Permalänk
Medlem

Prodigy chrome edition

Det känns som att gallerier med Bitfenix Prodigy har gjorts till döden men tänkte ändå dela med mig av mitt bygge med detta chassi.

Prodigy chrome edition

Visa signatur

Core i9 12900K | ASUS ROG Maximus Z790 Hero | 32Gb 6000Mhz Kingston | EVGA 3080TI FTW3

Permalänk
Medlem

Kromade, bockade rör är så sjukt snyggt! Well done, synd bara att det inte syns mer.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Det är mycket som får plats i ett prodigy bara man vill! Snyggt!

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D CPU: Intel i5 4670K GPU: GTX 780 msi tf SLI RAM: Dominator Platinum 8GB 1866MHz Moderkort: Gigabyte G1.Sniper M5 Kylare: Corsair H100i PSU: Corsair AX760i

Permalänk
Bitfenix

Riktigt häfigt bygge, kromade rör är ju otroligt snyggt. Tummen upp från oss!

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt!

Vad är det för hårdvara? CPUn och GPUn har du skrivit men resten

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Gillar verkligen när riktiga rör används, ser så mycket snyggare ut. Undrar dock hur det är med kondens etc. Blir det inte lätt vattenbildningar på rören?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Sjukt snyggt!

Vad är det för hårdvara? CPUn och GPUn har du skrivit men resten

Ja du det känndes som att CPU och GPU var det som var värt att nämna men här får du en lista

Komponenter:
CPU: Intel i5 4670K
MOBO: Gigabyte GA-Z87N-WiFi
GPU: ASUS RADEON R9 290X
RAM: 2X8GB Kingston DDR3 HyperX NAVI 1600Mhz 9-9-9-24
PSU: Corsair TX 850M V2

Kylning:
GPU Block: EK-FC R9-290X - Acetal+Nickel
CPU Block: EK-Supreme LTX - Acetal CSQ
Radiator: Phobya g-changer 280
Pump: EK-DCP 4.0
Reservoar: EK-Reservoir Combo DCP 4.0

Jag tror att det täcker det mesta

Visa signatur

Core i9 12900K | ASUS ROG Maximus Z790 Hero | 32Gb 6000Mhz Kingston | EVGA 3080TI FTW3

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

Riktigt snyggt! Gillar verkligen när riktiga rör används, ser så mycket snyggare ut. Undrar dock hur det är med kondens etc. Blir det inte lätt vattenbildningar på rören?

Hmm, det har jag inte tänkt på alls men det bör inte vara tillräckligt stora skillnader på temperatur i chassit och vätskan så då borde det väl inte vara ett problem. För i sådanna fall så borde det väll bli kondens på typ alla metalldelar i loopen, right?

Visa signatur

Core i9 12900K | ASUS ROG Maximus Z790 Hero | 32Gb 6000Mhz Kingston | EVGA 3080TI FTW3

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3rixon:

Hmm, det har jag inte tänkt på alls men det bör inte vara tillräckligt stora skillnader på temperatur i chassit och vätskan så då borde det väl inte vara ett problem. För i sådanna fall så borde det väll bli kondens på typ alla metalldelar i loopen, right?

Ja det låter troligt! Är nog piano då

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Sjukt läckert med kromade rör och du har fått till dragningen riktigt bra, snygga böjar och så.
Tyvärr så lade du all tid på rören, men ingen på kablarna. Du kunde gott ha måttat och sleevat tycker jag....

Personligen skulle jag skippat PnP då jag finner komponenter på utsidan av chassiet avskyvärt och det ger marginel prestandaökning.

Som sagt, fixa sladdarna så har du en femma, sätter 4 tillsvidare.

Permalänk
Medlem

Jättebra! Hur fungerar det med kopparrör?

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt!
Vart fick du tag i kopparrören och hur böjde du dom samt hur fick du dom att fungera med anslutningar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

Snyggt, tills jag såg fläktarna utanpå och nätagget. Varför inte välja bra komponenter hela vägen och även göra utsidan clean?

Permalänk
Medlem
Skrivet av boniz:

Snyggt byggt!
Vart fick du tag i kopparrören och hur böjde du dom samt hur fick du dom att fungera med anslutningar?

Skickades från m.sweclockers.com

Både kopparrör och röjböjare är inköpt på jula.

http://www.jula.se/glodgat-kopparor-450826
http://www.jula.se/rorbojartang-199406

Även om jag inte var jätteimponerad av denna rörböjartång så blir det fortfarande mycket bättre bockningar med denna än att göra det för hand. Om jag hade gjort ett större bygge med många böjar så hade jag nog satsat på en något dyrare tång. Rören var det inga problem med däremot.

Till anslutningar så är det "vanliga" 10mm push-in kopplingar. Gjorde en skåra i rören ca 1,5cm in för att "låsfunktion" på kopplingarna skulle ha någonting att låsa i.

Visa signatur

Core i9 12900K | ASUS ROG Maximus Z790 Hero | 32Gb 6000Mhz Kingston | EVGA 3080TI FTW3

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt men det skulle vara ännu snyggare utan 'pull' fläktarna

Permalänk
Medlem

Angående övertrycksventilen så har du alldeles rätt, den är helt onödig. Har du en minsta luftkudde i reservoaren så behöver du inte ens tänka tanken.

Har du ett vattenkylningssytem utan reservoar (helt solid när det är fyllt med kylmedia), så behöver du inte heller en övertrycksventil då pumpen som bäst leverera 0,4 bar (0,44 enligt produktdata, har dock ej sett en pumpkurva för pumpen), håller inte dina kopplingar för 0,4 bar så skall man inte pyssla med vattenkylning över huvudtaget!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Om du reagerar på bikakan, hur löser du det stora insugsproblemet på framsidan?
De små hålen i den svarta ramen är ju inte i närheten av tillräckligt. Möjligen för en 80mm fläkt men inte större
Den enda riktigt stora missen de gjort på chassiet annars älskar jag det.

Permalänk
Medlem

snyggt bygge

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

snyggt , blev lite blöt i ögat.
Nu vill jag verkligen prov att bygga en vattenkyld burk själv..
men vilka verktyg ska man ha ? -rörskärare snackar du om, händer det att man behöver bocka och böja rören själv efterbehov? vill ju ha stiliga blänkande rör som du har.

mvh
/accel

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem

Tjusigt!

Jag gillar särskrivningen på Superstål btw.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, Bra jobbat

Permalänk

Sjukt cleant utom pumplösningen! men 6/8 räckmackor!
Vad är det för anslutningar du andvänt?
(y)

Permalänk
Medlem

Härligt arbete du har gjort där snyggt!

btw "Inet Årets datorbutik?"? då har du inte snackat med supporten va?

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4

Permalänk
Medlem

I'm all yours, take me.

5/5

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem

Underbart, ögongodis.

Visa signatur

Xiaomi 34" UltaWide | AMD 3600 | BeQuite Black | 16GB DDR4 | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem

Tjusigt

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Tänkte på vad folk kommenterat om fläktarna på utsidan, vore det inte snyggt att täcka ovansidan mellan handtagen med ett vitt stålmesh.

/Phlopydisk

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

Riktigt snyggt! Gillar verkligen när riktiga rör används, ser så mycket snyggare ut. Undrar dock hur det är med kondens etc. Blir det inte lätt vattenbildningar på rören?

Kondens lär nog inte vara ett problem eftersom det uppstår när luft av en viss temperatur kommer i kontakt med en kallare yta. Rören lär ju aldrig gå under rumstemperaturen eftersom det är rumsluften som kyler radiatorn.

Snyggt bygge förövrigt.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem

lägg lite krut kanske på att göra en borstad aluminiumlåda att gömma in pumpen i eller dylikt, bara skumgummit som är på bilderna ser förjävligt ut då allt annat är så snyggt!

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

stiligt! byggde en Prodigy själv för ett tag sedan, trevligt chassi med många möjligheter

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750