Helgsnack: "Playstation 4 eller Xbox One?"

Permalänk

Köp båda

Skrivet av Oneone:

lägg upp en "why not both?" för på sikt kommer jag att skaffa båda! Men inte inom de kommande 6-7 månaderna.

Precis så resonera jag med, i mitt fall tycker jag det finns alldeles för många exklusiva spel till båda för att jag skulle kunna vara nöjd med antingen Xbone eller PS4 , där emot kommer jag inte heller köpa dem nu, väntar ett tag, det dyker säkert upp några bra prisvärda kampanjer i framtiden.

Permalänk
Medlem

Nuvarande ställning
PC > WiiU > Ps4 > XO > Ps3 > Xbox360 > Wii/Ps2 > Gamecube > Dreamcast > Ps1 > SNES > Sega Mega > NES OSV

Du har en PC och måste välja en konsoll, Wii U alla gånger

1.Zelda,Mario och vänner
2.Spela med vänner och familj 5 spelare på en skärm + tableten (oftast inte det man gör med sin pc)
3.Mer titlar i 1080 än de andra konsollerna ännu

Om du nu inte vill ha varken PC eller nintendo = Ps4
1.Bättre handkontroll än tidigare
2.Bättre hårdvara
3.Bra spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juugz:

Väljer PS4 för följande anledningar.

1: Billigare.
2: Bättre hårdvara.
3: Ser inte ut som en låda.

Tycker det är ganska dumt att välja en konsol P.G.A utseénde och pris, trodde det var spelen man var ute efter.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

PS4

1. Snyggare lösning (mindre, integrerad PSU, kan stå upp utan att överhetta etc.)
2. Jag är redan intråcklad i playstationexklusiva spelfranchises (och PS+)
3. Tänkte skriva lägre pris här, men sanningen är att om PS4 var dyrare än X1 hade jag köpt den ändå, så här får svaret bli fanboy istället.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa båda konsolerna så fort det släpps exklusiva RPG spel. Men Chris Roberts som gör Star Citizen skrev för fyra dagar sedan ett försvarstal för PCn och gav då en djup och bra motivering till varför han väljer att stödja AMDs Mantle samt hur han ser på PS4 och Xbox One. Det blev nödvändigt när vissa fans såg ett PS4 dev kit på Chief Technical officerns bord i en live stream och startade en "oh noes console sellout!" panikattack på forumet. Det borde läsas av alla för att ge lite perspektiv.

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/76653/star-citizen-pc-ps4-and-consoles#latest

Citat:

Christopher Roberts croberts68
Posted: 10:59am Nov 18, 2013
Hi everyone!

I figured it was best to post this in its own thread instead of one of the many "Star Citizen on PS4, the sky is falling!" threads that sprung up this weekend after a PS4 devkit was spied in background on Jason Spangler (our CTOs) desk.

While some could view the 1+1 = 256 logic that it required to come to the conclusion that we were ditching the PC for PS4 as an overreaction it does show how passionate everyone is in this community about the PC as the best gaming platform, which warms my heart!

So let me say this.

Star Citizen IS a PC game. It will NEVER be dumbed down for a lesser platform. We will NOT limit the input options or supported peripherals to the lowest common denominator. We will NOT pass on features and technology just because they will only run on some hardware configurations.

I just upgraded my office rig to a pair of Titans running in SLI, driving a 4K monitor and a 1440P one (Thanks NVidia for the goodies!). We’re about ready to build the ultimate AMD rig with FOUR R9 290Xs and AMD’s eight core CPU driving a set of 4K monitors in Eyefinity (Thanks AMD!)

You think that’s a good approximation for console, even a next gen one like PS4 or Xbox One?

I LOVE the PC as a platform because it is open, is always moving forward, with new powerful components (usually at cheaper prices) becoming available to gamers available every year. A $3,000 high end PC gaming rig of today wipes the floor of dedicated graphics supercomputers costing over $1M 10 years ago. People were amazed at being able to get Giga flops of performance. Now we can obtain over 5 TERA flops on a single PCI-E GPU!!! The PC platform is great because it isn't static. It doesn't have rules or some controlling entity that decides what will and won’t be in the eco system. If a cool new disruptive technology like the Oculus Rift comes along it can have a chance to gain traction and become the next big thing.

Because of this Star Citizen will always be primarily a PC game and will embrace the best and newest tech.

Some of you may have seen that we announced our intention to support AMD’s Mantle with Star Citizen. We didn't do this because AMD sends us lots of high cards (although that doesn’t hurt). We are doing this because it increases the ability of a PC to get the most out of its incredibly powerful hardware. Going to the hardware without an huge inefficient API like DirectX allows us to radically increase the number of draw calls in a frame – At last week’s AMD developer conference Nitrous, which is a new company working on a next gen PC engine, demoed a scene with over 100,000 drawcalls per frame running at over 60 FPS through Mantle. To put that in context last gen stuff (and a bunch of PC games gated by DirectX) have been stuck around 2,000 - 3,000 drawcalls and next gen consoles (like PS4) can do 10,000 - 15,000 or so. We’re supporting Mantle to push PC graphics performance higher – it’s been gated too long by DirectX’s inefficiency and abstraction, which has only gotten worse as Microsoft becomes less interested in the PC as a gaming platform. I would love NVidia and Intel to have Mantle drivers (as the API is designed to be non GPU architecture specific) but if not we would support NVidia or Intel drivers that would allow us to get to the metal (GPU Hardware) efficiently and take advantage of parallelism in CPU cores (for efficient batching of data between the game and the GPU).

This is ironically the advantage the next gen consoles have like PS4 and Xbox One – they abstract the low level hardware much less, so what is essentially a mid-level gaming PC of today (which are what the PS4 and Xbox One specs are) punches above its performance weight while Windows and Direct X do a nice job of handicapping the high end PC.

I'm supporting Mantle to push the PC as a gaming platform even further and negate one of the advantages of a console over a PC. Hardly the actions of someone about to sell out!

As far as consoles go Star Citizen will never be on the PS3 or Xbox 360. As for the next gen consoles, PS4 and Xbox One, we have NO CURRENT PLANS, but my stance remains open and is consistent with the many interviews I’ve given -

IF the platform holders (Sony & Microsoft) allow us to update the code and data without restrictions and odious time consuming QC procedures, IF they allow our community to openly interact with each other across platforms then I would CONSIDER supporting them.

Why?

Well because then they are essentially inexpensive small form factor PCs with a custom operating system focused on gaming and who wouldn't want a bigger community of Star Citizens? If Sony or Microsoft are willing to let their platform be open, then I see no real difference between them or Valve’s Steambox, a Mac or a PC running Linux, all of which are platforms that I don’t think this community would mind supporting as they are all viewed as “PCs”. In fact most Macs are probably much worse gaming machines than a next gen console (as Apple is the antithesis of what I love about PCs)

But this is a big IF as it’s asking a lot. To their credit Sony seems to be the most eager to embrace indie games and the idea of openness, and they chased us down to give us some dev kits to play with but we’ve been very clear on what it would take to get Star Citizen onto PS4.

And even then it would only be contemplated as a port from the PC, not the other way around plus we would require a financial commitment by Sony to make it happen. If some of the coolest features or peripherals don’t make it because the PS4 can’t handle it we would never gimp the PC version. This is no different than the issues you face in PC development – we could be like Blizzard or Riot and focus on a game that works on the widest array of PC hardware – but that’s not the spirit of Star Citizen. We are shooting for the stars both virtually and technology wise. For me this game is about pushing boundaries on all levels and is something that I hope is still breathing strong ten years from now. Instead of Crysis benchmarks when they test a new GPU I want to see Star Citizen!

One last thing to think about - normally developers "sell out" to a console platform (Bungie or Epic going XBox exclusive for instance) because the platform holder is funding the budget. Thanks to everyone that has backed Star Citizen we have no need to sell out to anyone! You've funded a AAA PC game that will compete with the biggest and best. By the time the game is officially "done", I'm pretty sure that the final funding will be larger than most AAA console games outside the very biggest like GTA or CoD - and our money goes much further as we don't have any corporate overhead or fancy marketing budgets. You have all proven there is at least as much demand for a high end PC game as most console games.

So fear not! The PC is the platform of Star Citizen. Anything else, if it happens at all, will just be after the fact.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Tycker många Xboxväljare har lite sisådär anledningar till sitt val.

Att välja Xboxet för TVtjoffset är ju rent utsagt korkat.. Du trycker en knapp på din TV fjärr för att byta från TV/HDMI.

De flesta snackar också om "Bättre" spel vid release? Har ni sett reviewsen på deras skitspel? Det ända som blir över är Forza som många verkar gilla.

Försöker inte basha, men allt som XB1 har, kan PS4 få om Sony vill det(BORTSETT från TV-tramset), bara genom att patcha in de. (Ni har väl inte glömt att PS4 också kan fixa en likadan motionkamera?)

Vad har PS4:an fått då? Resogun är det ända som verkar vara något att ha. X:ett har iaf Forza 5, Killer Instinct & Dead Rising 3. Då DR3 är det som har fått sämst betyg av dem och då är det liknande vad Killzone har fått.

Fast eftersom kameran inte följer med så kan man inte räkna med att alla har den. Då blir det precis som PS3 och 360. Inga spel görs eftersom de måste räkna med att personerna har kameran. Det är jobbigt att lägga en massa pengar på utvecklingen om ingen kommer köpa spelet.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Jag skulle välja PS4 idag om jag skulle köpa en konsol för: (inte rangordnat)

1. Priset
2. Bättre exklusiva spel (enligt mig)
3. Ser estetiskt bättre ut
4. Kraftfullare
5. Kostar inte pengar för att bruka nätet (ex. netflix)
6. Nöjd med samtliga förångare (PS1, PS2 och PS3)
7. Litar mer på Sony än på MS
8. Känns mer genomtänkt

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Vad har PS4:an fått då? Resogun är det ända som verkar vara något att ha. X:ett har iaf Forza 5, Killer Instinct & Dead Rising 3. Då DR3 är det som har fått sämst betyg av dem och då är det liknande vad Killzone har fått.

Fast eftersom kameran inte följer med så kan man inte räkna med att alla har den. Då blir det precis som PS3 och 360. Inga spel görs eftersom de måste räkna med att personerna har kameran. Det är jobbigt att lägga en massa pengar på utvecklingen om ingen kommer köpa spelet.

Spel kommer inte skapas utifrån att folk har kameran på XB1. Det är bara spel som dans-skit och sådana spel som verkligen behöver kameran.

Här är ju några exclusives för närvarande:

Citat:

Exclusives

Basement Crawl
Deep Down
Dream Club: Host Girls on Stage
DriveClub
Earth Defence Force
InFamous: Second Son
Joysound Drive 2
Killzone: Shadow Fall
Knack
Lily Bergamo
MLB 14: The Show
Mobile Suit Gundam
N++
Phantom Breaker: Battle Grounds Overdrive
Pool Nation: Extreme/FX
Resogun
Rime
Shadow of the Beast
The Order: 1886
The Playroom
Tottemo E Majhong Plus

De i bold verkar mest intressanta för min del. (Har inte kollat alla, kanske är fler som ser intressanta ut)

Sen har man ju God of war serien, som antagligen kommer bli gjord för PS4. (och om de kommer fler spel ur serien..)

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar bland annat inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Ett annat exempel är att diskussionen för det mesta inte förs framåt av inlägg som enbart innehåller citat eller roliga bilder.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Varför tror vissa att man nu får en bättre onlineupplevelse på ps4 än ps.: bara för att det kostar extra? Nej, det är bara ännu ett sätt att mjölka ur så mycket pengar ur konsumenterna som möjligt. Själv är jag inte riktigt säger på ps4/xboxone då jag tycker ps4an verkar bättre överlag men xboxet har bättre exklusiva titlar (ryse, forza, dead rising, halo, tycker även det nya pvz garden Warfare ser lite kul ut:))

Permalänk
Medlem

Playstation 4

1. Bättre exklusivt i längden. Sony har mycket mer talang fulla studios än Microsoft. Det kommer upperepa sig några år i nästa generation då Microsoft inte släpper lika många exklusiva. Inför laseringen har det köpt exklusiviteter för att öka sitt spel utbud som Ryse och Dead Rising 3, Titanfall är inte ens exlusivt så jag förstår inte varför alla räknar det som en exklusivt spel när det kommer till PC. De har Rare som är kinect fabriken, de har 343i som i misslyckades med Halo 4 sett från ett multiplayer perspektiv( för mycket cod tyvärr), black tusk vad det nu än utvecklar men sen? att endast kolla på launch spelen är för mig helt korkat. Denna konsol genration kommer vara lika lång som 360 och PS3. Att då titta på launch spelen är som att välja att springa fort i början av ett maraton. Alla vet att launch spelen inte är de bästa spelen ändå verkar folk köpa konsoler beroende på launch spelen.

2. Billigare och kraftfullare + att det är enklare att utveckla till.

3. Tagit lärdom från PS3 lanseringen och är mer ödmjuka. MS har ju ändrat sig flera gånger och hela tiden verkar dem hålla på något dom inte låter sina konsumenter veta.

Sen förstår jag inte varför man köper Xbox One om man bor i Sverige för multimedia. Live tv biten ska så mycket jag vet inte fungera utanför USA. Sen är alla tjänster inklusive streaming tjänster (som du ändå kan använda på PS3 och Xbox 360) låsta bakom prenumeration. Microsoft har helt enkelt blivit för självsäkra vilket jag tror kommer straffa dem senare.

Permalänk
Medlem

Blir varken PS4 eller XB1 för min del.

Vill jag spela något med kompisarna blir det Wii eller Wii U.
Vill jag spela något själv har jag hårdvaran att spela i stort sett vad jag vill med betydligt bättre fps, flyt, upplösning och grafik än vad både PS4 och XB1 kan erbjuda mig.

PC, the way it's meant to be played.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Spel kommer inte skapas utifrån att folk har kameran på XB1. Det är bara spel som dans-skit och sådana spel som verkligen behöver kameran.

Här är ju några exclusives för närvarande:

De i bold verkar mest intressanta för min del. (Har inte kollat alla, kanske är fler som ser intressanta ut)

Sen har man ju God of war serien, som antagligen kommer bli gjord för PS4. (och om de kommer fler spel ur serien..)

Dansskit? Nu tror jag att du låser fast dig i ditt tänk. T.ex hur många ex sålde inte Guitar hero när det kom? Tänk då hur det kommer bli när nästa saker kommer. Det gäller bara att hitta det som funkar. När de väl gör det, då kan den krossa.

Dessutom så pratade du "Bättre" spel vid release och hur dåliga betyg de har fått? Mycket du listar är inte släppt ännu, så du vet inte hur bra de är.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Köper bägge! samtidigt som jag kör PC så man slipper bry sig om exklusiva titlar.

Ps4an är bara ca 500kr billigare än Xbone så jag förstår inte varför folk är så insnöade på priset, sluta dricka cola och köpa chips till helgen i en månad så har du till en Xbone.

PS4an kommer också få försprång pga av sin tidigare release och att många blev besvikna på MS när de valde bort sve.

Permalänk
Medlem

PS4 ofc
1 Bättre GPU & Minneslösning
2 Bättre koncept - konsol för spelare inte tvtittare
3 Bättre handkontroll

Permalänk
Medlem

PS4 kompletterar PC:n bra. De flesta Xbone exklusiva kommer till PC med, bl a Titanfall. Så PC+PS4 ger bredast utbud.

Sen är PS4 billigare, bättre och finns tillgänglig i år.

Vidare design av UI, kontroll, lightbar osv ger PS4 en lyxigare känsla. Byggd för gamers, det självklara valet.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

PC

Dvs uppgradera den du redan har, köp en begangnad eller en ny och du får så mycket mer valuta för pengarna.

För även en halvbra PC är en mycket bättre konsol än nextgen konsolerna.

-Kan i stor sett använda vilken gamepad och inputdevice som helst, 360, xbox1, kinect1-2, ps1-4 osv.
-Kan typ koppla in till vilken tv och skärm, flera om man vill dessutom och där kan nästan alltid också nyttja skärmens upplösningen och frekvens till fullo.
-Har dem flesta current gen spel som är värt något, många av de redan med "next gen" grafik.
-Har dem flesta intressanta exklusiva spel.
-Har dem flesta intressanta "halv exklusiva" spelen (pc-xbox1 / pc-ps4).
-95% av kommande spel kommer ändå att vara multiplatform, se ut och köras bättre på PC.
-Idag har en medelmåttig dator bättre prestanda, om några år kommer en relativt billig uppgradering (2-4 konsol spel) ge en "gen" i skillnad.
-Larvigt mycket billigare spel, så det lönar sig i längden om man nu verkligen spelar mycket och bryr sig om sin budget.
-Dem flesta gamla spel går fortfarande att lira, samt även gamla konsol spel.
-Bättre och gratis online.
-Moddar
-F2P(på gott och ont)
-Oculus Rift + Star Citizen
-Heroes 3 (hmm... skulle ju kunnat börja och sluta där )
-osv osv osv

Sen om man råkar ha 3st TV apparater hemma kan man också göra så här...

...på en medelbra dator från 2010.

Men okej om man nu redan ha en schyst PC och känner att man ändå måste slösa sina pengar på en nextgen konsol?

Tja först och främst vänta då för fasen. Finns ju typ inget värt än, på varken kommande PS4 eller Xbox1 och löften om kommande titlar borde ju dem flesta vid det här laget fatta inte är värt ett jädra skit. Hur lätt som helst att få vilket skitspel som helst att se coolt ut så varför inte den här gången vänta och se?

Plus lär ändå vara en hel del problem i början, med kanske både hård- och mjukvara. Så det är ju bara billigare och smartare att vänta och köpa senare, när det väl sen finns lite bra spel och dem flesta för- och nackdelar har artat sig.

Eller bara köp en Wii U... är ju i alle fall inte en wannabe PC box.

Permalänk
Medlem

PS4 för att
1. Kraftigare hårdvara.
2. Billigare pris. Både på själva konsolen och på online tjänsten.
3. MYCKET mindre till storleken än t.ex. Xbox One.

Vet ej hur de förhåller sig till varandra när det gäller ljudnivå, men det återstår väl att se.

... fast jag struntar nog i konsoler helt ärligt talat. Det blir nog sannolikt en Steam Machine eller dyl. om jag ska ha en maskin under TVn.

Permalänk
Medlem

Ingen av dem. En bit in på 2014 är de redan gamla och framförallt vissa PC-spel kommer ha tagit ett kliv vidare, igen.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ge tre, och endast tre anledningar, till varför du väljer/inte väljer Xbox One eller Playstation 4!

ps4:
* Bättre hårdvara
* Överlag bättre exklusiva titlar. (forza är det enda på xbox jag skulle sakna)
* Microsofts fulfasoner. (online krav, hårda regionskontroller, låsta spel. ring internationell support för att avsluta xbl gold,"ghost transactions", ojämna xbl poäng osv).

Visst, dessa exempel gäller inte längre men det har gjort det. Det visar på hur microsoft ser på dels sina kunder och hur det ser på framtiden. Jag hade endast en 360 förra generationen men min sista punkt räcker gott och väl för mig. Blir playstation 4, om någon.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

Föredrar kontrollen på Xboxen galet mycket, inte varit bekväm med ps enda sen back in the days.

Den nya Ps4 kontrollen är ett stort steg ifrån den gamla vanliga "dual shock"

Permalänk
Medlem

Annat (PC) för att: inte en konsol, får behålla mina gamla spel, massvis med intressant mjukvara, DxTory/Fraps, Vegas, bra browsers, grafik utöver vad konsoler kan erbjuda, inga konstiga konton för att köra online, inte behöva betala för att köra online, bra stöd för chat, antal spelare online, bra media spelare, lagring och moln tjänster, billigare spel och så många mer möjligheter än konsol trams

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Skrivet av Kastroullen:

2. Då jag bara spelar online så är gratis internet ett måste.

Ska det vara gratis att spela online? Tyckte dem sa att man behövde betala för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av MugiMugi:

Spelet jag ser fram emot absolut mest är också på Wii U, kan inte vänta på längre på X
http://www.youtube.com/watch?v=APWTJMyM4qg

Monolith Software <3 Har helt missat denna trailer...

Jag är sedan en tid tillbaka helt inställd på Nintendo Wii U. Framförallt på grund av de exklusiva spelserierna (Zelda, Metroid och Mario), men även att det är kompatibelt med alla spel till Wii. Köpte för en tid sedan ett begagnat Wii och har en diger lista spel jag ska dra igenom. Jag planerar att uppgradera till ett Wii U så snart det prissänks, känner jag mig själv rätt blir det dock ett köp tidigare än så...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Sapiens:

PC

Dvs uppgradera den du redan har, köp en begangnad eller en ny och du får så mycket mer valuta för pengarna.

För även en halvbra PC är en mycket bättre konsol än nextgen konsolerna.

-Kan i stor sett använda vilken gamepad och inputdevice som helst, 360, xbox1, kinect1-2, ps1-4 osv.
-Kan typ koppla in till vilken tv och skärm, flera om man vill dessutom och där kan nästan alltid också nyttja skärmens upplösningen och frekvens till fullo.
-Har dem flesta current gen spel som är värt något, många av de redan med "next gen" grafik.
-Har dem flesta intressanta exklusiva spel.
-Har dem flesta intressanta "halv exklusiva" spelen (pc-xbox1 / pc-ps4).
-95% av kommande spel kommer ändå att vara multiplatform, se ut och köras bättre på PC.
-Idag har en medelmåttig dator bättre prestanda, om några år kommer en relativt billig uppgradering (2-4 konsol spel) ge en "gen" i skillnad.
-Larvigt mycket billigare spel, så det lönar sig i längden om man nu verkligen spelar mycket och bryr sig om sin budget.
-Dem flesta gamla spel går fortfarande att lira, samt även gamla konsol spel.
-Bättre och gratis online.
-Moddar
-F2P(på gott och ont)
-Oculus Rift + Star Citizen
-Heroes 3 (hmm... skulle ju kunnat börja och sluta där )
-osv osv osv

Sen om man råkar ha 3st TV apparater hemma kan man också göra så här...
http://www.youtube.com/watch?v=4mJeefx5_Qc

...på en medelbra dator från 2010.

Men okej om man nu redan ha en schyst PC och känner att man ändå måste slösa sina pengar på en nextgen konsol?

Tja först och främst vänta då för fasen. Finns ju typ inget värt än, på varken kommande PS4 eller Xbox1 och löften om kommande titlar borde ju dem flesta vid det här laget fatta inte är värt ett jädra skit. Hur lätt som helst att få vilket skitspel som helst att se coolt ut så varför inte den här gången vänta och se?

Plus lär ändå vara en hel del problem i början, med kanske både hård- och mjukvara. Så det är ju bara billigare och smartare att vänta och köpa senare, när det väl sen finns lite bra spel och dem flesta för- och nackdelar har artat sig.

Eller bara köp en Wii U... är ju i alle fall inte en wannabe PC box.

Nr.1; Man köper inte en konsol för att spela multiplatform spel. Man köper konsol för de exklusiva titlarna såsom Uncharted, TLOU, Kz osv.
Nr. 2; En "halvbra" PC kan inte lova 60 fps med grafikgodis
Nr. 3; Kom inte på något mer motargument bortsett från att konsol + PC är det bästa alternativet för en riktig gamer.

Permalänk

Var och hämtade mitt Xbox One tidigare idag och är supernöjd Forza 5 her i come:)!!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Titanium, 3930k GTX 690 Asus X79 Pro Intel 240gb SSD Segate Barracuda 3TB, WD-1.5TB 16gb Kingston Internminne Thermalright Silver Arrow SB-E Antec High Current Gamer 900W Windows 7. Logitec G35. Logitec Z5500. Gigabyte Osmium Gaming.SteelSeries Sensei - Fnatic edition. Philips 52 8605H + 3D Kitt. Samsung S27A950+ 3D Brillor Epson tw3600 + 117 duk

Permalänk
Medlem

Blir nog ingen konsol alls denna omgången... Bara under det gågna året har jag nyttjat mitt xbox360 på sin höjd sju eller åtta gånger kanske. Vill jag sitta i soffan och roa mig fungerar det minst lika bra med en handkontroll till datorn oavsett.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doedsmaskinen:

Nr. 2; En "halvbra" PC kan inte lova 60 fps med grafikgodis

720p *host* 720p
Även en äldre gamingdator klarar de senaste spelen i den upplösningen och det med "ögongodis". Sen körs säkerligen inte många titlar till xbone o peasantstation i just 60 FPS.

Permalänk
Medlem

Playstation 4

  • #1. Den nya handkontrollen sägs vara väldigt skön och hårdvaran vassare än konkurrenten.

  • #2. Riktigt lovande exklusiva titlar kommer under 2014.

  • #3. Netflix, party-chatt och många andra tjänster är gratis till Playstation 4, till XBOX One måste du betala månadsavgift för att låsa upp bl.a. just dom två sakerna, Playstation Plus är främst till för att spela online.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Lär införskaffa ett Wii U och en PS4a om nått år eller två, sedan kanske man hittar ett Xbox one i nån paperskorg eller nått