MacBook Retina - ivy bridge

Permalänk
Medlem

MacBook Retina - ivy bridge

Hej.

Iom black fridays antågande så har ju diverse butiker rea nu.

Mediamarkt säljer den "gamla" MacBook PRO retina 13" för 9990kr. i5/8/128
Ska köpa en dator för mina studier, är det ett klipp?
Hade egentligen tänkt köpa nya airen men denna lockar pga skärmen.

Några råd?

Lev väl.

Permalänk
Medlem

Jag funderar också lite på den, har varit helt inställt på den nya med 16GB ram, men priset på denna är ju trevligt, är det värt att lägga några tusen till för att få den nya med större HDD och mer ramt, samt nyare cpu?

(Jag hade tänkte köpa min i USA över julen annars med svenskt tgb, så den är nyare än i svenska apple store)

Permalänk
Medlem

Eftersom inte Ram är uppgraderingsbart och att det inte är vilken hårddisk som helst i dom så kan det i min mening vara värt att lägga lite extra initialt för att inte märka av det för fort att man saknar resurser.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av decid:

Jag funderar också lite på den, har varit helt inställt på den nya med 16GB ram, men priset på denna är ju trevligt, är det värt att lägga några tusen till för att få den nya med större HDD och mer ramt, samt nyare cpu?

(Jag hade tänkte köpa min i USA över julen annars med svenskt tgb, så den är nyare än i svenska apple store)

Om du har pengarna, köp den bästa versionen. Älskar den så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Om du har pengarna, köp den bästa versionen. Älskar den så mycket.

Det blev faktiskt den som Media Markt sålde, tyckte priset var bra. Det kommer bli sjukt trevligt med retina! Byter ut min Macbook Air mot denna och det lär väl vara som dag & natt med skärmen..
Skulle jag behöva mer kraft kan jag tillfälligt köra på arbetslaptoppen som har 16GB & I7 cpu

Permalänk
Medlem

Samma här faktiskt, ska hämtas ut idag