Dela kvitto "Visma Enskild Firma"?

Permalänk
Medlem

Dela kvitto "Visma Enskild Firma"?

Jag försöker komma igång med bokföringen och har stött på ett litet problem.

Jag har ett kvitto som innehåller både inventarier och varor, men jag tycks inte kunna dela på kvittot till 2 verifikationer om ni förstår vad jag menar?

Jag använder Visma Enskild Firma och självklart stängde deras support för typ 10 minuter sedan.

Någon som vet vad jag yrar om?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Varför dela? har du köpt förbrukningsmaterial och prylar till lagret på samma kvitto eller vad ?

Jag brukar dra en kopia på kvittot bara, sätta -2 efter och splitta dem, men sätta dem direkt efter varandra så det fortfarande går att följa.
Använder inte den mjukvara du kör, så kan inte säga hur du gör. Då jag scannar kvitton så får de varsitt löpnummer ändå om jag använder 2 kopior.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Varför dela? har du köpt förbrukningsmaterial och prylar till lagret på samma kvitto eller vad ?

Jag brukar dra en kopia på kvittot bara, sätta -2 efter och splitta dem, men sätta dem direkt efter varandra så det fortfarande går att följa.
Använder inte den mjukvara du kör, så kan inte säga hur du gör. Då jag scannar kvitton så får de varsitt löpnummer ändå om jag använder 2 kopior.

Jo, det är ju en lösning.
Men jag har sett att i dom lite mer avancerade versionerna utav Visma kan man helt enkelt säga att en del utav sakerna på kvittot ska vara på ett annat bokföringskonto.

Tänkte att det måste ju gå att göra något så simpelt i denna version oxå, bara det att jag inte hittar hur man gör.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90