[BF4] Grafiken känns "plastig", fel på skärm eller håller ni med?

Permalänk
Medlem

[BF4] Grafiken känns "plastig", fel på skärm eller håller ni med?

Hej!
Spelade BF4 BETA:n när den var ute och då la jag märke till att grafiken känns "plastig".
Jag trodde att detta "problem" skulle försvinna men när jag köpte spelet igår så kändes det likadant (dock väldigt mycket bättre optimerat).

Är det kanske min skärm det är fel på eller håller ni andra med?

EDIT: Spelar på high/ultra med bra flyt och jag "jämför" med BF3

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem

Nej, håller helt enkelt inte med.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Har inte upplevt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivaadam:

Är det kanske min skärm det är fel på eller håller ni andra med?

Vad har du för skärm då? Lite info skulle inte skada.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z390-F Gaming, i9 9900K, Corsair 32GB 3200mhz, Aorus RTX 3080 Master, Asus ROG Strix LC 360, Be Quiet Dark Power Pro 12 1200W, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 500 GB, Samsung QVO 2TB, Lian Li PC-011 Dynamic
MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem

Grafiken känns "plastig" ? Hmm.. Glasögon/ny skärm kan du va i behov av hehe

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Reflektioner är väl lite överdrivna på vissa banor men det stör inte mig.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Prova att kalibrera din bildskärm.

Permalänk
Medlem

Svårt att förstå "plastig". Jag tycker allt ser normalt ut (när spelet funkar förstås).

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Plastig? Ladda upp en skärmdump och förklara hur du menar..

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Avstängd

Du sitter nog antagligen på en dålig/billig skärm bara.
Har en aning va du menar dock, eftersom bf3/4 ser fruktansvärt ut på en av mina andra datorer som har en billig 23" samsung skärm.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Rubrik redigerad, tråd rensad.*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Om ni tex tittar på löven.

Inställningar: High, SSAO.
Skärm: Vet ej, Asus någonting...(några år på nacken)

EDIT: Har märkt att vissa detaljer har blivit ändrade ifrån betan, tack för era svar (ny skärm kommer snart att införskaffas).
Mvh Adam

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem

Detaljer på så där nära håll ser väl inte bra ut i något spel.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Detaljer på så där nära håll ser väl inte bra ut i något spel.

Yes, you go tell Crysis:)

Innan ni hoppar på mig med multiplayer argument, chill, det var ett skämt.

Upplever du detta både i multiplayer och singleplayer?

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Nej, håller helt enkelt inte med.

Vilket fint och välmotiverat svar du gav

Men seriöst, bara drygt med så korta fula svar

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Det enda jag har märkt är att löv på träd och främst buskar ser hemskt ut om jag inte har HBAO på.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av vivaadam:

http://s9.postimg.org/c2wacug33/Namnl_s.png

Om ni tex tittar på löven.

Inställningar: High, SSAO.
Skärm: Vet ej, Asus någonting...(några år på nacken)

EDIT: Har märkt att vissa detaljer har blivit ändrade ifrån betan, tack för era svar (ny skärm kommer snart att införskaffas).
Mvh Adam

Du kör 1280x720. Det börjar kanske bli läge att inhandla en ny skärm?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Du kör 1280x720. Det börjar kanske bli läge att inhandla en ny skärm?

Som han säger köp en 1080p skärm, finns många billiga ute nu, eftersom att 1080p har några år på nacken nu, allt fler kommer ( senare ) att hoppa över till 4k.

Jag började tänka på det du sa "Flyter på fint med allt på high/ultra" man förstår väl det med en sån upplösning.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Du kör 1280x720. Det börjar kanske bli läge att inhandla en ny skärm?

Nej det gör jag inte, 1680x1050.
Bra försök, men snälla sluta att "gissa" dig fram svar och fakta.

Mvh

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivaadam:

Nej det gör jag inte, 1680x1050.
Bra försök, men snälla sluta att "gissa" dig fram svar och fakta.

Mvh

då bilden du länkade är i upplösningen 1280x720 och sidan du ladda upp den på inte har 1280x720 som ett alternativ om man vill förminska/förstora bilden vid uppladdning. och du har en äldre skärm så tar man lätt för givet det är den upplösningen du spelar i

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

då bilden du länkade är i upplösningen 1280x720 och sidan du ladda upp den på inte har 1280x720 som ett alternativ om man vill förminska/förstora bilden vid uppladdning. och du har en äldre skärm så tar man lätt för givet det är den upplösningen du spelar i

Förstod det.
Men man blir lite irriterad när folk antar saker. Har en flickvän som alltid gör detta, det räcker med det.

Mvh

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av vivaadam:

Nej det gör jag inte, 1680x1050.
Bra försök, men snälla sluta att "gissa" dig fram svar och fakta.

Mvh

Du har ju inte ens talat om vilken upplösning du kör och så länkar du en bild som är 1278x720.

Snälla sluta "tvinga" oss att gissa oss fram till svar och fakta.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av vivaadam:

Förstod det.
Men man blir lite irriterad när folk antar saker. Har en flickvän som alltid gör detta, det räcker med det.

Mvh

Vad tråkigt att du blir irriterad när folk försöker hjälpa dig :/, Har du spelat Bf3, och i så fall har du samma problem där? Om du har ett Geforce kort kan du optimera med Geforce experience. Inte för att jag tror det kommer att hjälpa mot "plastig" grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Du har ju inte ens talat om vilken upplösning du kör och så länkar du en bild som är 1278x720.

Snälla sluta "tvinga" oss att gissa oss fram till svar och fakta.

Jag har inte "tvingat" dig att gissa på min skärm, men tack ändå för att du kom med ett svar och ursäkta mig om du tog mitt svar kaxigt/tyket!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem
Skrivet av WCxFlusher:

Vad tråkigt att du blir irriterad när folk försöker hjälpa dig :/, Har du spelat Bf3, och i så fall har du samma problem där? Om du har ett Geforce kort kan du optimera med Geforce experience. Inte för att jag tror det kommer att hjälpa mot "plastig" grafik.

Väldigt tråkigt, håller verkligen med!
Nej problemet är inte i BF3, tycker att grafiken är mycket bättre i BF3.
Redan gjort det, tack för tipset ändå!

Jag är väl förövrigt inte van vid BF4 (mycket nya detaljer och mer färgrik miljö) + att jag nu kan konstatera att det är min dåliga skärm som flaskar ner grafiken.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem

Testa ändra Textures till högsta... om det inte går så är det inte mkt mer att göra.
Allt beror på vad spelet har för textur upplösning samt detaljerna i texturerna.

texturer från min mod i skyrim exempelvis visar hur det kan se ut med hög upplösning + detaljrika texturer.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av vivaadam:

Jag har inte "tvingat" dig att gissa på min skärm, men tack ändå för att du kom med ett svar och ursäkta mig om du tog mitt svar kaxigt/tyket!

Du får ursäkta mig också. Lycka till med grafiken/skärmen!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers