Permalänk
Medlem

Woohoo! 40 miljoner poäng!!!

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem

10 millar! Woho!

Inte lika bra som andra här inne, men en bra bit på vägen iaf

Let the war continue!

Permalänk
Medlem

Woohooo!

Min första miljon!

Min fru fick höra i veckan att hennes morfar har cancer, så nu viker jag proteiner dygnet runt.

Kämpa på!

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Wohoo, första 100k!
Kommer att få hem tyngre doningar snart.

Permalänk
Medlem

WooHooo.. 20 miljoner, och dubbla takten nu sedan nya HTPC'n och dess GTX780 får slita..
..väntar fortfarande på minnen till 4P-riggen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Behövde köra lite längre stabilitetstest på nybyggda systemen över helgen, tänkte att Folding är rimligare än Prime eller OCCT.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5462435/folding.PNG

Tyvärr är det bara till och med ikväll, sedan ska riggarna användas till massa smaskigt testande. Dessutom är både ljudnivå och värmeutveckling outhärdligt.

Är det inte lite tveksamt att köra den här typen av program på system man inte redan har stabilitetstestat? Särskilt om man överklockar, tråkigt om man skickar in trasigt data för att maskinen inte räknar rätt.

Det är väl det som är fördelen med att testa med t.ex. prime95 för att man jämför uträkningarna med kända värden så man kan se om maskinen är stabil/räknar rätt.

Visst kan man argumentera att de borde ha kontroller av indatat så att det inte spelar någon roll eftersom man aldrig kan vara säker på att någon dator räknar rätt 100% av tiden, t.ex. WCG kör ofta samma task på två datorer. Personligen så tycker jag ändå inte det känns riktigt rätt att köra stabilitetstester på forskningsberäkningar. Så av den anledningen tycker jag att det är betydligt rimligare att stabilitetstesta med just Primes Torture test.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorren:

Är det inte lite tveksamt att köra den här typen av program på system man inte redan har stabilitetstestat? Särskilt om man överklockar, tråkigt om man skickar in trasigt data för att maskinen inte räknar rätt.

Det är väl det som är fördelen med att testa med t.ex. prime95 för att man jämför uträkningarna med kända värden så man kan se om maskinen är stabil/räknar rätt.

Visst kan man argumentera att de borde ha kontroller av indatat så att det inte spelar någon roll eftersom man aldrig kan vara säker på att någon dator räknar rätt 100% av tiden, t.ex. WCG kör ofta samma task på två datorer. Personligen så tycker jag ändå inte det känns riktigt rätt att köra stabilitetstester på forskningsberäkningar. Så av den anledningen tycker jag att det är betydligt rimligare att stabilitetstesta med just Primes Torture test.

Klienten brukar ju känna av själv om det inte är stabilt, så det borde inte vara några problem.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

28 miljoner poäng och 6000 WU:s!

Permalänk
Medlem

Woohoo! 1 miljon poäng! och ni på topp 20 producers får akta er

GOGO sweclockers vi plockar en placering om 1.2 månader!!!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Fortsätter väll här då!

Woohoo! Hoppas upp på topp 20 producers och smäcker en fin 16:e plats direkt!

To be continued

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

Wohoo! Topp 100

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Wohoo! topp, 300 och topp 11 producers!! känner mig ganska högt upp med lite poäng hehe, som en liten skit! xD

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Woohoo, Har tagit beslutet att börja folda!

Inte 24/7 och inte med full kraft, men många bäckar små...

Permalänk
Medlem

Ett litet wohoo! Topp 10 producers nu!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedvin:

Woohoo, Har tagit beslutet att börja folda!

Inte 24/7 och inte med full kraft, men många bäckar små...

Hehe, jag tog precis tag i foldingen igen efter ett par års avbrott. Är en fattig student så jag får köra på min desktop, då jag inte har råd med flådiga foldingriggar än :), el ingår i hyran dock så datorn är igång 24/7. Men många bäckar små som sagt!

Visa signatur

Antec 1200 | MSI Z68A-GD65 (G3) | Intel Core i7 2600k @ 4.7GHz | Corsair 16GB DDR3 XMS3 CL9 | Corsair TX850W | XFX Radeon HD6970 CF | OCZ Vertex 3 120GB | Corsair H100 |

Permalänk
Medlem

Dags för ett litet Woohoo för > 800 000 000 poäng.
Kampen går vidare mot en miljard poäng innan årets slut...

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Just återkommit från en utlandsvistelse och trimmat in litet och för tillfället så rullar datorn på med:
http://i.imgur.com/TKhw0q6.jpg

Verkar som om 6 trådar på 3930k med tre grafikkort är max belastning för att inte strypa grafikkorten, någon som har några förslag?

Vänta, hur har du lyckats med det där? Trodde AMD kort var värdelösa på F@H. Mitt förra gav i alla fall knappt något alls, och låg på kanske 20% belastning eller något.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Vänta, hur har du lyckats med det där? Trodde AMD kort var värdelösa på F@H. Mitt förra gav i alla fall knappt något alls, och låg på kanske 20% belastning eller något.

Det skedde en uppdatering i folding-klienten som gav AMD-grafikkort dess rätta potential. Att folda med ett HD 7970 är i stort sett lika bra som att folda med ett GTX Titan efter den uppdateringen.

Läs det här officiella blogginlägget från 2013-05-06.

Citat från blogginlägget:

Citat:

We now support many more types of simulations, ranging from explicit solvent to large systems of up to 100,000 atoms. We improved the stability of our cores. We now have a sustainable code base. We added support for linux for the first time. It’s also really fast – so I’m sure the burning question on your mind is, just how fast is it? Well let’s take a look. On the [highlight]GTX Titan[/highlight] we saw it from 50,000 points per day to over [highlight]120,000[/highlight] points per day. On the [highlight]GTX 680[/highlight], we saw it go from 30,000 points per day to over [highlight]80,000[/highlight] points per day. On the [highlight]AMD HD 7970[/highlight], we saw it from 10,000 points per day to over [highlight]110,000[/highlight] points per day. On the [highlight]AMD HD 7870[/highlight] we saw it jump from 5,000 points per day to over [highlight]50,000[/highlight] points per day.

Permalänk
Skrivet av Satyric:

Hehe, jag tog precis tag i foldingen igen efter ett par års avbrott. Är en fattig student så jag får köra på min desktop, då jag inte har råd med flådiga foldingriggar än :), el ingår i hyran dock så datorn är igång 24/7. Men många bäckar små som sagt!

Det kommer du långt med!

Jag har samma förutsättningar och kör 24/7. Är topp 100 nu, så visst har man bidragit

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Det skedde en uppdatering i folding-klienten som gav AMD-grafikkort dess rätta potential. Att folda med ett HD 7970 är i stort sett lika bra som att folda med ett GTX Titan efter den uppdateringen.

Läs det här officiella blogginlägget från 2013-05-06.

Citat från blogginlägget:

Holy...!

Gick från 10000-15000 på CPU med 6 kärnor folding till än så där 100 000- 110 000 poäng med CPU med 5 kärnor + 7970?! Jösses! Detta hade jag missat!

Woohoo!

Woohoo!
Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

3 miljoner!!

Permalänk

Kanske offtopic men, började folda med mitt 290X och det kraschar hela tid efter en work unit. Även om jag sänker klocksen och GPU ligger på max 50 grader...

så jag gick över till CPU (2600K@4,5 Ghz) och får en 11,000 PPD. Missar jag något borde inte en 2600K få runt 50,000 PPD med 4,5 GHz? viissa av tar runt två dagar och jag får en PPD på 9,000 PPD

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Woohoo! 50 miljoner! poäng, 5000 wu avklarade och 10 miljoner poäng på en månad!!!

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk

ÄNTLIGEN! 30 miljoner poäng!

Dags att blicka framåt emot nya mål nu.

Permalänk
Medlem

WOOOOOHOO!!

Äntligen topp 100!

Vad blir nästa delmål? 10 Miljoner tror jag!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Woohoo! Har precis smått börjat folda

Foldar dock inte mycket hemma för elen är ej gratis

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Wohoo! En miljon poäng!!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Processor: Intel i7 2700k @ 4,6 GHz | Kylare: Thermalight Silver Arrow | Grafikkort: Asus GTX 560Ti DirectCU II TOP | Chassi: NZXT H2 | Mobo: MSI Z68-GD55 (B3) | RAM: Corsair Vengance Black Low Profile 16 GB | HDD: 2x 1 TB Segate Barracuda 7200 RPM | SSD: N/A | Nätagg: Corsair 560 W

Permalänk
Medlem

Wohoo! 12 miljoner poäng!!

Permalänk
Medlem

Litet Woohooo för att jag under dagen lär passera 900 000 000 poäng.
Plats 31 på topplistan än så länge, men bör kunna nå plats 26 inom någon månad.
Fold On!

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

Woohoo, över 3 000 000 poäng!

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4