Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Nja, det håller jag inte med om.

Då får du gärna förklara skillnaden

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

De här SD-människorna som Expressen (äcklig åsiktsregistrering av en äcklig skittidning) "avslöjar" nu, vill ni som ska rösta SD att de ska leda Sverige?

Jag minns tillbaka på Janne Josefssons valstugeundersökning vid valet 2002 där de hittade rasister i alla partiers valstugor förutom V tror jag? (Lite osäker på det exakta utfallet) Men jag funderar lite, finns det egentligen någon principiell skillnad på den rasism valarbetarna i de olika valstugorna uttryckte, i vad de trodde var något dom skulle stanna mellan fyra ögon, och det några SD-representanter nu har avslöjats göra? Det känns som skiten finns i de flesta etablerade partier, möjligen att det kan vara mer koncentrerat i SD (spekulation). I valstugeundersökning så toppade M om jag inte minns fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skuttokova:

Då får du gärna förklara skillnaden

Det är en sak att säga det man står för men en helt annan sak att stå för det man säger.

Skrivet av Klumpeduns:

Jag minns tillbaka på Janne Josefssons valstugeundersökning vid valet 2002 där de hittade rasister i alla partiers valstugor förutom V tror jag? (Lite osäker på det exakta utfallet) Men jag funderar lite, finns det egentligen någon principiell skillnad på den rasism valarbetarna i de olika valstugorna uttryckte, i vad de trodde var något dom skulle stanna mellan fyra ögon, och det några SD-representanter nu har avslöjats göra? Det känns som skiten finns i de flesta etablerade partier, möjligen att det kan vara mer koncentrerat i SD (spekulation). I valstugeundersökning så toppade M om jag inte minns fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Två fel gör fortfarande inte ett rätt.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Det är en sak att säga det man står för men en helt annan sak att stå för det man säger.

Det har du faktiskt helt rätt i, sen är det åt helvete att åsikten finns öht...

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Två fel gör fortfarande inte ett rätt.

Det var ingen poäng jag ville hävda heller utan snarare om SD verkligen är det enda rasistiska partiet i riksdagen i så fall. Kan man lita på att tex M har lyckats rensa ut i leden sedan 2002? Och är det i så fall rimligt att lita mer på det än på SD's "nolltolerans"? Men möjligen kanske det kan vara så att många av de rasistiska personer som fanns i M och andra partier har hoppat över till SD. Alliansens överenskommelse med MP i flyktingfrågan än kanske en delförklaring till M's tapp i opinionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Tycker man har en rätt så klar bild av vad SD's kärna tycker och vad de extrema i utkanten tycker. Håller inte med någon av de två leden, men nu ska SD's kärna inte hållas ansvarig för vad de extrema gör, när någon säger att de önskar att barnen svalt ihjäl. SD kommer aldrig kunna få bort den stämpeln de har idag, partiet kommer alltid vara det parti som attraherar mest skit med tanken på deras grund(grundades ur en nazistisk rörelse och det var väl så att Åkesson gick med i partiet när det var öppet nazistiskt?) och att de är det enda främlingsfientliga partiet.
Vore intressant hur det hade sett ut om det fanns ett parti som hade invandring som sin en av sina huvudfrågor men som inte var nationalistiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Tycker man har en rätt så klar bild av vad SD's kärna tycker och vad de extrema i utkanten tycker. Håller inte med någon av de två leden, men nu ska SD's kärna inte hållas ansvarig för vad de extrema gör, när någon säger att de önskar att barnen svalt ihjäl. SD kommer aldrig kunna få bort den stämpeln de har idag, partiet kommer alltid vara det parti som attraherar mest skit med tanken på deras grund(grundades ur en nazistisk rörelse och det var väl så att Åkesson gick med i partiet när det var öppet nazistiskt?) och att de är det enda främlingsfientliga partiet.
Vore intressant hur det hade sett ut om det fanns ett parti som hade invandring som sin en av sina huvudfrågor men som inte var nationalistiskt.

SD skulle nog kanske vilja hävda att MP har det, men med omvänd agenda. Eller möjligtvis Centern efter de publicerade sitt idé-program med bland annat fri invandring om man nu ska vara så barnslig som många av kritikerna mot det var.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

SD gör det igen. Åkessons presstalesman Linus Bylund levererar episkt citat och hävdar att bonnläppar, idioter och rasister inte hör hemma i SD. Sedan på klassiskt SD-maner hävdar han att han blivit feltolkad och att media är PK och dumma mot SD. Kan det bli mer pinsamt än såhär? Varför röstar folk på detta parti när dess representanter beter sig såhär? Det är helt sjukt att dessa pajasar kan sitta i Sveriges riksdag.

http://www.interasistmen.se/granskning/sd-topp-om-man-ar-idio...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrM3:

SD gör det igen. Åkessons presstalesman Linus Bylund levererar episkt citat och hävdar att bonnläppar, idioter och rasister inte hör hemma i SD. Sedan på klassiskt SD-maner hävdar han att han blivit feltolkad och att media är PK och dumma mot SD. Kan det bli mer pinsamt än såhär? Varför röstar folk på detta parti när dess representanter beter sig såhär? Det är helt sjukt att dessa pajasar kan sitta i Sveriges riksdag.

http://www.interasistmen.se/granskning/sd-topp-om-man-ar-idio...

Angående bonnläppar, idioter och rasister så är det väl så att Bylund citerar det som skrivits om SD?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Angående bonnläppar, idioter och rasister så är det väl så att Bylund citerar det som skrivits om SD?

Nej det är Bylund som säger att dessa grupper kan dras till SD som parti men inte passar där. Läs om läs rätt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrM3:

Nej det är Bylund som säger att dessa grupper kan dras till SD som parti men inte passar där. Läs om läs rätt

Om jag förstår din spydighet rätt borde jag läsa om och läsa rätt istället för att fråga?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Nej det är Bylund som säger att dessa grupper kan dras till SD som parti men inte passar där. Läs om läs rätt

Förutom bondläppar är det något konstigt att Bylund kanske inte vill ha rasister eller idioter i sitt parti? Låter ganska rimligt^^

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Om jag förstår din spydighet rätt borde jag läsa om och läsa rätt istället för att fråga?

Menade inte att vara spydig, utan bara förtydligade hur det låg till. Är ju rätt allvarligt när partiledarens presstalesman går ut med sådana uttalanden. Ja i alla fall om det rör sig om ett normalt parti typ S/M/KD/V osv. Nu är det ju SD som det handlar om då är det väl snarast normalt lol...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrM3:

SD gör det igen. Åkessons presstalesman Linus Bylund levererar episkt citat och hävdar att bonnläppar, idioter och rasister inte hör hemma i SD. Sedan på klassiskt SD-maner hävdar han att han blivit feltolkad och att media är PK och dumma mot SD. Kan det bli mer pinsamt än såhär? Varför röstar folk på detta parti när dess representanter beter sig såhär? Det är helt sjukt att dessa pajasar kan sitta i Sveriges riksdag.

http://www.interasistmen.se/granskning/sd-topp-om-man-ar-idio...

Synd, tog för givet att han stod för det han sa, men tydligen inte.

Tänker även på att många blir irriterade på honom, är det då väljare som ser sig själva som rasistiska bonnläppar? Är man inte rasist ska man väl inte ta åt sig av detta?

Om Moderaterna hade sagt "rasistiska bonnläppar hör inte hemma i vårt parti", vem av deras väljare hade då blivit förbannade?

Den ansvarsfulla politiken där man står för vad man har sagt bedrivs som vanligt.

Permalänk
Skrivet av MrM3:

Menade inte att vara spydig, utan bara förtydligade hur det låg till. Är ju rätt allvarligt när partiledarens presstalesman går ut med sådana uttalanden. Ja i alla fall om det rör sig om ett normalt parti typ S/M/KD/V osv. Nu är det ju SD som det handlar om då är det väl snarast normalt lol...

Bonnläpp och rasist är något som stämmer in på mig iaf. Röstar SD.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Varför säger Bylund att SD människor granskas när det var Avpixlat som granskades, en sida som SD officielt inte står bakom? Kunde ju lika gärna varit miljöpartister som satt och skrev hemskheter på Avpixlat...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninotramp:

Bonnläpp och rasist är något som stämmer in på mig iaf. Röstar SD.

Ärligt sagt av dig.
Men blev du arg på uttalandet eller känner du att det är skitsamma?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrM3:

Menade inte att vara spydig, utan bara förtydligade hur det låg till. Är ju rätt allvarligt när partiledarens presstalesman går ut med sådana uttalanden. Ja i alla fall om det rör sig om ett normalt parti typ S/M/KD/V osv. Nu är det ju SD som det handlar om då är det väl snarast normalt lol...

Ahh, då ber jag om ursäkt

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Varför säger Bylund att SD människor granskas när det var Avpixlat som granskades, en sida som SD officielt inte står bakom? Kunde ju lika gärna varit miljöpartister som satt och skrev hemskheter på Avpixlat...

Det stora Avslöjandet var ju att vissa SD-politiker anonymt har skrivit rasistiska saker på avpixlat. Individerna har granskats, inte avpixlat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Det stora Avslöjandet var ju att vissa SD-politiker anonymt har skrivit rasistiska saker på avpixlat. Individerna har granskats, inte avpixlat.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha, jag trodde de kollade vilka som postade på avpixlat och andra främlingsfientliga sidor(genom att se mailen och användarnamnen) och sedan körde de mot en lista som innehöll parti medlemmar och möjligtvis andra listor. Då är det väl inte SD som granskas, utan de angivna sidorna? Vart sidorna leder till är ju inte väsentligt för vad utgångspunkten var, att granska avpixlat mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Jaha, jag trodde de kollade vilka som postade på avpixlat och andra främlingsfientliga sidor(genom att se mailen och användarnamnen) och sedan körde de mot en lista som innehöll parti medlemmar och möjligtvis andra listor. Då är det väl inte SD som granskas, utan de angivna sidorna? Vart sidorna leder till är ju inte väsentligt för vad utgångspunkten var, att granska avpixlat mm.

De hade nog en ganska bra föraning om var det skulle leda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

De hade nog en ganska bra föraning om var det skulle leda.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar ingen roll vad personerna bakom tror att resultatet blir, det är sidorna som granskas. Varför de granskas är förståeligt då det förekommerm mycket rasism, och som vi såg, kass människosyn. Hade det kommit fram att Sjöstedt var kommunist84 där han kommeterade "länge leve stalin" så hade det kommit fram, då hade du väl inte sagt att de granskar Sjöstedt? Som sagt, det är inte SD som granskas utan främlingsfientliga sidor.

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Ärligt sagt av dig.
Men blev du arg på uttalandet eller känner du att det är skitsamma?

Vad skulle han sagt?

Jag tycker Expressen bara gynnar SD. Att man som privatpersin hängs ut för man har icke PK åsikter är ganska sjukt. Påminner väl lite om nazityskland och forna Sovjet.

Nu tror jag dock inte alla personer som skrivit T.ex. Nedlåtande om judar eller muslimer menar vad dom skrivit. Pga att man inte får uttrycka sina åsikter i media så blir det såhär. Folk är ju förbannade på politiker och media. Pga all censur i T.ex. DN och Aftonbladet blir det såhär. Kolla vad Janne Josefsson säger på Youtube.

Btw, bara för jag är rasist i dagens Sverige menar inte det att jag inte umgås med folk från andra länder. Har kompisar från balkan och har spelat fotboll med flertalet invandrare. Dom tat inte alls lika illa upp som vänsterfolk och media. Dom skäms nog ganska rejält för allt vissa Svenskar gör. T.ex pepparkaksgubbe incidenten. Obildat folk skyller ju en sån grej på invandrare när det egentligen är en svensk vit kvinna som ska vara så fin som möjlig. På så vis får dom motta skit T.ex "jävla blatte" från folk som är korkade och bonnläppar som jag.

Trevlig kväll på er.

http://www.youtube.com/watch?v=J0dXT5jAsF8

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Spelar ingen roll vad personerna bakom tror att resultatet blir, det är sidorna som granskas. Varför de granskas är förståeligt då det förekommerm mycket rasism, och som vi såg, kass människosyn. Hade det kommit fram att Sjöstedt var kommunist84 där han kommeterade "länge leve stalin" så hade det kommit fram, då hade du väl inte sagt att de granskar Sjöstedt? Som sagt, det är inte SD som granskas utan främlingsfientliga sidor.

Frågan är väl egentligen: varför ska privatpersoner hängas ut så som Expressen gör? Att aktiva politiker granskas har jag ingenting emot, men när vanligt folk söks upp i bostaden, då har något gått väldigt snett. Hets mot folkgrupp på nätet är ett förhållandevis litet brott där straffet knappast blir värre än dagsböter. Varför skulle dessa personers åsikter (om än klandervärda och antiintellektuella) vara mer intressanta för samhället än mördare, våldtäktsmän och rånare? Om ringa brott (för det är vad vi pratar om här) som begås av personer utanför politiska partier är av tillräckligt intresse för samhället för att personer ska hängas ut offentligt så borde rimligtvis alla som begår våldsbrott också hängas ut med namn och bild. Eller, för all del, personer som kör fulla eller vårdslöst. Ut med namn och bild, gärna vad de arbetar med också.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Spelar ingen roll vad personerna bakom tror att resultatet blir, det är sidorna som granskas. Varför de granskas är förståeligt då det förekommerm mycket rasism, och som vi såg, kass människosyn. Hade det kommit fram att Sjöstedt var kommunist84 där han kommeterade "länge leve stalin" så hade det kommit fram, då hade du väl inte sagt att de granskar Sjöstedt? Som sagt, det är inte SD som granskas utan främlingsfientliga sidor.

Du har så klart rätt men jag tror inte att de hade gjort det om de inte förväntade sig att hitta något med lite sprängstoff och en länk till SD. Personligen hade jag verkligen förväntat mig att hitta någon från SD som kommenterat på Avpixlat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ilstallione:

Två fel gör fortfarande inte ett rätt.

Det är klart men samtidigt får man allt ta å vara konsekvent och det tycker jag gäller i detta avseende också. Om man letar kommer chansen att man hittar något vara större än om man inte letar alls, så att säga.

Skrivet av MrM3:

SD gör det igen. Åkessons presstalesman Linus Bylund levererar episkt citat och hävdar att bonnläppar, idioter och rasister inte hör hemma i SD. Sedan på klassiskt SD-maner hävdar han att han blivit feltolkad och att media är PK och dumma mot SD. Kan det bli mer pinsamt än såhär? Varför röstar folk på detta parti när dess representanter beter sig såhär? Det är helt sjukt att dessa pajasar kan sitta i Sveriges riksdag.

http://www.interasistmen.se/granskning/sd-topp-om-man-ar-idio...

Förutom det dåliga ordvalet bonnläpp som han har förklarat och bett om ursäkt om så ser jag inga konstigheter. Det är väl detta alla vill åstakomma eller? Bort med idioter och rasister från makten. Ibland förstår jag inte på folk.

Angående Expressen så kan jag tycka att det är legit att skriva vad folkvalda håller på med, men att hänga ut privatpersoner tycker jag är rätt vidrigt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninotramp:

Vad skulle han sagt?

Jag tycker Expressen bara gynnar SD. Att man som privatpersin hängs ut för man har icke PK åsikter är ganska sjukt. Påminner väl lite om nazityskland och forna Sovjet.

Nu tror jag dock inte alla personer som skrivit T.ex. Nedlåtande om judar eller muslimer menar vad dom skrivit. Pga att man inte får uttrycka sina åsikter i media så blir det såhär. Folk är ju förbannade på politiker och media. Pga all censur i T.ex. DN och Aftonbladet blir det såhär. Kolla vad Janne Josefsson säger på Youtube.

Btw, bara för jag är rasist i dagens Sverige menar inte det att jag inte umgås med folk från andra länder. Har kompisar från balkan och har spelat fotboll med flertalet invandrare. Dom tat inte alls lika illa upp som vänsterfolk och media. Dom skäms nog ganska rejält för allt vissa Svenskar gör. T.ex pepparkaksgubbe incidenten. Obildat folk skyller ju en sån grej på invandrare när det egentligen är en svensk vit kvinna som ska vara så fin som möjlig. På så vis får dom motta skit T.ex "jävla blatte" från folk som är korkade och bonnläppar som jag.

Trevlig kväll på er.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte vad han skulle ha sagt, inte det jag frågade om. Så du är en rasist som umgås med invandrare? Bra, men tror vi har lite olika syn på vad en rasist är isåfall, eller du kanske mest är emot afrikaner?

Nu får vissa iallafall stå för vad dom egentligen tycker, det är väl yttrandefrihet, om än påtvingad sådan? Påminner nazityskland om uthängningen eller är det hatet och snack om koncentrationsläger och väpnat våld som påminner om nazityskland? Det är ju SDs politiker som snackar om detta, inte tvärtom. Du bör nog se klippen/läsa citaten en gång till innan du uttalar dig om nazityskland.

Nu visar vissa människor vad dom egentligen står för, det är väl bara bra istället för att å ena sidan säga att man är emot rasism, och sen bakom stängda dörrar göra tvärtemot. Politikerna ljuger alltså. Det är därför dom hängdes ut. Att privatpersoner också hängdes ut känns inte lika ok, men att våra folkvalda politiker säger en sak och gör en helt annan leder inte till en mer fungerande demokrati. Och nu försvinner en hel del rasister från SD, det är bra!

Du får visst uttrycka dina åsikter, men du kan ju inte påstå att dom skapar någon debatt genom att skrika "neger" hota med väpnat våld osv? Är det verkligen så svårt att uttrycka sig, eller är det bara extremt dåligt ordförråd? Verkar mest som att många är rädda för att säga vad man verkligen tycker för att man inte klarar av att stå för sina åsikter, eller man vet att det är direkt människovidrigt. Det såg vi i klippen också, dom flesta backade eller förnekade direkt..eller skyller på sin 12åriga dotter. Starkt jobbat!

Du får säga vad du vill i detta jävla landet, men du måste ta konsekvenserna och kunna motivera varför också, är det verkligen något som vi ska se som konstigt?

En längre förklaring till avslöjandet finns här, ifall du vill försöka förstå varför:
http://bloggar.expressen.se/thomasmattsson/

Trevlig kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Du har så klart rätt men jag tror inte att de hade gjort det om de inte förväntade sig att hitta något med lite sprängstoff och en länk till SD. Personligen hade jag verkligen förväntat mig att hitta någon från SD som kommenterat på Avpixlat.

Skickades från m.sweclockers.com

De främlingsfientliga sidorna har fått mer uppmärksamhet på sistonde och då är det naturligt att granska de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Du får säga vad du vill i detta jävla landet, men du måste ta konsekvenserna och kunna motivera varför också, är det verkligen något som vi ska se som konstigt?

Då är frågan: framför vem ska du stå till svars? Är det Expressens journalister och mob rule, eller är det rättsväsendet? Ska en våldstäktsman ställas framför en domstol eller framför allmänheten? Samma sak här. Om Expressen har kartlagt personer som man kan misstänka har begått brott så ska man utföra en polisanmälan, inte dyka upp vid deras dörr och köra upp mikrofon och kamera i ansiktet på dem. Vem är chefsredaktören på Expressen att utkräva ansvar av folk?

Nu har man valt att ge sig på de stygga rasisterna, så då kan etik och proportion dra åt helvete.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Frågan är väl egentligen: varför ska privatpersoner hängas ut så som Expressen gör? Att aktiva politiker granskas har jag ingenting emot, men när vanligt folk söks upp i bostaden, då har något gått väldigt snett. Hets mot folkgrupp på nätet är ett förhållandevis litet brott där straffet knappast blir värre än dagsböter. Varför skulle dessa personers åsikter (om än klandervärda och antiintellektuella) vara mer intressanta för samhället än mördare, våldtäktsmän och rånare? Om ringa brott (för det är vad vi pratar om här) som begås av personer utanför politiska partier är av tillräckligt intresse för samhället för att personer ska hängas ut offentligt så borde rimligtvis alla som begår våldsbrott också hängas ut med namn och bild. Eller, för all del, personer som kör fulla eller vårdslöst. Ut med namn och bild, gärna vad de arbetar med också.

Är det någon lag som brutits? Såvitt jag vet är det ingenting illegalt som har gjorts av Expressen. Sen också jag såg inte att de avslöjade några privatpersoners namn förutom en VD, såg bara att det var politiskt aktiva. Såvitt jag vet har de också bara kontaktat politiker i hemmen.