Sony säljer 2,1 miljoner Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Vet inte hur enkelt det är att privatimportera en PS-4 från Jänkeland, men om man ändå skall dit så lönar det väl sig att plocka hem att par stycken?!

Vad som oroar mig lite granna är ju uppdelningen, PS-4 är billigare och bättre än XBOX-720 men ändå inte sålt särskilt övertygande. Är man såpass lokalpatriotiska att man köper en XBOX för att det är ett amerikanskt bolag bakom eller är det på grund av den högre prislappen som man tror att man får mer för pengarna?

Ja, msn är väldigt patriotiska i USA, speciellt nu när USA inte mår så bra ekonomiskt. Amerikanska produkter blir viktiga symboler.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bra jobbat Sony och PS4! Tror att Wii U tyvärr kommer bli omsprungen av både Xbox One och PS4 under de närmsta månaderna faktiskt. Såvida inte Nintendos spel kan lyfta försäljningen på Wii U.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Ja vad väljer man?

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Skrivet av Almtom:

Detta bevisar ju att Amerikaner är dumma i huvudet... köpa en sämre hårdvara till ett högre pris - grattis nu kan ni få spela alla era favoriter i 720p!

Men herregd, Xbone är ju en bra enhet som gör lite av varje. Inget fel på den om man vill göra mer än att game:a.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Skrivet av zzcool:

10% av dem har blivit sålde för överpris av privat personer

Uppenbraligen inte överpris om de har sålts, supply and demand.

Skrivet av segen:

Fan vad billigt jenkarna får köpa PS4! $399 är ju ingenting mot vad vi får pröjsa.
Fast i vissa stater brukar priser visas utan moms.

Köper du online på typ Amazon så ska du egentligen betala moms, men inget gör det.

I Florida så är det 7 % moms om du går in i en fysisk butik så fortfarande inte mycket mer än 399 USD.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk

Jag lär ju köpa båda, precis som med Xbox / PS2, Xbox360 / PS3. Dock så gillar jag Xbox exklusiva titlar mer än PS, sen var 360 en störtskön media box, och vad jag har förstått så ska PS4 satsa mer på gaming än media, så jag tror jag lägger min prio på XBone.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Därför att det är en relativt liten andel som har problem?

Vilket borde vara nog för att undvika att köpa

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Friterad:

Det är Microsoft, dom som "säljer slut" på sina Surface.
Nej men man kan inte säga något förrän MS själva säger hur många dom sålt,
vilket dom inte gjort, kanske dom inte vågar heller när dom ser mängden sålda PS4

Vet inte om du håller med eller inte, men det enda jag svarade på var hans sarkastiska svar som inte alls behöver stämma.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ayne:

Något off topic... men du borde använda bokstaven K mer. Det skulle gynna oss alla.

blir lite blandat med engelskan ibland, som du ser lyckades jag stava konsol på svenska senare i texten också

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Ingen som tänkt tanken att det har och göra men hur många enheter som finns tillgängliga? Lite svårt att köpa något som inte finns på hyllan.
Statistiken för black friday i USA är helt meningslös och missvisande.

Riktiga officiella siffror för USA kommer komma ut, då ska vi se hur det ser ut.

Sen skriver dom i artikeln att Microsoft inte gått ut med siffror men det har dom visst en miljon såldes totalt i 13 länder vid launchen.
Sony sålde en miljon bara i Nordamerika vid sin launch.

Permalänk
Medlem

Grym video.
Man har verkligen lyckats med en produkt om folket stormar efter den a la medeltiden.

Tror fan att folket på Sony har arrangerade visningar av sådana filmer på sina kontor runt om i världen.

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande lika många som har problem med sina ps4:or, eller är det löst? Via nån uppdatering, rma etc?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Det roliga är att folk räknade ut Xbox One direkt.

Med tanke på alla fiaskon under resans gång, är du verkligen förvånad över det!?

Permalänk
Medlem

Muppen på Nintendo som sa 'Vi behöver inte högpresterande komponenter i vår nya konsol! Folk kommer köpa den för spelupplevelsen' måste ha skjutit sig själv nu när han ser rusningen efter PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Är det fortfarande lika många som har problem med sina ps4:or, eller är det löst? Via nån uppdatering, rma etc?

När du säger "fortfarande lika många" vilka siffror ligger du inne med sedan innan??

I USA var det 1% dvs 10 000st av en 1 000 000st.
Hur många procent av grafikkort är dåliga? Smartphones? osv
Man bör ha något att jämföra med innan man flippar ut.

http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-28-sony-hopes-to-lo...

"But let's be clear: the failure rate on PS4 is well within the region we see on PS3, which is considered a pretty bullet-proof machine. There is no evidence there to cause panic either for us or for gamers having any lack of confidence in picking up a PS4."

"One thing we've done within our stock allocation is make sure we've got a pool of stock to deal with any 'dead on arrival' issues," he said.

Permalänk
Medlem

Nord Amerika stödjer sin egen produktion. Inte första gången dom gör så i liknande situationer.
Finns på forum där amerikanare öppet säger att de köper amerikanska proddkter bara för att stödja/patrioter

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacNCheese:

Undrar om någon köpte ett ps4 i Brasilien? hehe

Japp.

http://www.gamebreaker.tv/culture/brazilian-gamer-pays-1800-f...

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mirre55:

När du säger "fortfarande lika många" vilka siffror ligger du inne med sedan innan??

I USA var det 1% dvs 10 000st av en 1 000 000st.
Hur många procent av grafikkort är dåliga? Smartphones? osv
Man bör ha något att jämföra med innan man flippar ut.

http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-28-sony-hopes-to-lo...

"But let's be clear: the failure rate on PS4 is well within the region we see on PS3, which is considered a pretty bullet-proof machine. There is no evidence there to cause panic either for us or for gamers having any lack of confidence in picking up a PS4."

"One thing we've done within our stock allocation is make sure we've got a pool of stock to deal with any 'dead on arrival' issues," he said.

Nja, siffror hade jag inga direkt. Utan jag tänkte mer på dom nyheter som ploppade upp om diverse problem som PS4 led av, den dog, vägrade uppdatera osv. Jag flippar inte ut eller angriper nånting...
förstår inte varför du går till attack.
Jag undrade helt enkelt om det fortfarande fanns folk som led av dessa problem, eller om det har stagnerat.
Edit. Det var dessa jag syftade på: http://www.idg.se/2.1085/1.534521/trasiga-playstation-4-konso... http://www.idg.se/2.1085/1.534755/ny-uppdatering-till-playsta...
Det är förvisso väldigt små volymer vi talar om, men det kan vara intressant i pass hur stor grad det är fixat.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

ett omdömme på prisjakt så skrivs det att spelen bara körs i 30 fps?
stämmer det?

BF4 ska tydligen bara ligga på Medium inställningar jämfört med en PC.
då måste PS4an vara långsammare än ett GTX 780 då

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd

Bästa nextgen kombon är pc (för x1 och ps4 spel) i kombination med wiiU (annorlunda spel)

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

hmm, enligt några siffror så var det inte alls specielt att XBO "van" denna gång. Finns fortfarande kvar XBO på hyllorna men inga PS4's.
istället så var det 225 PS4 sålda och 450+ XBO...någon som ens har sett några hårda siffror?

Permalänk
Medlem

Varför såg jag en Halo bild på en PS4-artikel?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ayne:

jo det var ju det jag menade..

Jasså?
För vad jag minns så skrev du att xb1 säljer mer än ps4 för att det inte finns ps4 i lager.

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att X! säljer så mycket på dess hemmamarknaden när det har pumpat ut reklam för produkten.
Får la hoppas Nintendo tar tummen ur röven och börjar om på ny konsol som är mer kraftfull och som inte har allt de här jävla gimmick skitet.

Permalänk
Skrivet av ayne:

Så var det alla fall med 360 och ps3. Varför skulle det inte va så nu?

Permalänk

"those aren't gamers, those are nolifers" - hehe fick mig att garva lite.

OnT: Oväntat att xbo säljer så bra i USA. Kan inte se en enda fördel med den.

Permalänk
Medlem

Tycker synd om Nintendo. Wii u verkar vara en helt okej konsol. Kommer absolut skaffa en. Det jag inte förstå, vad gör PS4 och XOne till nextgen till skillnad från Wii U ? Grafiken i PS4 eller XOne är väl inte direkt revolutionerande? visst den är bättre än Wii U men är grafik det som avgör Nextgen eller är det att man kan lägga upp saker på youtube, streama?

Vad jag har läst ska det finnas ett community för Wii U konsolerna är inte det nextgen?

I min mening är Wii U lika mycket nextgen som Ps4 och XOne.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Kul för sony. Själv så blir de nog att uppgradera datorn

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Vet inte hur enkelt det är att privatimportera en PS-4 från Jänkeland, men om man ändå skall dit så lönar det väl sig att plocka hem att par stycken?!

Vad som oroar mig lite granna är ju uppdelningen, PS-4 är billigare och bättre än XBOX-720 men ändå inte sålt särskilt övertygande. Är man såpass lokalpatriotiska att man köper en XBOX för att det är ett amerikanskt bolag bakom eller är det på grund av den högre prislappen som man tror att man får mer för pengarna?

Försäljningen som visas grafen var ju under Black Friday, en dag då PS4or knappt existerade ute i handeln (slutsålda) Att ett system som inte finns i butik hamnar långt ned i listan är inte så konstigt. Det är nästan oroväckande för MS del att de haft nog med XBOX One i butik för att ligga i topp

360 tycker jag nästan borde gått ännu bättre då den vad jag hört såldes för endast 99$ vilket är ett bra pris för den konsolen

Permalänk

X box Eu vs Us

tja Usa fick ju alla funktioner vid start. vi här i eu kan ju slänga alla media funktioner i ett halv år framöver. det är ganska mycket som fattas för oss, sedan glömmer jag aldrig hur mycket ms försökte köra över spelarna med idiotiska begränsningar.