Permalänk
Medlem

Litecoin mining till plånbok

Jag har precis börjat minea litecoins på mine-litecoin.com. De vill att man skriver in sin "wallet adress" i sitt konto, men jag har inte riktigt förstått vilken adress som är wallet adressen. Är det adressen som visas på fliken "ta emot" i litecoin klienten?

Permalänk
Medlem

precis

Permalänk
Medlem

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Vad får man ut av mining egentligen?

Permalänk
Skrivet av Eott:

Vad får man ut av mining egentligen?

Beroende på vilken valuta du mine:ar så får du betalt i den valutan. Genom några transaktioner och utbyte av valutor så kan du ha pengar i form av SEK på ett vanligt konto.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk

Litecoin mining med botnet... HMMMMMMMMMMMMM

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Så, om man kör ett program väldigt intensivt. Så får man några coins, som är värda riktiga pengar?

Då undrar jag mer vad skaparna vinner på att vi kör deras program - såpass så att dom betalar oss.
* Är det för att marknadsföra sig?
* Utför programmen något lömskt?

Permalänk
Skrivet av DeltaMelta:

Så, om man kör ett program väldigt intensivt. Så får man några coins, som är värda riktiga pengar?

Då undrar jag mer vad skaparna vinner på att vi kör deras program - såpass så att dom betalar oss.
* Är det för att marknadsföra sig?
* Utför programmen något lömskt?

Skaparna var först med att köra programmet så de hade en massa coins innan de släppte programmet till allmänheten. De tjänar på att valutan får ett värde.

Så har jag fattade det som för vissa av dessa virtuella valutor i alla fall.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Litecoin mining med botnet... HMMMMMMMMMMMMM

Har funnits rätt länge, men det märks ju rätt fort att man är "infekterad"

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Vad får man ut av mining egentligen?

Litecoins, som i sin tur du kan sälja för riktiga stålar.
Hur mycket litecoins du får beror på hur bra grafikkort du har.
Jag tjänade ungefär 3 dollar på 10 timmar vid 400 khash/s med mitt gtx 780 på +137 mhz klock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaMelta:

Så, om man kör ett program väldigt intensivt. Så får man några coins, som är värda riktiga pengar?

Då undrar jag mer vad skaparna vinner på att vi kör deras program - såpass så att dom betalar oss.
* Är det för att marknadsföra sig?
* Utför programmen något lömskt?

Programmen du kör gör uträkningar som ser till att överföringar av dessa mynt kommer fram.

Skrivet av Accipiter46:

Skaparna var först med att köra programmet så de hade en massa coins innan de släppte programmet till allmänheten. De tjänar på att valutan får ett värde.

Så har jag fattade det som för vissa av dessa virtuella valutor i alla fall.

Nja, oftast brukar valutor där skaparen pre-minat undvikas just p.g.a. man inte vill ge ägaren stora värden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaMelta:

Så, om man kör ett program väldigt intensivt. Så får man några coins, som är värda riktiga pengar?

Då undrar jag mer vad skaparna vinner på att vi kör deras program - såpass så att dom betalar oss.
* Är det för att marknadsföra sig?
* Utför programmen något lömskt?

Skaparna köper inte valutan utan kan tjäna pengar på eventuell handell med valutan. De flesta som köper dessa valutor räknar med att de ska öka i pris och därmed tjäna pengar på så sätt. Det är luftslott förståss men det är mycket annat också.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boozfob:

Har funnits rätt länge, men det märks ju rätt fort att man är "infekterad"

Det beror helt på vilka inställningar man minar med, man behöver inte mina 100% på varje kort utan man kan nöja sig med att mina med 10% belastning på varje kort och/eller processor, det ger ändå stor vinst om man har ett stort botnät.