NSA och GCHQ spionerar i Xbox Live, World of Warcraft och Second Life

Permalänk
Medlem

Ok så fort man säger bomb ingame lär ett SWAT team bryta sig in och slå ner en .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Ok så fort man säger bomb ingame lär ett SWAT team bryta sig in och slå ner en .

Då skulle jag få besök varje dag.... Skulle i och för sig vara trevligt med sällskap men kanske inte sånt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorle:

Kan någon förklara varför han fick han ett fredspris?

Måste ha slagit runt ordentligt i norska nobelkommitén... Tyckte det var lite på gränsen när Al Gore fick det.

Sen kan man ju tycka att USA nån gång borde inse att deras sätt att försöka kontrollera världen enbart föder mer antiUSA-extremister.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Jag kan ju inte saga att jag gillar USA längre.

Och du tror att Ryssland och Kina är annorlunda? Oh puh-leeze.

OT:

Frågar som många andra: vem fan skulle planera ett terrordåd över Xbox live? Skulle kinesiska spioner konferera med varandra över en raid i WoW? Låter mest som om nissarna i NSA bara blev tokiga och helt enkelt valde att spionera på allt och alla efter 9/11. Dessutom jävligt ironiskt när de försöker måla Snowden som något jättehot, påstå att han är en "livsfara" för nationens säkerhet bla bla bla. Efter att folk läser sådana här saker, hur effektivt kommer "foliehatt" argumentet att vara?

Å andra sidan, med tanke på hur mycket folk delar med sig på social media etc, så vet jag inte om det här med personlig integritet är så viktigt för så många. Det är viktigt för mig och många på Sweclockers men jag tror att många överskattar situationen när de tror att vanligt folk känner lika starkt som många av oss.

Alla skrev om FRA och Ipred att det skulle bli en valfråga men det blev det aldrig.
Folk verkar inte bry sig så mycket, även om vi, teknikintresserade och en minoritet väldigt politiska människor, bryr oss.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Umbrellas:

Och du tror att Ryssland och Kina är annorlunda? Oh puh-leeze.

Alla stormakter sysslar med sådana här saker.

Han skrev ju att han inte gillade USA, inte att Ryssland och Kina är bra. Det är en vanlig missuppfattning bland folk som ser för mycket på tv/har borderline att de två sakerna betyder samma sak.

Permalänk
Skrivet av Oetzi:

Sen kan man ju tycka att USA nån gång borde inse att deras sätt att försöka kontrollera världen enbart föder mer antiUSA-extremister.

Skulle gissa att de som styr där förstår det rätt bra (om dom bryr sig tillräckligt för att ens tänka på saken) men helt enkelt skiter i det, om några tusen vanliga sketna medborgare blir sprända av folk som blir förbannade av USAs fasoner gör det väll inte dem något.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | be quiet! DARK POWER PRO 10 1000w | ASUS Maximus VI Hero | Intel i7 4770k @ 4.3ghz | 2x8GB Corsair Vengeance 2133Mhz | MSI GTX 1080 Gaming X |Samsung 840 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Ja men visst, min lvl 90 troll shaman är givetvis också Hisbollah medlem! Vad skulle jag annars göra en sen eftermiddag? Sitta hemma och inte låta usa kolla på min porrsufning med mig? Helvete heller, alltid gött att dela nöjen ;^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Rösta rätt i USA? Obama var killen som lovade att ta hem trupperna och stänga Guantanamo. Det gick bra.

Nu tänker jag inte ge mig in i någon debatt om för eller emot Obama. Det jag skrev var att man måste rösta rätt, utan att specificera vad "rätt" är. Dessutom skrev jag:

Skrivet av LaoLao:

Frågan är dock vad det hjälper då vi ändå inte kan bestämma hur säkerhetstjänsterna ändå faktiskt ska sköta sig. De gör nog lite som de vill ändå...

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narcissisten:

Vem f*n planerar terrordåd över Xbox Live är min fråga XD

Det har länge funnits teorier om att terrorister använder spel för att "teambuilding" osv inte bara rekrytering WoW har det pratats länge om att Terrorister skulle försöka ha sina "chat kanaler" sen CS för "träna strid" osv.. inte helt förvånad om allt detta är sant att XB Live också används, OM det nu är sant vill säga alla rykten och teorier.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oetzi:

Måste ha slagit runt ordentligt i norska nobelkommitén... Tyckte det var lite på gränsen när Al Gore fick det.

Sen kan man ju tycka att USA nån gång borde inse att deras sätt att försöka kontrollera världen enbart föder mer antiUSA-extremister.

Eller så lyssnade de på George W Bush när han efter 911 sa: "Either you are with us, or you are with the terrorists."
Alltså är det fred när USA anfaller länder.

Vad är en antiUSA-extremist?

Permalänk
Medlem

Bara att beställa hem gott folk.
http://www.jula.se/aluminiumfolie-10-m-810383

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem

USA är ett betydligt större hot än alla terrorister tillsammans.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MrNeikter:

Någon mer än jag som börjar tröttna på USA:s storebrorsfasoner?

Ja Adolf Hitler, Josef Stalin och Kim Jung Il.

edit Finns givetvis betydligt fler, tex är den senaste lille psykopaten i Nordkorea jävligt less på jänkarna, de som brukar spränga flickskolor och mörda de som vacsinerar mot polio gillar heller inte USA, så du är absolut inte ensam.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindhe:

USA är ett betydligt större hot än alla terrorister tillsammans.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du skippat samhällslektionerna, eller är du bara väldigt ointresserad av internationell politik?

Faktum är att det med största sannolikhet skulle vara mer krig på jorden om USA inte hade den ställning de har. Världen behöver en stormakt som gör saker de andra inte "vågar" eller klarar av.

Det är väldigt enkelt för oss relativt välbärgade människor i väst att häva ur oss ditten och datten om vad sker på den globala spelplanen och hur skurkaktiga USA är. Men tro mig, det är så mycket vi inte vet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lindhe94:

USA är ett betydligt större hot än alla terrorister tillsammans.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har fel.

Permalänk
Medlem

Ett sätt man kan börja påverka är ju att bojkotta dessa tjänster dom övervakar och gå över till open source, skulle dom börja tappa intäkter så svider det hårt för dom. Dock inte så lätt alla ggr då det inte ens finns open source alt till vissa tjänster

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evrae:

Har du skippat samhällslektionerna, eller är du bara väldigt ointresserad av internationell politik?

Faktum är att det med största sannolikhet skulle vara mer krig på jorden om USA inte hade den ställning de har. Världen behöver en stormakt som gör saker de andra inte "vågar" eller klarar av.

Det är väldigt enkelt för oss relativt välbärgade människor i väst att häva ur oss ditten och datten om vad sker på den globala spelplanen och hur skurkaktiga USA är. Men tro mig, det är så mycket vi inte vet.

Hade inte USA varit stormakt så hade någon annan varit det. Inte ofta vi varit utan stormakter i våran civiliserade livstid, om inte alls. Skulle nog inte hålla med om "behöver en stormakt som gör saker andra inte "vågar"", som när Bush negligerade FN's rekommendationer om intåg i Irak. Ganska intressant även med alla "Weapons of Mass Destruction" dom hittade. Däremot håller jag fullt med om det är väldigt mycket vi inte vet.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Lindhe:

USA är ett betydligt större hot än alla terrorister tillsammans.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med. Dock så kommer det alltid vara minst en stormakt i världen som försöker styra. Så hade det inte varit USA så hade det varit nån annan.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Inaktiv

Finns säkert många terrorister i wow, Eller ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Traktorsson:

Ännu en anledning att inte köpa xbox?

Varför tror du att man inte gör samma sak på PSN?

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evrae:

Har du skippat samhällslektionerna, eller är du bara väldigt ointresserad av internationell politik?

Faktum är att det med största sannolikhet skulle vara mer krig på jorden om USA inte hade den ställning de har. Världen behöver en stormakt som gör saker de andra inte "vågar" eller klarar av.

Det är väldigt enkelt för oss relativt välbärgade människor i väst att häva ur oss ditten och datten om vad sker på den globala spelplanen och hur skurkaktiga USA är. Men tro mig, det är så mycket vi inte vet.

Lägg ner härskarfasonerna, det är onödigt. Den som har kunskap i ett ämne kan bemöta argument sakligt utan att fälla nedsättande, förminskande och förlöjligande uttalanden om personen i fråga. Sådant hör inte hit.

Det är omöjligt att veta hur maktbalansen i världen hade varit fördelad om USA inte funnits, så hur det kan vara ett faktum att det varit mindre krig på jorden är för mig en gåta. Varje motreaktion föregås av en aktion. Utan USA hade världen kanske inte upplevt järnridån, kalla kriget, kubakrisen, koreakriget, vietnamnkriget och såvidare... Vad vi däremot vet är att USA knappast har förbättrat livsvillkoren i ett enda land de startat krig i, störtat folkvalda regeringar och lönnmördat politiskt aktiva för att själva sätta sina marionetter på tronen - tvärtom. Se på Iran, Irak, Chile osv.. så för varje krig USA eventuellt förhindrat har de startat två själva (bildligt talat).

Samhällslektionerna tar sällan upp alla händelser eller aspekter av ett krig lika lite som att politikerna serverar sanningen via media till folket - att förlita sig på denna lättsmälta förenkling som dessa institutioner serverar oss är naivt. Sanningen är mycket mer komplex och mångfacetterad och kräver inhämtande av information från flera källor innan en någorlunda världsbild framträder. Att tro att vi kan generalisera verkligheten på några rader är omöjligt, det tror jag nog de flesta är överens om. Jag kan bara rekommendera de eminenta dokumentärer som går på SVT emellanåt, de som bygger på undersökande journalistik - de är om inte annat i alla fall väldigt intressanta om man är intresserad av vår samtid.

Sen får var och en skaffa sig en egen uppfattning. Jag är dock lite på Lindhe94 planhalva. Terrorister i traditionell bemärkelse invaderar i alla fall inte mitt privatliv

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Vad ska talibanerna göra annars, mellan bombtillverkningarna? Spela WoW, så klart!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Lägg ner härskarfasonerna, det är onödigt. Den som har kunskap i ett ämne kan bemöta argument sakligt utan att fälla nedsättande, förminskande och förlöjligande uttalanden om personen i fråga. Sådant hör inte hit.

Det är omöjligt att veta hur maktbalansen i världen hade varit fördelad om USA inte funnits, så hur det kan vara ett faktum att det varit mindre krig på jorden är för mig en gåta. Varje motreaktion föregås av en aktion. Utan USA hade världen kanske inte upplevt järnridån, kalla kriget, kubakrisen, koreakriget, vietnamnkriget och såvidare... Vad vi däremot vet är att USA knappast har förbättrat livsvillkoren i ett enda land de startat krig i, störtat folkvalda regeringar och lönnmördat politiskt aktiva för att själva sätta sina marionetter på tronen - tvärtom. Se på Iran, Irak, Chile osv.. så för varje krig USA eventuellt förhindrat har de startat två själva (bildligt talat).

Samhällslektionerna tar sällan upp alla händelser eller aspekter av ett krig lika lite som att politikerna serverar sanningen via media till folket - att förlita sig på denna lättsmälta förenkling som dessa institutioner serverar oss är naivt. Sanningen är mycket mer komplex och mångfacetterad och kräver inhämtande av information från flera källor innan en någorlunda världsbild framträder. Att tro att vi kan generalisera verkligheten på några rader är omöjligt, det tror jag nog de flesta är överens om. Jag kan bara rekommendera de eminenta dokumentärer som går på SVT emellanåt, de som bygger på undersökande journalistik - de är om inte annat i alla fall väldigt intressanta om man är intresserad av vår samtid.

Sen får var och en skaffa sig en egen uppfattning. Jag är dock lite på Lindhe94 planhalva. Terrorister i traditionell bemärkelse invaderar i alla fall inte mitt privatliv

Var inte längesedan en terrorist smällde av på Hötorget i Stockholm. Det finns närmre än vad du kan tro tyvärr men ingen bryr sig förrän det händer. Och ja, då jävlar får ni skriva ut det på Facebook. Paul Walker effekten kanske man ska kalla det.

Oavsett vad NSA/dra bl.a. Bl.a. gör så kommer du fortsätta ditt jobb, fortsätta äta samma mat och inget kommer förändras för dig eller någon här på sweclockers.

Fattar inte att så många bryr sig. I teorin är detta givetvis dåligt och "hemskt" men för fan slappna av, i praktiken kommer inget ändras.

Själv tycker jag att dom kan spionera på vadfan dom vill, gärna mitt bankkonto och webcam om dom nu gillar sånt..

Edit: allt var inte riktat dig som jag citerade.

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Var inte längesedan en terrorist smällde av på Hötorget i Stockholm. Det finns närmre än vad du kan tro tyvärr men ingen bryr sig förrän det händer. Och ja, då jävlar får ni skriva ut

Mmmh just det. Hellre total övervakning än att någon lallare med tigerraketer smäller Sig Själv på en sidogata till drottninggatan.

Dra hem trupperna ifrån Afghanistan ist så slipper vi sånt. Behandla andra som du vill bli behandlad. Funkar även på global skala. Till en viss gräns givetvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilket jäkla slöseri med tid.

Permalänk
Medlem

Vi lever i en tid där dumheten och paranoian härskar. De har ju skapat det här jävla terroristhotet själva.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Så dom spionerar i spelen alltså då är Battle field hereos och Battle field play 4 free utsatta de med ja lycka till säger jag o finna någon terrorist i dom spelen som är så sönderhackade av fuskare.

Permalänk
Medlem

Tror de snarare letar efter sinnessvaga individer de kan rekrytera, det är inte olagligt i USA i alla fall med brottsprovokation. Varje potentiell "terrorist" är sin vikt värd i guld för säkerhetstjänsterna, och ska de driva ett krig mot terrorism, behövs det också terrorister... Är det brist på den varan, behöver de lite hjälp på traven, en liten "knuff" i ryggen. Förstå, detta är en miljardindustri, hundratusentals inom säkerhetsindustrin riskerar att bli arbetslösa om de inte hittar ett rejält terrorhot, de har tänkt driva ett "krig" mot terrorism i hundratals år, där de letar efter en fiende som kan ta vilken form som helst, där du och din granne kan vara den de letar efter. Nu är det tyvärr många av dessa ensamma "vargar" som Breidvik eller nån annan mobbad enstöring som börjat att spela wow eller cs innan de går in i en samling människor och går loss, så nog har de lärt sig att leta ljus och lykta efter denna typ av individer.

Permalänk
Medlem

Tänker på Southpark där Cartman infiltrerat NSA och surar över att de inte är intresserade av hans liv då han försöker vara ett hot samtidigt som han bloggar öppet för allmänheten om sitt privata liv och hur mycket han ogillar att regeringen vill snoka i hans privata liv.

Blir en lite rolig bild då man öppnar Facebook och verkligheten ser likadan ut med privata bebis bilder, matbilder, ångest inlägg och annat djupt personligt som bara rör personen som postat, men som hela *vänner och vänners vänner och deras bekanta får läsa.

Det finns säkert många som gillar det och många som uppskattar att det går att välja bort att se inlägg, men totalt verkar alla ogilla övervakning samtidigt som man vill övervakas så länge det inte är en övre makt utan bara ens vänners vänner och bekanta oavsett var de jobbar eller har för bakgrund.

Personligen tror jag NSA/FRA skulle få en hel del superhemlig intimitiv info genom att besöka ett Café, en tunnelbana eller sätta sig på bussen då många öppet pratar om sitt privata liv, partners, familj arbetskamrater eller politiska åsikter och missnöje och hat. Även om det sitter en okänt snubbe med mörka solglasögon alldeles intill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Flinade åt det med.

Men detta lär väll knappast vara Ok, utan åtminstone ärliga företag borde jobba för att förebygga sådant här? Eller?
Det finns moderatorer av en anledning, NSA. Ni behöver inte vakta spelen med. Men visst, vill ni slösa pengar där så...

"Microsoft" och "Ärliga företag" hör inte hemma i samma mening tycker jag.

Det är så jävla tydligt att deras plötsliga integritetskåthet är en efterkonstruktion och en reaktion på "Fan också, de kom på oss".

Jag fattar inte vad de är rädda för. Microsoft är i alla fall än sålänge "too big to fail", och hur skulle staten kunna ha utövat påtryckningar på dem när det gällde något som inte allmänheten kännde till?

Nej, de har gjort det här för att de inte ser något problem i det, och skiter högatningsfullt i användarnas privatliv.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.