Permalänk
Skrivet av Pakki:

Åååfan

Men crap. Jag har inte tid att spendera timmar åt att mecka med 1 MHz hit och dit

Du kan ju börja med Max på minne och kolla vad som blir stabilt... Sen fortsätta med en ganska hög klock på core och sedan tex hoppa ner 100MHz och kolla åt vilket håll prestandan ändrats... Sen när man kommer närmare rätt så går man ner till mindre steg

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Discokungen
Skrivet av haapppoooo:

Oj vad många rejected (stavning??) tror att du kan få mycket bättre ressultat om du tweakat mer...

Jo det blir så ibland. Tänkte tweaka det lite senare. Fick hem dem igår så! Blir dock bättre när de kört ett tag. Ligger på 0,120 någonting av 2,5Mh/s. Rätt mycket fel rent procentuellt så klart.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Billigare och roligare att ta tex en kundkorg

Pfft, det ska vara snyggt också! Om man någon gång får för sig att gå upp på vinden och kolla vad det är som för sånt oväsen dvs

Skrivet av Flamso:

Det kändes dyrt. Jag har iofs RAM sen innan men jag köpte ett Haswell - kort med Pentium till för 1500 sen har jag tre 290 och en FSP PSU på 1200W. Allt som allt blev det 12800kr tror jag. Med 2500Kh/s. Lite mer prestanda per krona.

Har visserligen inte satt ihop den än men kör ett 290X och två 290 nu:

Sweet, men ja é inte bitter.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Ziwe:

Pfft, det ska vara snyggt också! Om man någon gång får för sig att gå upp på vinden och kolla vad det är som för sånt oväsen dvs

Sweet, men ja é inte bitter.

Haha! Ja, det är inte helt fel. Går ju dock att bygga egen rigg så det fortfarande ser bra ut! Sen verkar 290 bara det absolut bästa valet just nu. 835Kh/s är mina uppe i. Detta för 3200kr. Sen krävs det rätt mycket pyssel och så för att fungera optimalt, men så är det med alla kort. De låter dock en del.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Verkar ju onekligen intressant detta, testat lite men grafikkortet i min gamla burk räcker inte särskilt långt. Tanken är att låta den stå och arbeta 24/7 för sig själv i källaren där det är svalt och skönt. Likt andra tidigare i denna tråden så undrar jag om övriga komponenter kommer att agera flaskhals, bör jag även uppgradera minne,cpu osv? I den jsg tänkt att använda så sitter det för närvarande ett gammalt ati radeon, amd athlon dual core 2.1 ghz, 1gb ram.
Inte världens nyaste burk, kanske inte ens är värt att köra vidare på den?

Efter lite kollande så inser jag att jag behöver uppdatera till mer ram för att kunna stoppa i bättre grafik iaf.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Seagle:

Verkar ju onekligen intressant detta, testat lite men grafikkortet i min gamla burk räcker inte särskilt långt. Tanken är att låta den stå och arbeta 24/7 för sig själv i källaren där det är svalt och skönt. Likt andra tidigare i denna tråden så undrar jag om övriga komponenter kommer att agera flaskhals, bör jag även uppgradera minne,cpu osv? I den jsg tänkt att använda så sitter det för närvarande ett gammalt ati radeon, amd athlon dual core 2.1 ghz, 1gb ram.
Inte världens nyaste burk, kanske inte ens är värt att köra vidare på den?

Efter lite kollande så inser jag att jag behöver uppdatera till mer ram för att kunna stoppa i bättre grafik iaf.

Bad jag vet så ska 4GB räcka långt till fem kort. Enda flaskhalsen är korten som jag förstår det, det går ju att köra 7990 från en 1x-port och ändå få samma prestanda.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Efter mycket pillande och trixande med olika inställningar får jag ut 909 kh/s i average med mitt 290som är upplåst till 290x
hade väldigt svårt o hitta inställningar där jag inte fick några HW errors,
deenna inställning funkar prima nu

cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://global.wemineltc.com:3334 -u kvarnen.2 -p 9422 -I 20 -w 512 --thread-concurrency 27400 --lookup-gap 2 --gpu-memclock 1250 --gpu-engine 950 --gpu-powertune 30 --auto-fan

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

Du kan ju börja med Max på minne och kolla vad som blir stabilt... Sen fortsätta med en ganska hög klock på core och sedan tex hoppa ner 100MHz och kolla åt vilket håll prestandan ändrats... Sen när man kommer närmare rätt så går man ner till mindre steg

Ligger på 540 Khash/s på respektive kort nu. Men hur mycket jag än överklockar så ändras det inte :S
Försöker hålla en ratio på minne 2/3 och core 1/3 som jag läste någonstans

Fan detta var mycket lättare på bitcoin tiden!

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Skrivet av hajvan:

Efter mycket pillande och trixande med olika inställningar får jag ut 909 kh/s i average med mitt 290som är upplåst till 290x
hade väldigt svårt o hitta inställningar där jag inte fick några HW errors,
deenna inställning funkar prima nu

cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://global.wemineltc.com:3334 -u kvarnen.2 -p 9422 -I 20 -w 512 --thread-concurrency 27400 --lookup-gap 2 --gpu-memclock 1250 --gpu-engine 950 --gpu-powertune 30 --auto-fan

Vilket 290 har du? Jag funderar på att beställa två Sapphire Radeon R9 290.

Mvh

Visa signatur

KVM - Core i7 3,4Ghz - 32GB ram
Miner #1 - 2x XFX 7950
Miner #2 - 3x Sapphire R9 290

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Efter mycket pillande och trixande med olika inställningar får jag ut 909 kh/s i average med mitt 290som är upplåst till 290x
hade väldigt svårt o hitta inställningar där jag inte fick några HW errors,
deenna inställning funkar prima nu

cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://global.wemineltc.com:3334 -u kvarnen.2 -p 9422 -I 20 -w 512 --thread-concurrency 27400 --lookup-gap 2 --gpu-memclock 1250 --gpu-engine 950 --gpu-powertune 30 --auto-fan

Du inser att du skrivit ditt lösenord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexbert:

Du inser att du skrivit ditt lösenord?

Tveksam över att det där lösenordet är "riktigt".

Kan skriva ut mitt också så kan alla få gå in och hjälpa till

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Skrivet av Flexbert:

Du inser att du skrivit ditt lösenord?

Du inser att på Workers finns det inget minus med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexbert:

Du inser att du skrivit ditt lösenord?

Anslut gärna till hans worker, han blir bara nöjd

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem


Lösenordet är korrekt, körde en liten luring där som andra påpekade

ett Powercolor har jag

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

dum fråga: varför blir det mer "difficulty" äre för att det inte ska bli inflation på valutan eller är jag ute och cyklar? Hur påverkar det vad man tjänar? får man mindre LTC men dom är värda mer?

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI HERO ATX | Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB | A-Data 16GB (2x8GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION | Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) | EVGA GeForce GTX 780 3GB SC ACX | Noctua NH-U12S | Fractal Design Tesla R2 800W 80+ Gold | Fractal Design Define R4 Titanium | Windows 8.1 |

Permalänk
Medlem

Jag har 3 st HD7950 på gång. Skulle det här moderkortet passa bra?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=915538

Eller finns det något prisvärt kort där man får plats med 4x7950 utan att använda raisers?

Korten verkar dra runt 200w per st. Klarar riggen sig med ett 850W nätaggregat? Eller ska man köpa 2st 600w?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av sgr8400:

dum fråga: varför blir det mer "difficulty" äre för att det inte ska bli inflation på valutan eller är jag ute och cyklar? Hur påverkar det vad man tjänar? får man mindre LTC men dom är värda mer?

Det är bara ett visst antal mynt per dygn. Så ökar beräkningskraften så måste det bara svårare att räkna på!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det är bara ett visst antal mynt per dygn. Så ökar beräkningskraften så måste det bara svårare att räkna på!

Okej, är det mynt som alla delar på eller mynt per pool eller hur äre?

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI HERO ATX | Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB | A-Data 16GB (2x8GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION | Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) | EVGA GeForce GTX 780 3GB SC ACX | Noctua NH-U12S | Fractal Design Tesla R2 800W 80+ Gold | Fractal Design Define R4 Titanium | Windows 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgr8400:

Okej, är det mynt som alla delar på eller mynt per pool eller hur äre?

Totala antalet mynt som "delas" ut per dag. Dvs för _ALLA_.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Difficultyn på LTC har höjts som satan och priset/LTC hänger inte med i samma takt, är det fortfarande värt att minea LTC eller borde man gå över till WDC/SBC?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

hmm, intressant att jag skulle kunna dra in ~90 kronor per dag (med dagens kurs) genom att utnyttja grafikkortet i sekundär datorn som ändå står igång dygnet runt. Dags att börja läsa på lite alltså

jaa, Finns massa olika inställningar som är bra och lära sig, massa pooler och sådant.
jag kör på LTCrabbit, där man får betalt per share, dvs varjegång man beräknar något och inte när poolen hittar block. mycket jämnare inkomst

Finns en del andra pooler
https://www.ltcrabbit.com/
Http//lite.coin-pool.com

skulle rekommendera dessa, då de har hög uptime och lätt att starta!
LTC rabbit har till och med ett nedladdningsbart linux OS som bara är plug and play med radeon kort! supersimpelt!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av Casper:

Difficultyn på LTC har höjts som satan och priset/LTC hänger inte med i samma takt, är det fortfarande värt att minea LTC eller borde man gå över till WDC/SBC?

Klart att svråigheten höjs som fan nu när värdet gått upp så mycket. Bara kolla på coinwars vad som du kan tjäna på.

Man behöver inte sluta minea bara för att värdet/svårigheten går ner/upp, man kan ju behålla dom ifall värdet ökar.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Jag sitter i nuläget på en 6970, kan jag kasta in ett 280x/7950 och gräva med båda?

Kommer det strula om man har många olika kort?
Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Auo:

Jag sitter i nuläget på en 6970, kan jag kasta in ett 280x/7950 och gräva med båda?

Kommer det strula om man har många olika kort?
Tack för svar!

Det bör fungera, kan dock bli lite driver problem

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara hur man säljer sina coins för dollar/SEK och vart? Jag är i dagsläget inte intresserad av att köpa saker för de coins jag minar.

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirlen:

Kan någon förklara hur man säljer sina coins för dollar/SEK och vart? Jag är i dagsläget inte intresserad av att köpa saker för de coins jag minar.

Testa t.ex. Btc-e eller https://litecoinlocal.org/

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Måste bara ställa en fråga som den noob jag är på detta.
All den datorkraft, elförbrukning och komponentslitage mining medför, leder det till något?
Finns det någon tanke annat än leta efter "block" i nån virtuell jordhög och "huxflux" få betalt om du lyckas hitta en?

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

Jag minar på för fullt här men är orolig för grafikkortet, kör ett Sapphire 290 och kortet blir 94 grader varmt. Är det skadligt i längden?

Har följande settings i cgminer:
-I 20 --temp-target=75

Tycks strunta i target och matar på ändå. Får f.ö. 733Khash/s avg.

De är gjorda för att vara runt 95 strecket

Permalänk
Medlem

Ca 14 timmar med ett gtx780, 370khash/s, litecoin mining och jag har ca 0.1 coins eller 3.5$ med nuvarande kurs. Det är lite trögt men det känns som att det skulle kunna vara lönsamt med en bättre dator med AMD-kort i. Läste dock någon som räknat ut att man gör mer profit av att bara köpa coins och vänta än att köpa en mining dator och minea själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Läste dock någon som räknat ut att man gör mer profit av att bara köpa coins och vänta än att köpa en mining dator och minea själv.

Det går inte att räkna ut då ingen vet om värdet kommer stiga mer eller sjunka. Det är som att garantera någon att hen kommer vinna på travet, eller att investera i aktier för att du "vet" att de kommer stiga skyhögt i pris.

Kortfattat; det du läst är bullshit.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler