Tävla och vinn Asus ROG Tytan G30

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mycket snyggt! Men jag ser att du använt brushes som någon annan har ritat. Får man använda det? Jag vill med göra det men jag vet inte om man får för tävlingsreglerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FAMOLS:

Mycket snyggt! Men jag ser att du använt brushes som någon annan har ritat. Får man använda det? Jag vill med göra det men jag vet inte om man får för tävlingsreglerna.

Står att man måste göra den från noll, så brushes/penslar borde vara i mot reglerna ifall man inte gjort dom själv. Men jag är inte ledare av tävlingen så kan inte svära på att det är så.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av IDX:

Står att man måste göra den från noll, så brushes/penslar borde vara i mot reglerna ifall man inte gjort dom själv. Men jag är inte ledare av tävlingen så kan inte svära på att det är så.

Så vill man använda en vanlig cirkulär pensel måste man först skapa en ny pensel som är rund istället för att använda en som ingår i Photoshop eller GIMP? Var går gränsen enligt dig?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så vill man använda en vanlig cirkulär pensel måste man först skapa en ny pensel som är rund istället för att använda en som ingår i Photoshop eller GIMP? Var går gränsen enligt dig?

Självklart inte, men att tanka ner penslar från t.ex Deviantart med motiv, special effekter etc borde inte vara okej. Men som sagt, jag är inte boss över tävlingen/reglerna. Bättre att en ledare för tävlingen svarar på den frågan tbh.

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt om direktiven angående penslar och annat varit lite tydligare. Personligen så gissar jag att det man är ute efter är att om bilden kommer att användas av ASUS så ska ingen kunna komma i efterhand och säga "Men det där är ju min design/foto som de använt olovligt så nu ska jag stämma skiten ur dem".
Men jag kom att tänka på det... de som använt någon form av text i sina bidrag. Vad gäller där? Ska man rita sitt eget typsnitt också?

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Här kommer mitt bidrag.

1920x1080
http://www.luiga.se/upload/asus.jpg

3840x2160
http://www.luiga.se/upload/asus3840.jpg

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Skrivet av ghandpivot:

Skulle verkligen inte vilja ha en stirrande, svettig man som bakgrundsbild ^^

Men arbetet är fantastiskt, klart bäst hittills! Mest imponerande är hur väl du fångat ljuset och skugglagt porträttet. Kommer inget annat så hoppas jag att du vinner

Tackar vänligast!
Ja, jag hoppas, men tippar på att motivet inte var riktigt rätt stil

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Matte99:

Hade varit trevligt om direktiven angående penslar och annat varit lite tydligare. Personligen så gissar jag att det man är ute efter är att om bilden kommer att användas av ASUS så ska ingen kunna komma i efterhand och säga "Men det där är ju min design/foto som de använt olovligt så nu ska jag stämma skiten ur dem".
Men jag kom att tänka på det... de som använt någon form av text i sina bidrag. Vad gäller där? Ska man rita sitt eget typsnitt också?

Penslar är i praktiken copy/paste. Grundläggande geometriska former är OK, men om det är hela motiv du använder som pensel (som du inte har skapat själv) är det otillåtet. När det gäller fonter går det bra att använda standardtypsnitt, exempelvis de som ingår i Windows, Mac OS X eller fria derivat av dessa. Symboler och liknande går bort.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av sturko:

http://i.imgur.com/TAKOX7R.jpg

4k version: http://postimg.org/image/ubmnm9cst/full/

Kan tänka mig att det tog 5timmar+
Allting är handgjort i PS (patterns, brushes osv)

Inspirerades av chassit:
http://img.clubic.com/download/image.php?id=06065012&h=0156&w...

Snacka om du förtjänar och vinna! otrolig detaljrikedom, och gjort på bästa sättet. Bättre än så blir det inte med endast photoshop, och tre gilla när massa paint bilder fått 40+...

Permalänk
Skrivet av panzardude:

Här anländer mitt bidrag, använt loggorna bifogade, annat än det är det ett självporträtt gjort i PS CS5 med ett Wacom, allt gjort från scratch.
Blev ganska nöjd, även om det i efterhand slår mig som en knasig tanke att någon skulle vilja ha min nuna som bakgrundsbild dagarna i ända.

http://i.imgur.com/gaIQNh7.jpg

Thinking outside the box, rolig bild, väldigt välgjort, i like it! Hoppas på din bild!

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gjorde en liten uppdatering av min bild. Alla foton som är använda är plåtade på egen hand.
Större version: http://bit.ly/17jopC2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndenAnden:

Snacka om du förtjänar och vinna! otrolig detaljrikedom, och gjort på bästa sättet. Bättre än så blir det inte med endast photoshop, och tre gilla när massa paint bilder fått 40+...

Tack så väldigt mycket Tyvärr ser man bara alla detaljer i 4k bilden, och inte i thumbnailen.

Finns många i tråden som har gjort mycket snygga bakgrunder. Men man kan ju alltid hoppas

Permalänk

Här är mitt Cinema 4D-bidrag, smått svajigt ^^

Finns i 4k här!

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag. Stilrent och tydligt!

Permalänk
Medlem

Första test

Tjena, sitter o testar mig fram lite om hur jag vill göra min bild. Lägger upp lite olika varianter nu och framöver på http://imgur.com/a/HOsvY .

Kom gärna med åsikter om det finns något jag kan förbättra fram tills sista inlämningen.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Här kommer mitt bidrag, inte den bästa men men, Man har ju sätt vad andra gjort knappt så man har en chans =P hehe.
Högre Upplösning =P http://i.imgur.com/LZr2dt5.jpg

Permalänk
Medlem

Denna är nu min nya bakgrundsbild! TACK!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Ska jag yttra min åsikt om den här tävlingen så tycker jag att den är lite lätt orättvis. Den gynnar piratkopierare och de få som har råd att lägga 10.000 (eller mer) på olika programvara (vilket oftast tyder på att man ändå inte är i så stort behov av att vinna priset).
Man ska gynnas av kunskap och talang, programvaran ska helst spela så liten roll som möjligt.

Det finns ju dock många gratisprogram och även Photoshop finns ju i budgetversion för en tusenlapp. Så avancerad bildbehandling har vi inte sett prov på hittills att dyr-Photoshop är någon enorm fördel. Men visst är jag tacksam att jag har tillgång till Photoshop i jobbet. I grund och botten kommer man dock ingenstans utan kunskap och talang, och den är oberoende av programvarorna. Sen är det ingen tävling för alla helt klart, men det är åh andra sidan ett oerhört bra pris, så lite kan de väl kräva av oss tycker jag.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem

Photoshop Cs2 är gratis för nedladdning. För alla som vill testa!

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag:

Det hade varit lite roligare om man fick använda royalty-fria bilder för att göra texturer och effekter. Så det kanske är lite plain and simple.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag.

Visa signatur

Asus Saberthoot x58 - Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 - ASUS Sabertooth P67 - Radeon HD 6970 CF - Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K 4,4GHz - Fractal Design Newton R2, 1000W - OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS.

Permalänk
Medlem

Läser folk verkligen reglerna?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bidrag

Här är mitt bidrag hittills.
WORK IN PROGRESS!

Vet att alla vill vinna och inte vill ge för mycket tips, men jag tar gladerligen emot feedback! ska väl fixa så att loggan inte är så platt, någon bakgrund och en högre upplöst bild,

Permalänk
Medlem

Bidrag

Inzoomad

Skalad

Dold text

Länk till fullstorlek

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Läser folk verkligen reglerna?

Verkar inte så... Trist att folk lägger ner en massa jobb på bilder som ändå inte kommer att delta.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk

Ger det en chans!

Visa signatur

NZXT H2, MSI P67A-GD65 REV B3, Intel i5-2500k, Corsair Vengeance 16gb, Corsair force GT ssd 90gb, HIS 7950

Permalänk
Medlem

http://www.flickr.com/photos/106905559@N03/ mitt bidrag heter "Red n Nothing" det är en installation som beskriver ASUS kamp i den hårda IT världen, och sen är den inspirerad av mjölk med kräm. Bilden är väldigt djup så titta inte på den så länge då vissa känsliga personer har börjat gråta, 2 st.

hoppas ingen tar illa upp då jag uppenbart för professionell grafiker och konstnär, och kanske poet.

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10