Hur lägger ni upp inköpen av tanks i WOT??

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Nån som kör en Jagdpanzer E 100 här och kan säga ifall den är rolig att köra? har båda jagdtigers men vill ha en biffigare kanon så funderar ifall den är rolig att köra med, har en 3skills crew som jag kan ladda över.

Äger en kört 411games i den och jag tycker den är kul att köra oneshotta mediums. väldigt sällan du rullar under 1000 i dmg per skott.
Skön att köra när du bara känner för att kräkas dmg.

20sec reloade är väl rätt jobbigt i början men vant mig nu så inga problem.

Men finns helt klart bättre alternativ egentligen obj nånting i tier 10 va den nu heter te.x

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Min favoritlista och varför:

Tier1: LOL Traktor
Tier2: T18. Verkar göra mos av det mesta i lowtier games
Tier3: Marder2. Elakast kanon, kan ta sig an 5or utan problem
Tier4: Matilda. Hårt pansar.
Tier5: Chaffee. Bra mycket elakare kanon än på pappret.
Tier6: VK2801. Skoj att köra med guld ammo, den gör ont att krocka med när den kommer i full karriär.
Tier7: T29. Oslagbar i sig tier. Mycket hulldown och krypa fram dock.
Tier8: KV4. Den blir dock inte rolig förrens den är fullt uppgraderad. Tar mycket stryk.
Tier9: M103. Bättre armour än på pappret, elak kanon.
Tier10: Här har jag ingen favorit än. Har IS7, IS4, T110E5, M48, Batchat och AMX50B. I klanmatcher är det dock IS4:an som gäller p.g.a. kanonen när man kör guldammo eller batchat:en som man kan scouta med.

EDIT1: Premiumfavoriterna är TYPE59 för att den tjänar absurt bra med creds och Mini-Mausen för sin armour.

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag tyckte IS-4 var en fin uppgradering från st-1'an. Dock hade jag inga speciella förväntningar, tyckte mest att den blev lite bättre på allt egentligen och kanonen med sin precision är ju också fin. Men ofta är ju inte stegen från 9 till 10 så stora samtidigt som skillnaderna kan vara rätt avgörande.

Det jag kan tycka är en större skillnad när du går från en 9a till 10a är att du får huvudansvaret på ett annat sätt, som 9a kan man åka runt och göra mer coola saker och påverka matchen med på ett annat sätt. Då så många är rätt dåliga så är man ju ofta mycket mer värd i sin 9a än fienden i sina 10or och att då kunna understödja sitt lags 10or tror jag ger större effekt. Eftersom en halvdan lirare i en 9a troligen skulle misslyckas men kanske lyckas i sin 10a så tror jag man egentligen ökar sina vinst chanser mer nästan i en 9a än 10a. Å andra sidan så gör man ju ännu mer ifrån sig i en 10a ofta...

TigerP är få som har bra koll på hur man pennar, den är rätt hård. VK45'an, den är riktigt hård. Jag brukade hata att möta dem, framförallt VK45'an.

Jag har själv dock ingen av tjockisarna ännu, varken e-100 eller musen. När jag började lira blev det fokus mot t110e5 och is7 och med dem kunde man så lätt slå ut alla möss och e-100 att jag inte blev intresserad av dem. Såg dem mest som lätt mat. Dock kunde bra spelare för visso åstadkomma mycket med dem, men deras långsamma hastighet var inte heller något som tilltalade. E-100 vill jag dock ha i mitt garage, så det kommer jag nog fixa inom några månader eller så.. Har dock inte någon brådska, har råkat få ihop 13 st 10or med fler på ingående..

Hade en rätt lyckad match med IS-4:an mot enbart tier 10 tanks.
http://wotreplays.com/site/437026#fisherman_s_bay-jackarl-is-...

Där kan du se hur en E-100 från ett par hundra meter lyckas träffa taket och penetrera. Det enda som är sämre med IS-4:an jämfört mot ST-I är att taket på tornet är så fruktansvärd svag. Även gun depression är lite sämre, så hull-down taktiker fungerar sämre. Dock är det fortfarande en grym brawler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Hade en rätt lyckad match med IS-4:an mot enbart tier 10 tanks.
http://wotreplays.com/site/437026#fisherman_s_bay-jackarl-is-...

Där kan du hur en E-100 från ett par hundra meter lyckas träffa taket och penetrera. Det enda som är sämre med IS-4:an jämfört mot ST-I är att taket på tornet är så fruktansvärd svag. Även gun depression är lite sämre, så hull-down taktiker fungerar sämre. Dock är det fortfarande en grym brawler.

Har ingen möjlighet att se replayen för tillfället.
Det är dock något som är en svaghet på de flesta stridsvagnar så vitt jag vet, att taket är svagt. Om någon är positionerad så de får en vinkel ned mot någons tak så är det alltid en stor fördel för dem, en situation man bör undvika.

Ett tipps, som är generellt egentligen, när du inväntar att någon skall skjuta på dig och du inte har möjlighet att sidescrapa etc så är det bra att åka fram och tillbaka, det förvirrar majoriteten av spelarna och gör det extra lätt att de dingar dig. Det tycker jag brukar hjälpa extra mycket för just IS-4, framförallt skulle jag säga att det kan beror på att den vinklade sidan av fronten som en del vill träffa så blir en aning mer ansträngde för nubs att träffa, om du står vinklat mot fienden men det bör man ju göra i denna.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Oh wow... precis köpt ISU-152 och freexpat till BL-10. Efter 5 matcher känner jag redan att detta är min nya keeper. Fy tusan!

Visst, jag har kört en del HEAT med SU-152 men det är rätt stor skillnad mot BL-10. Dels 30+ extra pen men även att det är AP istället för HEAT som har en tendens att studsa i obekväma situationer... (sen är det ju viss skillnad på 1600 och 6000 credits per skott)

Hyfsad camo verkar den ha dessutom. Sen är ju allt annat med själva maskinen skräp dock.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Du gjorde inte som mig och missade att uppgradera kanonen? Du kör inte runt med tier 8 kanonen hoppas jag? Jag lyckades ändå hålla runt 1.8k average damage per battle med den, men det blev lite skönare när jag upptäckte mitt misstag hehe. XD

hehe. Jag var tvungen att dubbelkolla först men jo jag hade uppgraderat kanonen. :-/

Varit bortrest i 10 dagar så man var grymt sugen när man kom hem. Hann bara spela några enstaka matcher igårkväll men tröttnade pga lag och ikväll samma sak.
Har det alltid varit såhär eller har jag missat det förr? Jag tror jag började reta mig ungefär när version 8.8 kom. Jag minns inte att jag retade mig på detta när jag började spela WoT. Tror det kan varit runt version 8.4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

hehe. Jag var tvungen att dubbelkolla först men jo jag hade uppgraderat kanonen. :-/

Varit bortrest i 10 dagar så man var grymt sugen när man kom hem. Hann bara spela några enstaka matcher igårkväll men tröttnade pga lag och ikväll samma sak.
Har det alltid varit såhär eller har jag missat det förr? Jag tror jag började reta mig ungefär när version 8.8 kom. Jag minns inte att jag retade mig på detta när jag började spela WoT. Tror det kan varit runt version 8.4.

Ja, det finns galet många tomater.. riktigt drygt när man tar tex en 8a och hamnar bland 10or där ingen har 1st class eller ace tanker... utan total röda med ~40% win rate.. men det är av och till. Kör man plutoon får man betydligt bättre odds, men blir man bottom terad och i en seg vagn.. ja då är det störande.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ja, det finns galet många tomater.. riktigt drygt när man tar tex en 8a och hamnar bland 10or där ingen har 1st class eller ace tanker... utan total röda med ~40% win rate.. men det är av och till. Kör man plutoon får man betydligt bättre odds, men blir man bottom terad och i en seg vagn.. ja då är det störande.

uj. Jag menade "lagg". Inte själva lagen jag spelade med.

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte riktigt bra med min Tiger II. Hade jättehöga förväntningar på den när jag köpte den men lyckas inte få några bra fighter med den. Är det något särskilt man ska tänka på med den tanken?

OT: Tänka på med den tanken Ibland får man te att!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av FANTEN:

uj. Jag menade "lagg". Inte själva lagen jag spelade med.

Det kan vara om du spelare på EU1, den är riktigt illa när det kommer till lag. Så försök håll dig till EU2 så ska det nog bli bättre.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Jag lyckas inte riktigt bra med min Tiger II. Hade jättehöga förväntningar på den när jag köpte den men lyckas inte få några bra fighter med den. Är det något särskilt man ska tänka på med den tanken?

OT: Tänka på med den tanken Ibland får man te att!

Mvh J

Den har förhållandevis låg DPM med 105mm, så det är ingen bra idé att stå och skottväxla med andra tier 8-tanks (det är dåligt i allmänhet men speciellt i denna). Som vanligt med tyskarna: göm lower front plate i alla lägen och ha för guds skull en brandsläckare. Ett gångbart alternativ kan vara att spela den som sniper, då helst med 88:an. Du kommer bli flamead för att du inte är längst fram, men det får man bortse från

Permalänk
Medlem

Det går faktiskt ganska bra att brawla med Tiger2, så länge det är i en match där du är top tier.
Sedan får man vinkla vagnen samt som ovan skriver att gömma underplåten.

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken på hur mycket "riktiga" pengar ni lägger/har lagt ner på WOT?

Har själv haft WOT sedan -11 och lagt ner tot. 360:- på prem acc sista 4 månaderna.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Inte den blekaste, en bra bit över tusen spänn ska det vara ivf. Två till tre tusen? En krona vart femte match ungefär, kanske. Årspremie, presenter till klanmedlemmar, tanks till sig själv, CD-nycklar..

Ångrar inte en krona.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ingen aning, men skulle gissa på runt 3 tusen kanske sedan jag började sommaren 2012. Ångrar det inte alls.

Permalänk
Medlem

Säkerligen för mycket men har haft väldigt roligt för dem

Permalänk
Medlem

Jag skulle uppskatta runt 150 kr/månad i ett år ungefär. Eftersom jag inte spelar wow längre går det på ett ut.

Permalänk

Har väl spelat, 1 år kanske, men haft premium i typ 9 månader, och växlar till freeXP ofta, kanske, 500kr/månad.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

väldigt off topic men svar på frågan iaf.... ca 500 kr totalt. Spelat ca 12k matcher

Permalänk
Medlem

Änligen låste upp WT Waffenträger e-100 i lördags spelade ihop 50k xp med den under helgen, satan va kul de är med autoloader. Aldrig kört med det innan. Men OP skulle jag inte säga att den är, FOCH 155 är op om något !!! Den har armore och gör ungefär samma typ av skada,reloade osv.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Änligen låste upp WT Waffenträger e-100 i lördags spelade ihop 50k xp med den under helgen, satan va kul de är med autoloader. Aldrig kört med det innan. Men OP skulle jag inte säga att den är, FOCH 155 är op om något !!! Den har armore och gör ungefär samma typ av skada,reloade osv.

Den är OP om man kan handskas med den. Flera spelare som har 4-5+k average damage per battle, vilket är mer än deras andra vagnar.
Själv har jag den ännu inte, kommer skaffa den men tycker egentligen den inte hör hemma i spelet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Den är OP om man kan handskas med den. Flera spelare som har 4-5+k average damage per battle, vilket är mer än deras andra vagnar.
Själv har jag den ännu inte, kommer skaffa den men tycker egentligen den inte hör hemma i spelet.

Jo visst jag brukar få runt det, men just nu är de inte många tomater som fått tag i den än så ofta bra spelar som lirar den också. Det kommer inte komma en nerf den närmsta framtiden för WG sa själva att den inte är op, men det kommer förr eller senare skulle jag tro efter allt gnäll:). Dock var Tortoise väldigt op för en average spelare innan folk fattade vart weakspotsen fanns. Och jag märker fortfarande hur folk skjuter mig i hullen istället för mitt papperstorn på dessa nya TDs.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Jo visst jag brukar få runt det, men just nu är de inte många tomater som fått tag i den än så ofta bra spelar som lirar den också. Det kommer inte komma en nerf den närmsta framtiden för WG sa själva att den inte är op, men det kommer förr eller senare skulle jag tro efter allt gnäll:). Dock var Tortoise väldigt op för en average spelare innan folk fattade vart weakspotsen fanns. Och jag märker fortfarande hur folk skjuter mig i hullen istället för mitt papperstorn på dessa nya TDs.

Så snabb den siktar och laddar så kan du glida fram, ta en smäll och hinna sänka en mus eller e-100 innan de hinner skjuta sitt andra skott.
Skulle säga att det är sjukt op. Waffens potential tycks vara helt stört kraftfull jämfört med alla andra vagnar på att göra skada.
Man måste gömma sig som fan om man ser en sådan och överlista spelaren ordentligt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Så mycket behöver du inte överlista den, bara ha någorlunda koll på när det är dax för reload.
Har du arty på ditt lag så är det "bara" att spotta den sen lär den dö fort.
Vet inte vad jag har för average dmg på den, men ligger förmodligen där i krokarna.
Hade en kanon match förra veckan med Foch 155, 9600 dmg, hade jag hunnit reloada så hade jag nog hamnat över 10 k.
Har försökt att köra några tanks i helgen men gav upp efter ett par förluster på raken.
Det är då fasen vad det är jobbigt dessa 3xExp helger...

Permalänk
Medlem

De fåtal gånger man mött en Waffletraktor så har man knappast skitit på sig.
Enligt noobmeter och vb så har Wafflen en bra WR och en ok OPR. Men det finns bättre tanks.
I övrigt så verkar de flesta waffles reagera som de flesta autoloaders, studsar de första skottet så drar de öronen åt sig. Funkar prima och utmärkt i min IS-7. När testservern var igång så rullade man snett med Mausen och fick Steel wall varannan match. Wafflen har trots allt fortfarande normal pen.

Har kanske bara otur och aldrig mött en spelare som kan hantera den. Kanska oggan kan säga något om den, han har kört en hel massa matcher i den och har samtidigt hög WR.

Jag medger dock att den har en fruktansvärt hög potential. Det går inte att bortse ifrån.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

De fåtal gånger man mött en Waffletraktor så har man knappast skitit på sig.
Enligt noobmeter och vb så har Wafflen en bra WR och en ok OPR. Men det finns bättre tanks.
I övrigt så verkar de flesta waffles reagera som de flesta autoloaders, studsar de första skottet så drar de öronen åt sig. Funkar prima och utmärkt i min IS-7. När testservern var igång så rullade man snett med Mausen och fick Steel wall varannan match. Wafflen har trots allt fortfarande normal pen.

Har kanske bara otur och aldrig mött en spelare som kan hantera den. Kanska oggan kan säga något om den, han har kört en hel massa matcher i den och har samtidigt hög WR.

Jag medger dock att den har en fruktansvärt hög potential. Det går inte att bortse ifrån.

Då skall du möta någon av våra spelare som kan waffen, du lär ha flyt och agera bra om du skall överleva deras klipp.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Då skall du möta någon av våra spelare som kan waffen, du lär ha flyt och agera bra om du skall överleva deras klipp.

Det behövs alltså någon som verkligen kan spela den med andra ord.
Så mycket för "sjukt op".

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Det behövs alltså någon som verkligen kan spela den med andra ord.
Så mycket för "sjukt op".

Det tror jag inte, gäller bara att folk inte är noobs.

Dvs om en spelare med magg går fram, får en smäll eller något annat litet skit händer så han blir rädd och backar, klart det då inte är svårt att möta en waffen. Men om waffen spelaren inte är dålig, ja då sätter han sitt magg, något skott kanske failar, och sen är risken stor att du är död, oavsett vilken tank du sitter i nästan.

Lättast är att likna det med en elakare version av britt td'n i ren effekt...

Så ingen missar det, glöm inte tänka på vart vagnen är svag.. och glöm inte bort vilken ammo typ du skjuter med. Något som också är bra att tänka på mot tex lights och andra situationer...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Det tråkiga med Waffle-E100 är när man möter den och det är någon jäkla suicidal-noob i den som gör allt för att döda just dig, rusar ut och drar hela sitt clip i min tank för att sedan sprängas i tusen bitar av mina lagkamrater.. i princip helt i onödan.

Över lag tycker jag att TDs har blivit alldeles för starka, speciellt med prem ammo som 90% av dem har ett par rundor av. Tråkigt när man inte längre kan förlita sig på stark torn-armor i en hull-down situation.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Det tråkiga med Waffle-E100 är när man möter den och det är någon jäkla suicidal-noob i den som gör allt för att döda just dig, rusar ut och drar hela sitt clip i min tank för att sedan sprängas i tusen bitar av mina lagkamrater.. i princip helt i onödan.

Över lag tycker jag att TDs har blivit alldeles för starka, speciellt med prem ammo som 90% av dem har ett par rundor av. Tråkigt när man inte längre kan förlita sig på stark torn-armor i en hull-down situation.

Jo eller förbannade artilleri som kan suga halva ditt hp med en bra träff på tier 9-10 sjukt.