Func KB-460 med Cherry MX Red

Permalänk
Medlem

Typsnittet ser fult ut, annars verkar det vara ett hyfsat mekaniskt tangentbord för relativt billig slant.

Själv stannar jag dock på mitt Ducky G2Pro! #Snobbig

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

skall provköras helt klart http://www.youtube.com/watch?v=b3U9Op95_h8

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Nöjd ägare sedan 2 veckor, rekommenderas starkt.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Intressant med tanke på priset.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Riktigt bra! Har varit sugen på det där tangentbordet ett tag nu, lite synd att det inte skrevs så mycket om handledsstödet bara.
Någon som äger det kanske kan säga om det är stort nog och verkligen stödjer?

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Wow vilket kap!
När livet dör ut på min nuvarande lär jag titta lite närmre på denna.

Permalänk
Medlem

"Som vanligt handlar detta dock om personlig preferens och vi rekommenderar därför spekulanter att prova på de olika brytarna innan köp".
Tips på var man i GBG kan prova tangentbord med olika brytare? Varit och kikat i båda Inet-butiker samt webhallen. Men sällan olika tangentbord på deras testdatorer och har inte sett att dom angett vilka brytare som används. Tror dessutom inte det skulle uppskattas att man började pilla bort tangenter för att kolla efter själv.

Varit sugen på att köpa mekaniskt tangentbord rätt länge nu, men vill inte gå på "grisen i säcken" och 1200kr senare upptäcka att det finns andra brytare där ute som jag känner mig bekvämare med efter det är för sent.

Permalänk
Medlem

Hur svårt ska det vara för ett företag att göra ett tenkeyless med bruna switchar, bara jag som önskar detta?

Eller varför inte TKL med både röda och bruna. Deras målgrupp är gamers. Med tenkeyless är det mycket bekvämare då avståndet mellan mus och WASD blir kortare och man kan sitta mer flexibelt. Bara fördelar.. Se på Razer blackwidow tournament edition tex.. det är tkl och alla proffs som är sponsrade av razor använder det.. Det finns inte med nordisk layout dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingkel:

"Som vanligt handlar detta dock om personlig preferens och vi rekommenderar därför spekulanter att prova på de olika brytarna innan köp".
Tips på var man i GBG kan prova tangentbord med olika brytare? Varit och kikat i båda Inet-butiker samt webhallen. Men sällan olika tangentbord på deras testdatorer och har inte sett att dom angett vilka brytare som används. Tror dessutom inte det skulle uppskattas att man började pilla bort tangenter för att kolla efter själv.

Varit sugen på att köpa mekaniskt tangentbord rätt länge nu, men vill inte gå på "grisen i säcken" och 1200kr senare upptäcka att det finns andra brytare där ute som jag känner mig bekvämare med efter det är för sent.

jag har kollat på inet i sthlm, och där hade de både rubberdome, mx blue, mx red och mx brown (men det var olika tangentbordsmodeller såklart). det gjorde dom ingenting om man pillade bort tangenterna och kollade själv, bara man satte dit dom igen

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Jag haft qpads Mk-85 i snart 1 ½ år och då jag köpte det så var mina krav; full n-key rollover via usb, röda switchar, makrofunktion och bakrundsbelysning. Detta kostade då kring 1.500 kr
Då jag såg reportaget med func från i våras och dom visade samma funktioner som mk-85, fast med ett super bra pris. Så bestämde jag mig för att jag skulle köpa det så fort det kom ut.

Har använt det i 3 dagar nu och det enda som skiljer sig från mk-85 är att detta är ca 0.5 cm högre och att det inte har en ljudhubb, vilket jag ändå aldrig använt.
Suverän produkt, som jag rekommenderar att köpa ifall man vill ha röda switchar!

Permalänk
Medlem

Kör på ett Q-pad MK-50 just nu, kanske blir till att bli Funcare i framtiden. Detta när nu min nuvarande stridsvagn till tangentbord ger upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av wipen96:

Konstruktiv feedback ftw.

Byggkvaliten på funcs produkter är ingen vidare är kritiken. Om det stämmer är en annan femma. Finns det någon statistik på det? Det är svårt att veta hur det ligger till. Har många här upplevt att Funcs produkter håller dåligt?

Permalänk
Medlem

Om de hade gjort ett tenkeyless som detta hade jag köpt det direkt, nu känner jag tyvärr inte att jag behöver byta från cherry mx red till ett annat;(.

Bra jobbat dock och keep up the good work!

Gör ett tenkeyless och ni har ny kund!

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Ser inte dumt ut. Men är det "äkta" full-n-key-rollover? Hade fått för mig om att det krävde PS/2-kontakt...

Ett trick som jag sett på ett annat mekaniskt tangentbord (med N-key via USB) var att det fanns en intern USB-hubb i tangentbordet, och sen presenterar tangentbordet sig som 3 separata tangentbord.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Läsa artikeln innan kommentera kanske?`

"Trevligt nog erbjuder även KB-460 "full n-key rollover" via USB, vilket innebär att ett obegränsat antal tangenter kan tryckas ner och samtidigt registreras utan bortfall."

Tro det eller ej men jag läste hela artikeln. Det är bara det att jag aldrig hört talas om full n-key rollover via USB förut, då det vanligtvis finns en spärr vid 8 samtidiga knapptryckningar över det gränssnittet.
Fick lite känslan av att artikeln bara var ett sammanklipp av något pressmaterial snarare än att Jonas faktiskt testat tangentbordet, därav skepticismen.
Tidigare har de även haft med bilder från ett testprogram i vissa av sina mer djuplodande tangentbordstester där de visat upp resultat vid prov av just n-key rollover/motsv. vilket inte fanns med denna gången.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk

Intressant

Mitt qpad mk-50 har inte gett upp trots cola-dusch, men när det väl gör det står detta tangentbord helt klart nära till hands.

Visa signatur

System: Fractal Design Define Mini| Asus P8Z77-M | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 16GB | Intel i5 2500K - Noctua NH-U9B SE2 | XFX Radeon RX 480 8GB | Fractal Tesla R2 500W
/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tilax:

Byggkvaliten på funcs produkter är ingen vidare är kritiken. Om det stämmer är en annan femma. Finns det någon statistik på det? Det är svårt att veta hur det ligger till. Har många här upplevt att Funcs produkter håller dåligt?

Första musen blev glappig i sladden, andra var doa & tredje som dog nyss har gett upp i scrollen. Ska testa en naos 8200 nu istället.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Beställd fron inet.se , Ska bli intressant och se hur det är.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Kör på ett Q-pad MK-50 just nu, kanske blir till att bli Funcare i framtiden. Detta när nu min nuvarande stridsvagn till tangentbord ger upp

Verkligen intressant att veta. Själv har jag ett svart tangentbord som fungerar så jag kommer nog inte att köpa detta.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Skrivet av Hennnkee:

Kör på ett Q-pad MK-50 just nu, kanske blir till att bli Funcare i framtiden. Detta när nu min nuvarande stridsvagn till tangentbord ger upp

Samma här, tyckte detta verkade erbjuda vad den dyrare MK-modellen erbjuder (dvs USB-hubb och belysning) för samma pris som lillebror MK-50. Känns som en bra deal, särskilt eftersom den är byggd på samma gedigna plattform som MK. Att den dessutom är stilren och inte har en massa löjlig text som "Pro Super Gamerzzz" är ett stort plus för mig.

Sen beror det på vad butikerna väljer att ha rea på, fick mitt MK-50 på SIBA för 349 kr.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av nipe:

Verkligen intressant att veta. Själv har jag ett svart tangentbord som fungerar så jag kommer nog inte att köpa detta.

Vad bra <3

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=o3PXaLX_iN4
Genomgång av tangentbordet, kan kanske vara intressant för någon.

Permalänk
Medlem

I mitt ytterst personliga tycke så finns det inget ännu som slår buckling spring. Unicomp gör utan tvekan i min smak det bästa tangentborden som finns efter att de köpte IBM-m patenten.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Skrivet av danedi:

I mitt ytterst personliga tycke så finns det inget ännu som slår buckling spring. Unicomp gör utan tvekan i min smak det bästa tangentborden som finns efter att de köpte IBM-m patenten.

Håller med dig om Unicomp, de gör fantastiska tangentbord. Funcs bord känns väldigt budgetnischat, med kvalitet därefter. Jag skulle satsat på ett Filco Majestouch när det gäller MX-brytare.

Lysande tangenter förstår jag faktiskt inte vad man ska med till, räcker det inte med belysningen från skärmen om man måste titta på tangentbordet?? Eller är det mer att det ska se ut som en julgran på skrivbordet?

Permalänk
Medlem

Kul att de börjar komma ner ännu mer i pris för de som inte är villiga att gå steget 150 kr -> 1250 kr

Ser fint ut!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Själv så längtar jag efter att Cooler Master ska släppa detta i en svensk/nordisk version:

http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/stealth/

+Görs av Costar med deras stabilisatorer (som Filco's).
+Släng dig i väggen lull-lull!
+CM har schyssta priser
+TKL
+Finns med Cherry mx Green!!!

Skulle vara så jädra mysigt med gröna brytare och keyprinten på sidan för att ALDRIG nötas bort.
Vill ha lite motstånd i tangenterna och älskar ljudet!
Precis som detta fast i Stealth modell:

http://www.youtube.com/watch?v=FjrrnAo3QQw

Har mejlat CM och bönat om detta. Ni som har liknande åsikter får gärna hänga på

Permalänk
Skrivet av Cruentuz:

Själv så längtar jag efter att Cooler Master ska släppa detta i en svensk/nordisk version:

http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/stealth/

+Görs av Costar med deras stabilisatorer (som Filco's).
+Släng dig i väggen lull-lull!
+CM har schyssta priser
+TKL
+Finns med Cherry mx Green!!!

Skulle vara så jädra mysigt med gröna brytare och keyprinten på sidan för att ALDRIG nötas bort.
Vill ha lite motstånd i tangenterna och älskar ljudet!
Precis som detta fast i Stealth modell:

http://www.youtube.com/watch?v=FjrrnAo3QQw

Har mejlat CM och bönat om detta. Ni som har liknande åsikter får gärna hänga på

Finns fast bara i MX Brown.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2361624

Visa signatur

|8320 @ 4GHz| Asus M5A97 LE 2.0| H80i | RipJaws 8GB | ASUS GTX 660 TI | CX 500M | Sandisk Ultra 128GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Ska aldrig mer köpa en Func produkt. Har avverkat 3st Func MS-3 möss som har gett upp på olika sätt. Jävla skräp.

Två st själv, fick aldrig mjukvaran att fungera varken i win7 eller win8... Som tur var så var Webhallen lätta att ha att göra med.

Tangentbordet ser ok ut, inget stort fan av lysande tangenter eller att ha inbyggt ljudkort. Men så länge det är standard size på tangenterna kan man köpa ett PBT set som ser bättre ut, även om man kommer upp i ett Filco eller Ducky pris.

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlsson951:

Problemet är att TK-modellen är kioskmongoful. Annars har tex Komplett den inne med gröna brytare (ej stealth).
Nä, "äkta" TKL med stealth & cherry green åt svenska folket tack.

Permalänk
Skrivet av Cruentuz:

Problemet är att TK-modellen är kioskmongoful. Annars har tex Komplett den inne med gröna brytare (ej stealth).
Nä, "äkta" TKL med stealth & cherry green åt svenska folket tack.

Ful är ju väldigt personligt.

Men jag kör CM storm TK, med röda switchar.

Helt otroligt bra tangentbord. Stabilt (riktigt stabilt!, provat att böja det ordentligt). inget lul-lul som du skriver.
löstagbar sladd.

finns på maxfps.se i blå,röd och bruna.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350