Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ilstallione:

Att Waberi överhuvud taget har en plats i svensk politik är för mig en gåta.

Ja vi har helt klart en del politiker som omedelbart borde söka sig efter andra jobb.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Klumpeduns:

Det är väl en naturlig utveckling av fler muslimer i Sverige?

Då får vi hoppas att Waberi inte representerar en majoritet av dem, jag är den förste att lägga min röda röst på SD då.

Citat:

Självklart kommer de att vilja vara representerade i riksdagen.

Vi och dom..?

Citat:

Till och med Livets Ord har ju KD.

Två fel bla bla

Skrivet av Aresz:

Ja vi har helt klart en del politiker som omedelbart borde söka sig efter andra jobb.

Ja, och många av dom spelar i samma lag som Waberi

Det är synd att gärdsgårdspolitiken är historia, hade behövts en koppling mellan samhälle och politiker.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Waberi kom in på personval i Göteborgs valkrets, så där nere finns det uppenbarligen tillräckligt med islamister som är beredda att rösta in en sådan stolle. 772 röster, skrapade han ihop, ungefär 200 fler än Fredrik Reinfeldt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Inaktiv

Våra "sverigevänner" bevisar återigen sin nolltolerans? Användarna på diverse hatsiter har nu läckt ut, och förvånande nog är det ett gäng folkvalda...gissa från vilket parti?

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/expressen-...

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/flera-poli...

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/namn-pa-an...

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/politiker-...

Ett helt vanligt parti helt enkelt? PK media äger ju

Ökar ert stöd ännu mer nu blir jag riktigt besviken på invånarna i detta land. Nu sätts nolltoleransen återigen på prov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Då får vi hoppas att Waberi inte representerar en majoritet av dem, jag är den förste att lägga min röda röst på SD då.

Du ska nog inte hoppas på för mycket då de monoteistiska religionerna är ganska hemska företeelser, uppbyggda som diktaturer där utövaren måste underkasta sig fullt ut. Lyckligtvis så har åtminstone kristendomen fått anpassa sig lite efter vår västerländska levnadsstil men det bästa vore om de försvann helt.

Citat:

Vi och dom..?

Absolut inte, det är ju ganska vanligt att folk röstar efter sin starkaste övertygelse, precis som när en feminist kanske röstar på FI.

Skrivet av Aresz:

Våra "sverigevänner" bevisar återigen sin nolltolerans? Användarna på diverse hatsiter har nu läckt ut, och förvånande nog är det ett gäng folkvalda...gissa från vilket parti?

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/expressen-...

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/flera-poli...

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/namn-pa-an...

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/politiker-...

Ett helt vanligt parti helt enkelt? PK media äger ju

Ökar ert stöd ännu mer nu blir jag riktigt besviken på invånarna i detta land. Nu sätts nolltoleransen återigen på prov.

Stödet lär nog inte ändra sig något nämnvärt då de flesta som röstar på SD vill ha en minskad invandring och eftersom inget annat parti förespråkar det så lär de fortsätta att få röster även av de som tycker att en del av citaten i ovanstående artiklar är att gå för långt.
Eventuellt så kanske S kan locka tillbaka några ur LO-kollektivet med detta: http://www.di.se/artiklar/2013/12/6/tuffa-forhandlingar-vanta...

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Klumpeduns:

Stödet lär nog inte ändra sig något nämnvärt då de flesta som röstar på SD vill ha en minskad invandring och eftersom inget annat parti förespråkar det så lär de fortsätta att få röster även av de som tycker att en del av citaten i ovanstående artiklar är att gå för långt.
Eventuellt så kanske S kan locka tillbaka några ur LO-kollektivet med detta: http://www.di.se/artiklar/2013/12/6/tuffa-forhandlingar-vanta...

Ja tyvärr ändrar detta nog inget, dels för att ingen bryr sig om vad skittidningarna skriver och dels för det du skriver.

Härlig värdegrund de har skapat i SD...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ilstallione:

Ja tyvärr ändrar detta nog inget, dels för att ingen bryr sig om vad skittidningarna skriver och dels för det du skriver.

Härlig värdegrund de har skapat i SD...

Ja det är kanske så att väljarna faktiskt står bakom SDs ständiga klavertramp, det är väl som så att dom anser att det är helt ok att uttrycka sig på det här sättet? Förintelseförnekelse blandat med lite härlig rasism och främlingsfientlighet. Skäms som svensk att se deras bortförklaringar, som politiker får man för fan stå för sina ord. Sjukt korkat att använda sin jobbmail också. Är dock mest förvånad att det inte var yngre människor, utan "vuxna" från 46 år och uppåt. :/ wtf.

Snacka om att rösta bort demokratin, vilket slöseri.

Den som önskar kommentera mina inlägg får gärna göra det, men kom inte med något klassiskt skitsnack om "enstaka politker", "mediedrev" eller något annat påhitt. Försvara eller kritisera istället politikernas åsikter och det dom faktiskt har skrivit, inte faktumet att dom återigen har fått sina förehavanden avslöjade av media.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Ja det är kanske så att väljarna faktiskt står bakom SDs ständiga klavertramp, det är väl som så att dom anser att det är helt ok att uttrycka sig på det här sättet? Förintelseförnekelse blandat med lite härlig rasism och främlingsfientlighet. Skäms som svensk att se deras bortförklaringar, som politiker får man för fan stå för sina ord. Sjukt korkat att använda sin jobbmail också. Är dock mest förvånad att det inte var yngre människor, utan "vuxna" från 46 år och uppåt. :/ wtf.

Snacka om att rösta bort demokratin, vilket slöseri.

Den som önskar kommentera mina inlägg får gärna göra det, men kom inte med något klassiskt skitsnack om "enstaka politker", "mediedrev" eller något annat påhitt. Försvara eller kritisera istället politikernas åsikter och det dom faktiskt har skrivit, inte faktumet att dom återigen har fått sina förehavanden avslöjade av media.

När socialdemokraterna hittar tillbaka till sin solidariska politik och de kan utföra den med vett och gallra ut fuskarna. När sossarna börjar erkänna att det finns ett problem med dagens invandringsPOLITIK och det system vi har idag, INTE fel på invandrarna, då ska jag titta på mitt gamla parti igen.

Men så länge man förnekar att det existerar problem i dagens system när asylsökande får vänta i flera år innan de får besked, man skickar hem ensamma barn till krigsländer men låter förbrytare stanna kvar, områden som husby, rosengård och andra liknande få existera och gäng i dessa områden får härja och stå över vår lag. Då kommer jag rösta SD om det så anses vara rasistiskt.

Därtill hatar jag religion, Islam och kristendom allra mest och så länge vi har religionsfrihet på det sätt vi har idag kommer jag också rösta det som ligger mig närmast, idag SD. Ja, de pratar om kristna traditioner och annan bullshit men kristendomen i Sverige (Svenska Kyrkan) är ett gäng hycklare som inte utövar sin religion som den står i bibeln utan man har valt att välja bort de stycken som inte passar med dagens samhälle. Samtidigt finns det extremister som Herr Waberi hos inom både islam och kristendom. Nu är det tal om att t.om. kvinnliga poliser ska få bära slöja, jag menar vafan är detta. Ska jag behöva ta hjälp av polisen ska jag kunna bli bemött av en neutral människa som inte styrs av en religion, eller hur?

Ett fritt och sekulärt samhälle är det vi ska ha och bevara.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sj6:

När socialdemokraterna hittar tillbaka till sin solidariska politik och de kan utföra den med vett och gallra ut fuskarna. När sossarna börjar erkänna att det finns ett problem med dagens invandringsPOLITIK och det system vi har idag, INTE fel på invandrarna, då ska jag titta på mitt gamla parti igen.

Men så länge man förnekar att det existerar problem i dagens system när asylsökande får vänta i flera år innan de får besked, man skickar hem ensamma barn till krigsländer men låter förbrytare stanna kvar, områden som husby, rosengård och andra liknande få existera och gäng i dessa områden får härja och stå över vår lag. Då kommer jag rösta SD om det så anses vara rasistiskt.

Då bidrar du till att rösta in rasister i vår riksdag och försämrar livet för alla. Tror du att det kommer att finnas någon rättvisa med dessa människor vid makten? Fyfan. Dessutom så säger ju ditt partis företrädare att det är fel på invandrarna, inte systemet, eller hur? Läs längre än Åkesson och hans partiprogram, dom är ju bara politiskt korrekta, och det går du på. Är du så rädd för invandrare att du verkligen inte kan tänka steget längre?

Klart att det finns problem, men hur löser rasister och främlingsfientliga partier det tror du?

Du hatar religion, och kallar samtidigt svenska kyrkan för hycklare, samtidigt som SD vill öka kyrkans makt. Samtidigt tycker du att det är negativt att svenska kyrkan inte slaviskt följer bibeln ord för ord utan att dom har istället anpassat den till dagens samhälle. Ska vi vrida klockan bakåt tusen år eller nåt för att du ska bli nöjd? Samtidigt ska vi ha et sekulariserat samhälle? Och vilken form av frihet tänker du på? Där ett parti bestämmer och där alla andra har fel och inte inser "sanningen" osv? Nej, ditt parti står inte för frihet, utan för förtryck och fördomar.

edit: Hur mycket skit ska SD få hitta på innan väljarna slutar att ta dom i försvar? Eller ni kanske bara önskar att det blir värre?

edit2: 1 borta, hur många mer faller? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17994443.ab Tills nästa nyhet, och nästa..och nästa. 2014 blir spännande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Då bidrar du till att rösta in rasister i vår riksdag och försämrar livet för alla. Tror du att det kommer att finnas någon rättvisa med dessa människor vid makten? Fyfan. Dessutom så säger ju ditt partis företrädare att det är fel på invandrarna, inte systemet, eller hur? Läs längre än Åkesson och hans partiprogram, dom är ju bara politiskt korrekta, och det går du på. Är du så rädd för invandrare att du verkligen inte kan tänka steget längre?

Klart att det finns problem, men hur löser rasister och främlingsfientliga partier det tror du?

Du hatar religion, och kallar samtidigt svenska kyrkan för hycklare, samtidigt som SD vill öka kyrkans makt. Samtidigt tycker du att det är negativt att svenska kyrkan inte slaviskt följer bibeln ord för ord utan att dom har istället anpassat den till dagens samhälle. Ska vi vrida klockan bakåt tusen år eller nåt för att du ska bli nöjd? Samtidigt ska vi ha et sekulariserat samhälle? Och vilken form av frihet tänker du på? Där ett parti bestämmer och där alla andra har fel och inte inser "sanningen" osv? Nej, ditt parti står inte för frihet, utan för förtryck och fördomar.

edit: Hur mycket skit ska SD få hitta på innan väljarna slutar att ta dom i försvar? Eller ni kanske bara önskar att det blir värre?

edit2: 1 borta, hur många mer faller? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17994443.ab Tills nästa nyhet, och nästa..och nästa. 2014 blir spännande.

Duktigt hur otroligt du misstolkat hans inlägg, läs igen läs rätt

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blubben:

Duktigt hur otroligt du misstolkat hans inlägg, läs igen läs rätt

Därför jag använder mig av så kallade frågetecken (?). Vill du vara behjälplig kan du förklara hur du tolkar inlägget istället? Annars väntar jag på ett svar som kanske förtydligar det hela. Det är enkelt att göra sig missförstådd när vi endast har text att använda, och det är ok, det är därför man kan svara igen och igen för att förtydliga sin ståndpunkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Då bidrar du till att rösta in rasister i vår riksdag och försämrar livet för alla. Tror du att det kommer att finnas någon rättvisa med dessa människor vid makten?

Ja, det tror jag, inte perfekt men bra mycket bättre än de andra som blundar.

Skrivet av anon4992:

Fyfan. Dessutom så säger ju ditt partis företrädare att det är fel på invandrarna, inte systemet, eller hur? Läs längre än Åkesson och hans partiprogram, dom är ju bara politiskt korrekta, och det går du på. Är du så rädd för invandrare att du verkligen inte kan tänka steget längre?

Ska jag göra samma sak med vänsterpartier som har många militära kommunister och andra dårar som röstar på de? Eller trädkramarna MP? Det är partiprogrammet som är det man röstar efter om det inte är personval, eller hur? Sen att det finns individer inom ALLA partier som man inte sympatiserar med kommer man inte undan inte heller rötäggen som röstar på diverse partier. Jag tycker det är minst lika grisigt att de med gott om pengar röstar på de blå partierna som vill privatisera allt och göra det sämre för de som har det sämre ställt, solidariteten är som bortblåst och det som våra förfäder byggt upp med folkrörelser och fack kommer att raseras.

Skrivet av anon4992:

Klart att det finns problem, men hur löser rasister och främlingsfientliga partier det tror du?

Du erkänner att det finns problem. Vad gör ditt parti åt saken?

Skrivet av anon4992:

Du hatar religion, och kallar samtidigt svenska kyrkan för hycklare, samtidigt som SD vill öka kyrkans makt. Samtidigt tycker du att det är negativt att svenska kyrkan inte slaviskt följer bibeln ord för ord utan att dom har istället anpassat den till dagens samhälle. Ska vi vrida klockan bakåt tusen år eller nåt för att du ska bli nöjd? Samtidigt ska vi ha et sekulariserat samhälle? Och vilken form av frihet tänker du på? Där ett parti bestämmer och där alla andra har fel och inte inser "sanningen" osv? Nej, ditt parti står inte för frihet, utan för förtryck och fördomar.

Om man tror på gud, någon religion etc. och man har en s.k. helig bok som bibelfan eller koranjävlen så ska man följa det som står där annars är det per automatik hyckleri. Att religionerna anpassar sig efter det samhälle som finns idag påvisar bara att de inte sitter med hela sanningen således har deras religion redan raserats där. När politiker som ska styra vårt land drivs av en religion tar de beslut som är till deras egna fördel vad gäller deras religion, inte vad som är mest rätt för hela folket. Religion och dessa människor som tror har inte inom politiken att göra, detta är förstås min personliga åsikt.

Det jag tycker är att det fria och sekulära samhälle vi har idag ska vi bevara och utveckla men det hämmas av den s.k. religionsfrihet som vi har idag. Jag skulle nog mer kalla det religionsfacism eftersom de har så mycket mer rättigheter än oss som icke tror. Som anti-teist blir jag riktigt förbannad om det går igenom att kvinnliga poliser ska få bära slöja. Waberi är inte klok någonstans men han är öppen med att han låter sin religion styra honom och hans värderingar, inte mänskliga rättigheter, lika värde etc.

Det leder mig till ytterligare en tanke jag haft. Jag har mött många troende muslimer som tycker att den västerländska klulturen är skit, vi är avskum. Varför i helvete kommer de då hit? Vad ska de göra här? Ta sedan och jämför utvecklingen mellan ett västerländskt land och ett land som drivs av Islam. Vilket anses vara mest utvecklat? Det är då individer jag pratar om, inte alla troende muslimer.

Skrivet av anon4992:

edit: Hur mycket skit ska SD få hitta på innan väljarna slutar att ta dom i försvar? Eller ni kanske bara önskar att det blir värre?

edit2: 1 borta, hur många mer faller? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17994443.ab Tills nästa nyhet, och nästa..och nästa. 2014 blir spännande.

Ytterligare ett exempel på en individ, inte vad hela partiet representerar.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sj6:

Ja, det tror jag, inte perfekt men bra mycket bättre än de andra som blundar.

Är själv övertygad om att dom kommer att skita i såna som dig om dom får makten. Varför visa respekt för "vanligt folk" när man inte gör det för någon annan? Vem blir nästa fiende mot nationen?

Ingen som blundar för att invandring givetvis även för med sig problem, men att lita på att rasister ska lösa det är ju bara fånigt. Bara för att exempelvis S eller M inte vill skylla allt på invandringen så betyder inte det att allting är problemfritt och alldeles toppen i vårt land.
Integrationen måste förbättras. Själv tror jag inte på att politiker som kallar folk för verklighetsfrånvända, parasiter, kriminella, babbar osv osv (finns för många exempel för att skriva här) kommer att bidra till en lösning? Nej, det skapar bara mer problem. Hur har rasismen lyckats i historien tidigare tycker du? Död och våld är svaret.

Skrivet av sj6:

Ska jag göra samma sak med vänsterpartier som har många militära kommunister och andra dårar som röstar på de? Eller trädkramarna MP? Det är partiprogrammet som är det man röstar efter om det inte är personval, eller hur? Sen att det finns individer inom ALLA partier som man inte sympatiserar med kommer man inte undan inte heller rötäggen som röstar på diverse partier. Jag tycker det är minst lika grisigt att de med gott om pengar röstar på de blå partierna som vill privatisera allt och göra det sämre för de som har det sämre ställt, solidariteten är som bortblåst och det som våra förfäder byggt upp med folkrörelser och fack kommer att raseras.

Gör vad du vill, du röstar på att parti vars politiker helt olikt något annat parti gång på gång på gång visar sina rätta ansikten.
Partiprogrammet spelar mindre roll, vem som helst kan trycka ut skit på ett papper, det är ens handlingar och ord som gäller. Eller anser du att Moderaterna i första hand är ett arbetarparti för att dom skriver det på sina papper? SD har i extremt mycket högre grad en massa skitpolitiker än något annat parti, det kan du inte diskutera bort. Var det inte SD som skulle vara lite annorlunda? Ändå har dom politiker som missbrukar sin makt, hotar sina invånare, förlöjligar sina motståndare och får dom sparken får dom väl fortfarande, precis som många andra utsparkade politiker lönen ändå på, månad efter månad, eller? Hoppas jag har fel... Snacka om att förvärra det svenska politikerföraktet.

Skrivet av sj6:

Du erkänner att det finns problem. Vad gör ditt parti åt saken?

Ja vi har problem i Sverige, vi är inget problemfritt land, har jag någonsin påstått det? Mitt parti? Jag har inte bestämt vad jag ska rösta på än. Men du kan ju själv ta en gissning på vilka det inte blir.

Skrivet av sj6:

Om man tror på gud, någon religion etc. och man har en s.k. helig bok som bibelfan eller koranjävlen så ska man följa det som står där annars är det per automatik hyckleri. Att religionerna anpassar sig efter det samhälle som finns idag påvisar bara att de inte sitter med hela sanningen således har deras religion redan raserats där. När politiker som ska styra vårt land drivs av en religion tar de beslut som är till deras egna fördel vad gäller deras religion, inte vad som är mest rätt för hela folket. Religion och dessa människor som tror har inte inom politiken att göra, detta är förstås min personliga åsikt.

Det jag tycker är att det fria och sekulära samhälle vi har idag ska vi bevara och utveckla men det hämmas av den s.k. religionsfrihet som vi har idag. Jag skulle nog mer kalla det religionsfacism eftersom de har så mycket mer rättigheter än oss som icke tror. Som anti-teist blir jag riktigt förbannad om det går igenom att kvinnliga poliser ska få bära slöja. Waberi är inte klok någonstans men han är öppen med att han låter sin religion styra honom och hans värderingar, inte mänskliga rättigheter, lika värde etc.

Religionsfrihet är en frihet som du vill begränsa, samtidigt pratar du om frihet? Och ditt parti vill väl införa stadskyrkan igen? Dvs att stat och kyrka ska bli bundis igen? Så mycket för frihetstänkandet. Att hålla kyrka och stat åtskilda är ju givetvis av största vikt, med ditt religionshat bör du förstå varför? Eller vill du utöka "religionsfacismen" så att även staten drabbas? Vilka rättigheter är det du saknar som de religiösa får? Din rätt att uttrycka dina åsikter eller att klä dig som du vill?

Skrivet av sj6:

Det leder mig till ytterligare en tanke jag haft. Jag har mött många troende muslimer som tycker att den västerländska klulturen är skit, vi är avskum. Varför i helvete kommer de då hit? Vad ska de göra här? Ta sedan och jämför utvecklingen mellan ett västerländskt land och ett land som drivs av Islam. Vilket anses vara mest utvecklat? Det är då individer jag pratar om, inte alla troende muslimer.

Vet inte, dom som är här och hatar allt som har med Sverige och västerlänningar att göra får gärna ta och åka någon annanstans. Och det lär dom göra så fort det går. Men antar att dom flesta faktiskt vill stanna för att slippa krig och förföljelse. Och det kan dom gärna få göra, dom jag har träffat har inte varit hatiska, tvärtom, dom gillar Sverige.

Skrivet av sj6:

Ytterligare ett exempel på en individ, inte vad hela partiet representerar.

Hur många enskilda individer ska det krävas innan du ser ett mönster? Börjar inte partiets åsikter per individ blir lite väl mycket nu? Eller du håller kanske med dom? Det tar ju verkligen aldrig slut. Att skylla på enstaka politiker, ja det argumentet försvann för längesedan och är nog bara SD-fanboys som tror på det. Ta ansvar för åsikterna istället, vågar ni det? Senast idag så avgick ju en suppleant i _partistyrelsen_ efter sina kommentarer på forum...
Vi har för längesedan passerat gränsen för att tro att SDs extrema åsikter bara rör någon liten kommunpolitiker i någon liten skitstad. Ingen tror det längre. Nu vet vi, tydligare än någonsin förr. Ni kommer att granskas vidare, det finns garanterat mer obekvämt som visar sig de närmaste månaderna.

Om inte alla avslöjanden än så länge ens får dig att tänka till, ja det är bara att beklaga hatet och ilskan. Men det finns en stor oro för framtiden hos många när dom ser rasismen och främlingsfientligheten breda ut sig, och det kan vi bland annat tackar er som röstar in dessa politiker för.

Finns ett par tusen namn kvar på deras användarlista..fortsättning lär följa.

Permalänk
Medlem

Nu är jag personligen emot alla religioner som styr en människas liv såpass, men vad är det för speciella förmåner som troende får i Sverige? Om du menar barn som får välja bort griskött så är det bara en pragmatisk sak, dvs det finns många barn som inte äter det och i slutändan är man intresserad av barnens hälsa. Det blir helt enkelt så när tillräckligt många människor följer en religion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Ja det är kanske så att väljarna faktiskt står bakom SDs ständiga klavertramp, det är väl som så att dom anser att det är helt ok att uttrycka sig på det här sättet? Förintelseförnekelse blandat med lite härlig rasism och främlingsfientlighet. Skäms som svensk att se deras bortförklaringar, som politiker får man för fan stå för sina ord. Sjukt korkat att använda sin jobbmail också. Är dock mest förvånad att det inte var yngre människor, utan "vuxna" från 46 år och uppåt. :/ wtf.

Snacka om att rösta bort demokratin, vilket slöseri.

Den som önskar kommentera mina inlägg får gärna göra det, men kom inte med något klassiskt skitsnack om "enstaka politker", "mediedrev" eller något annat påhitt. Försvara eller kritisera istället politikernas åsikter och det dom faktiskt har skrivit, inte faktumet att dom återigen har fått sina förehavanden avslöjade av media.

De var politiskt omogna vid den tiden:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Eventuellt så kanske S kan locka tillbaka några ur LO-kollektivet med detta: http://www.di.se/artiklar/2013/12/6/tuffa-forhandlingar-vanta...

Kommer inte att hända, MP kommer inte att backa på den punkten. Allianspartierna kanske kan komma överrens med S, motsvarande att Lööf och Reinfeldt avgår efter en eventuell valförlust.

Det är mest Moderaterna som förlorar väljare till SD (förmodligen i mångt och mycket samma väljare som man har vunnit från S) och den utvecklingen kommer man inte att kunna stoppa med nuvarande partitoppar.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd

Och nu till något helt annat:

Snöröjning + jämställdhet = MP

Citat:

”Snöröjningen gynnar män”

Med vintern i antågande är det hög tid att göra snöröjningen mer jämställd. Det anser i alla fall Miljöpartiet i Stockholm.
– Männen och deras bilåkande har alltid prioriterats högst. Det är dags att ändra på det, säger oppositionsborgarrådet Daniel Helldén.

http://www.svd.se/nyheter/stockholm/snorojningen-gynnar-man_8...

Enligt mig är detta dålig jämnställdspolitik som tycks vara vanligast i detta land. Man tittar inte på individen och behov utan istället har man något sjukt 50%-fördelning av resurser mellan persongrupperna kük och fetta som mål.

När ska de syna mansförtrycket på BB mån tro? 100% av vårdplaterna är för kvinnor, skandal!

#kalltjävlaskitland

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd

SD 2014, NU KÖR VI GUBBAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Och nu till något helt annat:

Snöröjning + jämställdhet = MP

http://www.svd.se/nyheter/stockholm/snorojningen-gynnar-man_8...

Enligt mig är detta dålig jämnställdspolitik som tycks vara vanligast i detta land. Man tittar inte på individen och behov utan istället har man något sjukt 50%-fördelning av resurser mellan persongrupperna kük och fetta som mål.

När ska de syna mansförtrycket på BB mån tro? 100% av vårdplaterna är för kvinnor, skandal!

#kalltjävlaskitland

Det är konstigt att göra snöröjningen till en könsfråga, men å andra sidan så är det MP vi pratar om. Om man har lite mer bakom pannbenet än gemene miljöpartist så vet man att gator är prioriterade därför att:

Kollektivtrafiken kräver en plogad vägbana
Varuleveranser kräver plogade vägbanor
Utryckningsfordon kräver plogade vägbanor

Visst kan man, i likhet med Helldén, ignorera det självklara och tycka synd om kvinnor som åker cyklar mitt i vintern (det kan inte röra sig om mer än ett hundratal av den varan i Stockholm), men det är rätt pinsamt. Visst ska även trottoarer och gångstråk plogas, men dessa ska självfallet inte prioriteras före trafikleder. Vem som helst borde kunna förstå varför. Ja, utom miljöpartister förstås, men deras nisch är att inte förstå saker.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av 733215:

SD 2014, NU KÖR VI GUBBAR!

Utveckla gärna varför

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur fan folk kan fortfarande rösta på SD efter alla deras skandaler? Helt sjukt. Hade det varit vilket annat parti som helst hade det varit katastrof. Detta är ju dessutom "vuxna" människor som gör bort sig stup i kvarten, helt sanslöst. Man skäms ju. Att dessa idioter sedan har mage att kalla sig "sverigevänner" är ju bara än mer pinsamt. Fattar ni inte hur pinsamt det är för Sverige att ha dessa pajasar i riksdagen? Suck. Jaja måste vara oerhört skönt att vara politiker i SD i alla fall. Man kan bete sig hur som helst utan att det händer något. Bara skylla på PK-media, eller hävda att alla är emot SD och det är så synd om SD etc. Det där med mogenhet, ansvar, självinsikt osv är totalt okända begrepp för SD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Det är konstigt att göra snöröjningen till en könsfråga, men å andra sidan så är det MP vi pratar om. Om man har lite mer bakom pannbenet än gemene miljöpartist så vet man att gator är prioriterade därför att:

Kollektivtrafiken kräver en plogad vägbana
Varuleveranser kräver plogade vägbanor
Utryckningsfordon kräver plogade vägbanor

Visst kan man, i likhet med Helldén, ignorera det självklara och tycka synd om kvinnor som åker cyklar mitt i vintern (det kan inte röra sig om mer än ett hundratal av den varan i Stockholm), men det är rätt pinsamt. Visst ska även trottoarer och gångstråk plogas, men dessa ska självfallet inte prioriteras före trafikleder. Vem som helst borde kunna förstå varför. Ja, utom miljöpartister förstås, men deras nisch är att inte förstå saker.

MP är ena duktiga hycklare. Föresråkar höjd bensinskatt och miljöansvar osv och sedan avslöjas det att man åker mest taxi hela dagarna deras politiker gör sedan avdrag för det. Miljövänligt värre suck...

Som sosse ser jag mest MP som ngt nödvändigt ont för att få bort Reinfeldt och hans sk Allians. Sju år av misär får räcka nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Ja, det tror jag, inte perfekt men bra mycket bättre än de andra som blundar.

Vi har redan gått igenom det här, ingen blundar. De målar dock inte fan på väggen och skyller på andra.

Skrivet av sj6:

Ska jag göra samma sak med vänsterpartier som har många militära kommunister och andra dårar som röstar på de? Eller trädkramarna MP? Det är partiprogrammet som är det man röstar efter om det inte är personval, eller hur? Sen att det finns individer inom ALLA partier som man inte sympatiserar med kommer man inte undan inte heller rötäggen som röstar på diverse partier.

Jag gillar varken trädkramare, eller kristallterapi puckon. Jag röstar emellertid inte på Miljöpartiet. Du har rätt i sak men du har ändå fel. För att vi ska kunna acceptera extremerna i det parti vi väljer att välsigna med vår röst så krävs det att kärnan, den förda politiken är gemensam. Trädkramaren må önska fler masurknölar att smeka och kristallterapi puckot vill ha billigare kvarts, men någonstans dem emellan finns något som enar dem. En gemensam värdegrund.

Det är när extremerna inte delar den värdegrunden som det blir problematiskt, det är när de extrema inte längre är de extrema utan sitter med i partistyrelser, när inte partiet har egna mekanismer för att utesluta dem som hotar Partiets existensberättigande. SD saknade det när Jimmie tog över och blev kejsare, SD saknar det fortfarande rötäggen inom SD är inte en marginell rörelse, det är inte utkanten eller några få. Rötäggen är SD kärna. En tjock smet av inkompetens och rasism som du inte kan avskriva på samma sätt som du avskriver andra partiers ytterligheter.

Nu tar vi en av festligheterna, du talar om militanta kommunister som röstar på V. Min fråga är enkel: Varför skulle en militant kommunist rösta på ett icke militant och icke kommunistiskt parti? Ovanstående resonemang tar på ett lysande sätt upp varför något så befängt är osannolikt. Den övertygande militanta kommunisten skulle aldrig rösta på ett borgerliga reformister. Vänsterskalan sträcker sig mycket längre än till kanten på plenisalen.

Skrivet av sj6:

Jag tycker det är minst lika grisigt att de med gott om pengar röstar på de blå partierna som vill privatisera allt och göra det sämre för de som har det sämre ställt, solidariteten är som bortblåst och det som våra förfäder byggt upp med folkrörelser och fack kommer att raseras.

Solidariteten har aldrig funnits utanför den egna rörelsen, skatten betalades aldrig på solidarisk nivå, vad vi kan tala om är påtvingad solidaritet, men det är inte solidaritet. Hade vi varit ett solidariskt land så skulle inte väljarna vara uppdelade efter inkomstskillnader, väljarna skulle inte vara uppdelade utan majoriteten i varje samhällsskikt hade röstat på "solidariska partiet"

Skrivet av sj6:

Om man tror på gud, någon religion etc. och man har en s.k. helig bok som bibelfan eller koranjävlen så ska man följa det som står där annars är det per automatik hyckleri. Att religionerna anpassar sig efter det samhälle som finns idag påvisar bara att de inte sitter med hela sanningen således har deras religion redan raserats där. När politiker som ska styra vårt land drivs av en religion tar de beslut som är till deras egna fördel vad gäller deras religion, inte vad som är mest rätt för hela folket. Religion och dessa människor som tror har inte inom politiken att göra, detta är förstås min personliga åsikt.

Din personliga åsikt förutsätter att det skrivna eller på annat sätt traderade materialet är förmedlat på ett absolut och sätt som medger kontrollerad avkodning. Förenklat: Inga tolkningsskillnader kan finnas. (omöjligt)

Skrivet av sj6:

Det jag tycker är att det fria och sekulära samhälle vi har idag ska vi bevara och utveckla men det hämmas av den s.k. religionsfrihet som vi har idag. Jag skulle nog mer kalla det religionsfacism eftersom de har så mycket mer rättigheter än oss som icke tror. Som anti-teist blir jag riktigt förbannad om det går igenom att kvinnliga poliser ska få bära slöja. Waberi är inte klok någonstans men han är öppen med att han låter sin religion styra honom och hans värderingar, inte mänskliga rättigheter, lika värde etc.

Vänta nu, sa du inte att det var hyckleri att som religiös inte styras av det religiösa. Om så är fallet (återigen omöjligt) så är det rationella att låta sig styras av sina religiösa värderingar. Men men Vi kommer till det festliga, du är inte upprörd i egenskap av det Ateistiska utan i egenskap av det lättstötta och sårbara. En någorlunda kompetent ateist skulle vara upprörd över de teistiska implikationerna av religiositet i myndighetsutövande. Men då slöjan på en kvinnlig polis är en religiös motsats så är det heller inget relevant att bli upprörd över. Det förtryck av individen som slöjan sägs representera kan knappast antas existera om individen gör sådant som förtrycket förbjuder Tex: arbetar som polis. Slöjans existens som huvudbonad för polis motsäger de förväntade idealen och därmed reduceras slöjan till blott en huvudbonad, endast i form annorlunda än andra reglementsenliga lösningar för att hålla håret på plats.

Skrivet av sj6:

Det leder mig till ytterligare en tanke jag haft. Jag har mött många troende muslimer som tycker att den västerländska klulturen är skit, vi är avskum. Varför i helvete kommer de då hit?

Jag har mött SD anhängare som tycker att Sverige är skit, varför stannar de?
Förmodligen för att nyttan överväger onyttan

Skrivet av sj6:

Vad ska de göra här?

Precis samma fråga som ska ställas till SD anhängare, svaret från SD anhängare har en tendens att bli mer absolut än svaret från Invandrare som inte gillar Sverige, alla SD anhängare vill förändra Sverige till en utpost idioti emedan det antas att invandrarna till viss del planerar att återvända till hemlandet snarare än att förändra landet de nu bor i.

Skrivet av sj6:

Ta sedan och jämför utvecklingen mellan ett västerländskt land och ett land som drivs av Islam. Vilket anses vara mest utvecklat? Det är då individer jag pratar om, inte alla troende muslimer.

I ovanstående citat idiotförklar du dig själv. Nej det finns ingen anledning med att hymla om det, det är och förblir en reguljär idiotförklaring.

1. Du förutsätter att det finns ett samband mellan det västerländska (löst begrepp) och utveckling och att sambandet i islamiska länder och utvecklingen är religiös.
2. Du avgränsar inte ordet utveckling till ett specifikt område, du avgränsar faktiskt inget. Tittar vi på HDI så hamnar länderna i förenade arabemiraten före många Europeiska länder.

Men det som egentligen och slutgiltigen idiotförklarar dig återfinns i ditt självbekända religionshat, flertalet för att inte säga alla Europeiska länder vilade på en religiös grund långt in på 1900-talet. Statskyrkan var det förenande i samhället och den religiöst motiverade lagstiftningen börjar först luckras upp på 70-talet men med fortsatt existens i flera länder. Du värderar sedan avsaknaden eller tillhörigheten av religion såpass högt att det hela blir skrattretande, det var inte på grund av protestantism som den Svenska järnindustrin florerade, det var inte kyrkans tappande mark som ledde till att havrebönderna i Tjust fick pengar över till att bygga kyrkor när Londons hästar blev hungrigare. Det är sannolikt inte heller så att Islam har ett orsakssamband med Olja.
Till sist och syvende, hur många islamiska länder är demokratiska? Kan det vara så att diktaturen representerar ett fåtals åsikter snarare än den stora massan? Jag ville bara poängtera det, så att vi slipper framtida missförstånd där autokraters dumheter inte råkar jämställas med demokratiska länders representativa beslut.

Skrivet av sj6:

Ytterligare ett exempel på en individ, inte vad hela partiet representerar.

Nej det är vad partiet representera: Magiskt tänkande, godtyckliga hopp och ett förakt mot kompetens.

Skrivet av Valiumballong:

Det är konstigt att göra snöröjningen till en könsfråga, men å andra sidan så är det MP vi pratar om. Om man har lite mer bakom pannbenet än gemene miljöpartist så vet man att gator är prioriterade därför att:

Kollektivtrafiken kräver en plogad vägbana
Varuleveranser kräver plogade vägbanor
Utryckningsfordon kräver plogade vägbanor

Visst kan man, i likhet med Helldén, ignorera det självklara och tycka synd om kvinnor som åker cyklar mitt i vintern (det kan inte röra sig om mer än ett hundratal av den varan i Stockholm), men det är rätt pinsamt. Visst ska även trottoarer och gångstråk plogas, men dessa ska självfallet inte prioriteras före trafikleder. Vem som helst borde kunna förstå varför. Ja, utom miljöpartister förstås, men deras nisch är att inte förstå saker.

Valiumballong åkte på nog med Evidensbaserade smällar i tråden där ämnet först diskuterades, det borde han ha märkt men vi kan ta det roliga i det hela:
Inget av det Valiumballong tar upp kan antas behöva en plogad vägbana, axeltrycket från transportfordon har en tendens att få fordonet att sjunka ned till fast mark, den som är medlem i en mindre vägförening har nog koll på effekterna av det. I det här fallet är det dock inte heller så att vi behöver ta oss så långt vi kan nöja oss med en titt på avtalen som gäller för plogning eller än hellre ta bilen och köra ut till närmsta oplogade parkeringsplats.

Skälet till att det dock är lämpligt att ta upp det här är givetvis att Valiumballongs inlägg representerar en fantastisk gren av tankeverksamhet som kallas för flyktreaktion. Invändningarna han presenteras kopplas direkt samman med olika tillskrivna könstillhörigheter. Hade emellertid artikeln presenterats i ett genusneutralt eller manligt perspektiv så skulle Valiumballong inte uppbådat någon reaktion. Det hade givetvis räckt med att Valiumballong läst och reflekterat över artikeln för att komma fram till en slutsats som inte behövde bemötas med kastrationsskräck.

Skrivet av 733215:

SD 2014, NU KÖR VI GUBBAR!

För att du vill ha ett mer inkompetent styre eller för att du är rasist?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

För att du vill ha ett mer inkompetent styre eller för att du är rasist?

Vågar man chansa på en kombo?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Vågar man chansa på en kombo?

0,1:1

(Oddsen är magiskt låga)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem

De här SD-människorna som Expressen (äcklig åsiktsregistrering av en äcklig skittidning) "avslöjar" nu, vill ni som ska rösta SD att de ska leda Sverige?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Inaktiv

Jag har också två frågor:

Är det åsikter av denna form som är den _sanning_ som så många vill förmedla?

Är dessa åsikter icke-PK, det som ska vara bättre än att vara enbart PK? Dvs, "man får inte säga vad man vill i detta landet"?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag stödjer på inget sätt det Expressen håller på med nu men på sätt och vis är det bra att det kommer ut vad som verkligen byggt SD.
Jag blir fanimej mörkrädd när jag läser vad de här människorna skrivit på nätet, snacka om risig värdegrund och skev människosyn. Beklagligt!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Jag stödjer på inget sätt det Expressen håller på med nu men på sätt och vis är det bra att det kommer ut vad som verkligen byggt SD.
Jag blir fanimej mörkrädd när jag läser vad de här människorna skrivit på nätet, snacka om risig värdegrund och skev människosyn. Beklagligt!

Man blir helt klart mörkrädd när man läser vad folk skriver annonymt som dessa personer har gjort, men frågan är om man inte blir mer mörkrädd när folk skriver samma sak på t.ex. sitt facebook konto helt öppet så ALLA kan se?

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skuttokova:

Man blir helt klart mörkrädd när man läser vad folk skriver annonymt som dessa personer har gjort, men frågan är om man inte blir mer mörkrädd när skriver samma sak på t.ex. sitt facebook konto helt öppet så ALLA kan se?

Nja, det håller jag inte med om.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.