Permalänk
Medlem

Under erat event i göteborg imorgon kommer ni ha några kraftigare grafikkort än gtx760 till bra pris?

Permalänk
Inet
Skrivet av BennyZ:

Hej, ser att ni har ett riktigt bra pris på BenQ XL2420T just nu Men det står 120Hz i titeln men ni har en bild på rev 2 versionen av XL2420T, den som är 144Hz. Vilken är det man får hem Rev 1 eller 2
http://www.inet.se/produkt/2303806/benq-24-xl2420t-120hz

Nevermind hehe ser att ni har två st, en 120 och en 144 hehe Men er 120 är länkad på Prisjakt som 144 så jag blev rätt så glad när jag såg 400kr rabatt Fixa bilden på 120Hz

Ska vara fixat nu (bilden)! Tack för att du sa till.

Skrivet av X-oiL:

Hej Inet,

Undrar om ni vet något preliminärt datum för när ni får in Ducky SHINE3 TKL MX Red (Red Led)? Samt om ni kommer ta in något Ducky Shine3 TKL med bruna brytare?

Tacksam för svar

Senaste beskedet är att det ska komma inom 1-2 veckor, håll utkik på produktsidan för vi uppdaterar så fort vi vet mer!

Skrivet av pr0nz4:

Hejsan. Jag köpte dator hos er förra veckan. Körde idag ett windows memory diagnostics tool. Där står det att jag hade ett hårdvaruproblem. Samt att jag skulle kontakta datortillvärkaren. Är det er eller corsair jag ska vända mig till?

Mvh Emil

Det är oss du ska kontakta! Du felanmäler här: https://www.inet.se/support/OrderList så kontaktar vi dig om hur vi går tillväga för att skicka in datorn om det skulle behövas.

Du får gärna kontakta oss innan på 031-65 27 00 eller info@inet.se så kanske det är något som vi kan hjälpa till med direkt över telefon.

Skrivet av mattemaz:

Under erat event i göteborg imorgon kommer ni ha några kraftigare grafikkort än gtx760 till bra pris?

Nej, dessvärre inte denna helgen. Det är specialerbjudandena på annonsen som gälller:

http://www.inet.se/kampanj/1274/gamingevent-eyeballers-sisjon

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Kommer ni få in fler Enermax Cluster UCCL12 vit LED snart? Funderar på att köpa ett par

Slänger in en extra fråga. Kommer man kunna få Assassin's Creed IV på release om man beställer från er?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Kommer ni få ducky shine 3 limited edition. Har för mig att det var den som var i aluminium? Pris?

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem

Hej!

Kommer ni att ta bort ''ASUS GeForce GTX 780 3GB'' helt och hållet ur sortimentet? Den finns inte kvar på eran hemsida längre nämligen. Är det bara Ti versionen ni kommer att ha?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Tummarna!

Vill tacka inet för riktigt snabbt svar till och med på helgen då mitt MSI 970A-G46 gick åt pipan då vrm/mosfet brann, förväntade mig att ni skulle svara på måndag kanon med lukten av elektronik brand på fredagskvällen men ska skicka tillbaka det på måndag.

Undrar dock hur msi har skrivit att 970A-G46 har stöd för fx-8320/50 cpu då vrm inte pallar, eller ja det fungerade någon månad tills det blev fest i min burk (perfekt timing på fredagskväll 20.00)

Undrar dock hur det blir med byte, om man kan lägga några slantar till ett bättre, hade vart kanon.

Mvh Eddie <3

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Permalänk
Inet

Godkväll allihopa!

Skrivet av BrutalSwede:

Kommer ni få in fler Enermax Cluster UCCL12 vit LED snart? Funderar på att köpa ett par

Slänger in en extra fråga. Kommer man kunna få Assassin's Creed IV på release om man beställer från er?

Har 1st kvar i skrivande stund: http://www.inet.se/produkt/5322109/enermax-cluster-uccl12-pwm...

Ska dubbelkolla angående AC:IV men bör ha det så du får på release om du bor söder om Sundsvall

Skrivet av Leopardkungens:

Kommer ni få ducky shine 3 limited edition. Har för mig att det var den som var i aluminium? Pris?

Om det var Snake of the Year-edition så var det begränsad upplaga som inte finns till försäljning tyvärr.

Här kan du se lite bilder:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151748265963260.1...

Skrivet av Sluze:

Vill tacka inet för riktigt snabbt svar till och med på helgen då mitt MSI 970A-G46 gick åt pipan då vrm/mosfet brann, förväntade mig att ni skulle svara på måndag kanon med lukten av elektronik brand på fredagskvällen men ska skicka tillbaka det på måndag.

Undrar dock hur msi har skrivit att 970A-G46 har stöd för fx-8320/50 cpu då vrm inte pallar, eller ja det fungerade någon månad tills det blev fest i min burk (perfekt timing på fredagskväll 20.00)

Undrar dock hur det blir med byte, om man kan lägga några slantar till ett bättre, hade vart kanon.

Mvh Eddie <3

Ajdå :/ Bra att du fick svar på helgen - vi har faktiskt kundtjänst öppet några timmar både på lördag och söndag nu för tiden!

Angående byte så är det bäst att du tar med oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så hänvisar du till ditt ärendenummer så lägger vi in där och så kollar serviceteknikern på om det går att byta upp till ett annat kort när han felsökt det helt enkelt.

Skrivet av Cryqer:

Hej!

Kommer ni att ta bort ''ASUS GeForce GTX 780 3GB'' helt och hållet ur sortimentet? Den finns inte kvar på eran hemsida längre nämligen. Är det bara Ti versionen ni kommer att ha?

Hm, det är inte denna du menar: http://www.inet.se/produkt/5409915/asus-geforce-gtx-780-3gb-d...

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej. Jag undrar om ni kommer få in GTX 780 backplates?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

EDIT: Fick ett snabbt svar från Inet. Alla misstag var från postens sida (vilket jag borde förstått), jag drar således tillbaks min kritik och ber om ursäkt till Inet.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Allvarligt talat, Inet? Jag har en försändelse värd 6200kr och ni skickar den till fel adress inte en men två gånger?! Är ni medvetna om att Posten vid Avi skickar ut till den av er angivna adressen vilket innebär att den ni nu skickat paketet till kan hämta ut det medan jag sitter med fakturan? Just nu ligger paketet i ett serviceställe över 4 mil från mig för upphämtning av jag-vet-inte-vem.

Nej, denna tråden är inte till för enskilda ärenden, det lämnar jag till er support, sådan här misskötsel låter jag dock inte gå under radarn.

Vilken tur att den som hämtar ut det måste visa legitimation då, är rätt säker på att det måste vara ditt leg också, förutsatt att ditt namn står på paketet, vilket det kanske inte gör i det här fallet men man kan väl hoppas.

Permalänk
Inet
Skrivet av RaZman:

Allvarligt talat, Inet? Jag har en försändelse värd 6200kr och ni skickar den till fel adress inte en men två gånger?! Är ni medvetna om att Posten vid Avi skickar ut till den av er angivna adressen vilket innebär att den ni nu skickat paketet till kan hämta ut det medan jag sitter med fakturan? Just nu ligger paketet i ett serviceställe över 4 mil från mig för upphämtning av jag-vet-inte-vem.

Nej, denna tråden är inte till för enskilda ärenden, det lämnar jag till er support, sådan här misskötsel låter jag dock inte gå under radarn.

Ser att du även har mailat in vilket vi har svarat på nu - så vänligen kolla inboxen!

Kortfattat så är det Posten i det här fallet som har sorterat ditt paket fel två gånger och tyvärr inget som vi har kunnat påverka. Eftersom du betalat via faktura så kommer det automatiskt vara ditt namn och folkbokföringsadress som står på fraktsedeln då vi inte kan ändra det så det krävs att det är du som kommer och legitimerar dig för att hämta ut paketet, oavsett om man har en avi eller inte.

Du har fått ett mer utförligt svar på mail.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av alteam:

Hej. Jag undrar om ni kommer få in GTX 780 backplates?

Väntar på svar här - återkommer så fort vi vet mer!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av alteam:

Hej. Jag undrar om ni kommer få in GTX 780 backplates?

Finns inte riktigt backplates som passar *alla* modeller av GTX 780 utan gör så att du kontaktar oss direkt på info@inet.se så får vi kolla upp om vi kan få tag på en till just din verison av 780.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Ser att eran sida visar ASUS Transformer Pad TF701T 32GB som försenad.

Eftersom asus kontakten här inte vill prata surfplattor så hamnar frågan här.

Är det pga tillverkningsfelen som gör att det glappar mellan docka och platta eller bara rent av försenad(får ni in batchar utan detta problem)?
Har ni någon ETA eller har infon bara smygit sig ut på sidan? (Sverige release har väll inte varit än? Den finns inte på asus svenska sida än.)
Såg snack om att de blivit tillbaka dragna i andra länder pga felet ovan.

Skulle vilja ha denna platta i mina händer snarast, men vågar ej importera pga barnfel.
Ett "ingen kommentar" går så klart bra

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Har en fråga angående detta med Garantiärenden via er från gamla JME data.

Jag testade maila supporten och fick ett auto svar att använda följande länk http://www.inet.se/jme/service, skickade då in infon via följande länk och fick ett nytt identiskt auto svar att använda länken jag precis skickat in anmälan via..

Från länken:

Citat:

Felanmälan av produkt köpt från JME Data

I maj 2012 gick Datorklippet i Malmö AB (JME Data) i konkurs och Inet köpte konkursboet och kommer under hösten 2012 att öppna en Inetbutik i Malmö.

I och med konkursen så upphör garantier och reklamationsrätten mot JME Data.

Vi på Inet kommer försöka hjälpa alla JME Datas gamla kunder att få defekta varor inom ordinarie garanti utbytta, vi står inte reklamationsrätt, frakter eller annan typ av ekonomisk ersättning eller kompensation.

Villkor

  • Anmälan måste göras via detta formulär.

  • Avvakta godkännande och returnummer.

  • Skicka produkten märkt med returnummer.

  • Handläggningstiden är längre än normalt, upp till 4-6 veckor.

Vad menar ni med Produkter inom 1års garantin.? Att ni bara hjälper till med ärenden där produkten är köpt för mindre än 1 år sen? Eller ska man tolka det på något annat sätt?

Om det betyder att ni inte gör någonting i ärenden där produkten är köpt för mer än 1 år sen kan ni ju i alla fall skriva ut att ni inte beblandar er med fler JME data ärenden längre och plocka bort formuläret helt då det inte finns någon med en produkt från dom som är under 1,5 år eftersom det är 18 månader sen dom gick i konkurs.

Permalänk
Inet
Skrivet av BergEr:

Ser att eran sida visar ASUS Transformer Pad TF701T 32GB som försenad.

Eftersom asus kontakten här inte vill prata surfplattor så hamnar frågan här.

Är det pga tillverkningsfelen som gör att det glappar mellan docka och platta eller bara rent av försenad(får ni in batchar utan detta problem)?
Har ni någon ETA eller har infon bara smygit sig ut på sidan? (Sverige release har väll inte varit än? Den finns inte på asus svenska sida än.)
Såg snack om att de blivit tillbaka dragna i andra länder pga felet ovan.

Skulle vilja ha denna platta i mina händer snarast, men vågar ej importera pga barnfel.
Ett "ingen kommentar" går så klart bra

Senaste informationen vi har är att första leveransen preliminärt ska landa hos oss första veckan i december.

Att nya produkter blir försenade hör (tyvärr) inte till ovanligheten och vi har inte hört något mer specifikt så vi vet helt enkelt inte mer än vad du gör i dagsläget. Att leveransen är försenad skulle ju kunna tyda på att det har varit något problem som nu är rättat men är rena spekulationer från vår sida.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Det är väl lika bra att man frågar här.
Nu med AMD's kampanj angående BF4 till alla kort ur R9 200-serien kommer ni skicka ut koder till de som redan köpt kort ur den serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Senaste informationen vi har är att första leveransen preliminärt ska landa hos oss första veckan i december.

Att nya produkter blir försenade hör (tyvärr) inte till ovanligheten och vi har inte hört något mer specifikt så vi vet helt enkelt inte mer än vad du gör i dagsläget. Att leveransen är försenad skulle ju kunna tyda på att det har varit något problem som nu är rättat men är rena spekulationer från vår sida.

Ok, tack.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inet
Skrivet av Gainsgoblin:

Det är väl lika bra att man frågar här.
Nu med AMD's kampanj angående BF4 till alla kort ur R9 200-serien kommer ni skicka ut koder till de som redan köpt kort ur den serien?

Som det ser ut nu så är det endast vid nyköp som BF4 medföljer. Detta är en kampanj från AMD och tyvärr inget som vi kan påverka.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Som det ser ut nu så är det endast vid nyköp som BF4 medföljer. Detta är en kampanj från AMD och tyvärr inget som vi kan påverka.

Och det börjar gälla från och med idag antar jag om man läser deras pressrelease?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Som det ser ut nu så är det endast vid nyköp som BF4 medföljer. Detta är en kampanj från AMD och tyvärr inget som vi kan påverka.

Surt för oss som redan köpt korten, oh well.

Permalänk
Inet
Skrivet av X-oiL:

Och det börjar gälla från och med idag antar jag om man läser deras pressrelease?

Njae, kampanjen i sig är offerntliggjord idag, men tyvärr så är det lite rörigt vad som gäller. Det verkar som om vissa tillverkare kommer att lägga kupongerna direkt i lådan i fabrikerna (vilket innebär att det kommer att ta en vecka eller två innan vi har erbjudandet på hyllan) och att andra kommer att skicka kuponger som vi kan lägga med själva. Det är även oklart om varianterna med Battlefield 4 på köpet kommer att vara dyrare än de utan.

Vi jagar både AMD och leverantörerna för besked och så fort vi har något så lägger vi upp produkterna på sidan samt försöker hojta till här!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Säg ex. att jag vill beställa en processor hos er och den inte finns via internetlagret men i butiker istället, skickar ni ut det från butiken överhuvudtaget? Om ni gör det, skickas det samma dag/nästa dag då man beställt det? Eller kör ni ut det på de datum de står att de ska vara i internetlagret?

Permalänk

Har ni någon policy om hur många döda pixlar som tillåts på en skärm eller är det upp till tillverkaren?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Har ni någon policy om hur många döda pixlar som tillåts på en skärm eller är det upp till tillverkaren?

http://www.inet.se/info/12/pixelpolicy

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk

Tackar!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Hej Ser att ni har http://www.inet.se/produkt/5331152/ek-res-x3-internal-tube-12...
Har ni möjligheten att få in 40mm versionen

Visa signatur
Permalänk
Inet
Skrivet av sp3tan:

Säg ex. att jag vill beställa en processor hos er och den inte finns via internetlagret men i butiker istället, skickar ni ut det från butiken överhuvudtaget? Om ni gör det, skickas det samma dag/nästa dag då man beställt det? Eller kör ni ut det på de datum de står att de ska vara i internetlagret?

Normalt så väntar vi in tills det kommer nya på centrallagret, men beroende på vilken produkt det är, i vilken butik den finns i lager och hur lång leveranstiden är så kan vi ibland göra undantag.

Det tar då normalt 1-2 arbetsdagar innan vi skickar produkten. Bäst är att du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så får vi kolla på just din order.

Skrivet av BennyZ:

Hej Ser att ni har http://www.inet.se/produkt/5331152/ek-res-x3-internal-tube-12...
Har ni möjligheten att få in 40mm versionen

Uppe! Är 1-2 veckors leveranstid.

http://www.inet.se/produkt/5331183/ek-res-x3-internal-tube-12...

Skrivet av X-oiL:

Och det börjar gälla från och med idag antar jag om man läser deras pressrelease?

Skrivet av inet.se:

Njae, kampanjen i sig är offerntliggjord idag, men tyvärr så är det lite rörigt vad som gäller. Det verkar som om vissa tillverkare kommer att lägga kupongerna direkt i lådan i fabrikerna (vilket innebär att det kommer att ta en vecka eller två innan vi har erbjudandet på hyllan) och att andra kommer att skicka kuponger som vi kan lägga med själva. Det är även oklart om varianterna med Battlefield 4 på köpet kommer att vara dyrare än de utan.

Vi jagar både AMD och leverantörerna för besked och så fort vi har något så lägger vi upp produkterna på sidan samt försöker hojta till här!

Mvh / Inet

Vi har nu fått mer info från XFX och Battlefield 4 kommer att följa med på köpet till 270 och 270X. Inlösenförfarandet kommer att gå till på sättet att man registrerar kortet med serienummer hos XFX och därefter efterfrågar en kod via en länk på deras sida. Vi jobbar på att få upp material som förklarar det här mer i detalj.

När det gäller resterande kort och Battlefield 4 på köpet så finns det tyvärr ingen mer information för tillfället.

Skrivet av lanbonden:

Har en fråga angående detta med Garantiärenden via er från gamla JME data.

Jag testade maila supporten och fick ett auto svar att använda följande länk http://www.inet.se/jme/service, skickade då in infon via följande länk och fick ett nytt identiskt auto svar att använda länken jag precis skickat in anmälan via..

Från länken:

Vad menar ni med Produkter inom 1års garantin.? Att ni bara hjälper till med ärenden där produkten är köpt för mindre än 1 år sen? Eller ska man tolka det på något annat sätt?

Om det betyder att ni inte gör någonting i ärenden där produkten är köpt för mer än 1 år sen kan ni ju i alla fall skriva ut att ni inte beblandar er med fler JME data ärenden längre och plocka bort formuläret helt då det inte finns någon med en produkt från dom som är under 1,5 år eftersom det är 18 månader sen dom gick i konkurs.

Vi hade det formuläret för att förtydliga och underlätta för JMEs kunder under första året men som råkat leva vidare. Är det dock så att en produkt fortfarande är under garanti och som vi har bra dialog med tillverkaren så gör vi vad vi kan fortfarande för att få igenom det. Nu är det dock så mycket färre case så därför är det bäst att man kontaktar oss direkt.

Skicka ett mail till service@inet.se med serie- och modellnummer, en utförlig beskrivning av felet samt en kopia på kvittot (foto eller inscannat) så försöker vi hjälpa till.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av BrutalSwede:

Kommer ni få in fler Enermax Cluster UCCL12 vit LED snart? Funderar på att köpa ett par

Slänger in en extra fråga. Kommer man kunna få Assassin's Creed IV på release om man beställer från er?

Är bekräftat att vi kommer ha spelen i lager innan release!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Wow, vilken service! Tackar

Visa signatur