Hörlurar Philips O'Neill The Construct SHO7205

Permalänk
Medlem

Hörlurar Philips O'Neill The Construct SHO7205

Har fått ett erbjudande om att köpa dessa för 899:-

Någon som har provat och kan säga hur ljudet i dom är?

Permalänk
Skrivet av Dreagone:

Har fått ett erbjudande om att köpa dessa för 899:-

Någon som har provat och kan säga hur ljudet i dom är?

Jag lyssnade på dem för en vecka sedan på mediamarkt Gallerian i Stockholm. Låter okej för pengen, något bastungt ljud. Köpte ett par Marshall Major istället dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har också fått ett erbjudande på dessa 799 kr. Funderar på att köpa dem till sambon i julklapp som spelar mycket BF och liknande och ofta online. Är dessa avsedda även för gaming? Står ingenstans i infon om det tyvärr.

Permalänk
Skrivet av missledz:

Har också fått ett erbjudande på dessa 799 kr. Funderar på att köpa dem till sambon i julklapp som spelar mycket BF och liknande och ofta online. Är dessa avsedda även för gaming? Står ingenstans i infon om det tyvärr.

Med tanke på att de har mikrofon och volymkontroll samt 3,5 mm plugg skulle jag säga att de är inriktade mot mobiltelefonanvändare. Var hittar ni dessa priser?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Med tanke på att de har mikrofon och volymkontroll samt 3,5 mm plugg skulle jag säga att de är inriktade mot mobiltelefonanvändare. Var hittar ni dessa priser?

Skickades från m.sweclockers.com

Via ett erbjudande från buzzador har jag sett de för 799:-. Har provat dessa i mediamarkt och tyckte ljudet var bra. (Dock inte tillräckligt bra för ordinarie pris på mediamarkt som vid den tiden låg runt 1700:-)

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Skrivet av missledz:

Har också fått ett erbjudande på dessa 799 kr. Funderar på att köpa dem till sambon i julklapp som spelar mycket BF och liknande och ofta online. Är dessa avsedda även för gaming? Står ingenstans i infon om det tyvärr.

Nej de är inte avsedda för gaming men fungerar säkert bättre än ett 300-400 kr gamingheadset, dock funkar micen inte till pc utan nån adapter lr sånt, utan är helt till mobiltelefoner

Skrivet av Dreagone:

Har fått ett erbjudande om att köpa dessa för 899:-

Någon som har provat och kan säga hur ljudet i dom är?

Vet inte om jag är för sen men min morsa fick det erbjudandet fast 799 tror jag, sjukt sköna bra ljud inte, fet bas men ändå riktigt kristalklart ljud känns som dom skulle hålla att gå på osv riktigt bra kvalla iaf känns det hon köpte dom i julklapp till mig och kan då bara säga possitiva saker om dom, en sak dock fast det har nog inget med lurarna att göra, tycker att det känns som att det blir mindre skillnad i ljudet på hörlurar destå dyrare dom blir testade min syrras för runt 500 och nästan lika bra bas men mina hade klarare ljud och satt bättre. dock inget me lurarna å göra. bättre ljud än i beats solo hd iaf, då jag testade dom båda på media markt dom kostar väl lika mkt typ
kanonlurar åtminståne för 800kr kanske me värt med ett par sennheiser lr liknande för ordinarie pris på 1600kr som de ligger på på komplett.se

Visa signatur

PC specs: PSU: Corsair cx750m chassi: corsair carbide 500r CPU: intel i5 4670K GPU: MSI Gaming gtx 770 2 gb
Ram: 8 gb kingston hyperX 1600 mhz cl9 HDD1: kingston SSDnow v300 120 gb HDD2: seagate baracuda 1tb
MOTHERBOARD: MSI z87 G43

Permalänk
Medlem

Någon som har något ont att säga om dessa lurar? Prisvärda för 700kr?

Edit: Skall användas till joggingturer i skog samt andra "oömma" aktiviteter!

Permalänk
Medlem

Är också intresserad av att använda den för löpning i dåligt väder? Någon som har erfarenhet? Känns lite som de är för stora/runga.

Permalänk
Fyndjägare

Verkar vara lite klumpiga för löpning samt ganska basiga och tråkiga direkt från telefon eller mp3-spelare.
http://headfonics.com/2013/02/philips-oneill-the-construct/

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.