Permalänk
Medlem

Låg volym med headset

Tjena, har precis köpt mig en ny dator och till detta köpte jag även ett par nya http://www.inet.se/produkt/8906269/deltaco-headset-sluten-sva...

Men ljudet blir aldrig riktigt högt, har kollat alla inställningar och allt är på max, googlat runt och verkar vara fler som haft samma problem men inte hittat en enda bra lösning, testat headsetet på min laptop samt mobilen och där får jag upp volymen en hel del mer.

Har nyaste drivrutinerna till ljudkortet och den är kopplad där bak på datorn, blir dock exakt samma volym om jag kopplar in den där fram.

Någon som vet hur man kan lösa detta? känns surt att behöva köpa en förstärkare när man redan inköpt en hel del nya saker.

Ljudkortet till datorn är 7.1 Realtek ALC888.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

så om du har ljudet i Windows på 100% så är det fortfarande lågt? Du har inte fel ljudinställning bara.
Vad mer har du provat?

/Sebastian

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem

Ja, allt är på 100% både windows och programmen, har testat uppdatera drivrutiner men de var redan nyaste, både bakre och främre uttagen, kollat igenom så allt är 100% vilket de är, gått in på ljudkorts inställningar etc, inte hittat något :/

Är hyfsat kunnig och brukar lösa problem ganska lätt, men detta blir jag fan galen på.

Permalänk
Medlem

Har du prova med en äldre drivrutins version, se om kanske hjälper?
Det är inte glapp eller liknade på kabel, kanske har fått ett måndags exemplar.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Nja inget glapp är de, då jag testat på min laptop och mobil, där funkar det perfekt, äldre drivrutin har jag inte testat, är de något som skulle kunna funka?

Permalänk
Medlem

Löste det hyfsat, bockade i equalizer och ljudstyrke-equalization, fick upp volymen lite, men ändå inte som på min laptop och mobil, skumt..

Permalänk
Medlem

Om det inte löser sig kan du alltid köpa ett ljudkort, typ detta billiga: http://www.inet.se/produkt/6305066/asus-xonar-dgx

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |