Bästa slutna lurarna för 1-2000:-

Permalänk

Nu är jag inte trådskaparen men som jag skrev i början av tråden jagade jag ett helslutet Headset med egenskaper likt sennheiser 360 ...

TACK!! Hade inte sett detta headsettet i tid om de inte vore för dig!!

Mvh En som älskar slutna lurar innerligt.

EDIT: blir dock lite fundersam när webbhallen har tyg på sina koppar medans sennheiser har läderliknande;

http://en-de.sennheiser.com/g4me-zero-professional-noise-bloc...

Föredrar läder själv

EDIT2:

Webbhallen har blandat ihop infon på följande 2 haha:
Zero ska alltså vara den slutna med läder. One den öppna.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/187818-sennheiser_gam...
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/187819-sennheiser_gam...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stillabris:

Jag köpte dess för någon vecka sedan och är otroligt nöjd,

http://www.inet.se/produkt/6304882/qpad-qh-90-closed-gaming-h...

De är oerhört bekväma och man blir väldigt imponerad av ljudet. Jag har kollegor som kör Essence STX och dessa och föredrar dem över PC360. När jag har på mig mina hör jag nästan ingenting utifrån, de omsluter öronen helt och hållet och du känner dig nästan inkapslad, det är underbart.

Köp!

Beställde precis dem från Dustin, 599:- på weekend rush.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Fattar inte varför folk bara länkar massa märkesvaror som kostar skjortan bara för märket.

Jag har haft dessa i 2 år, sjukt bra ljud, och hör inte ett skit utifrån. ÄKTA 5:1, sjukt najs pris.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=437673

Sjukt prisvärda, det enda jag kan klaga det minsta på är micen, den är rätt dålig. Kör med bordsmic nu för att slippa trasslet, men ljudet i de 6 högtalarna är kungligt bra.

Obs att du vill verkligen ha ett ordentligt ljudkort för dessa, då du vill kunna utnyttja surroundsystemet!

Edit: instressant med folk som klagar på att de pajar osv, jag tycker själv mitt är enormt bra byggkvalité, känns som de är odödliga? Folk måste ha hoppat på de för att lyckas få sönder något

Kan bara hålla med dig.Har själv ett par och har inga problem med varken sladd eller mic

Lite tunga kanske

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

AKG K550 ger nog det bästa ljudet i den prisklassen. Ingen mikrofon dock!

Permalänk
Testpilot

Bra lurar.

Okej för att slippa en massa skit lurar här nu.. du ska ha slutna lurar för gaming, helst med en bra mic inbyggd.

QPAD QH-90
ASUS Orion Pro
ASUS Vulcan Pro
Corsair Vengeance 2100 (+++ för dessa)
Corsair Vengeance 2000

Jag förstår inte varför folk rekommenderar skiten från Sennheiser, har själv ett par 360 Gaming, och jag tycker de är äckligt dåliga i förhållande till mina Siberia V1 lurar, dovt ljud med 100% avsaknad av bas om man vill lyssna på musik och läcker ljud både in och ut som Titanic.

alt. så kan du skaffa ett par RIKTIGT bra lurar och typ en bordsmic eller så bara med, rekommenderar dessa då;

Audio Technica ATH-M50 (+++)
Audio Technica ATH-M50S

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Trevligt att läsa om Sennheiser nya slutna hörlur men varför har de satt konstläder på kuddarna? Den öppna versionen One har syntettyg som förmodligen andas en del jämfört med Zero som förmodligen blir rätt varma?

Personligen hade jag gärna sett att Zero var en sluten version av One d.v.s. med samma bygel istället för ihopfällbar och utan konstläder på öronkuddarna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Jag förstår inte varför folk rekommenderar skiten från Sennheiser, har själv ett par 360 Gaming, och jag tycker de är äckligt dåliga i förhållande till mina Siberia V1 lurar, dovt ljud med 100% avsaknad av bas om man vill lyssna på musik och läcker ljud både in och ut som Titanic.

Det är lite det som är greijen, de ska ha nertonad bas för maximal detaljrikedom i spel, och med sin öppna konstruktion läcker de ljud in och ut, det skall vara så. Du har skaffat dem på helt fel grunder om du skulle ha nåt för att lyssna på musik och ge ljudisolation.

Permalänk
Medlem

Går i valet och kvalet om man ska köpa ett par Audio Technica ATH-M50s på dustin-rean. Dock undrar jag om man rör sig mycket, sitter de kvar då? Typ om man böjer sig framåt o.s.v, tänkte nämligen ha dem på jobbet där jag behöver vara rörlig. Snabb respons är som ni förstår ett stort plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Trevligt att läsa om Sennheiser nya slutna hörlur men varför har de satt konstläder på kuddarna? Den öppna versionen One har syntettyg som förmodligen andas en del jämfört med Zero som förmodligen blir rätt varma?

Personligen hade jag gärna sett att Zero var en sluten version av One d.v.s. med samma bygel istället för ihopfällbar och utan konstläder på öronkuddarna.

Håller med till 100%, läder/konstläder är rena helv-t-t att ha på sig under långa perioder i sträng och på div lan och såna ställen kan det ju ibland bli varmt. Hörlurar som man bär under långa perioder i sträck måste "andas", sitta extremet bra på huvudet samt ha en karaktär man kan stå ut med under långa perioder i sträck fast det är personligt såklart!

Skrivet av Jackeswe:

Går i valet och kvalet om man ska köpa ett par Audio Technica ATH-M50s på dustin-rean. Dock undrar jag om man rör sig mycket, sitter de kvar då? Typ om man böjer sig framåt o.s.v, tänkte nämligen ha dem på jobbet där jag behöver vara rörlig. Snabb respons är som ni förstår ett stort plus

M50 trots att designen är gammal som gatan precis som DT770 pro och är båda väl beprövade lurar som uppskattas av många över hela jorden. Båda dessa modeller ger mer ljud för pengarna om man jämför med renodlade spellurar med inbyggd mic i prisklassen upp till 2k men DT770 pro har plyschkuddar och andas betydligt bättre om du bär dom under långa perioder i sträck samt sitter mycket bättre på huvudet i min mening, dom är även designade så att dom är extremt slitstarka och går inte sönder i första taget och kostar ganska likvärdigt jämfört med M50. Bara ett tips.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18751

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

pc350 SE ser väldigt lovande ut, någon som har testat dessa?

Är väldigt nöjd med mitt 350 SE headset, kan absolut rekommendera. Går otroligt bra ihop med mitt (budget)Xonar kort. Måste dock varna om att headsetet kan läcka ljud till micken om du kör extremt hög volym.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Siberia v2!1111111111

Nä men ärligt talat så sägs Custom one pro's från beyerdynamic vara bra, finns en kabel med mic att köpa till, hur bra den är vet jag dock inte. De har även basportar som går att justera till hur mycket bas man vill ha, och det verkar faktiskt fungera.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1531447
http://www.emusic.se/product/23549/Beyerdynamic-Custom-One-Pr...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag har ingen erfarenhet av andra nämna headset i tråden men tycker mina Corsair Vengeance 1500 (V1) antar utmaningen på ett bra sätt. Ganska trevlig prisklass på dem också. Första gången jag satt på mig dem upplevde jag det nästan obehagligt hur lite man hörde från omgivningen.

Här är V2 versionen som jag sett dykt upp på senare tid:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2175601
( Mina ord talar dock om den första versionen )

Permalänk

Jag säger också DT 770 Pro 80Ω och en Modmic.

Permalänk
Skrivet av Reckie:

Trevligt att läsa om Sennheiser nya slutna hörlur men varför har de satt konstläder på kuddarna? Den öppna versionen One har syntettyg som förmodligen andas en del jämfört med Zero som förmodligen blir rätt varma?

Personligen hade jag gärna sett att Zero var en sluten version av One d.v.s. med samma bygel istället för ihopfällbar och utan konstläder på öronkuddarna.

Skrivet av fark:

Håller med till 100%, läder/konstläder är rena helv-t-t att ha på sig under långa perioder i sträng och på div lan och såna ställen kan det ju ibland bli varmt. Hörlurar som man bär under långa perioder i sträck måste "andas", sitta extremet bra på huvudet samt ha en karaktär man kan stå ut med under långa perioder i sträck fast det är personligt såklart!

Anledningen till att de använder läder och inte velvet på ZERO är för att läder släpper igenom mindre ljud, därförn är det logiskt att använda läder på slutna lurar istället för velvet, som passar bättre på öppna lurar. Finns dock inget som hindrar en från att köpa ett par extra kuddar i velvet till ZERO, borde gå att få tag om några månader.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Är väldigt nöjd med mitt 350 SE headset, kan absolut rekommendera. Går otroligt bra ihop med mitt (budget)Xonar kort. Måste dock varna om att headsetet kan läcka ljud till micken om du kör extremt hög volym.

Är inte lurarna helt slutna? Säker på att du inte har någon inställning som ställer till det?

Hur är dessa när det kommer till musik? Tung bas och sånt eller bara fokus på "kristallklart" ljud?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Wh1sp:

Det är lite det som är greijen, de ska ha nertonad bas för maximal detaljrikedom i spel, och med sin öppna konstruktion läcker de ljud in och ut, det skall vara så. Du har skaffat dem på helt fel grunder om du skulle ha nåt för att lyssna på musik och ge ljudisolation.

Saken är den att jag får en bättre upplevelse med.. ja allt annat igentligen, vare sig det är film, musik eller spel. Det är helt enkelt inte bra lurar alls, SPECIELLT INTE om man ska sitta på tex. lan, DH eller liknande.

I ärlighetens namn får jag ut bättre diskantljud, forstegsljud osv. i spel när jag använder ett par Koss Porta Pro.. kan inte riktigt sätta fingret på det, men tycker verkligen att 360 gaming är skit på alla plan, finns hörlurar som gör allt mycket bättre i alla aspekter som kostar halva priset om ens det (då även inkluderat komfort då det känns som att man ska tappa lurarna när man tiltar huvudet efter colan på golvet).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Kan slå ett slag för ATH-m50. Har dem själv med ett xonar stx. Verkligen underbara hörlurar. Funkar även bra ur mobilen

Mvh

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackeswe:

Går i valet och kvalet om man ska köpa ett par Audio Technica ATH-M50s på dustin-rean. Dock undrar jag om man rör sig mycket, sitter de kvar då? Typ om man böjer sig framåt o.s.v, tänkte nämligen ha dem på jobbet där jag behöver vara rörlig. Snabb respons är som ni förstår ett stort plus

Sitter kvar gör de vid normala rörelser, men jag skulle inte vilja ha dem på mig hela dagen.
De är inte bekväma nog att använda så länge.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

AKG K550, sluter väldigt bra men låter öppet.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=281384
https://www.youtube.com/watch?v=uYQ_PPvD9Bk

Säljer mitt ex. för en tusing om du är intreserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

De där såg fina ut, dock kostar de en del. Är det bortkastade pengar om man kör på inbyggda ljudkortet på moderkortet?:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

De där såg fina ut, dock kostar de en del. Är det bortkastade pengar om man kör på inbyggda ljudkortet på moderkortet?:P

Det skulle jag inte säga. Dessutom kan du ju i ett senare skede investera i ett billigt Xonar DGX eller dylikt om du upplever störningar etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Det skulle jag inte säga. Dessutom kan du ju i ett senare skede investera i ett billigt Xonar DGX eller dylikt om du upplever störningar etc.

Ok, jag har ett Asus Xonar D2 liggandes på hyllan man jag fick inte 5.1 att fungera med mitt Logitec system så jag ville hellre få bättre luftflöde till mitt tjocka grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ok, jag har ett Asus Xonar D2 liggandes på hyllan man jag fick inte 5.1 att fungera med mitt Logitec system så jag ville hellre få bättre luftflöde till mitt tjocka grafikkort.

Det skulle jag ta ibruk om du skaffar lurarna, och problemet med högtalarna borde väl gå att lösa såvida inte nåt är defekt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Relevant för tråden kan vara att Dustin har rea på både Audio Technica M50s och Qpad Qh90 denna helg!

Vad hade Dustin för pris på QH-90 lurarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabeltandad:

Vad hade Dustin för pris på QH-90 lurarna?

599 vill jag minnas..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackeswe:

Går i valet och kvalet om man ska köpa ett par Audio Technica ATH-M50s på dustin-rean. Dock undrar jag om man rör sig mycket, sitter de kvar då? Typ om man böjer sig framåt o.s.v, tänkte nämligen ha dem på jobbet där jag behöver vara rörlig. Snabb respons är som ni förstår ett stort plus

Dom sitter relativt bra tycke jag. Det är bra kläm i dem, så du kan behöva "vidga dem" lite för komfort. Sladden är ju perfekt då den är gammal telefonsladd-kommer-inte-på-ordet-innan-jag-fått-mer-kaffe och blir flexibel på så sätt. För arbetet ditt tänkte jag. Ljudet är också bra för den pengen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Blev ett impulsköp, tänker att jag kan sälja dem igen utan större förlust i värsta fall. Såg dock inte att det var sån sladd, positiv överraskning

Skrivet av Json_81:

Okej, var ju tråkigt att höra, jobbar dock två timmar sen rast i 20min så kanske räcker för att vila upp

Skrivet av fark:

text, DT770 pro

Okej, har jag inte tänkt men kan verkligen tänka mig att läder kan bli svettigt, tyvärr. Blir jag inte nöjd med dessa ska jag definitivt kolla in DT770 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Är inte lurarna helt slutna? Säker på att du inte har någon inställning som ställer till det?

Hur är dessa när det kommer till musik? Tung bas och sånt eller bara fokus på "kristallklart" ljud?

Nja, tror inte att det har med inställningar att göra då jag upplever det som att det faktiskt läcker ut ljud när jag spelar på väldigt hög volym. Skulle väl inte säga att basen är superstark, men för min del behöver den inte vara starkare. Med ett ljudkort till kan man ju klämma ur lite extra.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Sladden är ju perfekt då den är gammal telefonsladd-kommer-inte-på-ordet-innan-jag-fått-mer-kaffe och blir flexibel på så sätt.

Njäe, M50s är väl modellen med vanlig rak sladd tror jag?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.