Ubisoft demar Snowdrop Engine från Tom Clancy's The Division

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Sen när blev 1080p dåligt?

Pff, alla vet ju att 1200p är master Och AC4 stödjer inte 1200p.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Pff, alla vet ju att 1200p är master Och AC4 stödjer inte 1200p.

1440p är master

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Sen när blev 1080p dåligt?

När man spelar på PC vill man spela med egna inställningar och framförallt skärmens "native" läge som oftast är högre än 1080p...

Permalänk
Medlem

Rome II såg också jävligt snyggt ut innan det släpptes, just saying.

Permalänk
Medlem

Varför trycker de bakom bilarna? I lumpen fick vi lära oss att gömma sig bakom bilar som poliser i amerikanska filmer gör är totalt meningslöst. Man skjuter med lätthet rakt igenom bilar. Inte enbart genom fönstret utan hela bilen är att betrakta som genomskjutningsbar så ska man ta skydd så gör man det inte bakom bilar.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att vi behöver oroa oss för att spelet fungerar som det ska ändå, eftersom Ubisoft har med det att göra. Deras demos ser alltid fantastiska ut, men sen när det väl kommer ut är det nedbantat pga för höga systemkrav. Vilket är oerhört ironiskt då i princip alla deras spel sedan 10 år tillbaka har dålig prestanda. Visst ser det fantastiskt ut, men jag litar inte ett ögonblick på att vi kommer att få den här grafiken i spelet när det väl kommer till kritan. Sorry, men Ubisoft är inte ett dugg bättre än EA.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Sen när blev 1080p dåligt?

För 7 år sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Flyter på bra för mig, dock inte maxat. Men vad fan spelar det för roll när det är hur snyggt som hellst?

Sitter man på två 7950s som maxxar bf4 i 70+ fps är det lite illa att jag får runt 35 på Assassins utan överdriven AA,
Ja det behövs drivers från AMD i detta fall med men kollar man runt lite så flyter inte spelet lika bra som det borde, långt ifrån :/

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av ronnylov:

Varför trycker de bakom bilarna? I lumpen fick vi lära oss att gömma sig bakom bilar som poliser i amerikanska filmer gör är totalt meningslöst. Man skjuter med lätthet rakt igenom bilar. Inte enbart genom fönstret utan hela bilen är att betrakta som genomskjutningsbar så ska man ta skydd så gör man det inte bakom bilar.

Många amerikanska polisbilar har förstärkta dörrar och paneler, men i vilket fall som helst är en bil bättre än ingenting.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

1440p är master

Själv föredrar jag 120Hz och eftersom det inte finns sådana i 1440p (utan twekat Korea import) så håller jag mig till fina 1080p (full hd) med 120Hz

Och innan någon postar något om 4k så slänger jag upp denna

Men visst ser The Division äckligt snyggt ut, ser framemot release.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Ser fantastiskt ut.

För ps3 eller xbox360 ja det stämmer, då ser det bra ut, men för en 20k PC nej då är det rätt fult,
bilden i exemplet se uppskalad ut, bilarna ser rätt platta ut och textur och geometrin är svår att urskilja pga
bloom och post pro effekterna, medvetet val för att lura oss att det är super snyggt ?

Permalänk
Medlem

Grafiken och detaljnivån är ju helt otrolig!

Visa signatur

Setup: i5 8400 2,8 ghz @3,9 ghz turbo, Asus GTX 660, 8 gb DDR4 vengeance 2400 mhz, Asus Prime Z370-P, Corsair Carbide 500r chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Varför trycker de bakom bilarna? I lumpen fick vi lära oss att gömma sig bakom bilar som poliser i amerikanska filmer gör är totalt meningslöst. Man skjuter med lätthet rakt igenom bilar. Inte enbart genom fönstret utan hela bilen är att betrakta som genomskjutningsbar så ska man ta skydd så gör man det inte bakom bilar.

Allting beror ju så klart på vapnet och ammunitionen som används, men snackar vi MP5 med 9mm på ca 10 meters avstånd, så kan du nog känna dig relativt trygg bakom bilen.

Edit: tog bort en inte så genomtänkt detalj..

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Då detta spelet är utvecklat för XBone och PS4 innebär det att denna spelmotor också använder sig av någon form av Mantle derivat?

I så fall finns det nu två spelmotorer (Frostbite och Snowdrop) som kommer AMD grafikkort till godo..

http://www.sweclockers.com/nyhet/17840-amd-mantle-till-star-c...
http://www.sweclockers.com/nyhet/17934-sniper-elite-3-far-sto...

det finns mer än 2 stycken.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ayne:

njaaa en köldskada blir ju inte en snödroppe

Fast, blir det köldskador är ju oftast snö eller is, eller någon form av vatten, faktiskt inblandat!

Skrivet av ronnylov:

Varför trycker de bakom bilarna? I lumpen fick vi lära oss att gömma sig bakom bilar som poliser i amerikanska filmer gör är totalt meningslöst. Man skjuter med lätthet rakt igenom bilar. Inte enbart genom fönstret utan hela bilen är att betrakta som genomskjutningsbar så ska man ta skydd så gör man det inte bakom bilar.

Jag tror de flesta föredrar bilar framför luft när det gäller val utav skottdämpande medel

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hjälpsam

Br ser kallt ut, till råga på allt har någon elak typ skjutit hål i rutorna, så den varma goa kupeluften släpps ut, vilka skurkar!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Sitter man på två 7950s som maxxar bf4 i 70+ fps är det lite illa att jag får runt 35 på Assassins utan överdriven AA,
Ja det behövs drivers från AMD i detta fall med men kollar man runt lite så flyter inte spelet lika bra som det borde, långt ifrån :/

Jag får typ 45 fps i AC4 med överklockat 780Ti.

Spelade några minuter sen avinstallera jag skiten

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Inaktiv

Inget nytt här (2007) sedan att The Division kommer att floppa (ser oerhört tråkigt ut) är det ingen tvekan om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Varför trycker de bakom bilarna? I lumpen fick vi lära oss att gömma sig bakom bilar som poliser i amerikanska filmer gör är totalt meningslöst. Man skjuter med lätthet rakt igenom bilar. Inte enbart genom fönstret utan hela bilen är att betrakta som genomskjutningsbar så ska man ta skydd så gör man det inte bakom bilar.

Motorblock ger ju lite mer skydd, förutsatt att man har detta mellan sig och den som skjuter.

Permalänk
Medlem

Det ser ju väldigt snyggt ut, men faktum är att det bli 720p och 30fps på PS4 och Xbox One, vilket enligt min åsikt är ospelbart.

Tur nog så kommer det PC också...

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk

Det kommer ändå vara något med minneshanteringen eller drivrutiner eller inkompatibilitet, precis som med ALLA andra stora spel som släppts sedan Skyrim.

Det måste snart inskaffas en lag på hur stor variationen får vara på FPS-värden i ett spel med den rekomenderade spec:en, så vi slipper sådana katastrofer som Rome II: Total War, alla BF-spelen början etc.

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Skall köpas! Bör köpas!!

Visa signatur

- Corsair Carbide 330R - MSI Z87-S02 INET EDITION ATX - Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) - MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr Gaming - Corsair 16GB CL10 1600Mhz VENGEANCE LP - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB - Cooler Master Hyper 212 EVO - XFX Pro Series 750W 80+ Bronze - 2TB WD Green 5900rpm 64MB -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Varför trycker de bakom bilarna? I lumpen fick vi lära oss att gömma sig bakom bilar som poliser i amerikanska filmer gör är totalt meningslöst. Man skjuter med lätthet rakt igenom bilar. Inte enbart genom fönstret utan hela bilen är att betrakta som genomskjutningsbar så ska man ta skydd så gör man det inte bakom bilar.

Bakom hjulen/fälgarna liggandes och skjuta under bilen är väl det senaste, gärna framdäcken där motorn är, låter ganska vettigt. Kolla tex in "magpul dynamics the art of the tactical carbine". Men de var inte speciellt aggressiva i spelvideon, de dominerade inte, bovarna skötte sig ju bättre. IRL hade de nog varit körda

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

Ser galet snyggt ut, skulle vilja säga att det ser mkt bättre ut än Frostbite! Då det bara är en massa jävla effekter i den skiten..
riktigt kul att det kommer släppas till PC ocksÅ! *TAGGA!*

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Inget nytt här (2007) sedan att The Division kommer att floppa (ser oerhört tråkigt ut) är det ingen tvekan om.

Inget nytt för en modern speldator som kostar fyra gånger mer än Xbox One och PS4 kanske. Själv tycker jag även att The Division ser väldigt intressant ut för oss som gillar co-op med bra stämning.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Far Cry 3 såg mycket snyggare ut innan release så man ska nog ta sådana här förhandstittar med en nypa salt. Detta gäller väl i stort sett alla spel nu för tiden som ska imponera grafiskt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Discokungen
Skrivet av €lysian:

Allting beror ju så klart på vapnet och ammunitionen som används, men snackar vi MP5 med 9mm på ca 10 meters avstånd, så kan du nog känna dig relativt trygg bakom bilen. Men har man otur skjuter någon på bensintanken, och då är det helt plötsligt inte så praktiskt längre.

De har onekligen en tendens att förstöra allt de rör. Jag tycker det är väldigt tråkigt att Massive har blivit absorberade av Ubishit. Är lite sugen på det här spelet men ja, det kommer säkert med Uplay och massa annat skräp som gör att de som betalar för spelet lider mycket mer än de som piratkopierar.

Det är inte okej. De säger att de har skärpt sig med DRM men det är inte mycket som förändrats.

Skrivet av fantomsmurfen:

Far Cry 3 såg mycket snyggare ut innan release så man ska nog ta sådana här förhandstittar med en nypa salt. Detta gäller väl i stort sett alla spel nu för tiden som ska imponera grafiskt.

Gud... Det hade jag nästan glömt. Usch. Teknikdemot bredvid den verkliga produkten är typ det vidrigaste jag sett. Jag fattar inte hur de inte kan fått mer skit för det.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Allting beror ju så klart på vapnet och ammunitionen som används, men snackar vi MP5 med 9mm på ca 10 meters avstånd, så kan du nog känna dig relativt trygg bakom bilen. Men har man otur skjuter någon på bensintanken, och då är det helt plötsligt inte så praktiskt längre.

wait what? du har nog lirat för mycket gta om du tror att bilen exploderar om man träffar bensintanken

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk
Skrivet av Rikimaru:

Det ser ju väldigt snyggt ut, men faktum är att det bli 720p och 30fps på PS4 och Xbox One, vilket enligt min åsikt är ospelbart.

Tur nog så kommer det PC också...

Faktum huh, har du ingen källa som bekräftar ditt påstående så yttra dig inte.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk

Detta kan nog bli något att hänga i granen

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /