Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swiifty:

Är det någon lag som brutits? Såvitt jag vet är det ingenting illegalt som har gjorts av Expressen. Sen också jag såg inte att de avslöjade några privatpersoners namn förutom en VD, såg bara att det var politiskt aktiva. Såvitt jag vet har de också bara kontaktat politiker i hemmen.

Måste det vara olagligt för att vara moraliskt förkastligt? Jodå det var namn på privatpersoner å de var även å knackade på hos en.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Är det någon lag som brutits? Såvitt jag vet är det ingenting illegalt som har gjorts av Expressen. Sen också jag såg inte att de avslöjade några privatpersoners namn förutom en VD, såg bara att det var politiskt aktiva. Såvitt jag vet har de också bara kontaktat politiker i hemmen.

Det var inte en fråga om att det är olagligt, utan om att det är oetiskt och oproportionerligt. Om (dömda) våldtäktsmän inte hängs ut med namn och eller bild så ska rimligtvis heller inte icke-dömda näthatare bli det. Det är tidningarna själva som har skrivit under sina "pressetiska regler", inte allmänheten. Är det här ett paradigmskifte på Expressen där vi från och med nu kan se fram emot namn och bild på alla personer som de misstänker för brott?

Du har dessutom fel i ditt antagande om att det bara skulle röra sig om politiskt aktiva. Se här: http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/har-ar-fle...

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

De fallen av privatpersoner jag har sett så förnekar de ej att de har sagt de kommentarerna. Vidare då avpixlat ej har någon ansvarig utgivare så har de ingen försäkran att de är anonyma. Lite som om jag sprejar en butik med röd färg "död åt alla x - swiiftx" och sen säger, ja jag skrev meddelandet men ni hänger ut mig med namn, det är inte moraliskt!
Valiumballong, visa gärna en länk där expressen hänger ut en person som förnekar att den har skrivit något på de främlingsfientliga sidorna.

Och ja, jag tycker inte de ska hänga ut någon person som förnekar att den har skrivit så på sidorna med namn och/eller bild.

Permalänk
Medlem

Jag kommer att rösta på moderaterna eftersom det är helt ok att jobba tills man är 69år samt att kunna säga upp någon enbart pga. personliga skäl!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Så man får bara hänga ut människor om de har erkänt. Tolkar jag dig rätt Swiifty?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

De fallen av privatpersoner jag har sett så förnekar de ej att de har sagt de kommentarerna.

Och? Om någon har spårat upp dig och konfronterar dig med en kamera, tror du inte att du bara vill komma därifrån då?

EDIT: det är inte så att Expressen har dykt upp med en advokat som kan ge råd. Det är något du har rätt till när rättsväsendet åtalar eller misstänker dig för brott.

Skrivet av Swiifty:

Vidare då avpixlat ej har någon ansvarig utgivare så har de ingen försäkran att de är anonyma.

Inte heller relevant, men okej. Jag har inget emot att Research-gruppen spårar upp personer, jag vänder mig mot att man publicerar dem med namn och bild i en tidning som påstår sig ha "pressetiska regler" som till stor del handlar om att respektera den personliga integriteten. Misstänks brott, polisanmäl. Tillåt mig att direkt citera dessa pressetiska regler som Expressen utger sig för att respektera och hänvisar till när man pixlar gärningsmän.

"7. Överväg noga publicitet som kan kränka privatlivets helgd. Avstå från sådan publicitet om inte ett uppenbart allmänintresse kräver offentlig belysning.

10. Framhäv inte berörda personers etniska ursprung, kön, nationalitet, yrke, politisk tillhörighet, religiös åskådning eller sexuell läggning om det saknar betydelse i sammanhanget och är missaktande."

Tycker Expressen att det ligger i allmänhetens intresse att publicera namn och bild på näthatare samtidigt som det inte ligger i samhällets intresse att få veta vem som döms för våldsbrott? Tycker Expressen att personernas yrke har betydelse när det kommer till näthatare?

Skrivet av Swiifty:

Lite som om jag sprejar en butik med röd färg "död åt alla x - swiiftx" och sen säger, ja jag skrev meddelandet men ni hänger ut mig med namn, det är inte moraliskt!

Precis så. Jag försvarar inte brottslingar, men det är oproportionerligt att hänga ut personer som i värsta fall kan misstänkas för ringa näthat när man inte hänger ut dömda våldtäktsmän. Det exemplet du tar upp ska inte heller leda till att personen hängs ut om vi inte är konsekventa med för vad man ska hängas ut. Att skydda en dömd eller skäligen misstänkt våldtäktsmans identitet samtidigt som man hänger ut näthatare, det är inte konsekvent eller moraliskt försvarsbart.

Skrivet av Swiifty:

Valiumballong, visa gärna en länk där expressen hänger ut en person som förnekar att den har skrivit något på de främlingsfientliga sidorna.

Inte relevant.

Skrivet av Swiifty:

Och ja, jag tycker inte de ska hänga ut någon person som förnekar att den har skrivit så på sidorna med namn och/eller bild.

Dags att börja hänga ut alla dömda brottslingar då, eller hur? Oavsett hur ringa brott. Har de erkänt: fritt fram. Har skuld bevisats: fritt fram. Man ska ju kunna stå för det man har gjort.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Fast nu har de hängt ut personer som de anser sprida främlingsfientlighet. Och i den andan tycker jag det är okej, dock ska jag säga att jag inte har undersökt fallen och kanske inte skulle kommit till samma slutsats angående om personerna i sig sprider främlingsfientlighet eller inte. Lite som om jag sprider ut flygblad om något, då tycker jag att folk har rätt till att "hänga" ut mig med namn och bild.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swiifty:

Fast nu har de hängt ut personer som de anser sprida främlingsfientlighet. Och i den andan tycker jag det är okej, dock ska jag säga att jag inte har undersökt fallen och kanske inte skulle kommit till samma slutsats angående om personerna i sig sprider främlingsfientlighet eller inte. Lite som om jag sprider ut flygblad om något, då tycker jag att folk har rätt till att "hänga" ut mig med namn och bild.

Vad gott ska komma ur dessa och liknande uthängningar tänker du? Ska det föras register över de med enligt dig rasistiska åsikter? Öppna eller stänga register? Hur ska informationen till dessa register samlas in? Hur ska informationen kontrolleras så att rätt stackare hängs ut?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Så man får bara hänga ut människor om de har erkänt. Tolkar jag dig rätt Swiifty?

Det var bara ett ord där där Valiumballong hade sagt icke-dömda näthatare, där jag sa att de privatpersoner som expressen hängt ut stått bakom de kommentarer de postat. Så nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Fast nu har de hängt ut personer som de anser sprida främlingsfientlighet. Och i den andan tycker jag det är okej, dock ska jag säga att jag inte har undersökt fallen och kanske inte skulle kommit till samma slutsats angående om personerna i sig sprider främlingsfientlighet eller inte. Lite som om jag sprider ut flygblad om något, då tycker jag att folk har rätt till att "hänga" ut mig med namn och bild.

Återigen då så undrar jag varför man skulle anse att det är etiskt försvarsbart att hänga ut näthatare, men inte våldtäktsmän, rånare eller mördare? Om Expressen "anser" att ett brott har begåtts så ska det polisanmälas, personerna ska inte hängas ut i media. Oavsett om man tycker att det är moraliskt försvarsbart att hänga ut människor med namn och bild (vilket man inte borde göra om man arbetar på en tidning som påstår sig respektera de pressetiska reglerna) så borde man vara konsekvent. Skyddar man våldtäktsmäns identitet borde man även skydda näthatares.

Argumentet "ja, men internet tillhör det offentliga rummet och då får man allt stå för vad man säger" är så urbota korkat. Tycker man att det som sker i det offentliga rummet ska avmaskeras så kan det inte bara innebära åsiktsventilering. En person som man misstänker ha rånat eller misshandlat någon på öppen gata ska med samma logik bli besökt i hemmet av en journalist efter vilket namnet ska presenteras. Eller den som misstänks ha skräpat ner. Eller misstänks ha druckit på allmän plats.

Det är inte medias uppgift att döma, det är inte allmänhetens uppgift att döma. Dömd blir man i domstol och där har du rätt till juridisk hjälp.

Skrivet av Swiifty:

Det var bara ett ord där där Valiumballong hade sagt icke-dömda näthatare, där jag sa att de privatpersoner som expressen hängt ut stått bakom de kommentarer de postat. Så nej.

Du är att betrakta som oskyldig tills skuld har bevisats i en domstol. Ett erkännande är inte detsamma som att man är dömd. Det här personerna är inte dömda.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Valiumballong:

Då är frågan: framför vem ska du stå till svars? Är det Expressens journalister och mob rule, eller är det rättsväsendet? Ska en våldstäktsman ställas framför en domstol eller framför allmänheten? Samma sak här. Om Expressen har kartlagt personer som man kan misstänka har begått brott så ska man utföra en polisanmälan, inte dyka upp vid deras dörr och köra upp mikrofon och kamera i ansiktet på dem. Vem är chefsredaktören på Expressen att utkräva ansvar av folk?

Nu har man valt att ge sig på de stygga rasisterna, så då kan etik och proportion dra åt helvete.

För mina åsikter? Får jag en fråga från journalister svarar jag sanningsenligt, likaså om det är pappa staten. Men jag får väl stå tillsvars för samhället och rättväsendet, håller du inte med?

Du antar att jag gillar Expressen för deras publicerande av researchgruppens avslöjande? Det gör jag inte. Expressen är skit och jag läser den aldrig, förutom nu då, det är svårt att missa då det finns precis överallt. Etik och proportion är inte kvällsblaskornas starka sida, har aldrig varit så länge jag kan minnas.

Informationen som har kommit fram om våra folkvalda politiker, vad tycker du om det som har uttryckts i det fördolda? Eller har vi redan hoppat över den diskussionen? Är det lämpligt? Varför dras människor med dessa åsikter till SD? Istället ska budbäraren skjutas.

Frågan är egentligen varför så många inte vill diskutera vad politikerna faktiskt har gjort, men som vanligt är det enklast att rikta fokus på något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Vad gott ska komma ur dessa och liknande uthängningar tänker du? Ska det föras register över de med enligt dig rasistiska åsikter? Öppna eller stänga register? Hur ska informationen till dessa register samlas in? Hur ska informationen kontrolleras så att rätt stackare hängs ut?

Det är nyheter. Information. Man får reda på vad det är för personer som är aktiva på främlingsfientliga sidor. Vad det är för åsikter som florerar på dessa sidor, och om personerna står bakom de. Såvitt jag vet är personerna inte dömda för något, du får önska att barn svalt ihjäl, det är inget brott. Jag tycker inte de ska föras ett register över ens åsikter, nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

För mina åsikter? Får jag en fråga från journalister svarar jag sanningsenligt, likaså om det är pappa staten. Men jag får väl stå tillsvars för samhället och rättväsendet, håller du inte med?

Din eller min personliga inställning gällande huruvida vi kan stå för våra åsikter om vi inte skyddas av alias är inte relevant.

Skrivet av anon4992:

Du antar att jag gillar Expressen för deras publicerande av researchgruppens avslöjande? Det gör jag inte. Expressen är skit och jag läser den aldrig, förutom nu då, det är svårt att missa då det finns precis överallt. Etik och proportion är inte kvällsblaskornas starka sida, har aldrig varit så länge jag kan minnas.

Jag har inte påstått att du gillar Expressen, jag argumenterar för att publiceringen av privatpersoners namn är fel. Expressen och annan kvällspress (även morgontidningarna) har konsekvent pixlat gärningsmän - misstänkta som dömda - undantagen är väl Mangs och Breivik.

Skrivet av anon4992:

Informationen som har kommit fram om våra folkvalda politiker, vad tycker du om det som har uttryckts i det fördolda? Eller har vi redan hoppat över den diskussionen? Är det lämpligt? Varför dras människor med dessa åsikter till SD? Istället ska budbäraren skjuta.

Frågan är egentligen varför så många inte vill diskutera vad politikerna faktiskt har gjort, men som vanligt är det enklast att rikta fokus på något annat.

Skrivet av mig:

Frågan är väl egentligen: varför ska privatpersoner hängas ut så som Expressen gör? Att aktiva politiker granskas har jag ingenting emot, men när vanligt folk söks upp i bostaden, då har något gått väldigt snett.

Det är klart att det är olämpligt och många av de här personerna kommer garanterat att uteslutas ur partiet.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swiifty:

Det är nyheter. Information. Man får reda på vad det är för personer som är aktiva på främlingsfientliga sidor. Vad det är för åsikter som florerar på dessa sidor, och om personerna står bakom de. Såvitt jag vet är personerna inte dömda för något, du får önska att barn svalt ihjäl, det är inget brott. Jag tycker inte de ska föras ett register över ens åsikter, nej.

Anser du att det är personers åsikt som finns i de register Expressen använder just nu?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Samma "Researchgruppen" som på sin twitter skriver följande:
"@RolandXSweden rätt åt honom! Det ska vara skottpengar på alla vita, särskilt män. #svpol"

https://twitter.com/Researchgruppen/status/256819322427686912

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusL:

Samma "Researchgruppen" som på sin twitter skriver följande:
"@RolandXSweden rätt åt honom! Det ska vara skottpengar på alla vita, särskilt män. #svpol"

https://twitter.com/Researchgruppen/status/256819322427686912

Det goda hatet.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusL:

Samma "Researchgruppen" som på sin twitter skriver följande:
"@RolandXSweden rätt åt honom! Det ska vara skottpengar på alla vita, särskilt män. #svpol"

https://twitter.com/Researchgruppen/status/256819322427686912

Suck, och dessa tomtar ges sån uppmärksamhet...

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Och varti ligger allmänintresset i uthängningarna?

Detta är en så enkel sak som att skrämma folk till tystnad med hot om att du kommer att ställas inför rätta för hela Sverige och därmed riskera jobb, trakasserad familj mobbade barn för att du lagligt framfört din åsikt och om du röstar "fel" dvs på Sverigedemokraterna.

Detta är svinigt av expressen faktiskt.

Visa signatur

Gigabyte X79-UD5 X79, CPU Core i7-3820 s2011 3.6 GHz 10MB, Corsair 16GB (4-KIT) DDR3 Vengeance XMP 1,3 1,5V, HD2TB Seagate SATA 6Gb/s 64MB ST2000DM001, SSD 120GB Corsair SATA 2.5", Force 3 Series INET Corsair Cooling Hydr H100 CPU, GK PCIe EVGA GF GTX 680 2GBx2, LK SB X-Fi Titanium PCIe Fatal1ty PRO, Cooler Master HAF X ATX fulltower, PSU Corsair AX 850W Nätdel modular 80+ GOLD, Scythe Kaze Master Pro 5.25 Fan Controller black,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MagnusL:

Samma "Researchgruppen" som på sin twitter skriver följande:
"@RolandXSweden rätt åt honom! Det ska vara skottpengar på alla vita, särskilt män. #svpol"

https://twitter.com/Researchgruppen/status/256819322427686912

Jag blir lite äcklad när extremvänstern får göra och säga vadsomhelst utan att någon reagerar.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metalking:

Och varti ligger allmänintresset i uthängningarna?

Detta är en så enkel sak som att skrämma folk till tystnad med hot om att du kommer att ställas inför rätta för hela Sverige och därmed riskera jobb, trakasserad familj mobbade barn för att du lagligt framfört din åsikt och om du röstar "fel" dvs på Sverigedemokraterna.

Detta är svinigt av expressen faktiskt.

Nu är det inte direkt så att det är de som röstar SD man har kartlagt, utan de som vid flera tillfällen har skrivit kommentarer packade med fördomar och ibland ren rasism. Det är visserligen inte anledning nog att hänga ut dem för, men det här är inte bara folk som "röstat fel".

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MagnusL:

Samma "Researchgruppen" som på sin twitter skriver följande:
"@RolandXSweden rätt åt honom! Det ska vara skottpengar på alla vita, särskilt män. #svpol"

https://twitter.com/Researchgruppen/status/256819322427686912

Dåligt uttalande.
Men, vi kan sätta detta i kontext till varför det troligen skrevs, ifall det nu finns något som helst intresse av sammanhanget?:
https://twitter.com/RolandXSweden/status/411225800286142464

För övrigt är väl nissen "bakom" researcharna, han som intervjuades av DN en vit man?

Ställer mig givetvis inte bakom något av ordvalen.

edit:
TLDR: Troligen ett dåligt skämt som baseras på tidigare tweets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Dåligt uttalande.
Men, vi kan sätta detta i kontext till varför det troligen skrevs, ifall det nu finns något som helst intresse av sammanhanget?:
https://twitter.com/RolandXSweden/status/411225800286142464

För övrigt är väl nissen "bakom" researcharna, han som intervjuades av DN en vit man?

Ställer mig givetvis inte bakom något av ordvalen.

edit:
TLDR: Troligen ett dåligt skämt som baseras på tidigare tweets.

Kontext är bra, men fortfarande hur är "researchgruppen" nå bättre än de andra idioterna som hängs ut och förlorar sina jobb?
Hat och dumma uttalanden från båda bara mot olika grupper.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blubben:

Kontext är bra, men fortfarande hur är "researchgruppen" nå bättre än de andra idioterna som hängs ut och förlorar sina jobb?
Hat och dumma uttalanden från båda bara mot olika grupper.

Känner inte till gruppen så vet inte om dom är bättre än folkvalda politiker som i skydd av anonymitet missbrukar yttrandefriheten och hotar samhället med väpnat våld, använder ord i stil med "negrer" och "patrask", önskar livet ur barn, tvivlar på förintelsen osv.

Kan ju vara så att researchgruppen har egna forum där dom spyr ut sitt hat. Vi får kanske ett scoop om dom en dag?

Permalänk
Medlem

Det ligger väl ändå i allmänhetens intresse att veta vad de man röstar på faktiskt tycker? Eller röstar folk bara hej vilt utan någon som helst koll på vad det för folk de sätter att styra vårt land?

Media gör sitt jobb genom att granska makthavarna oavsett parti, om det sedan skrivs mycket om SD så är det ju deras eget fel. De verkar ju göra ett ytterst dåligt jobb internt med att kolla upp det är för folk som representerar deras parti i de olika leden.

Politiker från andra parti hängs ut likadant när de har gjort något opassande. Sedan är det kanske inte så lustigt att det generellt anses värre i de fall SD hängs ut jämfört med huruvida vår statsminister skulle betala tv-avgift eller inte.

Tycker inte att det är något omoraliskt eller oetiskt med granskningen av Avpixlat, oavsett om man skriver något anonymt eller inte så ska man kunna stå för och ta ansvar för sina handlingar samt de konsekvenser det kan ge, i synnerhet om man är politiker i ett parti som ingår i riksdagen. Vad som är omoraliskt och oetiskt är politiker som ljuger sina väljare rakt i ansiktet med att säga en sak officiellt och sedan verka för andra saker i det dolda.

Vuxna människor, oavsett part, som inte tänker längre än näsan... Varför skulle man vilja ha sådana till att styra sitt land?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Avstängd

Zicsoen, hur ställer du dig till att hänga ut privatpersoner?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crippa90:

Zicsoen, hur ställer du dig till att hänga ut privatpersoner?

"Folk har ett intresse i att veta vad de röstar på"... Nej just det, det är privatpersoner.

"De är rasister, då är det okej!"

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ilstallione:

"Folk har ett intresse i att veta vad de röstar på"... Nej just det, det är privatpersoner.

"De är rasister, då är det okej!"

Det här med att vara konsekvent är uppenbart svårt för vissa.

Ganska intressant att samtidigt som detta om SD där det visas att anonymitet är förjävligt, så pågår en också en diskussion om FRA som skulle kunna ta bort allt vad heter anonymitet på nätet. Någon som vill hjälpa till att bygga en konspirationsteori?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Enklast är ofta att vända på steken. Hur hade det sett ut i DN, expressen mfl om de här siterna gått ut med att de registrerar och undersöker vänsterdebattörer och listar deras adresser och åsikter samt pratar om att de håller på och går igenom tusentals till email adresser i jakten på fler "dåliga åsikter".

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Det ligger väl ändå i allmänhetens intresse att veta vad de man röstar på faktiskt tycker? Eller röstar folk bara hej vilt utan någon som helst koll på vad det för folk de sätter att styra vårt land?

Ingen ifrågasätter att politiker ställs till svars, det är privatpersonerna vi pratar om.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Ingen ifrågasätter att politiker ställs till svars, det är privatpersonerna vi pratar om.

Ja, fast nu skrev ju inte jag om privatpersoner heller, utan var mer ute efter varför man vill rösta in folk som inte kan stå för sina politiska åsikter till maktpositioner att styra vårt land. Vidare har ju SD ingen annan än sig själva att skylla när det som kommer upp i media anses vara av negativ klang.
Verkar som ett mycket splittrat parti om man blint ska tro på allt de häver ut sig i mediala sammanhang. Sällan som de verkar hålla med sina "partikamrater" på lokal nivå, då folk verkar fått avgå till höger och vänster.
Varför man vill rösta fram ett parti som uppenbarligen inte har en tydlig politisk linje ens inom sitt eget parti till att vara med och bestämma i riksdagen är för mig, som tidigare indikerat, en gåta.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |