Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

Fick efter många om och men tag på microsoft chattsupport idag. Vad det verkade på den jag pratade med så kommer troligen ingen Xbone sändas förrän efter årsskiftet då de fått problem med nån leverans. Hade man riktig tur kunde den komma tidigare. Avbokade i och med detta mitt exemplar och tänker vänta in Sverigelaunchen istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creal:

Vid efterforskning runt om de 13 olika lyckliga länderna som fick XbONE den 22nov. Så finns det fortfarande kvar i några att beställa om man inte har lyckats få sig en box redan eller satt upp sig i någon av de ställen som har "slut" på lagret. Detta kanske kan hjälpa någon

Hittade Xbox One i Österrike http://www.microsoftstore.com/store/msaus/en_AU/html/pbPage.P...
Hittade Xbox One i Mexico http://www.microsoftstore.com/store/msmx/es_MX/pdp/Xbox-One/p...
Hittade Xbox One i New Zealand http://www.microsoftstore.com/store/msnz/en_NZ/pdp/Xbox-One/p...

Om det vore jag skulle jag chansa på Österrike, De har samma strömkontakt typ som oss och det ser ut att finnas så du har din xbox i början av nästa vecka. Pris får du kolla upp själv., Hoppas detta hjälper någon på traven

Det är inte Österrikes affär du länkat till utan Australiens. (.at=Austria=Österrike)
Österrike har inga kvar. Det är inte rekommenderat att köpa från länder utanför EU för då gäller inte EUs konsumentskydd.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | ASUS STRIX B550-F GAMING | 16GB DDR4 3200MHz | Asus RTX 4070 12GB Dual OC | 2TB Samsung 980 PRO | Apple LED Cinema Display 27 | Bärbar: iPad Pro 12.9 2022 M1
Server: Xeon E3 1280v2 | 16GB DDR3 ECC | 4x8TB Raidz | Esxi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pengen:

Det är inte Österrikes affär du länkat till utan Australiens. (.at=Austria=Österrike)
Österrike har inga kvar. Det är inte rekommenderat att köpa från länder utanför EU för då gäller inte EUs konsumentskydd.

OK tack, länken var fel, tanken var rätt. Får skylla på att klockan var +3 i morse när jag satt och kolla.
Det var ju synd om man säger, men jaja tråkigt

Permalänk
Medlem

Maximalt flyt idag! Tog lunch hemma och under tiden kom budbilen
Nu står lådan hemma ouppackad och kaxig... En fredag eftermiddag på jobbet har aldrig känts så här lång

Permalänk

Beställde just CoD: Ghosts Prestige Edition till XB1, hade lite svårt att välja mellan PS4 & XB1, men gillar kontrollen på XB1 bättre.
Bara synd att vissa "next-gen" inte orkar med 1080p/60hz på Ghosts...

Permalänk
Skrivet av P2daO:

Maximalt flyt idag! Tog lunch hemma och under tiden kom budbilen
Nu står lådan hemma ouppackad och kaxig... En fredag eftermiddag på jobbet har aldrig känts så här lång

Maximalt flyt vore väl om din chef ringt dig och meddelat att du får ta resten av dagen ledigt.
Nu blev det ju bara lite halvbra flyt

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Åker till Miami i helgen och tänkte köpa alla xbo xone spel jag ej har. Kanske köper några extra o kränger på blocket med

Någon affär/kedja som har någon rea eller bra deal som du kan rekommendera? Normala prise tär väl 60 USD plus skatt. Vore nice om man kunde få de ännu billigare.

Best Buy är nog den enklaste att köpa från. Angående reor så prismatchar Best Buy så ifall du gör lite research kan du enkelt gå in i butiken och påpeka att någon annan har spelet billigare så att de matchar

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Kapten_Kanel:

Jag gjorde det via konsolen. Det du behöver ändra för att det skall fungera är postkoden och kanske staten i usa. jag satte till alabama och sen googlade jag alabama postcode list. Sen gick de bra att köpa. samma sak gick att göra för UK men priserna är bättre i usa.

Sweet, WILL DO. Tack!

Visa signatur

Datorskryt här. Grafikkort, CPU, RAM, hela jäkla kittet. Chassi på det, och mus. Tangentbord. All that good shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Best Buy är nog den enklaste att köpa från. Angående reor så prismatchar Best Buy så ifall du gör lite research kan du enkelt gå in i butiken och påpeka att någon annan har spelet billigare så att de matchar

Gamestop finns dit jag ska har jag kollat. Hur är de i USA? Dyra eller ok?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem

Jaha då var man en av dom som fått en defekt kinect... allt har fungerat HUR bra som helst fram till för ca 5min sedan... installerade sportsrivals för att prova, gick iväg när installationen var klar skulle jag prova och "kinect unplugged".... FAN!

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som beställt Xbox One med COD Ghost från Irland typ i onsdags, torsdags eller idag? Beställde min i onsdags och står fortfarande BackOrdered...

Permalänk
Medlem

Finns återigen här:

http://www.amazon.com/gp/product/B00CMQTVUA/ref=as_li_ss_tl?i...

4400:- (inkl tull och moms) samt UPS frakt.

Glöm inte adaptern heller då xbox one nätdel är 120v enbart.

http://dx.com/p/12v-1a-eu-plug-ac-po...00-240v-254881

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Gamestop finns dit jag ska har jag kollat. Hur är de i USA? Dyra eller ok?

Gamestop fungerar ganska bra också för nya spel. Best Buy är dock trevligare överlag

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av simontt:

Någon mer än mig som beställt Xbox One med COD Ghost från Irland typ i onsdags, torsdags eller idag? Beställde min i onsdags och står fortfarande BackOrdered...

gjorde samma beställning ifrån frankrike och har samma dilemma, dock stod de på microstore att de skulle skicka ut senast den 16:e dec så man är garanterad en leverans innan 19:e.

Permalänk

Har ni hört talas om tålamod :)? Vänta på Sverige releasen.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Inaktiv

Hej,

Vi har Forza 5, battlefield 4, och Ghosts, och vi skulle gärna vilja använda oss utab två konton där min bror kan spela på ena kontot för att levla upp, och där jag kan spela på ena kontot. Måste jag då skapa ett helt nytt Lve konto, men försvinner inte spelen då? Är inte spelen kopplade till kontot?

Tar gärna emot tips.

Permalänk
Skrivet av Xi:

Jaha då var man en av dom som fått en defekt kinect... allt har fungerat HUR bra som helst fram till för ca 5min sedan... installerade sportsrivals för att prova, gick iväg när installationen var klar skulle jag prova och "kinect unplugged".... FAN!

Ohh, tråkigt att den gick sönder så snabbt :/ Har du varit i kontakt med någon ang detta? Uppdatera oss när du vet mer, ifall du får en ny kinect eller om du måste skicka tillbaka allt..

Skrivet av simontt:

Någon mer än mig som beställt Xbox One med COD Ghost från Irland typ i onsdags, torsdags eller idag? Beställde min i onsdags och står fortfarande BackOrdered...

En kompis beställde från irländska mss i tisdags och fick sin skickad i torsdags. Jag beställde min från tyska mss den 30e nov och det står fortfarande backordered för mig. Tyska supporten sa att dom inte har några kvar på lager längre men att dom ska få in fler och att vi som beställde från tyska mss den 30e nov kommer att få xboxn senast 16e dec. Om det fortfarande står backordered för dig på måndag så är det nog slut hos irländska också.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av simontt:

Någon mer än mig som beställt Xbox One med COD Ghost från Irland typ i onsdags, torsdags eller idag? Beställde min i onsdags och står fortfarande BackOrdered...

Du kan vara lugn , kommer att skickas de närmaste dagarna.

Permalänk
Skrivet av weirdlama:

Dessa headsets funkar med Xbox One officiellt, om man går efter One's tillbehörs sida >

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2120137,2120136,2229095

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av weirdlama:

Ohh, tråkigt att den gick sönder så snabbt :/ Har du varit i kontakt med någon ang detta? Uppdatera oss när du vet mer, ifall du får en ny kinect eller om du måste skicka tillbaka allt..

Yes ska ringa dom på måndag och förmodligen kmr jag få skicka tbx allt alt. vänta till svensk release för att få kinect utbytt, så jävla surt...

Vill inte göra folk orolig nu men efter att ha läst på ganska mkt ang detta så händer det många verkar det som och del efter så lång tid som en vecka... :/

Förstår inte vad det är som händer, googlade det lite som sagt och är tydligen ett väldigt vanligt fel, en del dör den för efter första uppdateringen, andra efter någon vecka. Jag klara mig två dagar, men det hela känns så konstigt ut, ena stunden fungerar den klockrent sen helt plötsligt dör den. MS säger att det är ett hårdvarufel på några Kinect som gör att den dör. Andra har dock uttalat sig och sagt att det kan vara konsolen i sig, kontakten till kinect, urtaget på maskinen till kinect eller mjukvarufel, jag veta fan.. Men dom som har fått en ny kinect skickad till sig har det sedan fungerat för så...

Permalänk
Medlem

Tips på butik inom eu som har i lager?
Gärna microsoftstore

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Skrivet av SuPrAn:

Tips på butik inom eu som har i lager?
Gärna microsoftstore

Mexiko har på lager :D.

http://www.microsoftstore.com/store/msmx/es_MX/pdp/Xbox-One/p...

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Yes ska ringa dom på måndag och förmodligen kmr jag få skicka tbx allt alt. vänta till svensk release för att få kinect utbytt, så jävla surt...

Vill inte göra folk orolig nu men efter att ha läst på ganska mkt ang detta så händer det många verkar det som och del efter så lång tid som en vecka... :/

Förstår inte vad det är som händer, googlade det lite som sagt och är tydligen ett väldigt vanligt fel, en del dör den för efter första uppdateringen, andra efter någon vecka. Jag klara mig två dagar, men det hela känns så konstigt ut, ena stunden fungerar den klockrent sen helt plötsligt dör den. MS säger att det är ett hårdvarufel på några Kinect som gör att den dör. Andra har dock uttalat sig och sagt att det kan vara konsolen i sig, kontakten till kinect, urtaget på maskinen till kinect eller mjukvarufel, jag veta fan.. Men dom som har fått en ny kinect skickad till sig har det sedan fungerat för så...

Tråkigt att höra. Här rullar allt på än så länge.

Konstig fråga kanske men vad använder ni era kinect till egentligen? Ok, det var smidigt att scanna QR-koderna med den... Men sen då?

Permalänk
Medlem

Quantum Break visas upp för första gången idag. Tagga bois.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P2daO:

Tråkigt att höra. Här rullar allt på än så länge.

Konstig fråga kanske men vad använder ni era kinect till egentligen? Ok, det var smidigt att scanna QR-koderna med den... Men sen då?

Byta mellan TV och spela, snapa in IE för att se hur man får en achievement, sätta på och stänga av, tycker halva upplevelsen med X1 är kinect iaf för mig.
Men du kan ju skicka ditt kinect till mig om du inte använder den

Ne men det är tråkigt när sådant här händer...

Är det någon som vet en riktigt billig sida att köpa one spel ifrån?

Permalänk
Medlem

Röst styrningen är ju kalas och kinect sports var ju grymt med kinect. Programmerade min logitech harmony med xbox one , nu starta xboxen samtidigt som min tv och förstärkare + du kan navigera precis som med xbox kontrollen med logitech harmony.

Hade gärna velat ha boxer igenom xboxen, har bara en ca-modul så det funkar inte.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack!!!!!!!

Får pausa dead rising 3 =p

Permalänk
Medlem

Någon som har valt usa som land och provat att handlar spel över xboxlive ?