Permalänk
Medlem

"friendly"-ikoner laggar?

Har ett väldigt störande problem i BF4, och det är dom små blå "friendly"-ikonerna som ska visa var ens polare är. Pekar man på spelaren så dyker ju namnet upp också förutom den lilla blå (eller gröna) triangeln.
Mitt problem är att spelare som är i mitt lag och befinner sig i utkanten av skärmen inte visar någon ikon alls.. jag tror dom är lede fi tills jag får en tydlig triangel över skallen på dom och då fattar att jag inte ska skjuta på dom! Så det är ju det som händer.. någon dyker upp i kanten av synfältet och jag svänger runt med bössan och spyr bly i den riktningen. En bråkdel senare så dyker den fina gulliga blå eller gröna triangeln upp och .. tjitt, sorry! :/
Som tur är siktar jag som en kråka, så det går ju oftast bra.. Men någon ofrivillig TK har det ju blitt pga av detta.
Har funderat först på om det är lagg, men detta är konsekvent så det är definitivt en "feature" i BF4 för mig..
Kör allt på 1080 medium för det är ungefär vad mitt gamla 6950 mäktar med.. men det borde väl inte vara ögongodisnivån som spelar nån roll.
Det är ju stört omöjligt för mig se skillnad på uniformerna, så den där triangeln som markerar vän är ju rätt nyttig.
Är det bara jag som har problemet?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, dock endast när jag kör hardcore matcher, spelar ju ingen roll på vanligt spelsätt, förutom att man slösar ammo

Permalänk
Inaktiv

Det är så för alla, DICE verkar inte vilja svara på om det är en bugg eller om det är menat att det ska vara så.

Några hävdar att det bara är squad leaders som blir påverkade av det, så ingen vill vara squad leader eftersom man löper högre risk att bli dödad av lagkamrater.

Permalänk
Medlem

Samma problem här. Mycket irriterande.

Permalänk
Medlem

Skönt veta det inte var bara jag som hade detta.. och ja f-n vad det är irriteerande!
Å sen det där om man skjuter en RPG/SMAW men dör innan sen når målet så gör den ingen skada.. det har dom inte fixat sen BF3..
Men men, har fortfarande väldigt kul..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av anon164250:

Det är så för alla, DICE verkar inte vilja svara på om det är en bugg eller om det är menat att det ska vara så.

Några hävdar att det bara är squad leaders som blir påverkade av det, så ingen vill vara squad leader eftersom man löper högre risk att bli dödad av lagkamrater.

Varför löper man högre risk att bli dödad av lagkamrater bara för att man är squad leader?

OnT: Har aldrig varit med om liknande men kör endast "normal-mode" så kanske är därför

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lacrits:

Skönt veta det inte var bara jag som hade detta.. och ja f-n vad det är irriteerande!
Å sen det där om man skjuter en RPG/SMAW men dör innan sen når målet så gör den ingen skada.. det har dom inte fixat sen BF3..
Men men, har fortfarande väldigt kul..

Skickades från m.sweclockers.com

Hmmm. Detta händer inte i min värld?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bordsvatten:

Varför löper man högre risk att bli dödad av lagkamrater bara för att man är squad leader?

OnT: Har aldrig varit med om liknande men kör endast "normal-mode" så kanske är därför

Jag skrev ju det, att vissa hävdade att det bara var squad leaders som namnet inte poppade upp på.

Permalänk
Medlem

Verkar bara vara hardcore, varför detta skulle vara en bra feature vet jag inte.
Om det går att avaktivera så hade det varit trevligt.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

Skulle gärna vilja åtgärda detta också, är sjukt irriterade

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av lacrits:

Skönt veta det inte var bara jag som hade detta.. och ja f-n vad det är irriteerande!
Å sen det där om man skjuter en RPG/SMAW men dör innan sen når målet så gör den ingen skada.. det har dom inte fixat sen BF3..
Men men, har fortfarande väldigt kul..

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det nog för du dör i samma ögonblick som du skjuter, dock är där lite lagg så din skärm reggar att du skjutit iväg rpg:n men i verkligheten var du död innan.
Jag har haft en rpg ivåg och sen blivit skjuten och har dödat fienden så det fungerar som det ska för mig iaf

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Verkar bara vara hardcore, varför detta skulle vara en bra feature vet jag inte.
Om det går att avaktivera så hade det varit trevligt.

Skrivet av CebitZeros:

Skulle gärna vilja åtgärda detta också, är sjukt irriterade

Tyvärr är det, om jag förstått allt rätt, så är det en del av hardcore systemet. Efter en viss distance bort så försvinner ikonerna om de inte är "spottade" på något sätt

Permalänk

Ingen aning, men jag bruka tagga motståndarna.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Tyvärr är det, om jag förstått allt rätt, så är det en del av hardcore systemet. Efter en viss distance bort så försvinner ikonerna om de inte är "spottade" på något sätt

men det är ju helt idiotiskt :/
Kör mycket hardcore infantry (rush/tdm/domination) och det är sjukt iriterande på tex floodzone

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

men det är ju helt idiotiskt :/
Kör mycket hardcore infantry (rush/tdm/domination) och det är sjukt iriterande på tex floodzone

Nae, kräver bara att man är lite extra varsam.

Nu vet jag att BF är ett arkad emulator och inte en realism emulator. Men hur vet du att folket 100m framför dig är dina egna?

Har hört stories från försvarsmakten att en b-styrka på en övning lyckades få två camps att gå in i stridsställnignar mot varandra och skjuta på varandra under en längre tid, innan de insåg att de sköt på varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Nae, kräver bara att man är lite extra varsam.

Nu vet jag att BF är ett arkad emulator och inte en realism emulator. Men hur vet du att folket 100m framför dig är dina egna?

Har hört stories från försvarsmakten att en b-styrka på en övning lyckades få två camps att gå in i stridsställnignar mot varandra och skjuta på varandra under en längre tid, innan de insåg att de sköt på varandra.

man hinner inte vara extra varsam på tdm
Kör med famas mycket just nu.. dom dör innan jag ser taggen..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Sjukt dåligt att de har tillfört det där...

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|