WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Ja, man är låst i animationer när man utför attacker (dock så kan man oftast bryta dessa med dodge, block osv).

Att man är låst olika lång tid i alla animationer ger ett helt nytt djup och svårighet till combat-systemet som saknas helt i tex gw2 och wildstar; global-cooldown som är vad dessa har istället känns förlegat.

GW2 har ingen global cooldown.

Föredrar själv att man inte rotas fast i backen så snart man gör en skill, att just kunna springa och göra vad man ska samtidigt är det som gör combaten dynamisk. Även om Wildstar har GCD är den tillräckligt kort (och kan kombineras med dodge osv.) för att combat ska bli helt ok ändå.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Inaktiv

http://www.fz.se/artiklar/forhandstitt/20131212/wildstar/?pag...

En förhandstitt av Fz, rätt intressant att läsa för er som intresserad er för spelet.

"Större delen av tiden är dock Wildstar ett klassiskt MMO. Du plockar upp uppdrag, dödar monster och jagar bättre utrustning. Det känns också ordentligt linjärt, åtminstone upp till level 14 - du har inte speciellt mycket frihet i när det gäller var du ska ta vägen eller var du kan plocka upp nya uppdrag. Vare sig strider eller grafisk design kan gömma det faktum att vi har sett mycket av det här förr. Har du spelat MMO:s tidigare, speciellt så kallade "theme park"-MMO som World of Warcraft och Rift, vet du vad du har att vänta."

Dold text
Permalänk
Medlem

Ha, vad tyckte ni alla om det stora NDA släppet?

I övrigt så har jag, Seyo, Sza, Sinzan, Tengie, Nucket och Leios lanserat Wildstar Sverige!
Tanken är att ha svenska artiklar och nyheter. Vi vill även ha en samlingsplats för alla Svenska Wildstar fans, så tillsammans med den Engelska Community Managern kommer vi att fixa en hel del fina grejer i framtiden. I och med släppet utav sidan har vi redan nu en stor giveaway, kolla in hemsidan för mer info!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Britney:

Ha, vad tyckte ni alla om det stora NDA släppet?

I övrigt så har jag, Seyo, Sza, Sinzan, Tengie, Nucket och Leios lanserat Wildstar Sverige!
Tanken är att ha svenska artiklar och nyheter. Vi vill även ha en samlingsplats för alla Svenska Wildstar fans, så tillsammans med den Engelska Community Managern kommer vi att fixa en hel del fina grejer i framtiden. I och med släppet utav sidan har vi redan nu en stor giveaway, kolla in hemsidan för mer info!

Ja man blev ju inte mindre sugen på Wildstar efter NDA släppet kan jag säga. Tack och lov att det finns lite mer livestreams att glo på nu.

Hypen inför Wildstar varit lite tunn så det är skoj att se att Ruthless går in för det. Spelet verkar ha för många coola idéer för att få floppa. Får se till att lirka mig in på samma realm som er så man kan åka räkmacka i BGs igen ala Bloodworthy på SW:TOR. Fast lär rolla Exile så man får väl kvast istället.

Schnygg sida i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

GW2 har ingen global cooldown.

Föredrar själv att man inte rotas fast i backen så snart man gör en skill, att just kunna springa och göra vad man ska samtidigt är det som gör combaten dynamisk. Även om Wildstar har GCD är den tillräckligt kort (och kan kombineras med dodge osv.) för att combat ska bli helt ok ändå.

vi får väl helt enkelt agree to disagree här.

Förutom att combat blir mycket plattare, simplare och mindre dynamisk av att man kan springa runt som ett fån och veva så ser det som sagt bara fel ut. Sen är det självklart inte så att man skall "rotas fast i backen" när man gör en ability utan man skall förflyttas på det sätt som är naturligt för den givna rörelsen med avsikt på momentum osv dvs ifall man tar ett steg framåt i hugget med ett tvåhandssvärd skall karaktären förflyttas dennsa sträcka istället för att glida runt bak och sidleds, göra piruetter eller vad man nu sysslar med

Att vara tvungen att ta i beaktning själva ablityns förflyttning tillför ett helt nytt djup i combat som helt saknas i spel som gw2 och wildstar som sagt.

dynamisk combat: http://youtu.be/YRLu3exJsNA?t=14m16s

glider runt med tyngdlöst svärd: http://youtu.be/zX1tfLtk-0M?t=21m29s

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najfel:

Ja man blev ju inte mindre sugen på Wildstar efter NDA släppet kan jag säga. Tack och lov att det finns lite mer livestreams att glo på nu.

Hypen inför Wildstar varit lite tunn så det är skoj att se att Ruthless går in för det. Spelet verkar ha för många coola idéer för att få floppa. Får se till att lirka mig in på samma realm som er så man kan åka räkmacka i BGs igen ala Bloodworthy på SW:TOR. Fast lär rolla Exile så man får väl kvast istället.

Schnygg sida i alla fall.

Haha, ja det är rätt kul att följa de olika videos/livestreams, en hel del material att bearbete ^^
Kul, ska blir riktigt roligt att utveckla sidan tillsammans med andra Nexus-galna-fans

Skrivet av BoneDude:

Attans, har inte fått någon beta-nyckel än. Om det är någon som har en liggandes så får ni gärna skicka den till mig. = )

Mm, ser riktigt lovande ut. Inväntar med spänning på fler nyheter!

Kul att höra, vi kommer att ha en intervju med Mark Hulmes snart, ni är alla välkomna att skriva frågor på hemsidan så ska vi försöka få med alla!

Permalänk

Ny våg med invites är tydligen ute så kolla era spam-filter och förbered er på att gråta.

Permalänk

Fick just stress test inv igen för nästa helgen, även om man kommar bli slängt av konstant då får man iaf se spelet lite, ska nog bli jätte bra.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk

Det ska pågå stresstest invites under 24 timmar så det borde pågå i typ 16 timmar till så chansen finns fortfarande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daniel2508:

Fick just stress test inv igen för nästa helgen, även om man kommar bli slängt av konstant då får man iaf se spelet lite, ska nog bli jätte bra.

NDA much?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

NDA much?

Otroligt många som skriver på Reddit att dom fått stresstest invite

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swe_wolfis:

Otroligt många som skriver på Reddit att dom fått stresstest invite

Det må vara hänt, men det gör det inte mer okej för det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det må vara hänt, men det gör det inte mer okej för det

Skickades från m.sweclockers.com

Vem bryr sig egentligen? När NDA för lvl 1-15 content är borta för vissa streamare och pressen känns det inte lika viktigt längre.

Permalänk
Skrivet av hoski:

Det må vara hänt, men det gör det inte mer okej för det

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, såg en screenshot någonstans från invite till stress test och där förklarade dom NDA som att testarna inte fick berätta om deras upplevelser, inte att du inte får berätta om att du är med, sen kanske det står mer i stora NDA, men det skriver man ju under(godkänner) när man väl kommit med. Så svårt att bryta mot NDA när du inte är under någon NDA.

Permalänk
Medlem

Finns det något spel som har blivit mer hype:at? Med tanke på att Betakeys går för över 150 dollar så har man väl lyckats från Ncsofts sida? Jämför med t.ex. Dota2 som slänger ut 20 keys till varje person...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxaxix:

Finns det något spel som har blivit mer hype:at? Med tanke på att Betakeys går för över 150 dollar så har man väl lyckats från Ncsofts sida? Jämför med t.ex. Dota2 som slänger ut 20 keys till varje person...

Betan har varit relativt liten framtill nu, därav det höga priset. Men jag förstår verkligen inte folk som betalar 1500:- eller mer för att få spela i en beta. Du betalar tre gånger priset för spelet och får en oerhört buggad och ofärdig produkt.

Spelet är inte på något sätt revolutionerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxaxix:

Finns det något spel som har blivit mer hype:at? Med tanke på att Betakeys går för över 150 dollar så har man väl lyckats från Ncsofts sida? Jämför med t.ex. Dota2 som slänger ut 20 keys till varje person...

Vilken hype? Nu kanske jag har missat det men hade inte en person kommenterat spelet på IRC tidigare så hade jag aldrig hört talas om det. Att den här tråden kommit upp 13 sidor på ett år är ju inte heller särskilt imponerande.

Klart att nycklarna kostar mycket om de inte ger ut så många.

Permalänk
Skrivet av hoski:

NDA much?

Skickades från m.sweclockers.com

Att säga på slump man fått inv till en stresstest? Lal

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daniel2508:

Att säga på slump man fått inv till en stresstest? Lal

Nej, men har man fåt en invite och talar om det så respekterar man inte NDA:t.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

Nej, men har man fåt en invite och talar om det så respekterar man inte NDA:t.

Skickades från m.sweclockers.com

Mhm, då kan dem väl stänga ner min acc för det om det är så viktigt för dem att man inte kan säga man fick en inv, om dem hittar den acc utom det bryr jag mig inte det stora, jag har inte lämnat nåt info alls om spelet nånstans, vilket väl är det viktigaste inom NDA'an.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe_wolfis:

Nja, såg en screenshot någonstans från invite till stress test och där förklarade dom NDA som att testarna inte fick berätta om deras upplevelser, inte att du inte får berätta om att du är med, sen kanske det står mer i stora NDA, men det skriver man ju under(godkänner) när man väl kommit med. Så svårt att bryta mot NDA när du inte är under någon NDA.

Exakt. Det är endast viss press som fått "NDA-Lift" och det i sin tur gäller endast level 1-15.
Sannolikheten att dom kommer på dig är inte stor, men det kan vara bra att ni som får beta vet om det så ni inte blir av med den ^^
Detta gäller som sagt betan då, det man spelat på DH etc är en annan femma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulle:

Vilken hype? Nu kanske jag har missat det men hade inte en person kommenterat spelet på IRC tidigare så hade jag aldrig hört talas om det. Att den här tråden kommit upp 13 sidor på ett år är ju inte heller särskilt imponerande.

Klart att nycklarna kostar mycket om de inte ger ut så många.

Beror väl på vilka kretsar man hänger i...

Bara för att det finns få nycklar behöver de inte bli dyra.. Det är ju en kombination av efterfrågan och tillgång som får dem att stiga i pris.

Permalänk
Medlem

Någon snubbe från Carbine sa att det är OK att säga att du kom in i betan, men att man inte behöver berätta det för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Någon snubbe från Carbine sa att det är OK att säga att du kom in i betan, men att man inte behöver berätta det för alla.

Antagligen Mark Han sa samma sak till mig, dock för att vara säker bör man göra det i stängda avdelningar. Dock ingen som kommer att jaga folk direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

NDA much?

Skickades från m.sweclockers.com

Du verkar ha något enormt emot folk som skriver att dom fått stresstest, har du inte fått din eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Du verkar ha något enormt emot folk som skriver att dom fått stresstest, har du inte fått din eller?

Nej, jag är mest emot folk som inte respekterar NDA:s.
Utan att göra detsamma själv kan jag helt enkelt bara säga att stresstesten inte intresserar mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

(varken påvisar eller avvisar om jag personligen är med)
Info till de i tråden som för första gången är med i ett stress-test:

Datum:
Lördag 02.00 - 06.00 - Det vill säga mitt i natten.
Lördag 20.00 - 24.00 - Mer lämplig tid för oss som spelar i Sverige.

Vad gäller?
Förvänta inte att spelet kommer att vara särskilt spelbart utan tanken med stress-testet är helt enkelt att försöka logga in så mycket som möjligt.
Det kanske inte låter särskilt kul, men det är hela poängen med stress-testet - Att stress-testa deras servrar och i detta fall kommer det förmodligen vara fokus på inloggningservrar då man får räkna med många krascher under själva stresstestet.
Skriver denna info här för att det med största sannolikhet kommer att dyka upp frågor om tid och om hur stabilt testet kommer att vara (inte särskilt stabilt). Tänk på NDA!
Djupare diskussioner till själva stress-testet hänvisas till Wildstar-forumet på: https://forums.wildstar-online.com

/S

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Nej, jag är mest emot folk som inte respekterar NDA:s.
Utan att göra detsamma själv kan jag helt enkelt bara säga att stresstesten inte intresserar mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår inte ens varför stresstest har NDA, då press testen med 1-15 inte har nda.

Ingen kommer kunna visa mer på stresstesten än dom som streamar Wildstar gör.

Pointless NDA under stresstest.

Sen ja många säger att man ej får medge att man är i betor, men vem bryr sig.
Det viktiga är att man inte ger ut information om något som faktiskt har betydelse.

Antar att du är 100% laglydig i ditt liv och respekterar alla jordens regler, get real liksom.

Permalänk
Medlem

Hittade en karaktärsbuilden som kanske kan kan mildra (eller förvärra) abstinensen: http://www.wildstar-arkship.de/actionsetbuilder/en/

Efter att ha kikat på alla healers börjar i varje fall jag svänga från medic mot spellslinger. Anledningen är färre freeform heals och mer "klassisk" barpadding. Innovation i all ära men efter att ha lirat GW2 några tusen timmar sen release ska det bli roligt med lite klassisk healingmekanik. Vad tycker ni andra healerZ?

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Hittade en karaktärsbuilden som kanske kan kan mildra (eller förvärra) abstinensen: http://www.wildstar-arkship.de/actionsetbuilder/en/

Efter att ha kikat på alla healers börjar i varje fall jag svänga från medic mot spellslinger. Anledningen är färre freeform heals och mer "klassisk" barpadding. Innovation i all ära men efter att ha lirat GW2 några tusen timmar sen release ska det bli roligt med lite klassisk healingmekanik. Vad tycker ni andra healerZ?

Medhåll - är inte speciellt förtjust i att försöka sikta på en kille mitt i smeten för att slänga iväg nödvändig heal och istället träffa random person #3 för att han ställer sig ivägen -.- Free aim i strid är finemang, men inte för heals. Inte för mig iaf. AoE heals är en annan femma såklart.

Visa signatur

Spelar tyvärr inte lika mycket längre som för 15 år sedan, vart tog fritiden vägen?