Helgsnack: "Playstation 4 eller Xbox One?"

Permalänk
Medlem

Nackdelen med PS4 är ju att man inte kommer att kunna streama musik och film från datorn.
Jag har idag både XBox 360 och PS3 och kommer antagligen skaffa de båda nya konsolerna också när priserna har gått ner lite.
Blir dock antagligen så att jag skaffar PS4:an först då frugan och barnen älskar Ratchet och Clank

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

1 och 2 håller jag med dig om, men 3 njaa.. nej.. ps4 ser mer ut som utviken kartong som man har rejpat runt... Men xbox one ser ut som en"låda" däremot

Tycker att PS4 ser ut som ett gigantiskt suddgummi men den är fin ändå.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Tycker att PS4 ser ut som ett gigantiskt suddgummi men den är fin ändå.
http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/9044492943390.jpg

Håller med till fullo, Ps4:an är lite plastigare dock

Visa signatur

Carpe diem b*tch
-Jesse pinkman

Permalänk
Medlem

Ingendera, efterdom jag e en Casual gamer och varannan manad skulle psn+ /xblive vara bortkastade pengar for mig.

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Jag vet, helt sjukt! Googla på IGNs side-by-side comparison.

Jag har en länk åt dig (http://www.ibtimes.com/microsoft-xbox-one-vs-sony-playstation...)

har letat febrilt efter en seriös sida som säger att Xbone har bättre grafik på bf4 än Ps4 men hittar 0 medans jag hittar hur många som helst som säger att xbone har sämre än ps4 bara 720p och som det ser ut verkar nästan alla titlar som skall komma till xbone bara släppas i 720p och knappt inneha AA, pinsamt av MS

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk

Ist för Xbone och PeeS4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Burner72:

Nackdelen med PS4 är ju att man inte kommer att kunna streama musik och film från datorn.
Jag har idag både XBox 360 och PS3 och kommer antagligen skaffa de båda nya konsolerna också när priserna har gått ner lite.
Blir dock antagligen så att jag skaffar PS4:an först då frugan och barnen älskar Ratchet och Clank

Det kommer patchas in senare.

Permalänk
Medlem

Tittar man på Angry Joe så finns två till versus saker:

XBone luktar apa medans PS4 trillar isär bara man tittar på den.

Nåt att tänka på.

Storleksjämförelsen är rolig. PS4 är pytteliten jämfört med feta XBone och dess AC adapter i tegelstens storlek, lol. Som att jämföra Japanska Nintendo med Amerikanska Nintendo. Även om PS4 är "plastigare" så innehåller nog XBone ca 3-4ggr mer plast. Nånting måste ju fylla ut det, får plats en till PS4 inuti XBone.

Permalänk
Medlem

kommer skaffa ps4 och det är att alla bekanta ska skaffa en, samt x1 uppskjutna lansering i norden.
annars så tycker jag att xbone är mer nytänk, vettigare plattform för app utvecklare det är klart att microsoft kommer vara vassare där dom är faktisk ett mjukvaruföretag där kan inte sony mäta sig och jag tycker det märks när man jämför deras UI.

Om man bara är intresserad av spelen? på kort sikt skulle jag säga ps4 för den är billigare lite kraftigare hårdvara nackdelen är det glesare spelutbudet.

På lång sikt så är det svårt att säga hur kinekt kommer att integreras i spelen vad kan spelutvecklare göra med den? Ta hjälp av molnet för att accelerera viss data kan bli intressant. än så länge har vi inte sett något konkret där och det finns inget som säger att sony inte kan göra samma sak.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Komputar!!!

Jokes aside skulle jag valt PS4 om jag faktiskt ville ha en spelkonsoll.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Inaktiv

Jag spelar på PC. Kanske blir en Xbox One om ett år. Vill spela Halo 5.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Jag väljer nog ps4 eftersom jag ganska nyligen köpte ps3 och därmed playstationfanboy so your argument i invalid. Nej men ps4:an om jag måste den matchar mina behov bättre!

Permalänk
Skrivet av Mineralvatten:

Xbone verkar vara mycket häftigare som maskin, UIt är bättre etc, men spelen verkar vara fördel PS4? Självklart är man mest intresserad av de spelen som inte gör sig så bra på PC, t.ex fightingspel, sportspel, äventyrsspel, bilspel och exclusives...

Handkontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

PS4, dock inte tänkt köpa en fören tidigast nästa Grand Turismo spel.

1. Vill inte ha en "spy"Box
2. PS4 exklusiva titlarna
3. Sony var inte lika sjuka i huvudet med sina original krav om att vara online för allting.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Jag kör på ps4 då jag mest lirar sportspel och tredjepersonsspel(typ assassins creed och gta och sånt) på konsol. Då blir ps4 bättre för mig då jag dels känner fler som kör på playstation och ps4 är kraftfullare(lite högre upplösning är alltid trevligt) och även billigare.

Kan mycket väl bli en Xbox one i framtiden för MS first party spel.

Edit: Xbox fanboys är jobbiga, PS fanboys är jobbiga. Men jag tror inga fanboys är så jobbiga som PC fanboys. Denna tråd kryllar av dem.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DominatorPC:

Jag har en länk åt dig (http://www.ibtimes.com/microsoft-xbox-one-vs-sony-playstation...)

har letat febrilt efter en seriös sida som säger att Xbone har bättre grafik på bf4 än Ps4 men hittar 0 medans jag hittar hur många som helst som säger att xbone har sämre än ps4 bara 720p och som det ser ut verkar nästan alla titlar som skall komma till xbone bara släppas i 720p och knappt inneha AA, pinsamt av MS

Man ser ju klart och tydligt att någon inställning sabbar grafiken totalt på PS4an.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk

Jag kommer inte att köpa någon av dem, men om någon frågar så är det PS4.

För den har framgått som en komplett spelmaskin för mig, medan Microsofts produkt verkar fokusera mer på andra finesser som jag inte vill ha eller redan har i min dator. Samt, spelutbudet verkar mer intressant på PS4 hittills.

Permalänk

Går mot strömmen så Wii U!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusAlb:

Frågan är ju inte vilken konsol som är bäst utan vilken du vill ha. De flesta som hänger på swec kan inte ha missat att PS4an är en bättre konsol hårdvarumässigt.
Jag gillar helt enkelt de Xbox exklusivatitlarna MYCKET bättre än PS4s dito. Så därför hamnar valet på Xbox one
Har idag både PS3 och 360 men kommer nöja mig med en konsol i fortsättningen efter som man ändå lirar alla multiplatformsspel på PC

Vilka spel? Halo 25?

Visa signatur

| Motherboard : AsRock Fatal1ty Performance | CPU : i5 3570k | PSU : Corsair HX 650 | | Ram : 8GB 1600 Corsair
| GPU : Gigabyte GTX 670 : 1107 / 1700 | Ram : 8GB 1600 Corsair | SSD : Samsung 128gb | HDD : WD 1TB | R4| AKG K702 | Qpad Mk-50 | Deathadder 2013 | Samsung 27'' 120hz| Asus Xonar STX

Permalänk
Medlem

Playstation 4.

* Alltid älskat deras handkontroller
* Priset, må vara en marginell skillnad men det är ändå en skillnad i sig.
* Mer processorkraft

Kommer dock inte köpa någon utav dom, detta var bara mitt bidrag till tråden. Dom få spelen jag faktiskt tycker om föredrar jag ändå att spela med tangentbord och/eller mus, det gör jag bäst vid datorn. ^^

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Om jag mot förmodan köper något av "current gen"-konsolerna så blir det med all sannolikhet ett Wii U.
Det börjar komma fler och fler intressanta spel till den konsolen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Säger som många andra Wii U.
Beställde precis Wii U pack med Mario o Luigi till

Längtar tills man får hem det

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Blir båda såklart, men köper ju PS4 såklart först! O om jag bara skulle få köpa en hade det blivit PS4, (fast jag e en 360 fan nu)

1 Gillar dom exklusiva spelen, God of war (hoppas hoppas), Killzone mm
2 Själva maskinen o dess spec, utseende, kontrollen mm
3 Känslan av att det e Sonys tur denna gång faktiskt..

Permalänk
Medlem

Ps4 på många stadier tycker jag.

1. Prestanda, handkontroll, fina möjligheter med delning till youtube mm.
2. Multitaskfunktioner , utseende
3. Mycket bra pris
4. Billigare för den som ska spela över internet
5. Sony har tillverkat maskinen som offta gör sina grejer användarvänliga på flera stadier!
6. För det 3de tycker jag Microsoft har tappat lite senare åren generellt...

Permalänk

Blir X1 för mig.
1. X1 kontrollen är överlägsen, tidigare dualshock har orsakat mig fysisk smärta.
2. Av de utannonserade så föredrar jag X1 exklusiv listan
3. Hade både 360 och PS3 (använder fortfarande ps3 för bluray) och den jag njöt mest utav vad 360n och det med hästlängder.

Permalänk
Medlem

Blir med största sannolikhet Xbox.

1. "Eco-systemet"
2. Sugen på att ge Xbox live och Microsoft en chans att förbättra anslutningar m.m. i multiplayer. Förhoppningsvis gör de det bättre än PSN och att speltillverkarna (EA bland annat - eller framförallt) outsourcar allt som har med servrar, molnberäkningar etc. att göra.
3. Köper "allt-i-allo-konceptet". Gibbar inte så jättemycket på konsol egentligen.

Köpte ny Ps3a nyss. Blir nog varken xb1 eller ps4 under nästa år. Kanske, kanske när Nhl kommer till hösten men...Blir nog att lägga pengar på ett wheelstand och köra Gran Turismo 6 på ps3an istället.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Playstation 4 blir mitt val.

1. Naughty Dog
2. Kontrollen
3. Var mest nöjd med PS3 under föregående generation.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Man ser ju klart och tydligt att någon inställning sabbar grafiken totalt på PS4an.

Om du skall se skillnad på grafiken så är det bästa ju att få jämföra irl en uppladdad komprimerad video är inte samma sak som att sitta och jämföra konsollerna
hemma på din tv eller data skärm, låt säga att du skulle se bf4 på pc i 4k och allt på ultra på en youtube video via en bärbar data med endast 1280\720p tror du då att du skulle se grafiken lika bra som om du satt på en 4ks skärm hemma och spelade det?
Pröva hemma vilket spel som helst i 1920\1080p och sedan skruvar du ner till 1280\720p så lär du förstå varför så många är upprörda över att xbone bara kör 720p!

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem

Xbone
1. Forza
2. Forza
3. Forza