Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Är det helttidstjänst då? Så att man inte kan vara iväg och jobba med annat också? Och är det grundlön innan OB och andra ersättningar?

kolla medellönen för polis då!

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Är det helttidstjänst då? Så att man inte kan vara iväg och jobba med annat också? Och är det grundlön innan OB och andra ersättningar?

Ingen aning, men i bruttolönen brukar väl inte övriga ersättningar ingå?

Hittade det på lönestatistik.
http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Brandman-1003

Men med tanke på dom riskerna som en brandman tar mm. så är deras lönesättning ett rent skämt därför blir det rätt så irriterande när folk piper om sina löner!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Ingen aning, men i bruttolönen brukar väl inte övriga ersättningar ingå?

Hittade det på lönestatistik.
http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Brandman-1003

Men med tanke på dom riskerna som en brandman tar mm. så är deras lönesättning ett rent skämt därför blir det rätt så irriterande när folk piper om sina löner!

Tycker iofs att de flesta borde klara sig på bra mycket lägre löner än de har. Men just, brandmän, sjukvårdspersonal, poliser och lärare borde ha högre löner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Tycker iofs att de flesta borde klara sig på bra mycket lägre löner än de har. Men just, brandmän, sjukvårdspersonal, poliser och lärare borde ha högre löner.

Absolut & man ska inte glömma dom som tar hand om våra barn på dagis mm.. men ordet rättvisa verkar vara mer & mer förpassat till ordböckerna & har vi otur kommer även ordet rättvisa att tas bort från innan nämnda bok så småningom!

Nånting jag inte förstår är varför man inte inför ämnet vardagsekonomi i skolorna eller det finns?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Har just nu 24200 kr som kundtjänstmedarbetare men har sedan föregående löneförhandling fått ta ansvaret som systemförvaltare för både telefonisystemet och ett CRM system på jobbet.

Sitter och klurar på vad jag ska försöka att begära i lön nu.

Permalänk
Medlem

Kör dubbla jobb sen 1.5 år, har snitt brutto på 19900 och 17700 kr per månad. Inga monsterlöner i förhållande till hur mycket man få jobba för pengarna... Men vad gör man inte för att stå ut.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Just nu? Iprincip inget.

Tidigare i sommar då jag jobba i Malmbergets gruva? 45.000 Brutto~.
Ta mig tillbaka dit.

Visa signatur

Ryzen 1700 @ 3.9ghz | 16GB 2666mhz | Gigabyte GTX 1080 | EVGA 850w

Permalänk
Medlem

Jag har cirka 20.000 kr efter skatt. Ibland lite mindre men oftast mer, men sällan ut över 25.000 kr. Lever i ett förhållande där våra inkomster är minst sagt ojämnt fördelade. Tjejen jobbar som överläkare på ögon och får ut mellan 45.000-90.000 kr i månaden...

Permalänk
Medlem

Ca 19k efter skatt + förmåner

Permalänk
Föredetting

Lön har jag ingen. Däremot har jag en inkomst.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meantek:

Lön har jag ingen. Däremot har jag en inkomst.

Vad är skillnaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vad är skillnaden?

Lön är en inkomst men en inkomst behöver inte vara lön

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av glemmy:

Lön är en inkomst men en inkomst behöver inte vara lön

Vad finns det för inkomst som inte är lön?
Typ A-kassa kanske visserligen...

Permalänk
Medlem

Jobbar heltid som c++-utvecklare (39h/v), har 40600/mån brutto, drygt två år i branschen.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av anon42512:

Vad finns det för inkomst som inte är lön?
Typ A-kassa kanske visserligen...

Som egenföretagare har du inte lön. Du gör istället egna uttag från firman. Sen räknas väl bidrag också till inkomster, men den biten har jag bestämt sämre koll på.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meantek:

Som egenföretagare har du inte lön. Du gör istället egna uttag från firman. Sen räknas väl bidrag också till inkomster, men den biten har jag bestämt sämre koll på.

Jag skulle kalla det uttaget lön...
Bidrag är inte skattepliktigt och ingen inkomst.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av anon42512:

Jag skulle kalla det uttaget lön...
Bidrag är inte skattepliktigt och ingen inkomst.

Fast vad du kallar det är ganska ointressant när skatteverket kallar det eget uttag. Det är ju att likställa med lön, men det är ändå inte riktigt samma sak.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meantek:

Fast vad du kallar det är ganska ointressant när skatteverket kallar det eget uttag. Det är ju att likställa med lön, men det är ändå inte riktigt samma sak.

Fast, tja. Det är svårt att betala lön till sig själv i en enskild firma. Det är precis samma sak, bara att det råkar ha annat namn.

Permalänk
Medlem

35k före skatt. Ett års erfarenhet.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

24000 netto, drifttekniker.

Permalänk
Medlem

25000kr brutto - IT-service tekniker med arbetsledare uppgifter

Gick från 23500 till 25000 nu denna gång vid löneförhandlingarna.
Lite sent för vi hade det i december så nu kommer man få ett helt gängs retroaktivt utbetalt.
Blir väl kanske lite 'sämre' så men det är bättre än inget.

Permalänk

40500 brutto med oavlönad övertid och 6 veckors semester. Mekanikkonstruktör.

Permalänk

37500Nok brutto, å då är inte övertiden inräknad brukar bli 40t i månaden och de är som Motormekaniker.

Visa signatur

CPU:i7 5960X@4,7Ghz MB: Asus Rampage 5 Extreme RAM:HyperX 16GB@2800Mhz GPU:4Way 980Ti@1447Mhz PSU:Corsair AXi 1500 Chassi:Corsair 900D Cooling:Water

Permalänk
Medlem

26700 brutto, Kock. Första året i Branschen.

Permalänk
Medlem

Hög månadslön men inte så imponerande timlön

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Jag har cirka 20.000 kr efter skatt. Ibland lite mindre men oftast mer, men sällan ut över 25.000 kr. Lever i ett förhållande där våra inkomster är minst sagt ojämnt fördelade. Tjejen jobbar som överläkare på ögon och får ut mellan 45.000-90.000 kr i månaden...

Grattis till att förhållandet håller. Trots allt jämställdhetssnack i Sverige så brukar kvinnor inte uppskatta om deras partner tjänar mindre än de själva. Ungefär lika tabu som att vara kortare än sin tjej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Saljare/saljcoach. Ca 36-38000kr(+provision) brutto beroende pa hur kursen star. Sedan 13% skatt for the win.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av At The Gates:

40500 brutto med oavlönad övertid och 6 veckors semester. Mekanikkonstruktör.

Då jag själv pluggar maskinteknik blir jag lite nyfiken, hur lång erfarenhet och inom vilken bransch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Saljare/saljcoach. Ca 36-38000kr(+provision) brutto beroende pa hur kursen star. Sedan 13% skatt for the win.

Vilket land jobbar du i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Vilket land jobbar du i?

Mother Russia för ett större svenskt företag

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |