Nytt grafikkort där spelen crashar efter 2 min spelande

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort där spelen crashar efter 2 min spelande

Hej

Jag har uppgraderat min dator med ett nytt grafikkort och när jag ska spela spel tex SIMS 3 och Batman Arkham Origins så kan jag spela i ca 2 minuter sen crashar spelet..

Vad kan jag göra för att fixa detta ? Vad kan vara fel ?
har uppgraderat med senaste drivrut för Grafikkortet

graf: EVGA GeForce GTX 760 2GB SC ACX
MBO:Asus P8Z77-V PRO
8 gb RAM
2 TB HD 7200

MVH
M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majaji:

Hej

Jag har uppgraderat min dator med ett nytt grafikkort och när jag ska spela spel tex SIMS 3 och Batman Arkham Origins så kan jag spela i ca 2 minuter sen crashar spelet..

Vad kan jag göra för att fixa detta ? Vad kan vara fel ?
har uppgraderat med senaste drivrut för Grafikkortet

graf: EVGA GeForce GTX 760 2GB SC ACX
MBO:Asus P8Z77-V PRO
8 gb RAM
2 TB HD 7200

MVH
M

Uppdatera Bios till brädan.
Kan även vara chipsetdrivisar eller nätagg.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk

Blev det en Annan grafikkorts tillverkare? Tog du bort de gamla drivrutinerna innan du bytte grafikkortet? Har du stoppat i kabeln i grafikkortet? Snurrar fläkten? På mitt amd kort så snurrar inte fläkten om Den iinte behöver. Så starta spelet och ha sidan öppen så ser du om det snurrar.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

Har inte haft något grafikkort i denna burken innan. Samt att jag har gjort en helt ny ominstallation av Win 7 Home Premium.

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg?

Permalänk
Medlem

Vilket nätagg? Om du körde utan ett grafikkort förut så kanske nätagget inte ör dimensionerat för ett lite starkare..

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Ett Corsair 650 w, kommer inte ihåg modellen.

Permalänk

Har du installerat GPU drivrutinerna från Nvidias Hemsida?

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag tog drivisar från Evga hemsidan.

Permalänk
Medlem

hämta drivisar från NVIDIAsida istället, och testa sedan installera det och testa spela. ps , ditt nätagg ska klara det, tror inte det är något fel på den. kan nog vara drivrutinerna

Visa signatur

''Just doing what god commands me to do''

Permalänk
Medlem

Kanon ska testa när jag kommer. Börjar med Att köra nvidia drivisar

Permalänk
Medlem

Kortet verkar kräva att du ansluter två kablar, har du gjort det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Kortet verkar kräva att du ansluter två kablar, har du gjort det?

Hej, japp båda kablarna är anslutna annars startar inte ens datorn. Jag satte nämligen bara i en först, så därför är de redan testat.

Permalänk
Medlem

Har nu testat att uppdatera till senaste bios på mitt MBO- Asus p8z77-vpro ( ver 2104) samt senaste chipset drivis från asus, även laddat ner senaste från Nvidia 331,82 men utan resultat. Vad kan jag mer göra ? Vad kan de vara för fel?

Grafikkortets fläktar snurrar om någon undrar de också?

Permalänk
Medlem

Kanske värt att pröva testa sätta kortet i den andra PCI-E porten, om du har tur i oturen kanske den ena är defekt(borde väl gå på garantin då)
Det bästa vore om du kunde testa kortet i en annan dator, eller ett annat kort i denna dator

Permalänk

Vad har du för CPU? Har du installerat alla v_credist från microsoft? De följer oftast med Windows update eller steam/origin.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

Uppdaterar man bios så ska man nollställa den efteråt ordentligt även om det inte alltid står i instruktionerna.

Nollställa är känd för att fixa konstiga fel, är något man alltid testar. Finns flera sätt att nollställa. Tex ta ut det runda platta batteriet som ser ut som ett mynt. Strömkabeln ska vara utdragen så att du slipper vänta i en hel evighet.