Hög felfrekvens för Playstation 4 enligt kunder på Amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Av bilden att döma var det 178 personer som gav 1 stjärna? Utav 1 miljon sålda enheter? Ja, blås i stora varningstutan....

*blåser*

Visa signatur

GPU Asus GTX 780 Ti. Audio DT990, Dac/Amp combo: ican & idac
Moderkort MSI Z87-GD65 ATX CPU i5-4670k@4,6
Minne Corsair 16GB CL9 1600Mhz Nätagg be quiet 750w 80+ gold
Chassi Fractal Design R4 White Skärm Eizo Foris 24" 240hz, Dell 24" IPS
Hårddisk Samsung SSD PRO 256GB, 8 Tb lagring

Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga tack till alla som kommer betatesta PS4 innan jag köper den färdiga produkten till nästa jul

Permalänk

vilken kalle anka artikkel... Se och Hör klass. Har Sony betalat för lite annonser så att en sån kommer högst upp?

Ett tal skulle förändra allt. hur många ps4 har amazon sålt hittills.
hoppas vi slipper framtida liknande artiklar här.

Permalänk
Skrivet av JasPlan:

Sony har gått ut och sagt att felet beräknas drabba .4% av alla PS4or, vilket i fallet av en en miljon sålda enheter skulle innebära 40000 defekta konsoller. Det verkar däremot som att Amazon har drabbats värst av alla återförsäljare.

nån som behöver matterepetition??

och kanske för att de säljer mest??? där ser ni SC. De vill göra vissa dummare och tydligen så lyckas man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

vilken kalle anka artikkel... Se och Hör klass. Har Sony betalat för lite annonser så att en sån kommer högst upp?

Ett tal skulle förändra allt. hur många ps4 har amazon sålt hittills.
hoppas vi slipper framtida liknande artiklar här.

Det är ungefär samma Kalle Anka påstående som att 50% av alla Xboxar mellan 2005 och 2008 gick sönder

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Precis som att det bara är Sweclockers som skriver om detta? Det står överallt på olika spelsidor. Det går till och med rykten att studenter som jobbar på Foxconn har saboterat (pga att de måste jobba gratis).

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

HDMI ISSUE TRACED BACK TO FAULTY PORT

http://www.ps4fans.net/hdmi-issue-traced-faulty-port/

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DunderHoken:

Om det är det faktiska tekniska problemet så låter det inte så illla. Inte för att jag ska köpa PS4, men en polare till mig ska det och jag vill inte att han ska svida i plånboken helt i onödan. Jag hoppas på att det är så simpelt som detta! ^^,

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Ingen fanboy av något.. Men det var rolig läsning, väntar alltid till version 3 eller senare.
Mycket billigare, mer och bättre spel.. Och fungerade konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

vilken kalle anka artikkel... Se och Hör klass. Har Sony betalat för lite annonser så att en sån kommer högst upp?

Ett tal skulle förändra allt. hur många ps4 har amazon sålt hittills.
hoppas vi slipper framtida liknande artiklar här.

Ja för de vore ju jätte logiskt om Sony betala Sweclockers pengar för att berätta att de är nåt fel på deras PS4 och en massa missnöjda kunder på amazon.

Läs om artikeln så ser du inte att fokus ligger på sålda enheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Höna av en fjäder.. ja tror inte det är så illa.
Förbeställt, och är väll inte värre än att dom har support på grejjerna. Inte orolig.

Blir väll pajkastad här, men ja tycker om konsoller, ja slappnar av i soffan medans ja spelar dessa på ett helt annat sätt. Nästa steg är väll steams box i framtiden, när den har polerats lite.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Av bilden att döma var det 178 personer som gav 1 stjärna? Utav 1 miljon sålda enheter? Ja, blås i stora varningstutan....

Eller hur.. människor här på Sweclockers forum är förvånansvärt slowminded och dramatiska när det är så fruktansvärt uppenbart att detta är uppblåst deluxe of doom and boats and trees of hellflames and waterboys.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem

Tur att man är en trogen datorspelare

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Blir lite Se & Hör-nivå på den här artikeln när underlaget är Amazon-kommentarer.

Jag förväntar mig inga journalistika höjdpunkter på Sweclockers men ibland blir det som vilket foruminlägg som helst utprånglat mest för att generera många kommentarer.

Två års garanti mot tillverkningsfel så det finns ju i princip inget att oroa sig för.

Permalänk
Medlem

Det vore kul att se kommentarerna om artikeln hare handlat om Xbone! Jag gissar att kritiken mot konsollen/MS varit lite mer och kritiken mot artikeln varit mindre.

Statistiken i Amazon-underlaget må vara ganska tunnt, men Sonys egna siffror från innan lanseringen är inte heller de mest pålitliga!

Permalänk
Medlem

Säkert nån som skrivit det redan men det är ju ganska uppenbart att inte siffror på dom som lämnar betyg är något att gå på då det är extremt många fler missnöjda som lämnar än nöjda, dom sitter å spelar.
Även om det är 40% och 30% av dom som lämnar betyg så rör det sig förmodligen bara om några promille. Och med den där mängden är inte det så konstigt.

Dom som tycker Sony skött detta dåligt och "tvingat ut" har inte alla indianer i kanoten och tänker inte längre än näsan räcker.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk

Korkat

Vem tror ni går in och "ratear" konsolen första eller andra dagen?
Jo, de som har problem. De som är glada sitter just nu och spelar på PS4n och har inte tid och ratea den.

Sedan, 250personer som klagar? När den sålt 1miljon+?

Haha. Sweclockers, vad gör ni?

Permalänk
Medlem

många av dom som gnäller är också xbox fanboys som vanligt gnäller på handkontroller och ps-ens prestanda är rikskass, hur nu dom kan tycka det

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusmedc:

Vem tror ni går in och "ratear" konsolen första eller andra dagen?
Jo, de som har problem. De som är glada sitter just nu och spelar på PS4n och har inte tid och ratea den.

Sedan, 250personer som klagar? När den sålt 1miljon+?

Haha. Sweclockers, vad gör ni?

Och alla som köpt ps4 har köpt den från amazon.com?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av strejf:

Kommer Sony ha sin "Blue line of death" istället för Microsoft den här generationen? Dramatiken tätnar.....

Fast det är inte riktigt lika catchy som "Red ring of death"

Permalänk
Medlem

Att folk inte har lärt sig hur man använder verktygen på sweclockers gör mig mörkrädd. Alla dessa dubbel poster, dubbel citat, postar nytt istället för att redigera m.m.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Titeln på artikeln känns lite missvisande. Hög felfrekvens torde tyda på ett väsentligt högre värde en de 0.4% som Sony angett.
Men inte någonstanns görs jämförelsen emot det totala antalet ps4: or som Amazon sålt.

Om vi antar att alla de som klagat köpt en ps4 och att det är nära antalet med felaktiga konsoler, så enligt sonys felfrekvens så skulle det tyda på att Amazon sålt 32000 konsoler (bundlat med bf4). känns väl inte helt orimligt?

även om felfrekvensen skulle ligga uppåt 0.8% så skulle jag inte se det som en "hög felfrekvens" vilket motsvarar 16000 sålda konsoler.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

"FailStation"

Med tanke på att köparna antagligen är PS fans så är det ändå ganska oroande. Hade jag sett en vara på prisjakt med sådana betyg så hade jag tvekat. Detta är inte bra för Sony. Jag tror dessutom att många sitter där med sin nya leksak och inser att spelen suger. Sony har lärt sig att inte missa tåget men har ändå begått ett misstag med dessa få och dåliga launch-titlar.

Nu har de gimpat media-möjligheterna, inga PS3 spel, ändrat policy för beg. spel och har inga spel vid launch - ser ingen anledning alls att köpa såhär i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Haha, nice getto-mod. ^^

Jupp!

Så borde den varit utformad från början.

CPUfläkten går tyst som bara den nu och den är mer pålitlig än någonsin.

/R

Permalänk
Medlem

Verkar va lite kvar att göra..

Rev 1.1 bör nog inväntas, då de kan åtgärda de värsta barnsjukdomarna. Behövs en stabilitets-revision minst, sedan brukar de göra ytterligare revisioner för att "spara pengar" och de försvinner lite motstånd här och där, vilket är vanligt på moderkort...

Rev 1.2 blir nog smutt...

Permalänk
Testpilot
Skrivet av MugiMugi:

Sony's första PS3 var den bästa modellen, Sony's första Vita var den bästa modellen, Sony första PSP var den bästa modellen....

När det gäller PS1 så vart det sak samma, PS2 åt andra sidan var den första modellen den sämre på grund av dvd läsaren.

Så brukar? nja... jag vet inte.

Vill minnas att första PS:et faktiskt också hade problem med läsaren i början, många tvingades köra sina konsoller upponer för att det var problem med laserns upphängning.
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_(console)#Hardware_p...

Har själv haft både den stora PS1:an och den lilla (one) och kan inte se varför den stora skulle vara bättre, kanske för att den har en resetknapp

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Som många säger, de som fungerar felfritt sitter inte och skriver på nätet. De spelar på konsollen istället.
Jag oroar mig inte alls. För det första så äger jag ingen än, för det andra så har jag ägt första versionen av PS3 utan att ha haft några problem.
Det löser sig, de med defekta konsoler får nya och de som redan har bra konsoller kör vidare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Nu förstår jag inte, bör man vänta på fakta innan man uttalar sig eller bör man som Andreas skriva en artikel baserad på ingenting?

Skribenten jag svarade på påstod att systemet hade en oerhört låg felfrekvens. Vilket är ett påstående som det saknas statistik för att stödja - åtminstone utan att beskriva hur brett man drar "oerhört låg felfrekvens" till att innebära i siffror och vad man jämför med.

Artikeln beskriver en begränsad mängd data inhämtad från Amazons produktsida för PlayStation 4. Samtidigt som inget påstående utanför vad som getts underlag för i den begränsade datan som samlats in har lagts fram.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av femkantig:

moderkort har de väl gjort sedan en lång tid tillbaka, kan ju vara en dålig batch med hårddiskar fast då borde väl åtminstone systemet starta upp med firmware o sånt fast de kanske inte har uppfunnit det på amd ännu

man kan ju undvika hela problematiken med att spela på pc istället

Nej. De gör chipset till moderkort. Sedan undvika problematiken genom att spela en på PC? Haha.. För en PC är ju alltid problemfri.

Skrivet av Xenir:

Det sa Sony dagen före dom släppte PS4, så det är nog mer än 0.4%

Ahh.. För det avgör ju saker och ting -.-

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av naforce:

128 av de knappt 400 som pallat skriva en review. Eller tror du alla en miljon konsoler såldes via amazon med krav på recensionsskrivande direkt?

Matte? Gör om den beräkningen och räkna med att inte alla går in på amazon för att ge en review för att få en bättre siffra, om datan är korrekt från första början.

Finns kant någon data att tillgå för att göra en bra kalkyl. Min är självfallet en glädje kalkyl men helt möjligt .Inte så troligt, men jag tycker artikel är väldigt missvisande. Var är den klassiska "En grävskopa salt"?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64