservice är ju inte direkt något att ha

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Aldrig att Inet får någon röst ifrån mig. Maken till inkompetens har jag sällan stött på. Fick hem en icke-fungerande dator dag 1 som jag blev tvungen att skicka ner på service 2 gånger (!!) för samma fel innan det åtgärdades. Riktigt kasst!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

I år blev det cdon istället för inet. Främst för att cdon i majoriteten av fallen visas högst upp under priser på prisjakt. De packar och skickar även lika snabbt som inet och har ofta massor av rabatter. Som student gillar man naturligtvis också deras prisgaranti på studentlitteratur, fri frakt över 100 :- och 100 :- rabatt på beställningar över 1000 :-.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Permalänk
Avstängd

För mig är det både Webhallen och Inet, dom ligger nära varandra dessutom i Stockholm så jag handlar på den butiken som har varan jag är ute efter i lager. Priset styr inte så mycket om det inte är väldigt stor skillnad vilket det väldigt sällan är.

Permalänk
Skrivet av fark:

Webhallen i år helt klart, dom var bra förut men jösses vilket kliv dom tagit framåt i år. Super bra priser och deras kundservice har även den tagit ett kliv upp och dom har varit riktigt aktiva på Sweclockers på ett sett jag inte sett andra butiker vara i forumen med diverse tips, hjälp och service. Detta är butiken som dessutom hjälpt Sweclockers att kunna testa hårdvara i tid och gett dom tex gpu´s i sista stund det måste bara bli Webhallen i år för min del! Dom gick den där extra kilometern i år när konkurrensen är hårdare än någonsin.

Det var väldigt bra argument du lyfte fram faktiskt, nästan bara där värt att rösta årets datorbutik på dom. Tyvärr hänger jag ju inte så mycket på Sweclockers så man webbhallens ansträngningar men har ju dock uppmärksammat deras aktivitet på forumet och hur dom lyckats fixa fram prylar till Sweclockers labb. Väldigt schyst.

Röstade på Inet men det är väl främst för att jag i praktiken alltid handlar där. Har varit inne på komplett och typ Dustin och kollat flera gånger givetvis men när dom inte kan sortera sitt sortiment blir man nästan irriterad. Vet inte om samma sak gäller Webbhallen också men iallafall, Inet har en riktigt bra "användarvänlig" sida, man hittar där direkt.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Nop, det skall komplett.se inte, och det sade varken jag eller Erik

Webhallen lever sitt liv, komplett.se lever sitt. De delar ägare (komplett group) på koncernnivå det är allt. (Tex som att Dixon äger både Elgiganten och Electro World).

Oki då kom jag ihåg fel sry :). Min röst på årets nätbutik gick till komplett.
Keep up the good work med podcasten. Men ni får gärna spotta ut flera avsnitt, guld att lyssna på när man är på jobbar ;).

Permalänk
Medlem

Blev webhallen till slut för den goda leveranstiden av moderkortet, reklamationer som gick smidigt och snabbt, samt för en ytterst trevlig och hjälpande personal när jag skulle köpa nya hörlurar.
Ett stort plus i kanten är deras aktiviteter inom SweC forum och bidraget till testlabbet.

Heja Webhallen!

Permalänk
Medlem

Blev Inet as usual, och det finns en väldigt enkel anledning till det: Dom är bäst i Sverige på service, har haft att göra med RMA och service-ärenden med både Webhallen och CDON och där har både 2, framförallt CDON, en lång väg fram till Inet.
Dom må inte ha bäst utbud men som kund känner man sig alltid bäst bemött när man handlar från Inet, måste ta och besöka en av deras butiker snart också.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Webhallen har faktiskt en del att göra för att få pluspoäng på det. Tror delvis därför Inet är så framgångsrika; bra filtrering, lättnavigerat, en bra kundkorg och BILDER. På bildfronten är Webhallen faktiskt riktigt urusla. Skulle det enbart handla om bilder skulle NetOnNet vinna - det är de bra på

Tror också hela produktinformation-systemet är en faktor. Inet har en mall för varje produkt (minnestyp, mängd minne, latens etc.); medans Webhallen verkar bara kör allt i klartext. Således så blir produktspec. väldigt olika från produk till produkt.

Nä, ska Webhallen få full pott behöver de gå tillbaka till ritbordet

Håller med.. Tycker det är lite tråkigt att webhallen kör Copy/paste från tillverkarens hemsida..

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk

Köper ju från så många butiker eftersom jag alltid letar efter vart produkten är billigast, så vart lite svårt att välja då de flesta jag beställt ifrån i år har varit bra med både kundservice, leverans och sortiment, men fick tillslut bli webbhallen

Visa signatur

Gummiankor är mening med livet.