Snabbtitt: Asrock M8 av BMW Designworks

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

dessutom är BMW världens just nu mest lönsamma bilföretag

Det där stämmer inte någonstans, Volkswagen är världens mest lönsamma bilföretag, med cirka 450% mer profit än BMW.
Både Ford, Mercedes och Toyota är mer lönsamma än BMW för övrigt.

Permalänk
Avstängd

ful som fan ser verkligen ut som något as rock skitit ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Nä alla vet ju att Citroen/Kia/Mazda/Iveco är det som gäller, tyska tillverkare och deras ingenjörer är inget annat än skräp, trots att dem totalt dominerar marknaden, jag menar tänk på alla priser och utmärkelser de mottagit, måste ha varit mutor inblandat!

Nu skall du inte blanda in Mazda:), dom är betydligt bättre än övriga du nämnde;)

Skrivet av pSYKED:

Det där stämmer inte någonstans, Volkswagen är världens mest lönsamma bilföretag, med cirka 450% mer profit än BMW.
Både Ford, Mercedes och Toyota är mer lönsamma än BMW för övrigt.

Jag är också ett Mercedes-Benz fan, men tyvärr är jag tvungen att säga emot där.
BMW lyckas på någon höger sälja fler, trots sitt oerhört speciella kännetecken i form av en 2 delad mustage.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Bara jag som skulle vilja ha ett litet och stilrent chassi? 18 liter är ju gräsligt stort, speciellt om det nu är så trångt. Har ju själv byggt ett på 7 liter med 2700k och 670gtx, Just ja, borde ta och uppdatera den byggloggen någon gång ;).

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Nu skall du inte blanda in Mazda:), dom är betydligt bättre än övriga du nämnde;)

Jag är också ett Mercedes-Benz fan, men tyvärr är jag tvungen att säga emot där.
BMW lyckas på någon höger sälja fler, trots sitt oerhört speciella kännetecken i form av en 2 delad mustage.

Fast nu pratar ni om två skilda saker.

Han prata om % vinst, du pratar om antalet sålda bilar. Helt skilda saker som inte går hand i hand. En tillverkare tjänar ju mer per såld bil än vissa andra och vice versa. Sen ska man även räkna med reservdelar, service etc. Det bästa sättet är ju att se hur mycket omsättning och vinst ett företag gör från år till år.

Sälja fler betyder alltså inte automatiskt att de tjänar mer pengar.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

slemmet på insidan stämmer bra på vissa modeller men inte alla.
Har ni ägt en BMW? eller kört den längre sträckor? Visst fan så "floppar" vissa modellgenerationer men det är ju inte unikt för BMW, det gäller alla märken.
Jag måste säga att den nya 3 serien är riktigt trevlig och rolig att köra. Har bara haft tyska märken och det är en viss kvalitèskänsla jämför med andra märken (inte alla).
Och nej... jag kör ingen slemmig upphottad version... har barn så det får bli kombi.

Du missförstod grovt vad som menas...BMW-bilar är väl som bilar i övrigt i den klassen, det är förarna av BMW som avses!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Du missförstod grovt vad som menas...BMW-bilar är väl som bilar i övrigt i den klassen, det är förarna av BMW som avses!

Läs vidare, har redan svarat på den

Sen försökte jag vara lite politiskt korrekt och inte skriva allt jag tänker

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Läs vidare, har redan svarat på den

Sen försökte jag vara lite politiskt korrekt och inte skriva allt jag tänker

Varför vara politiskt korrekt? Det blir ju aldrig roligt då...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Varför vara politiskt korrekt? Det blir ju aldrig roligt då...

Hahaha nä verkligen inte

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Bmw i8 är rätt grym och något som kanske mer kan förknippas med detta chassi eftersom den har både soppa och eldriven motor

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARL650:

Konstigt att de kan designa bilar som ser OK ut men när det kommer till denna typ av deisgn/produktion så blir det allt annat än stilfullt, kraftfullt eller intressant. Jag tror dock inte att jag är deras målgrupp för denna produkt.

Påminner mig väl om när Lacie introducerade Porschedesignade externa hårddiskar för cirkus tio år sedan. Lite mer nyskapande än anonymt grå klientkabinetter hade man kanske förväntat sig.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

Detta är samma firma som designat Polaris skoter från 1979. Som sagt, de har inget arv av att designa bilar från början till slut. Välbekant men ful.

Permalänk
Medlem

Riktigt j---la ful.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Det är kontisgt då att BMWs bilar är de bilar är världen som köps mest för design och dessutom är BMW världens just nu mest lönsamma bilföretag. Men som sagt smaken är som baken. Säg vad du vill om BMW designs men jag gillar deras bilar mest, jag menar bara älskar F30 och speciellt den här:

http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=878835

Håller med, BMW:s coupe modeller har alltid varit snygga, så även nya 4 serien. Dock så är kaross modellen F32, F30 är nya 3 serien

Vad det gäller chassit så gillar jag det, verkar någorlunda high finish och smidigt format för speldator komponenter.
Är lite småsugen på och bygga en speldator till projektorn.. får kolla lite närmre på detta chassit senare.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________