Permalänk

Haha... läste hela tråden och jag blev sugen att köpa en rigg. Tänkte att man kanske kan mina ett tag för att tjäna in till den nya riggen.

Sen svalnade suget smått av de senaste posterna.

Har ju följt detta men skitit i det på grund av allt för mycket jobbande. Fan jag såg ju Bitcoin när det kom, varför körde jag inte på från början?.

Jag funderar något. Ni som bor i hus har ju nytta av värmen vintertid. Är det någon som tänkt på detta och räknat på det?

Har någon tänkt på att byta elleverantör? När det börjar kosta 1800:- i månaden bara för riggen så måste ju några sparade ören hit och ge nånting?

Sen om man hittar det allra energieffektivaste Elagregatet? Eller om man kör med två för att köra exakt på den procent som det är effektivast. Läste någonstans att stört effektivetet på ett nätaggregat var när det gick på 50 till 70%

Är det nån som funderat i dessa banor, ni talar ju nästan bara om själva grafikkortet. Lönar det sig...

Som sagt detta kan vara för sent att fundera på men ändå intressant

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Jag funderar något. Ni som bor i hus har ju nytta av värmen vintertid. Är det någon som tänkt på detta och räknat på det?

Tror knappast det. Om man inte redan värmer huset med el så är det fortfarande en extrem förlust med elkostnaden.

Permalänk
Medlem

har en enkel fråga om någon kunde ge mig ett snabbt svar får ut 300kh/s på ena 7870 och den andra får jag 240kh/s på , på litepool.eu så säger den att jag har 70-240kh/s , är detta normalt?

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Skrivet av Luxaxix:

Tror knappast det. Om man inte redan värmer huset med el så är det fortfarande en extrem förlust med elkostnaden.

Värmeförlusten är knappast något att total räkna bort om man står för uppvärmningen helt själv. Dock så har jag själv aldrig räknat på värme omtänkt till watt eller något sådant. därför hoppas jag att någon här kan något.

jag startar en ny tråd i stället så kan vi ta det där i stället..

#14180188

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte94:

har en enkel fråga om någon kunde ge mig ett snabbt svar får ut 300kh/s på ena 7870 och den andra får jag 240kh/s på , på litepool.eu så säger den att jag har 70-240kh/s , är detta normalt?

Webbsidor visar oftast fel kh/s, följ det som står i din miner.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Webbsidor visar oftast fel kh/s, följ det som står i din miner.

okey tack

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Medlem

Knåpade hastig ihop ett litet backup batch skript för plånboken. Kanske kan komma till nytta för någon.. Som efter lite efterforskning inte är så användbar,,, Räcker med en kopia av ens wallet då det är nycklen man vill backupa...

@echo off

set WalletPath= REM Insert path to your wallet here, ex. C:\Users\Your user name\AppData\Roaming\Litecoin\
set BackupPath= REM Insert path to back place here
set NumberOfFilesToSave=5
REM ^^Settings above^^

REM Program starts here
echo Backup cycling in progress...
copy "%WalletPath%wallet.dat" "%BackupPath%wallet_%date:/=_%_.dat"
for /f "skip=%NumberOfFilesToSave% tokens=*" %%B in ('dir %BackupPath% /a-d /b /o-d /tc') do del /q %BackupPath%"%%B"
echo Done
exit 0

Dold text

Den kopierar och datumstämplar din plånbok till valfritt ställe. sedan kan man välja med "NumberOfFilesToSave" parametern hur många kopior man vill spara på.
Kör denna med task scheduler en gång per dygn. Bra att köra till ett usb minne eller liknande.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför det här händer.. GPU:n verkar variera mellan 70 och 90%, allt emellan ungefär. Varför? Är det GPU:n som begränsar eller är det cudaminer som inte säger åt den att arbeta mer? Kör med auto-inställningar..

Permalänk
Medlem

Hallå

Jag har 2 olika grafikkort som jag vill köra med olika antal gpu-trådar. Jag har märkt att det inte går att göra i en .bat fil då man endast kan sätta --gpu-threads (-g) en gång.

Jag tänkte att man kunde köra flera st samt att disabla det andra kortet i två olika script.

Detta är vad jag kör med
--device 0 --device 1 --disable-gpu 1 --remove-disabled
men det fungerar tyvärr inte.

Någon som har gjort detta?

Edit: det är löst, tack ändå!

Permalänk

Är det äns lönt att försöka ge sig på detta och låta datorn stå o minea när man inte använder den?
Med ett 7970 GHz-ed, eller är det mest om man har en extra rigg med 1, 2 eller 3 AMD kort som en dedikerad mining-rigg?

Finns det någon chans att man kan tjäna några kronor på att mine'a så tjäns det ju värt när man har ett 7970 ändå

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Skrivet av Luxaxix:

Förstår inte varför det här händer.. GPU:n verkar variera mellan 70 och 90%, allt emellan ungefär. Varför? Är det GPU:n som begränsar eller är det cudaminer som inte säger åt den att arbeta mer? Kör med auto-inställningar..

http://i.imgur.com/jKyZr8v.jpg?1

Upplever liknande problem, men min gpu kan falla enda ner till 40%.
Sitter och letar för att se om det är någon inställning jag missat, eller om det finns nått strömsparläge som ska stängas av. Kortet mitt är ett 280x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Är det äns lönt att försöka ge sig på detta och låta datorn stå o minea när man inte använder den?
Med ett 7970 GHz-ed, eller är det mest om man har en extra rigg med 1, 2 eller 3 AMD kort som en dedikerad mining-rigg?

Finns det någon chans att man kan tjäna några kronor på att mine'a så tjäns det ju värt när man har ett 7970 ändå

Jag minar med ett 7970 och får ungefär 7 dollar om dagen och då är datorn på 24/7 och minar. Men jag säljer inte av det jag får istället sparar jag dessa eftersom jag spekulerar i att kursen kommer gå upp.

Så om det är värt är ju upp till dig.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Jag minar med ett 7970 och får ungefär 7 dollar om dagen och då är datorn på 24/7 och minar. Men jag säljer inte av det jag får istället sparar jag dessa eftersom jag spekulerar i att kursen kommer gå upp.

Så om det är värt är ju upp till dig.

Ungefär hur mycket drar din dator då? ~500W? Ca 1kr/kWh blir då 1kr/2timmar, då tjänar du 7dollar minus 12kr. Eller räknar jag helt fel?
För isåfall kan man ju likagärna ha datorn på oh minea när man inte använder den till annat

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Ungefär hur mycket drar din dator då? ~500W? Ca 1kr/kWh blir då 1kr/2timmar, då tjänar du 7dollar minus 12kr. Eller räknar jag helt fel?
För isåfall kan man ju likagärna ha datorn på oh minea när man inte använder den till annat

Helt riktigt jag har en enrgimätare inkopplat till datorn nu och ligger på hela 353w, som högst har den legat på 373w. Så ca 8,5kwh per dygn. Med dagens kurs går jag plus säg att jag drar in 30kr om dagen efter att elen är borträknad bara genom att datorn är på, Sedan blir det så härligt och varmt i lägenheten såhär på vintern :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Helt riktigt jag har en enrgimätare inkopplat till datorn nu och ligger på hela 353w, som högst har den legat på 373w. Så ca 8,5kwh per dygn. Med dagens kurs går jag plus säg att jag drar in 30kr om dagen efter att elen är borträknad bara genom att datorn är på, Sedan blir det så härligt och varmt i lägenheten såhär på vintern :).

Ja men då blir det nog att börja minea när man har flyttat på måndag
Så även om man överräknar på det hela så går man ju lite plus på att minea istället för att datorn bara står på ändå
Om datorn drar 400W när man minear och 100W i idle, så får man ju bara räkna på 300W när man räknar ut kostnaden, för datorn skulle ändå vara igång

Sen om kursen går upp senare så är det ju bara mer plus^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Är det äns lönt att försöka ge sig på detta och låta datorn stå o minea när man inte använder den?
Med ett 7970 GHz-ed, eller är det mest om man har en extra rigg med 1, 2 eller 3 AMD kort som en dedikerad mining-rigg?

Finns det någon chans att man kan tjäna några kronor på att mine'a så tjäns det ju värt när man har ett 7970 ändå

Jag har ett 7970 som är clockat till en Ghz-ED
När jag inte använder datorn så minear din litecoins. Får ju inte in några stora pengar, mer typ 5kr om dagen eller så (med så mycket jag minear... Alltså när jag är i skolan)
Värt det? Sure, men kommer spara coinsen och hoppas på en ökning av värde

Permalänk
Medlem

Hoppar in lite random här då det känns onödigt att skapa ny tråd för min fråga. Såg att det ändå vart på tal här i tråden sen innan.

Jag kör nu på wemineltc
Kört i 12h+ än så länge där och fått ut 0.036tc
Har en avg i cgminer på 820kh/s men även lågt räknat på 700kh/s ska jag ju ha fått ur betydligt mer?
12h var igår så det bör ha blivit betalt.
Enbart 2invalid shares inga väntande.
0.12ltc cirka bör ju 750kh/s ge på 12h enligt calc...

Rejält dåligt betald pool eller vad beror detta på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Möjligtvis en dålig pool, men har du fått några HW errors ? Hur ser din config ut ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Möjligtvis en dålig pool, men har du fått några HW errors ? Hur ser din config ut ?

Jaha du...
Idag sen 11:17 = 2100-2300
Dock inte samma settings som igår men bör ju vara liknande...

Nu är det cgminer 3.5 out of the box med i-17
Labbar runt lite med settings men svårt att hitta nått där korten levererar 400+kh/s styck. Men får googla vidare och labba mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Lånar tråden med en liten fråga.

jag är med i wemineltc.com, hur vet jag om poolen man är med i är "bra" eller om man ska söka sig till en ny?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zachry:

Jaha du...
Idag sen 11:17 = 2100-2300
Dock inte samma settings som igår men bör ju vara liknande...

Nu är det cgminer 3.5 out of the box med i-17
Labbar runt lite med settings men svårt att hitta nått där korten levererar 400+kh/s styck. Men får googla vidare och labba mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Vänta, har du fått 2100-2300 HW errors ?! Vad för grafikkort har du ? Kan hitta inställningar här - https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

Skrivet av Dirty_Harry:

Lånar tråden med en liten fråga.

jag är med i wemineltc.com, hur vet jag om poolen man är med i är "bra" eller om man ska söka sig till en ny?

WeMineLTC är helt okej, använder dom själv.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Vänta, har du fått 2100-2300 HW errors ?! Vad för grafikkort har du ? Kan hitta inställningar här - https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

2st xfx 5870

Har provat en hel del settings men oftast vill cgminer inte starta eller ligger på typ 50kh/s styck.

Vet inte om det är jag som gör fel men cgminer vill inte ens starta när jag skriver in mina shaders vilket är 1600 för båda korten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zachry:

2st xfx 5870

Har provat en hel del settings men oftast vill cgminer inte starta eller ligger på typ 50kh/s styck.

Vet inte om det är jag som gör fel men cgminer vill inte ens starta när jag skriver in mina shaders vilket är 1600 för båda korten

Skickades från m.sweclockers.com

Skriver du in thread-concurrency behöver du inte skriva in shaders, har ingen erfarenhet med 5870 så kan inte riktigt hjälpa. Men kan du skriva ner inställningarna som fungerar bäst för dig ? När du har ingång cgminer så står det "HW: (siffra)", hur ligger den till ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Prova att köra cgminer -I 13 och naturligtvis adress till pool och användarnamn och lösenord. Då försöker cgminer få fram de bästa settings och sparar dem i en fil i samma mapp som du har cgminer i.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Eftersom jag är ny med CGmonitor har jag lyckats missa detta med HW..

Efter en del testande av olika settings verkar det som om vad jag än gör får rejält med HW errors.
Direkt när programmet startar drar den iväg upp mot 100HW inom några sekunder.
Har provat inställningar som fungerar stabilt för andra användare med samma gpu och märke..

Gör nog som så att jag startar en egen tråd för att inte ta för mycket plats här så hänvisar jag dit.

Länk till forumtråd

Permalänk

Vad kör alla med för kort, och vad har ni för script i config filer?
Tänkte kunde vara trevligt att dela med sig

Själv kör jag med ett Asus 280x
Med config:
setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
--scrypt -o (adress) -u (youanvändarnman) -p (lösenord) --thread-concurrency 11200 -g 2 -I 13 -w 256 --gpu-memclock 1500 --gpu-engine 1045 --gpu-powertune -20 --expiry 1 --scan-time 1 --queue 0 --no-submit-stale

Har börjat få det att gå ca avg 700khs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenull:

Knåpade hastig ihop ett litet backup batch skript för plånboken. Kanske kan komma till nytta för någon..

@echo off

set WalletPath= REM Insert path to your wallet here, ex. C:\Users\Your user name\AppData\Roaming\Litecoin\
set BackupPath= REM Insert path to back place here
set NumberOfFilesToSave=5
REM ^^Settings above^^

REM Program starts here
echo Backup cycling in progress...
copy "%WalletPath%wallet.dat" "%BackupPath%wallet_%date:/=_%_.dat"
for /f "skip=%NumberOfFilesToSave% tokens=*" %%B in ('dir %BackupPath% /a-d /b /o-d /tc') do del /q %BackupPath%"%%B"
echo Done
exit 0

Dold text

Den kopierar och datumstämplar din plånbok till valfritt ställe. sedan kan man välja med "NumberOfFilesToSave" parametern hur många kopior man vill spara på.
Kör denna med task scheduler en gång per dygn. Bra att köra till ett usb minne eller liknande.

Du behöver inte uppdatera din backup av din wallet. Utan det är bara en fil som säger att litecoinsen med din key är dina. All den data ligger i själva litecoinnätverket.

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisse_1:

Vad kör alla med för kort, och vad har ni för script i config filer?
Tänkte kunde vara trevligt att dela med sig

Själv kör jag med ett Asus 280x
Med config:
setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
--scrypt -o (adress) -u (youanvändarnman) -p (lösenord) --thread-concurrency 11200 -g 2 -I 13 -w 256 --gpu-memclock 1500 --gpu-engine 1045 --gpu-powertune -20 --expiry 1 --scan-time 1 --queue 0 --no-submit-stale

Har börjat få det att gå ca avg 700khs

Kolla här annars

stora-listan-med-setups-litecoin/

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonlol:

Du behöver inte uppdatera din backup av din wallet. Utan det är bara en fil som säger att litecoinsen med din key är dina. All den data ligger i själva litecoinnätverket.

Aaah jag hade helt missförstått det. Man gör en backup pga nyckeln som plånboken innehåller..
Tack för rättelsen

Permalänk
Skrivet av zachry:

Tack! Den hade jag missat.