Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Producenten:

Väldigt spännande tråd att följa. Tråkigt bara att jag har svårt att ha is i magen.

När ni fått besked om antal/datum, kommer ni skriva typ som. Ni som har bokat t.om 25 okt kommer få utdelning?

Jag är en sådan person som tar ett dåligt besked alla dagar över ett oklart/diffust besked.
Hoppas ni släpper lite info snart.

Mvh

Så fort vi har någon info att dela med oss av kommer vi att försöka ge besked på om man kan förväntas få eller ej.

Skrivet av Armslength:

Dock så rörde det sig i detta fall tydligen om två personer som bokade 30:e Augusti, respektive 23:e September som har fått konsoler skickade till sig till release.
Jag själv bokade 21:e Augusti och fick ingen konsol. Hur kan detta hända?

Utan att kunna titta på de faktiska ordrarna är det svårt att sia i.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hur kan jag förboka via er hemsida utan att betala? Vill ju betala med kort när jag får ps4an, har ingen lust att slänga ut 4400 och sen vänta två månader tills den kommer.

tack

Permalänk
Medlem

Då har det gått 4 dagar, förhoppningsvis är det en del som inte hämtat ut sin PS4 så man får en chans att få sin idag :).

Permalänk
Webhallen
Skrivet av oldeback:

Hur kan jag förboka via er hemsida utan att betala? Vill ju betala med kort när jag får ps4an, har ingen lust att slänga ut 4400 och sen vänta två månader tills den kommer.

tack

Du kan välja att hämta i butik och betela då.
Eller så kan du ta det på faktura eller postförskott om vi vill beställa hemskickad.

Däremot kan vi inte "efterdebitera" på kort om man ska ha det hemskickat.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av TobbeG92:

Då har det gått 4 dagar, förhoppningsvis är det en del som inte hämtat ut sin PS4 så man får en chans att få sin idag :).

Ja, idag kommer det släppas en hel del ordrar från de som inte hämtat ut dem.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ja, idag kommer det släppas en hel del ordrar från de som inte hämtat ut dem.

Mycket bra.
Fan vad härligt att du/ni sitter och svarar kl 1 på natten. =D

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ja, idag kommer det släppas en hel del ordrar från de som inte hämtat ut dem.

Gäller detta bara butiksexemplar? Så som att hämta ut i butik.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Armslength:

Gäller detta bara butiksexemplar? Så som att hämta ut i butik.

Framförallt gäller det butikerna. Men även vårt postorderlager är ju ett butikslager (fruängen-butiken).
Sen ytterligare om ett par dagar lär en del outhämtade pistförskottsförsändelser komma i retur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Framförallt gäller det butikerna. Men även vårt postorderlager är ju ett butikslager (fruängen-butiken).
Sen ytterligare om ett par dagar lär en del outhämtade pistförskottsförsändelser komma i retur.

Skickades från m.sweclockers.com

24/7 support?

Worldclass. Gå o sov nu

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Armslength:

Det är ju bra. Men hur kommer det sig då att vissa fått före andra, som bokat veckor innan?

Webhallen svarade på det i inlägg 190.
Dom skickar inte konsoler mellan butiker (vilket är förståeligt), så om någon avbokar ett ex i en viss butik så får nästa person som valt uhämtning där sin tur på kö, om jag förstår det hela rätt. Då kan det ju vara så att någon som valt tex postorder eller uthämtning i en annan butik haft ett datum emellan.

Permalänk
Medlem

Är det någon faktiskt skillnad på Kina modellen jämfört mot den som är tillverkad i Japan?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muSashi:

Är det någon faktiskt skillnad på Kina modellen jämfört mot den som är tillverkad i Japan?

Nej det är det inte. Folk tror att dom är skonade från BLOD bara för att dom fått en från Japan. (Iom att det varit strul med produktionen i Kina) Men vad jag har sett på diverse forum är det ungefär lika många Kineser som Japaner som är drabbade av BLOD

Permalänk
Medlem

Grymt av Webhallen att sitta in på nätterna och svara på våra frågor!

Men om jag fattar det rätt så har inte Webhallen någon aning alls när deras leverans av Xbox One kommer.

När jag frågade Webhallen för några veckor sedan så sa dom att jag skulle få mitt Xbox One i November, sen blev det denna veckan och nu verkar det som dom inte vet alls i December jag kommer få det.

Synd att jag inte fick veta det lite tidigare då skulle jag beställt via MS store i ett EU land istället.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Babeliho:

Grymt av Webhallen att sitta in på nätterna och svara på våra frågor!

Men om jag fattar det rätt så har inte Webhallen någon aning alls när deras leverans av Xbox One kommer.

När jag frågade Webhallen för några veckor sedan så sa dom att jag skulle få mitt Xbox One i November, sen blev det denna veckan och nu verkar det som dom inte vet alls i December jag kommer få det.

Synd att jag inte fick veta det lite tidigare då skulle jag beställt via MS store i ett EU land istället.

Ja tyvärr har det blivit lite trist med det där.
Leverantörerna vi beställt av brukar normalt sett vara väldigt pålitliga och vi har gått på de besked de gett oss.

Jag tror att de, liksom alla oss andra, blev tagna på sängen av det enorma uppsving i antal bokningar som Xbox One erfarit nu precis innan launch.
Om ni minns från i våras så kom alla rapporter om att PS4 ledde över Xbox One i antal förbokningar med hästlänger.
Nu när de väl var framme vid launch i USA t.ex. hade Xbox One i princip hunnit ikapp.
Det var nog inte så många som var beredda på detta och därför bli vi alla kollektivt tagna på sängen och helt plötsligt blev det stora problem med tillgången.

Beklagligt men omöjligt att göra något åt förstås.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

När öppnar butiken i V-ås??? Kommer det finnas några konsoler i butiken på öppningsdagen???

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte bara fråga ett par snabba saker. om man kollar på andra sidor så som cdon och spelbutiken står det att de får in sina konsoler 2014 och inte under december månad. Varför får cdon in 2014 och ni under december månad? och finns det något sätt att få reda på sin plats i kön?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ja, idag kommer det släppas en hel del ordrar från de som inte hämtat ut dem.

Vilken tid släpps ordrarna?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Hej, Bokade idag. Finns det något sätt att veta vart man står i kön?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Varför hittar jag inte månadens filmer? Ni har väl inte slutat med det? Jag kollar alltid varje månad vilka filmer ni har där för att se om det finns några roliga. Tyvärr så är jag en sådan stor filmnörd att jag redan har 9 av 10 av dom filmerna som finns där men när man väl hittar något bra så blir man glad.

Permalänk
Skrivet av CebitZeros:

Hej, Bokade idag. Finns det något sätt att veta vart man står i kön?

Man kan inte få svar på vilken plats man ligger på i kön. Boka du idag lär de nog inte bli för än nästa år någon gång.

Läs gärna igenom Webhallens tidigare inlägg så finns svar på det flesta frågor redan där

Permalänk
Webhallen
Skrivet av TimBod:

När öppnar butiken i V-ås??? Kommer det finnas några konsoler i butiken på öppningsdagen???

Den öppnar väldigt snart, första smygöppnar den (utan pompa och ståt så att säljarna där kan bli lite varma i kläderna) och några dagar senare så öppnar den på riktigt.
Kan inte skriva ut vilka datum det är men väldigt, väldigt snart.

Skrivet av fille412:

Jag tänkte bara fråga ett par snabba saker. om man kollar på andra sidor så som cdon och spelbutiken står det att de får in sina konsoler 2014 och inte under december månad. Varför får cdon in 2014 och ni under december månad? och finns det något sätt att få reda på sin plats i kön?

Vi får in fler i December, vi får dock inte in så det räcker till alla i December. Bokar man nu är det med all sannolikhet början av nästa år som gäller för leverans.

Skrivet av kabex:

Vilken tid släpps ordrarna?

De släpptes 00:01 inatt.

Skrivet av CebitZeros:

Hej, Bokade idag. Finns det något sätt att veta vart man står i kön?

Nej, någon exakt köplats går vi inte ut med.
Men chansen att få den innan jul känns inte överdrivet stor.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jehuty:

Varför hittar jag inte månadens filmer? Ni har väl inte slutat med det? Jag kollar alltid varje månad vilka filmer ni har där för att se om det finns några roliga. Tyvärr så är jag en sådan stor filmnörd att jag redan har 9 av 10 av dom filmerna som finns där men när man väl hittar något bra så blir man glad.

Ibland hinner vi inte alltid få upp det prick den 1:a.
Men det kommer i veckan så det är bara att sitta lugnt i båten.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Vad menas med att odrarna släppts?

Gick nämligen tilm webhallen i gbg och där fick jag inte köpa någon. Dem sa att de är inget dom stog för...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Spoderman:

Vad menas med att odrarna släppts?

Gick nämligen tilm webhallen i gbg och där fick jag inte köpa någon. Dem sa att de är inget dom stog för...

Ordrarna för de som inte hämtat ut sina saker avrbyts om de inte hämtar ut sin order. PS4orna som "frigörs" av detta tillfaller nästa person i kön.
Det var inte så att vi bara avbokade alla ordrar och släppte lös alla PS4or hux flux så att mnan kan gå in och köpa i butik utan att ha fått en upphämtningsbekräftelse på sin order.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Beställde mitt Xbox One via MS Store Irland istället och avbokade på Webhallen.

Problemet nu är bara att när jag beställde stod det att det fanns på lager och status på min order var nått med i stil med ”Processing” (kommer inte riktigt ihåg helt vad det stod). Men efter 5 min så står det helt plötsligt Status: BackOrdered. Restnoterad. Konstigt.
Någon annan som varit med om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi får in fler i December, vi får dock inte in så det räcker till alla i December. Bokar man nu är det med all sannolikhet början av nästa år som gäller för leverans.

jag bokaed mitt i augusti,september och väntar spänt :(. orkar inte vänta längre!!

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ordrarna för de som inte hämtat ut sina saker avrbyts om de inte hämtar ut sin order. PS4orna som "frigörs" av detta tillfaller nästa person i kön.
Det var inte så att vi bara avbokade alla ordrar och släppte lös alla PS4or hux flux så att mnan kan gå in och köpa i butik utan att ha fått en upphämtningsbekräftelse på sin order.

Ok tack för infon.

Permalänk
Medlem

Jag bokade en PS4 den 21/8 för hemleverans via posten. När kommer jag att veta ifall någon av de "frigjorda" eventuellt är avsedd för mig?

Permalänk
Medlem

Vad hände med att "PS4 kostar endast ~3700kr"? Många ink. Webhallen har nu höjt priset till Ones nivå... Dåligt

Permalänk
Medlem

Jag hämtade precis ut min PS4 på Sveavägen

Orderdatum för referens: 2013-08-23 23:57

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175