Samlingstråd: "Microsoft ringde till mig och ville.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Dirkschneider:

Har inte varit inne på Windows delen och missat den här tråden helt.
Har fått två samtal av det indiska fruntimret som jag avslutat mer eller mindre direkt.

Däremot så fick jag ett kul samtal den 10 september.

Skrev det här på facebook.

"Fick just ett telefonsamtal av "svenskapolisen". Det dom berättade var att min dator blivit infekterad av program som jag inte ville ha i min dator. Det roliga med det här samtalet från den "svenskapolisen" var att det utfördes på dålig engelska med trolig öststatsbrytning. När jag undrade om vi inte kunde gå över till svenska eftersom han då trots allt ringde från den "svenskapolisen". Efter som han då började mala om hela versen en gång till. Så tog jag till kraftuttrycket mammapåsättare då fick den "svenskapolisen" för sig att lägga på. Så kommer jag inte till morgonens utbildning så har jag blivit inburad. "

Blev aldrig inburad *asg*

Det var ju något nytt för mig, ringer från "svenska polisen" och pratar engelska. Ville dem att du skulle betala via telefonen med VISA/MC?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre910:

Blev just uppringd av Thomas" från "Microsoft in Canada". Spenderade 10 minuter på att försöka starta min dator och hitta en internetkabel innan jag blev vidarekopplad till hans manager "Christopher" . Han bad mig skriva in en adress i webbläsaren.
"M for Michael, S for Sweden, dot, S for Sweden, O for Oslo..."
Frågade varför man skulle skriva in så många länder.
5 minuter senare sade han: "Your computer is done. It is done. There is nothing that you can do for it. Fuck off. It is done. Fuck off" och så lade han på

Verkar som om att han blev lite sur över att jag ödslade hans tid...

Hahaha!!! Du är en riktig skön typ du!

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Skrivet av marre910:

Blev just uppringd av Thomas" från "Microsoft in Canada". Spenderade 10 minuter på att försöka starta min dator och hitta en internetkabel innan jag blev vidarekopplad till hans manager "Christopher" . Han bad mig skriva in en adress i webbläsaren.
"M for Michael, S for Sweden, dot, S for Sweden, O for Oslo..."
Frågade varför man skulle skriva in så många länder.
5 minuter senare sade han: "Your computer is done. It is done. There is nothing that you can do for it. Fuck off. It is done. Fuck off" och så lade han på

Verkar som om att han blev lite sur över att jag ödslade hans tid...

Haha, de måste blivit riktigt förbannade på dig! :).

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Efter flera års terroriserande från dessa patetiska indier, och alla mina olika metoder (menar verkligen allt ) i att försöka få dem att aldrig ringa igen har jag löst det:

Pluggat ur min IP-telefon, nu är det tyst och lugnt..

Tragiskt att det ej finns någon annan utväg men nu kan jag iaf sova
efter mina nattpass.

Känns som att jag måste haft otur som terroriserats med detta i 3-4 år, och ibland 4x om dagen, när vissa blir av med dem efter ett samtal.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk

Om man inte svarar eller bara kopplar ned samtalet fortsätter det att ringa i evigheter. Ibland minst fem gånger per dygn från tidig morgon. Det är en helvetesmaskin som sitter och ringer uppenbarligen...
Jag var nyligen på resa i Kina och hade glömt att ta bort vidarekopplingen av min fasta telefon till mobilen. Mobilen var för det mesta avstängd men samtalen från "Microsoft" kostade mig ändå 500 kr under de två veckor jag var utanför Sverige. Det var ett tjugotal samtal som vidarekopplats till min mobil under två veckor. Samtalen debiteras ju vare sig man svarar eller inte på det vidarekopplade samtalet.
När jag väl var hemma igen svarade jag när det ringde (numret var det välbekanta 001524856985) och skällde ut den som till slut kom in på linjen och började läsa upp sitt manus. Han fick sig en rejäl avhyvling och togs förmodligen om hand av företagshälsovården direkt.
Förklarade att det var min gamle och sjuke fars telefon de terroriserade och att den gamle mannen nu blivit helt förstörd av att telefonen ringde hela tiden och han inte förstod vem det var som ringde. Verkar som den förklaringen tog skruv. Åtminstone tillfälligtvis. Nu har det gått nästan en vecka utan samtal från "Microsoft". Peppar, peppar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rodness:

Hur ser numret ut som de ringer ifrån? Har ett nummer som börjar med 019 som ringt under ett antal dagar nu, men har aldrig svarat, också ringer de typ bara 3 signaler.

Om det börjar på 019 så är det från Örebro. Mycket möjligt att det är telefonförsäljare.

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk
Medlem

om du har tid över, spela dum och låtsas som att du går på allt och säg att du laddar ner teamviewer för att dom ska ta över din dator. ge dom falska påhittade anslutningskombinationer, sen när du börjat tröttna kan du säga "haha! I'm well aware of what you are doing and I'm just doing this to waste your time. I've been given you false connections the whole time. How do you like that?"... då kommer du ha en arg jävel i luren på dig

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av makz159:

om du har tid över, spela dum och låtsas som att du går på allt och säg att du laddar ner teamviewer för att dom ska ta över din dator. ge dom falska påhittade anslutningskombinationer, sen när du börjat tröttna kan du säga "haha! I'm well aware of what you are doing and I'm just doing this to waste your time. I've been given you false connections the whole time. How do you like that?"... då kommer du ha en arg jävel i luren på dig

Jag brukar imitera som indier och säga till dom att dom ska tanka ner Teamviewr haha

Dom blir SVIN SURA !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Förstår inte riktigt hur folk kan gå på sånt här. Det är ungefär som att om en okänd skulle komma fram på stan och be att få låna 100 spänn mot att man får 1000 spänn tillbaka nästa vecka. Ingen skulle gå på det men de går på vilka dumheter som helst över telefon/internet.

Eller hur var det nu, http://sv.wikipedia.org/wiki/Ponzibedr%C3%A4geri

Permalänk
Snusfri

Ringde mig vid 04.30 från Kongo härom morgonen, såg direkt att det var något skumt nummer så det blev blockerat.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ringde mig vid 04.30 från Kongo härom morgonen, såg direkt att det var något skumt nummer så det blev blockerat.

det var nog bedrägeriet med en kvinna i nöd, som du kanske hört om de senaste dagarna?

/
Max

Permalänk
Medlem

Min mormor beskrev det som Hello please sir computer computer windows

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk

Visste inte att det fanns ett forum inlägg om detta, men nu kan jag iaf dela min upplevelse med dem.

Lite bakgrundsinfo, första samtalen var runt oktober, han sa han ringde från Microsoft och att min dator har virus och bla bla bla. Självklart svarade jag att detta va skitsnack och inget det han sa var sant. Han skrattade åt mig och började säga "asshole". Jag avslutade samtalen ganska snabbt. Knappt en vecka efter ringde de igen, här är hela händelsen.

Saxat från facebook

"Nu var det en kvinna som ringde mig och hon heter Christina. Hon meddelade att min dator, FYI again det är fyra datorer i hushållet, har skickat felrapport till dem och kommer krascha närsomhelst! Jag måste gå till datorn och följa hennes instruktioner för undvika kraschen. 2K krachet? Nu var jag mer mentalt förbered för dessa samtal och skapade en alter ego, en 57-årigt farfar med demens
Hon frågade mig om jag var framför datorn, efter en lång givande stund satt jag framför datorn. Först frågade hon mig vilket OS jag kör med. Självklart vet inte en gubbe som jag det. Hon sa till mig att hitta CTRL-knappen. Självklart ska jag inte göra det enkelt för dem, jag satt framför datorn och "försökte" hitta CTRL-knappen. Hon sa att jag kan hitta knappen längst ned till vänster. Jag kollade upp det, SAKTA, och svarade att jag hittade enbart G6 knappen (kör med en Logitech G110 tangentbord och den har ställbara makro på vänstra hörnet).

Efter en LÅNG tappert försök att hitta knappen, då fick jag prata med deras tekniker, Peter, vars röst lät kusligt likt snubben från förra vecka. Hon var alltså tvungen att skicka deras "tekniker" till mig för att hitta CTRL-knappen xD
Han guidade mig genom hur man klickar på start knappen för att ta reda på vad för OS jag kör med, och det fick han till slut. Då ville han att jag gå ut på internet.
- Internet? Sa jag till honom.
- Ja, starta din webbläsare. Sa han till mig
Då började jag fejk mumlar som att jag vore inte förstod vad han sa. Värt att notera jag fejk mumlade större delen av samtalen för att ödsla deras tid. Han upprepade flertal gånger vilken webbläsare jag kör med. Chrome? Explorer? Firefox? Till slut "lyckades" jag starta min webbläsare, då sa han att jag ska få fram google. Jag svarade - Google? Vad är det? Efter massor av upprepning igen, och tyst asgarv från min sida, frågade Peter hur gammal jag var, efter en lång tid sa jag 57 år.

Det var då jag började introducerade min "son" och låta honom fixa det när han kommer hem eftersom han är kunnigt. Peter sa - Nej, nej, nej det måste fixas NU annars kommer den att krascha. Det märks att de vill utnyttja gamlingar för att sprida deras skadliga program/malware

Eftersom ett plågsamt försök att få mig komma till google, då gav Peter upp och lämnade luren tillbaka till Christina. Yay! Även hon försökte att få mig komma till webbläsare och google, som sagt, det var inte en lätt match även för henne. När jag nästa lyckades knappa mig genom, då frågade jag hur gjorde man det igen och tvingade henne att gå 2-3 steg bak. Ett steg fram, 100 ljusår bak
Då introducerade jag återigen min son, Malloy, eftersom det är hans dator då borde han kunna fixa det, självklart även hon ville inte att sonen ska sköta det, måste fixas nu! Efter en stund då började jag fråga återigen var hon ringde ifrån, hon svarade Microsoft och omedelbart sa till mig att få igång min webbläsare. Märks nu att hon börjar bli irriterad, för när jag frågade henne igen var hon ringde ifrån, hon artikulerade Mic-ro-so-tf i retad röst. Då frågade jag är Microsoft ett land? Hon sa - NEJ!!! Det är företag där jag ringer ifrån.
Efter lite bullshiting med Christina, då sa hon att företaget heter Microsoft och den ligger i Stockholm. Hmm, oh really?!

Självklart ville jag veta vad de vet om Stockholm, var den ligger osv. Jag frågade - Var ligger Stockholm? Då la hon på!
Samtalet varade över 18 min. I will say mission accomplished! Kundservicen fick nog till slut och ansåg att det var inte värt att fortsätta med gamlingen xD. Det roliga va vid 12.00 ringde Christina igen, och presenterades sig från windows service center, ovetande att de har ringt till mig igen :S Eftersom jag hade inte tid och var tvungen att gå, la jag ned samtalen.

I win, suck it!"

Permalänk
Medlem

Rolig läsning bjuds det på i den här tråden. Tyvärr har jag aldrig själv fått det stora nöjet att svara på dessa samtal, min sambo gjorde det en gång men svarade dom kort att hon kan inget om datorer och mannen i huset som har dator inte är hemma och inte datorn heller.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett sådant samtal Hans första misstag var att han sa att han ringde från Windows och inte Microsoft. Det är som att Kungsörnen skulle ringa och säga "Hej vi ringer från Snabbmakaroner" Sen så började han mummla om att min dator håller på att bli hackad och att jag behövde ladda ner ett program bla bla jag la ner mobilen och lät honom prata med sig själv ett tag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De har ringt mig tre gånger från MS. Var sugen på att driva med dem men orkade bara inte...

Permalänk

Fick ett liknande samtal från en indisk person som påstod sig vara från MS. Jag satt mig vid datorn och låtsades följa hans steg. Jag skulle tydligen in på en sida, där det bara blinkar "ERROR ERROR ERROR" om och om igen, för att han skulle tydligen övertala mig att det var fel på min dator/data. Då sa jag att min dator började rycka, och han blev smått galen i telefonenxD

Visa signatur

Dator: I7 37.... Skit i det! den är bäst... för mig

Permalänk
Medlem

Jag har råkat ut för det en gång, han frågade på något sätt efter min pappa (Han kunde hela namnet) på bruten engelska och när jag sa att han inte var hemma började han förklara hur han var från MS och att det var virus på datorn, jag hade verkligen svårt att höra vad han sa och sa helt enkelt "I don't understand you" *click*.
Egentligen skulle jag ha velat driva med han, man har ju sett väldigt roliga inspelningar på youtube.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Jag satt och spelade nått spel när jag fick ett samtal från nån snubbe med indisk dialekt. Han sa att jag hade ett virus på datorn och skulle hjälpa mig ta bort det. Jag spelade med och han bad mig starta datorn, så jag sa "Ok sure just wait a min" och la ifrån mig telefonen. Jag vet inte hur länge han orkade vänta men jag la på efter kanske 10 min.

Permalänk
Medlem

Dom ringde mig för några dagar sen och påstod att 57 personer i Japan hade tagit över min identitet... Dom hann aldrig komma till delen att jag skulle ladda ner något utan jag tackade bara för infon och lade på.

Nu verkar det inte som att datorn ska krascha utan dom försöker annat. Snubben snackade bra engelska dock...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta hände även mig, här kommer den korta versionen

De började med att de ringde och farsan svarade och lade självklart på luren på en gång. Men de slutade aldrig ringa. De ringde då när jag var själv hemma och jag gjorde som många andra och spelade dum. När vi väl kom till steget då jag skulle ladda ner malware/programet så sa jag "Fuck you!" och lade på.
Det gillade inte indien från microsoft så han bad en kvinlig kollega att ringa upp och fråga vad det var jag sa till hennes tekniska support.. tydligen hade jag sagt något riktigt dumt..
Jag sa att jag bara frågade "tekniken" om han gillade glass, och började rabla upp en massa glass sorter. Då tog killen luren och skrek med indisk brytning.

"I'M GOING TO TAKE YOUR PC AND BREAK IT IN TWO AND SHOVE IT UP YOUR ASS!!"

Jag lade då på luren och de har inte ringt hit igen

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

Det där då man ska va snabb och säga. Va, det visste inte jag av och jag jobbar med hos ms å äe programmerare/it delen/support själv... det är va jag iaf hade sagt om dom skulle ringa mig eller att jag jobbar för något antivirus bolag, mm. Haha xD

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Skrivet av BennyZ:

Jag har fått ett sådant samtal Hans första misstag var att han sa att han ringde från Windows och inte Microsoft. Det är som att Kungsörnen skulle ringa och säga "Hej vi ringer från Snabbmakaroner" Sen så började han mummla om att min dator håller på att bli hackad och att jag behövde ladda ner ett program bla bla jag la ner mobilen och lät honom prata med sig själv ett tag

Va fan, jag vill med bli uppringd av dom... vill driva med dom, så himla hårt och sen när man väl kommer till man ska ladda ner programmet. Lust att säga det går inte köra exe file på den här datorn för det är mac os eller något linux os på den... vill fan driva med dom.... även att man kanske kör backtrack, mm.. haha xD

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk

För ett bra tag sedan lyckades våra vänner hos Microsoft i Indien ringa just när jag hade som mest långtråkigt. Till ett av klippen spelade jag även in det som hände på skärmen eftersom jag var tillmötesgående och släppte in dem på en (förvisso virtuell) maskin. Tyvärr är jag inte tillräckligt bevandrad i redigering för att föra samman ljud och bild, men om någon känner sig manad att lösa detta kan jag tillhandahålla råmaterialet.

https://www.youtube.com/watch?v=9w2BWyGoc78

https://www.youtube.com/watch?v=cLoB2XcgzwM

https://www.youtube.com/watch?v=uzQIQc0CDA0

Nu i veckan började de efter ett par månaders uppehåll ringa igen, det var då jag kom på att jag hade dessa liggandes. Inte helt otroligt att fler delar följer lite längre fram.

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Freddesix:

För ett bra tag sedan lyckades våra vänner hos Microsoft i Indien ringa just när jag hade som mest långtråkigt. Till ett av klippen spelade jag även in det som hände på skärmen eftersom jag var tillmötesgående och släppte in dem på en (förvisso virtuell) maskin. Tyvärr är jag inte tillräckligt bevandrad i redigering för att föra samman ljud och bild, men om någon känner sig manad att lösa detta kan jag tillhandahålla råmaterialet.

https://www.youtube.com/watch?v=9w2BWyGoc78

https://www.youtube.com/watch?v=cLoB2XcgzwM

https://www.youtube.com/watch?v=uzQIQc0CDA0

Nu i veckan började de efter ett par månaders uppehåll ringa igen, det var då jag kom på att jag hade dessa liggandes. Inte helt otroligt att fler delar följer lite längre fram.

Underhållning på hög nivå

Permalänk
Medlem

Så dessa finns fortfarande kvar? har inte läst ett skit om dessa scammers på bra länge nu. Har aldrig blivit uppringd själv, men min gamla mobil är alltid avstängd så jag slipper höra nåt från dem hur som helst

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Underhållning på hög nivå

Mer sånt här

Permalänk

Scammer from "Microsoft"

tänkte dela med mig av en som ringde.

dom ringde och sa att det var fel på min brandvägg, att den har gått ut och att det var osäkert, datorn kunde kracha när som helst.

spelade in samtalet här ursäkta för min engelska samtalet var 1h 20m (kommer redigera den lite vid ett senare tillfälle) det bästa är dom första 10 minuterna

screenshot: (i CMD fönstret skrev dom ett komando som listade alla filer i datorn sedan skrev dom in manuellt "windows firewall is activated")

Dold text

tider i klippet:

@~46 minuter in så zoomar dom ut sidan för att jag inte ska se

Dold text

@53m så gick jag för att dricka lite och förbreda maten
employe ID: MSIT250

när dom ville att jag skulle logga in på min bank (54:46) han blev lite sur
jag gick in på min banksida *dom stängde av HTTPS* när jag tryckte på logga in så gick sidan inte ladda som tur va (59:21)

@1h 1m 0s "can u come and get it" (frågade om han kunde komma o hämta pengarna)

@1h 5m 0s så slutade han höra mig "hello hello hello hello hello......."

@~1h 5m sänk volymen

@1h 8m blir han lite irriterad

@1h14m får han lite bråttom

@1h 20m 11s ville han att jag skulle lägga på

@1h 20m 40s undrade om hans certifikat

@1h 21m 47s "now hang up the call and go"

Dold text

fick tyvärr inte med video

information jag skrev ner:

Allan Johnson
MSIT250

western union reciver
girija singh
land indien

Dold text
Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinnunen4321:

tänkte dela med mig av en som ringde.

dom ringde och sa att det var fel på min brandvägg, att den har gått ut och att det var osäkert, datorn kunde kracha när som helst.

spelade in samtalet här ursäkta för min engelska samtalet var 1h 20m (kommer redigera den lite vid ett senare tillfälle) det bästa är dom första 10 minuterna

screenshot: (i CMD fönstret skrev dom ett komando som listade alla filer i datorn sedan skrev dom in manuellt "windows firewall is activated")

tider i klippet:

@~46 minuter in så zoomar dom ut sidan för att jag inte ska se

@53m så gick jag för att dricka lite och förbreda maten
employe ID: MSIT250

när dom ville att jag skulle logga in på min bank (54:46) han blev lite sur
jag gick in på min banksida *dom stängde av HTTPS* när jag tryckte på logga in så gick sidan inte ladda som tur va (59:21)

@1h 1m 0s "can u come and get it" (frågade om han kunde komma o hämta pengarna)

@1h 5m 0s så slutade han höra mig "hello hello hello hello hello......."

@~1h 5m sänk volymen

@1h 8m blir han lite irriterad

@1h14m får han lite bråttom

@1h 20m 11s ville han att jag skulle lägga på

@1h 20m 40s undrade om hans certifikat

@1h 21m 47s "now hang up the call and go"

Dold text

fick tyvärr inte med video

information jag skrev ner:

Allan Johnson
MSIT250

western union reciver
girija singh
land indien

Dold text

Sitter lite olägligt och kunde inte lyssna på hela samtalet, men adressen i Uppsala, vad för något var det? Är från Uppsala, och just den gatan är nybyggda lägenheter varav en kompis flyttat in på längre upp på gatan bara.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Sitter lite olägligt och kunde inte lyssna på hela samtalet, men adressen i Uppsala, vad för något var det? Är från Uppsala, och just den gatan är nybyggda lägenheter varav en kompis flyttat in på längre upp på gatan bara.

använde mig av en fakename generator, där man får namn, adress, telefon nr, visa etc.

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida