Tror min hårddisk är stulen?!! Hjälp!!

Permalänk

Felaktig bootorder?
Kanske har du lyckats ställa in så du bootar ifrån fel hårddisk?
Har du varit inne i Bios nyligen och ändrat något av misstag.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbtcp:

Trollvarning...

Men herrej*vlar nu får ni ta och ge er. Varenda gång någon okunnig kommer för att försöka få hjälp så påstår alltid någon att de är trolls. Om du faktiskt tror att alla i världen kan allting om datorer och de som inte vet hur en hårddisk ser ut är trolls så tycker jag riktigt synd om dig.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av nybörjare123:

det sorgliga är att jag har både garanti och försäkring kvar på datorn, men dock har "EXPERT" äffärs kedjan gått i konkurs som ni säkert vet redan, och det var där jag köpte datorn ifrån. Men kan jag ringa till själva Acer support för hjälp med detta?

Jag hörde förut att Mediamarkt skulle ta över Experts garanti ärenden.
http://www.mynewsdesk.com/se/media_markt/pressreleases/media-...
Testa Media markts support och se om de kan hjälpa dig. Kanske ger de dig en helt ny dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Men herrej*vlar nu får ni ta och ge er. Varenda gång någon okunnig kommer för att försöka få hjälp så påstår alltid någon att de är trolls. Om du faktiskt tror att alla i världen kan allting om datorer och de som inte vet hur en hårddisk ser ut är trolls så tycker jag riktigt synd om dig.

Trollar du nu eller?
Klart alla vet hur en hårddisk ser ut! ;D

Ontopic:
Sladden kan vara andra färger än röd ja, kolla så dom sitter i ordentligt. Inte bara där dom fäster i hårddisken, utan även där dom fäster på moderkortet (det stora krets kortet allt fäster i)
Om du inte var inne i BIOS och pillade innan detta problemet började, så är risken inte jätte stor att du fått en annan boot order som någon föreslog.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av d0b:

Jadå, färgen på kabeln spelar ingen roll. Det ska sitta en sådan kabel i hårddisken (den för över informationen till/från hårddisken) samt en strömkabel som Tumnus visade på bilderna.

Har SATA-kabeln trillat ur så är det inte så konstigt att datorn inte hittar hårddisken

Tack så mycket!!! löste problemet det var Sata-kabeln som hade trillat ur, satte dit den igen och nu funkar det fel fritt
Tack så hemskt mycket för hjälpen, riktigt grym sida !!

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Trollar du nu eller?
Klart alla vet hur en hårddisk ser ut! ;D

Ontopic:
Sladden kan vara andra färger än röd ja, kolla så dom sitter i ordentligt. Inte bara där dom fäster i hårddisken, utan även där dom fäster på moderkortet (det stora krets kortet allt fäster i)
Om du inte var inne i BIOS och pillade innan detta problemet började, så är risken inte jätte stor att du fått en annan boot order som någon föreslog.

Jag återställde alla inställningar inne i BIOS, så det var ingen problem med att få tillbacks de inställningarna jag hade pillat på

Permalänk
Skrivet av nybörjare123:

Jag återställde alla inställningar inne i BIOS, så det var ingen problem med att få tillbacks de inställningarna jag hade pillat på

En PC pillare är född

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"