Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av reinholdsson:

Hur skall man organisera musiken i Music-mappen för att den skall synas i telefonen?
Brukar normalt sett har Artist\Album\. Denna struktur skapade jag först i Music\Artist\. Men det fungerade inte.
Provade istället att lägga in alla album-mappar i Music\Album\ men det fungerade inte heller. Så hur skall det vara?

Den stödjer inte flac :/

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Den stödjer inte flac :/

Det är mp3or jag provat med, det bör väl fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Det är mp3or jag provat med, det bör väl fungera?

Det funkar, själv gjorde jag så att jag bara kopierade över alla låtar jag ville ha över, rakt in i musik-appen, sedan sorterar de sig själva efter bokstavsordning bland låtar, i album efter ordning etc. De hamnar både i Nokia Musik-appen och Musik&Video-appen. Perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Såvitt jag förstår ska Lumia Black komma till befintliga mobiler någon gång efter årsskiftet. GDR3 går ju att få in redan nu genom att gå med i något av MS utvecklarprogram.

GDR3 och Lumia black rullas ut samtidigt via OTA precis som skedde med GDR2 och Amber.
Efter årsskiftet jan/feb kommer WP8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

GDR3 och Lumia black rullas ut samtidigt via OTA precis som skedde med GDR2 och Amber.
Efter årsskiftet jan/feb kommer WP8.1

Kom verkligen GDR2 och Amber samtidigt? Hursomhelst så är GDR3 ute bland andra WP-tillverkare, och Black kommer något efteråt. Har för mig att det vat så med GDR2 och Amber också, men reserverar mig för fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

GDR3 och Lumia black rullas ut samtidigt via OTA precis som skedde med GDR2 och Amber.
Efter årsskiftet jan/feb kommer WP8.1

Nej, det som är sagt från Nokias håll är att GDR3/Lumia Black kommer rullas ut till befintliga modeller Q1 2014, förmodligen i början av året.

När 8.1 (Blue) kommer är fortfarande väldigt oklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Kom verkligen GDR2 och Amber samtidigt? Hursomhelst så är GDR3 ute bland andra WP-tillverkare, och Black kommer något efteråt. Har för mig att det vat så med GDR2 och Amber också, men reserverar mig för fel.

Det är ju förhandsversionen av GDR3 som är ute nu för att få in rapporter om ev slutbuggar osv. innan den slutliga versionen rullas ut via OTA.
Om jag inte missminner mig hade du förhandsversionen av GDR2 också varför du kan uppleva det som om GDR2 och Amber kom vid olika tillfällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Nej, det som är sagt från Nokias håll är att GDR3/Lumia Black kommer rullas ut till befintliga modeller Q1 2014, förmodligen i början av året.

Länk på det?

Permalänk
Medlem

HTC 8x har fått GDR 3 officiellt från HTC. SÅ det är "riktiga" GDR3 som går att skaffa genom "Developer Preview".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Länk på det?

http://www.wpcentral.com/nokias-lumia-black-update-add-more-c...
http://www.theverge.com/2013/10/22/4866164/nokia-lumia-black-...
http://www.themobileindian.com/news/14641_Nokia-promises-Lumi...

Permalänk
Medlem

Samma wp-central kan idag glädjande meddela att WP är snabbast växande av mobila operativ

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

"Nokia's next update, titled "Lumia Black" (Bittersweet Shimmer) is set to bring yet more features to the table. If you're a fan of the Glance screen, this will be an update for you. Destined to ship in the coming weeks."

Du liksom skribenten i den sista länken vekar blanda ihop det med "pedometer to Glance" en ny feature som kommer 2014.

"While these Glance features will come alongside Lumia Black, Nokia is also adding a pedometer to Glance.
A new steps feature, expected to debut in early 2014"

Permalänk
Medlem

Av det man läst så verkar Black dyka upp i slutet på Nov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

"Nokia's next update, titled "Lumia Black" (Bittersweet Shimmer) is set to bring yet more features to the table. If you're a fan of the Glance screen, this will be an update for you. Destined to ship in the coming weeks."

Du liksom skribenten i den sista länken vekar blanda ihop det med "pedometer to Glance" en ny feature som kommer 2014.

"While these Glance features will come alongside Lumia Black, Nokia is also adding a pedometer to Glance.
A new steps feature, expected to debut in early 2014"

Sa väl aldrig vad jag trodde, gav dig bara länkar du frågade efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Sa väl aldrig vad jag trodde, gav dig bara länkar du frågade efter

Nä, det har du rätt i...
Det var Miklon, den lilla rackarn, som hade missupfattat alltsammans och börjat sprida falska påståenden...

Permalänk
Medlem

Jag tänkte att jag skulle dela med mig av en erfarenhet jag gjort angående plötslig batteridräneing.
Jag har under flera månader hållt på och testa varierande hyporteser och har kommet fram till följande:

0) Förutom de vanliga tipsen att stänga av Wifi när man är ute på ställen utan täckning och stänga av datahämtning via operatören när man inte behöver det så verkar nedanstående vara det som gäller.

1) Det är alltid en app som ställer till det om batteriet plötsligt tappar, om det inte är ett gammalt batteri förstås. OBS med "app" menar jag i detta sammanhang även olika programtillägg i os:et som man kan starta manuellt.

2) Det verkar som så att när man stänger en app så kan det hända att den inte stängs helt vid vid den första stängningen. Det hjälper inte att man blockat bakgrundskörning.

3) Det verkar som att gratisappar som har bakgrundsreklam inte alltid stänger reklamslingan vid första stängningen.

4) Det här är en os-grej som måste fixas till vid framtida uppdateringar. Det verkar som att os:et stänger apparna i fler steg och att alla stegen inte hinner verkställas vid första stängningen.

5) LÖSNING: Jag har under en längre tid testat följande som vekar fungera:
Varje gång jag går in i en app (även os-tillägg) och vill ur, backar jag hela vägen tillbaka och i förekommande fall även "klickar" på exit. Därefter startar jag genast appen igen och går ur en gång till, (ibland tre gånger).

Denna lilla process verkar få appen att stänga sig helt. Jag har genom att göra som ovan, numera en helt "enorm" batteritid, däneringskurvan i batteriappen ligger alltid i stort sett helt platt när luren inte används.

Det vore roligt om ni andra också kunde testa denna lilla lösning för att se om ni upplever lika stor skillnad som jag. (speciellt nattetid då luren inte används). Rapportera gärna era erfareheter här i tråden.
Det kan vara så att GDR3 redan har fixat till en del av detta och att det då inte märks så stor skillnad, men ni med GDR2 borde märka en stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

"Nokia's next update, titled "Lumia Black" (Bittersweet Shimmer) is set to bring yet more features to the table. If you're a fan of the Glance screen, this will be an update for you. Destined to ship in the coming weeks."

Du liksom skribenten i den sista länken vekar blanda ihop det med "pedometer to Glance" en ny feature som kommer 2014.

"While these Glance features will come alongside Lumia Black, Nokia is also adding a pedometer to Glance.
A new steps feature, expected to debut in early 2014"

Det där härrör från en enda källa, The Verge, och det framgår inte vilka Lumia-modeller det gäller. En del hävdar att Lumia 1520, som troligen släpps under Q4 kommer vara den första med Lumia Black och att befintliga lurar kommer få den efter nyår.

Sanningen är att ingen vet, Nokia har inte gått ut med något officiellt än.

Angående Windows 8.1 pratas det om "Spring 2014", vilket förmodligen betyder Q2.

Permalänk
Medlem

Nu har även jag bytt färg!

Till att börja med måste jag säga att jag är fruktansvärt nöjd med kvaliteten på grejerna, detta är mest troligt ett äkta OEM skal. Gick till väga enligt denna guiden och köpte skalet utav den här säljaren. Tog 8 dagar för mig att få grejerna och bytet gick på en kvart, max.

Skönt att kunna ge nytt liv i telefonens yttre. Gick från mattsvart till ljusblå och kör med ljusblått tema, ser riktigt juste ut!

Rekommenderas starkt till den som önskar byta färg eller rent av bara vill få ett nytt, orepigt och fräscht yttre.

Må väl.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Blixt

Tog min tumme ur och fixade blixten på min 920. Jag kollade några youtube klipp : http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/236773-%5Bsolutio... och det var hur enkelt som helst!

Har vart utan i några månader och riktigt dragit mig för att lämna in den i 3 veckor, så när jag såg hur enkelt det såg ut att vara, så var det bara att sätta igång.

Nästa gång ett nytt skal!

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Till att börja med måste jag säga att jag är fruktansvärt nöjd med kvaliteten på grejerna, detta är mest troligt ett äkta OEM skal. Gick till väga enligt denna guiden och köpte skalet utav den här säljaren. Tog 8 dagar för mig att få grejerna och bytet gick på en kvart, max.

Skönt att kunna ge nytt liv i telefonens yttre. Gick från mattsvart till ljusblå och kör med ljusblått tema, ser riktigt juste ut!

Rekommenderas starkt till den som önskar byta färg eller rent av bara vill få ett nytt, orepigt och fräscht yttre.

Må väl.

Mvh. Mansion

Är sidoknapparna svarta till alla skal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Är sidoknapparna svarta till alla skal?

Till ljusblått var de svarta i alla fall. Titta på bilden som säljaren lagt upp?

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Köpte precis det blå skalet för att göra min vita lumia 920 lite roligare
Nu är det bara att vänta...

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att få mail adressen ligga kvar i ex facebook när man ska logga in så man slipper skriva den jämt?har inte lyckats!funkar på hemdatorn så borde funka här med ?har aktiverat allt under inställningar(för internet) men ingen skillnad!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Apples enda fysiska knapp är riktigt jobbig och Iphone 5C är ännu trögare! Förstår inte varför de inte tagit bort den. Den slipper man på Nokia, tack för det. Nackdel med Nokia är att den alltid startar då man ska ladda den och det går inte att stänga! Apple startar den också men man kan trots allt stänga den efter att laddkontakten satts i.
Det betyder att man alltid måste komma ihåg att stänga av ringsignalen innan man lägger sig - riktigt irriterande när man glömmer....

Permalänk
Medlem

Någon som vet om LG wcp-405 fungerar med lumia 920. Den följer QI standarden men har inte hittat någon info om just 920 och 405:an. Netonnet kör en kampanj, 300 ke vilket är extremt prisvärt om den fungerar:)

Jag köpte den och kommer att testa när jag får den och rapporterar när jag får den (troligtvis fredag).
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Är det qi ska det funka. Tack fört tipset förresten lät intressant prismässigt gillar dock Nokias design och form faktor bättre.

Netonnets sökmotor/databas är bland de sämre, försökte hitta den genom att söka på "LG wcp-405" men det fanns inget som matchar testar att binga samma fras och hittar genast rätt produkt på deras hemsida.
http://www.netonnet.se/art/oaotoaoooaooaoboaoeoaooaodoaoeoaol...

Förövrig såg jag att Dustin tar 273k, 332 inkl. frakt för dt-900 inte helt fel. Synd att de inte har någon lokal återförsäljare i Umeå.
http://www.dustinhome.se/product/5010657462/nokia-wireless-ch...

Förövrigt tycker jag Nokias nya dt-601 verkar väldigt intressant tunnare, mindre, längre sladd samt kopplas in via USB borde underlätta avsevärt om man vill använda den i bilen. Det ända som är synd att det inte säljs i Sverige( världen?) än men priset ska tydligen ligga runt 300 kr.
http://www.nokia.com/se-sv/tillbehor/tillbehor/dt-601/

Dt-601

Tjocklek: 9 mm
Kabelns längd: 1500 cm
Diameter: 65 mm
Vikt: 55 G

Dt-900

Höjd: 120 mm
Bredd: 60 mm
Tjocklek: 11 mm
Vikt: 93 G

Hur lång är sladden på denna förresten stod inte på deras hemsida.

Wcp-405(info från cdon)

Längd 50 cm
Bredd 130 cm
Höjd 90 cm
Vikt 349 g

Verkar ha skrivit cm istället för mm, vikt verkar dock helt åt skogen kanske är för hela lådan?

Beträffande LG så verkar de ha värdelösa hemsidor, hittar endast wcp-405 på deras Österrikiska hemsida men inga specifikationer. På deras amerikanska hemsida hittar jag endast wcp-300 samt 700. Och på deras globala sida går det inte att söka efter produkter.
Wcp-300 verkar inte finnas i Sverige men ser förövrigt ganska schysst ut, påminner om dt-601.

http://www.lg.com/at/mobiltelefon-zubehoer/lg-WCP-405
http://www.lg.com/us/cell-phone-accessories/lg-WCP-300-wirele...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Är det qi ska det funka. Tack fört tipset förresten lät intressant prismässigt gillar dock Nokias design och form faktor bättre.

Netonnets sökmotor/databas är bland de sämre, försökte hitta den genom att söka på "LG wcp-405" men det fanns inget som matchar testar att binga samma fras och hittar genast rätt produkt på deras hemsida.
http://www.netonnet.se/art/oaotoaoooaooaoboaoeoaooaodoaoeoaol...

Förövrig såg jag att Dustin tar 273k, 332 inkl. frakt för dt-900 inte helt fel. Synd att de inte har någon lokal återförsäljare i Umeå.
http://www.dustinhome.se/product/5010657462/nokia-wireless-ch...

Förövrigt tycker jag Nokias nya dt-601 verkar väldigt intressant tunnare, mindre, längre sladd samt kopplas in via USB borde underlätta avsevärt om man vill använda den i bilen. Det ända som är synd att det inte säljs i Sverige( världen?) än men priset ska tydligen ligga runt 300 kr.
http://www.nokia.com/se-sv/tillbehor/tillbehor/dt-601/

Dt-601

Tjocklek: 9 mm
Kabelns längd: 1500 cm
Diameter: 65 mm
Vikt: 55 G

Dt-900

Höjd: 120 mm
Bredd: 60 mm
Tjocklek: 11 mm
Vikt: 93 G

Hur lång är sladden på denna förresten stod inte på deras hemsida.

Wcp-405(info från cdon)

Längd 50 cm
Bredd 130 cm
Höjd 90 cm
Vikt 349 g

Verkar ha skrivit cm istället för mm, vikt verkar dock helt åt skogen kanske är för hela lådan?

Beträffande LG så verkar de ha värdelösa hemsidor, hittar endast wcp-405 på deras Österrikiska hemsida men inga specifikationer. På deras amerikanska hemsida hittar jag endast wcp-300 samt 700. Och på deras globala sida går det inte att söka efter produkter.
Wcp-300 verkar inte finnas i Sverige men ser förövrigt ganska schysst ut, påminner om dt-601.

http://www.lg.com/at/mobiltelefon-zubehoer/lg-WCP-405
http://www.lg.com/us/cell-phone-accessories/lg-WCP-300-wirele...

Tack för ett långt svar
Jag kollade självklart att det är QI dock kan det finnas vissa problem avseende hårdvarans fysiska platser.
Anledningen att jag inte köpte laddaren från Dustin var att jag ville ha en lutning på telefonen då jag ofta har den framme för klocka osv vid datorn.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Tror inte 920 har magnet så finns risk att telefonen glider av laddaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av ville50:

Apples enda fysiska knapp är riktigt jobbig och Iphone 5C är ännu trögare! Förstår inte varför de inte tagit bort den. Den slipper man på Nokia, tack för det. Nackdel med Nokia är att den alltid startar då man ska ladda den och det går inte att stänga! Apple startar den också men man kan trots allt stänga den efter att laddkontakten satts i.
Det betyder att man alltid måste komma ihåg att stänga av ringsignalen innan man lägger sig - riktigt irriterande när man glömmer....

Om jag minns rätt kommer detta att tas bort alt. att en inställning för detta dyka upp. Gällande Laddning utav en avstängd mobil alltså.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pompe90:

Om jag minns rätt kommer detta att tas bort alt. att en inställning för detta dyka upp. Gällande Laddning utav en avstängd mobil alltså.

GDR3 (Update 3) till HTC 8x (kanske s också) hade den funktionen.