Update: Trasigt Playstation 4

Permalänk
Medlem

Update: Trasigt Playstation 4

Ja äntligen fick man sitt efterlängtade PS4.
Kommer hem sent, små stressad o sugen på o plugga in konsolen o spela loss. Servrarna va ju nere sa dom men nöta lite campagin i BF4 funkar iaf som kvälls nöje.
Startar upp systemet allt går bra efter ca 10 min kom första kraschen det hänger sig i uppstarts menyn, startar om o kommer vidare lyckas uppdatera allt osv. Sen hänger det sig igen, Startar om det går ett tag trycker i BF installerar spelet o de hänger sig. Startar om och den avslutar installationen.
Skönt tänker man o så kraschar det igen.

Surfar rut lite o läser lite på olika forum o testar olika varianter plugga ur hårdisk, system återställning m.m. som Sony rekomenderat andra kunder att göra.
Tillslut så startar konsolen men får ingen bild o kan inte gå in i felsäkert läge. BLUE LIGHT OF DEATH

Några fler här som lyckats få ett dåligt exemplar?

--------------------------------UPDATE-----------------------------------------------

Tja nu har jag krigat lite med mediamarkt fick en ny konsol idag, Kom efter 7 dagar direkt från Nordisk Film.

Kommer hem pluggar in den och starta, Gissa vad? HAHA Den går inte o starta alls. Blinkar till se dör den direkt sådan jävla parodi det här. Mina båda konsoler va made in Japan, någon som haft strul med Kina konsolerna ?

Jag är skapligt less på det här kan jag säga, Andra helgen i rad man trott att man skulle få spela skiten ur BF4

// Tobbe

Permalänk
Medlem

Trist

Det är ju rätt liten sannolikhet att man råkar ut för ett dåligt exemplar om man får tro på sonys statistik.. men som sagt nån åker ju på den.

Enda problemet jag haft är psn överbelastningen. Min var hel, inte ett enda fel eller krash, spelat sen jag kom in på psn.

Dock så borde garantiärende göra så du hamnar topp i kön på att få en ny så fort du kontaktat din återförsäljare. Har du tur så är det en heldel som inte ens hämtat ut sin förhandsbokning, de konsolerna finns fortfarande i lager (4 dar) innan de går till nästkommande på tu. Så är det iaf på webhallen.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Tråkigt!

Enda problemet ja har för stunden är att programuppdateringen stoppar efter ungefär 125meg
Antar och hoppas det är belastat och att det kommer komma ner tillsut.

(NW-31200-6)

EDIT: 160meg nu.. närmar mig dom 300 filen är

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

En kille utanför Jönköping köpte min ena PS4 och den har visat sig inte fungera alls. Han får BLoD och inget. Han har tydligen följt någon error-guide som Sony släppt och allt indikerar på att hans PS4 är trasig. Känns surt även för mig då han köpte den genom mig. Jag hade dock självklart igen aning om att den inte fungerade. Så nu blir det en promenad till Komplett.se och deras kontor i Gbg på måndag morgon.

Permalänk

Samma sak för mig, har en ps4 som bara blinkar blått. Testat flera hdmi kablar, bytt strömsladd o kopplat upp mot en annan tv men inget hjälper. Går ej heller gå i felsäkert läge. Tillverkad i Japan

Permalänk
Medlem

Synd att det är många som fått fel på sina konsoller här.
Men bara vänta skall ni se, alla konsollgenerationer är barn i början,
och Sony kommer fixa allt tillslut.
Vi såg ju bara när Xbox-360 kom, hur många som fick RRoD.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Är det hårddisken som är felaktig eller själva konsolen inom startkommando?

Permalänk
Medlem

Prova hålla in playstation knappen på dosan, håll in länge tills ni ser om nåt händer. Sen provar ni hålla in den igen. Det va en kille som fick igång sin ps4 så.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk

Har också råkat ut för "blue light of death".
Går inte starta i varken safe mode eller med andra kablar, tv.
Sådär lagom glad när man väntat sen i juni!

Permalänk
Medlem

Min uppdaterades fint tillslut, var nog högt tryck på serverarna.

Tråkigt för er som fått riktiga problem, ja är dock stensäker på att sony kommer hjälpa er att få det fixat/få en ny.
Ganska få än så länge, inte hört mycket alls kring problem med svenska ps4or. Hoppas usa och dom andra fick första batchen som var värst.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Eftersläpningar ps4 i Bf4..

Ibland hänger inte färgen med blir liksom suddigt en halv sekund.. Tv:n fungerar i övrigt och själva ps4 verkar sjysst men i online läget på bf4 så blir det eftersläpningar ibland..någon annan som har samma problem?

Permalänk

Mitt internet :
Tar emot filer 41.311
Skicka filer 10.143
Så detta bör inte vara fel orsaken.....

Permalänk
Medlem

Hos mig när jag spelar BF4 ljudet försvinner ibland typ för 2 sekunder. Har någon annan upplevt detta ?

Permalänk
Inaktiv

Låter trist att ha fått en förbokning och sedan funkar det inte och kanske får vänta ett halvår på ny.

Permalänk
Skrivet av hesa80:

Hos mig när jag spelar BF4 ljudet försvinner ibland typ för 2 sekunder. Har någon annan upplevt detta ?

Japp det felet har jag även på ps3 när jag kör bf3 eller bf2.... Inte för att det e någon tröst dock

Permalänk
Avstängd

Drygt...Hoppas dom kan fixa detta till senare konsolerna...

Visa signatur

[CENTER]HD7950@1100/1500mhz
FX-8350@4,2Ghz
8GB RAM
TX750W
[/CENTER]

Permalänk
Medlem

Instämmer

Skrivet av Generation_One:

Ibland hänger inte färgen med blir liksom suddigt en halv sekund.. Tv:n fungerar i övrigt och själva ps4 verkar sjysst men i online läget på bf4 så blir det eftersläpningar ibland..någon annan som har samma problem?

Jag har samma problem, men jag upplever det eller uppfattar det som lagg av nått slag? För mig så blir det jämt ihop med lagg..

har, ner 56..upp 41..

Visa signatur

E8500@4Ghz- Ga-X48-Ds5 - Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF - 4096MB@1066Mhz(CL5-5-5-15) - XFXGeForce8800GTX@690*2116/1490 - X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty - 2x Raptor35Gb Raid0 - Samsung250Gb - Samsung500Gb - Nec3550 - AntecP180 - Seasonic X900w - Noctua NH-U12P - Win7-64ult :: 3dMark06 13911 :: SuperPI 1Mb 11.756s :::.

Permalänk
Skrivet av Generation_One:

Ibland hänger inte färgen med blir liksom suddigt en halv sekund.. Tv:n fungerar i övrigt och själva ps4 verkar sjysst men i online läget på bf4 så blir det eftersläpningar ibland..någon annan som har samma problem?

Det är när fiendelagets commander gör en EMP störning eller scan eller något åt det hållet som de blir sådär. Så det är meningen. Men Dice har sagt att de ska ta bort det.

Permalänk
Medlem

Nu har man vart på Mediamarkt som inte har en aning om hur dom ska lösa det. Dom hade inga förhandsbokningar som uteblivit.
Så nu ska dom försöka få tag på Nordisk Film som tydligen ansvarar för Playstation i Sverige.
Bara hoppas att man kan få ett inom rimlig tid, vilket inte Mediamarkt trodde va möjligt. Har man tur kanske man kan kräva nån ersättning i form av ett spel eller extra handkontroll.

Man hade ju lyckats fått en hel helg för sig själv också så man skulle kunna sitta o nöta o få spela lite, o de är de inte vanligaste när man är en småbarns far. Nästa gång ja kan få en hel helg för spel är väll vid releasen av PS5

Permalänk

Polaren hade problemet att bilden vart svart men det fanns ljud,
visade sig att PS4:an spelade upp i en upplösning som TV:n inte uppfattade.
Vi testade att gå in på fail safe men fortfarande inget, då kopplade vi in den i en nyare TV som visade fail safe menyn men... vi fick bild bara när jag hade input menyn på TV:n framme haha riktigt weird! Men inne i fail safe menyn ändrade vi upplösningen till 1080p och då gick det bra på båda TV apparaterna!

Hoppas du får din PS4 fixad ASAP!

Permalänk
Medlem

Tog ungefär 2 timmar, sen la tydligen bluetooth funktionen av i mitt PS4. Handkontroller går inte att synka, varken med eller utan USB-sladd! Underbart

Permalänk
Medlem

Även min PS4 är stendöd. Startade och gick igenom first-time start up, uppdaterade för att kunna köra PSN, och när PS4 ska starta om efter uppdateringen så går den aldrig igång igen. Bara blinkar blått, och power-off knappen funkar inte för att stänga av med...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det så kommer ett stort parti konsoller in i mitten på december för alla som fått trasiga. Det sa dem på elgiganten i varje fall!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

PS4

Skrivet av Arthan:

Tog ungefär 2 timmar, sen la tydligen bluetooth funktionen av i mitt PS4. Handkontroller går inte att synka, varken med eller utan USB-sladd! Underbart

Jag har ungefär samma problem , men att det la av efter 8 timmar när mitt BF4 bara frös till och jag kunde inte använda min kontroll så jag stängde av allt och nu går det inte paira dom med usb cablen eller något, har även varit inne på Safemode och startat om allt och Rebootat hela mitt ps4 kan fortfarande inte paira kontrollerna, inte äns min kompis kontroll funkar o mina kontroller funkar inte på hans ps4 men allt han funkar perfekt. Det blinkar vitt och bara går till orange färg och slocknar efter några sekunder

Permalänk
Medlem

Men fyfan, nu blir man riktigt lack på dom. Lyckades efter ca 30 min (!) hitta nummer till supporten. Ringde då detta nummer tidigare ikväll, och då ska dom utöver vanlig samtalstaxa ha 7,50kr per minut... Alltså, här köper man en konsol för 4000 och sen kan dom inte bjuda på ett samtal? GoPro tex. har gratis supportsamtal över hela världen...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Angående Sony support så hjälper de ej till med garantiärenden utan hänvisar till butiken du köpt varan i.Det är tyvärr Nordisk film som har agenturen i Sverige(norden?)
Jag som trodde jag var ensam om en trasig Ps4 men nu verkar felen poppa upp lite varstans.
Skulle vi inte för skoj skull kunna skriva vilket fel vi har samt vart maskinen är tillverkad samt inköpsställe?
Att elprylar är trasiga är absolut inget nytt fenomen, det tråkiga är ju att det inte finns några utbytesmaskiner.
- Blinkar/pulserar blått,kommer ej in i safe läge.Trasig ur kartong.
- Japan
- Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av exples:

Jag har ungefär samma problem , men att det la av efter 8 timmar när mitt BF4 bara frös till och jag kunde inte använda min kontroll så jag stängde av allt och nu går det inte paira dom med usb cablen eller något, har även varit inne på Safemode och startat om allt och Rebootat hela mitt ps4 kan fortfarande inte paira kontrollerna, inte äns min kompis kontroll funkar o mina kontroller funkar inte på hans ps4 men allt han funkar perfekt. Det blinkar vitt och bara går till orange färg och slocknar efter några sekunder

Har provat allt som går med felsökning och åtgärder, men det ända som återstår är att lämna in den. Enligt supporten reparerar dom inte konsoler, skickar bara iväg en ny. Om inte butiken kan lösa en ersättnings konsol kan Sony lösa en som kommer runt/efter jul. Suuurt

Du skrev att din kompis kontroll inte fungerade på ditt och att din kontroll inte fungerade på hans heller?

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid testa din gamepad mot PC'n och har du tur har du en kompatibel BT enhet.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=704203

Funkar den inte mot PC heller så har något galet hänt säger jag, låter udda att både PS4 och kontrollens BT enhet hade dött men tja är nog ingen omöjlighet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Helt fantastikt... Dom svarar inte ens på den svindyra telefonlinjen... DU är nummer 1 i kö säger den 4-5 gången, sen helt knäpptyst medan pengarna rullar ivåg...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Helt fantastikt... Dom svarar inte ens på den svindyra telefonlinjen... DU är nummer 1 i kö säger den 4-5 gången, sen helt knäpptyst medan pengarna rullar ivåg...

Riktigt knepig telefonlinje, men efter 10 minuters tystnad kom jag fram.