Efter patch 16.12 kan jag inte längre spela BF4.

Permalänk
Medlem

Efter patch 16.12 kan jag inte längre spela BF4.

Någon annan som har problem efter dagens patch. Jag har nu försökt starta spelet 6-7 gånger och varje gång har det hängt sig innan jag ens börjat kunna spela ofta redan då det laddas.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag kan spela men lider av extrem texture flickering. Ser förjävligt ut. Drog dessutom på mig ännu en ban på Battlelog forumet. Man får tydligen inte kalla DICE för idioter då de med varje ny patch enbart skapar nya buggar och problem. Frågan kvarstår, är DICE helt jävla dumma i huvudet?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av JohnnyGreed:

Jag kan spela men lider av extrem texture flickering. Ser förjävligt ut. Drog dessutom på mig ännu en ban på Battlelog forumet. Man får tydligen inte kalla DICE för idioter då de med varje ny patch enbart skapar nya buggar och problem. Frågan kvarstår, är DICE helt jävla dumma i huvudet?

Sänk grafiken till low eller high eller testa med senaste beta drivarna.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Sänk grafiken till low eller high eller testa med senaste beta drivarna.

Tack för tipset! Ska testa!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Själv har jag fått tillbaka crasharna igen.. jag har inte ord för allt hat jag vill skrika på DICE just nu..

Permalänk
Medlem

hmm synd,... undra hur många mer månader efter release jag måste vänta för att köpa spelet, dvs när det funkar..

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Någon som vet om det även kommer en serveruppdatering?
Ofta släpps klientpatchen först så folk kan börja ladda hem den så kommer sedan serveruppdateringen som steg två.

Permalänk
Skrivet av Luddman_Swe:

Någon som vet om det även kommer en serveruppdatering?
Ofta släpps klientpatchen först så folk kan börja ladda hem den så kommer sedan serveruppdateringen som steg två.

2013-12-16 11:00
R16 Server Documents [eaassets-a.akamaihd.net].

We will be rolling out a new server update throughout the day. At the same time, a PC game update [battlelog.battlefield.com] will become available.

R16 Server Update Notes
-Fix for some of the more common server crashes
-Overall performance enhancements
-UCAV ammo replenish time was set from 20 to 90 seconds
-Round time limit intervals were added for the different server types

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezin:

Själv har jag fått tillbaka crasharna igen.. jag har inte ord för allt hat jag vill skrika på DICE just nu..

Tagga ner, de gör nog så gott de kan, de är människor de också. Om det är någon du måste "skrika dit hat" på för ett datorspel så är det utgivaren, EA, som antagligen pressat DICE att släppa en ofärdig produkt.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Detta kommer säkert bli bra när klienter och servrar är uppdaterade... Se dagens changelog nedan.

PC game update Dec 16 official changelog:
- UCAV and SUAV are now all kit weapons
- Increased the range of stinger and igla to 1000m
- Added a second MAA in every vanilla map
- Increased the reload time of TV missile to 1m30s to avoid spam
- Fixed the netcode
- Defibrillator now requires to change the battery after every revive (3 max, refill with support)
- Repair tool now requires to change the fuel cylinder after a full repair (3 max, refill with support)
- Stealth jet cannon nerf against ground
- Removed stealth jet laser guided
- Added TV missile to MAA
- Fixed the netcode
- Increased the number of carried Active Radar missiles to 6 to fix hovercamping
- Portable Active Protection now is the fourth perk of "Defensive" Field Upgrade instead of Quick Regen
- Reduced the max amount of attack chopper gunner cannon rounds to 60 to avoid spam
- Reintroduced the EMP blur
- Added M16A3 as assault gun with same stats of Battlefield 3™
- Countermeasures now won't work until you leave the mainbase to avoid basecamp
- Added heatseekers to the stationary SAA (8 missiles)
- Fixed the netcode

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

hmm synd,... undra hur många mer månader efter release jag måste vänta för att köpa spelet, dvs när det funkar..

Så otroligt varierande, personligen har jag inte haft några som helst problem över huvudtaget (om man inte räknat med assignment rewards från singelplayer som inte registreras). Inga random crasher som många rapporterat om, inga problem att joina servrar osv, bra flyt osv. Är ju dessvärre bara de som har problem som skriver något, alla de funkar bra för de spelar på utan att meddela omvärlden att det funkar bra, vilket kan få problematiken att se ut att vara mer omfattande än den faktiskt är. Jag kanske har helt fel i detta fall, vad vet jag, det fungerar iaf

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Tagga ner, de gör nog så gott de kan, de är människor de också. Om det är någon du måste "skrika dit hat" på för ett datorspel så är det utgivaren, EA, som antagligen pressat DICE att släppa en ofärdig produkt.

Det är deras spel, dom som gjort det, eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Augustini:

Så otroligt varierande, personligen har jag inte haft några som helst problem över huvudtaget (om man inte räknat med assignment rewards från singelplayer som inte registreras). Inga random crasher som många rapporterat om, inga problem att joina servrar osv, bra flyt osv. Är ju dessvärre bara de som har problem som skriver något, alla de funkar bra för de spelar på utan att meddela omvärlden att det funkar bra, vilket kan få problematiken att se ut att vara mer omfattande än den faktiskt är. Jag kanske har helt fel i detta fall, vad vet jag, det fungerar iaf

Håller med. Efter första veckan då det var lite klydd har jag inte upplevt några krasher alls. Möjligtvis någon disconnect.

Permalänk
Medlem

Mitt spel fungerade bättre innan de hade patchat det. För varje patch som kommit har jag fått mer och mer problem. Soundglitch buggpatchen som skulle fixa det gjorde så jag fick det oftare. Jag har haft jätte problem att komma in på servrar och får starta om spelet flera gånger för att komma in. Och som nämnt tidigare får man inte glömma att dice är ett jätte bra företag, det är EA som är värdelösa och tvingar de släppa en produkt som inte är färdig.

Men något som jag själv kan säga efter att ha spelat mer än 120 timmar är ju att spelet är riktigt jävla bra. Tråkigt bara att det ska vara så mycket problem och att patcher som är på 1gb mer känns som placebo när de knappt fixar problem eller i mitt fall skapar problem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddman_Swe:

Detta kommer säkert bli bra när klienter och servrar är uppdaterade... Se dagens changelog nedan.

Hade varit spännande det där.
Men jag håller med, flyg och helikopter är så satans svaga nu (förutom Little Bird med två som reparerar.) Stealtplanen är verkligen bara gjorda som att de ska attackera andra stealthplan och således helt värdelösa.
Attackhelikoptern ska man inte prata om. Alla raketer är kassa (tycker de man har från början är bäst). Med gunnerns kanon kan man max döda två på ett magasin och så vidare.
Samtidigt kan en AA spärra av i stort sett hela kartan för helikoptrar...

Attackheli är så seg också! Slöare än blackhawk. Samtidigt finns det SMAW och den väldigt snabba LAW. Känns som om det gjort eftersom i BF3 tyckte alla det var kul att spränga helikoptrar med AT. Nu är det inte kul längre för det är så lätt.

Hoppsan, skulle bara skriva lite så kom allt det där ut. :$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddman_Swe:

Detta kommer säkert bli bra när klienter och servrar är uppdaterade... Se dagens changelog nedan.

- Reintroduced the EMP blur

HAHAHA VA?!?! vad håller de på med??

Hela den där listan är bland det mest oväntade jag varit med om. De har väckt stormen igen som hade lagt sig en stund känner jag på mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Tagga ner, de gör nog så gott de kan, de är människor de också. Om det är någon du måste "skrika dit hat" på för ett datorspel så är det utgivaren, EA, som antagligen pressat DICE att släppa en ofärdig produkt.

Det vore bättre att dom inte släppte spelet innan det är spelbart. Jag säger bara DICE, gå i konkurs och öppna en ny spelstudio för eran egen skull. EA är bara elände för utvecklare

Skrivet av Luddman_Swe:

Detta kommer säkert bli bra när klienter och servrar är uppdaterade... Se dagens changelog nedan.

PC game update Dec 16 official changelog:
- UCAV and SUAV are now all kit weapons
- Increased the range of stinger and igla to 1000m
- Added a second MAA in every vanilla map
- Increased the reload time of TV missile to 1m30s to avoid spam
- Fixed the netcode
- Defibrillator now requires to change the battery after every revive (3 max, refill with support)
- Repair tool now requires to change the fuel cylinder after a full repair (3 max, refill with support)
- Stealth jet cannon nerf against ground
- Removed stealth jet laser guided
- Added TV missile to MAA
- Fixed the netcode
- Increased the number of carried Active Radar missiles to 6 to fix hovercamping
- Portable Active Protection now is the fourth perk of "Defensive" Field Upgrade instead of Quick Regen
- Reduced the max amount of attack chopper gunner cannon rounds to 60 to avoid spam
- Reintroduced the EMP blur
- Added M16A3 as assault gun with same stats of Battlefield 3™
- Countermeasures now won't work until you leave the mainbase to avoid basecamp
- Added heatseekers to the stationary SAA (8 missiles)
- Fixed the netcode

Varför står det Fixed the netcode på tre ställen?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

HAHAHA VA?!?! vad håller de på med??

Hela den där listan är bland det mest oväntade jag varit med om. De har väckt stormen igen som hade lagt sig en stund känner jag på mig.

Luddemans inlägg är saxat från battlelogforumet och är totalt troll på hög nivå, killen har till o med skrivit "Fixed the netcode" 3ggr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Tack för tipset! Ska testa!

Jag har samma problem som du och testar de senaste beta drivisarna från nvidai utan något lyckat resultat!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Luddemans inlägg är saxat från battlelogforumet och är totalt troll på hög nivå, killen har till o med skrivit "Fixed the netcode" 3ggr...

Tur det...kändes lite som att DICE gjorde en 180 och tog ut sin ilska på communityn och valde att totalförstöra spelet genom helt obegripliga ändringar, varför man nu skulle vilja det. Jag hade på känn att listan inte var sann, men vissa ändringar beskrevs på ett väldigt snarlikt sätt som DICE skulle ha gjort så jag blev fundersam.

Permalänk
Medlem

Fattar fortfarande inte vad idiotjävlarna sysslar med?!?! Varje patch kukar upp spelet ännu mer...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddman_Swe:

Detta kommer säkert bli bra när klienter och servrar är uppdaterade... Se dagens changelog nedan.

PC game update Dec 16 official changelog:
- UCAV and SUAV are now all kit weapons
- Increased the range of stinger and igla to 1000m
- Added a second MAA in every vanilla map
- Increased the reload time of TV missile to 1m30s to avoid spam
- Fixed the netcode
- Defibrillator now requires to change the battery after every revive (3 max, refill with support)
- Repair tool now requires to change the fuel cylinder after a full repair (3 max, refill with support)
- Stealth jet cannon nerf against ground
- Removed stealth jet laser guided
- Added TV missile to MAA
- Fixed the netcode
- Increased the number of carried Active Radar missiles to 6 to fix hovercamping
- Portable Active Protection now is the fourth perk of "Defensive" Field Upgrade instead of Quick Regen
- Reduced the max amount of attack chopper gunner cannon rounds to 60 to avoid spam
- Reintroduced the EMP blur
- Added M16A3 as assault gun with same stats of Battlefield 3™
- Countermeasures now won't work until you leave the mainbase to avoid basecamp
- Added heatseekers to the stationary SAA (8 missiles)
- Fixed the netcode

Vart hittade du den? Changed the netcode kommer ju 3ggr?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

MEN LÄS VAD JAG SKREV LÄNGRE UPP I TRÅDEN!!!

Den changelogen är så långt ifrån officiell det bara går, det är en jävel på battlelogforumet som trollar sönder er

Permalänk
Skrivet av DOGE:

Luddemans inlägg är saxat från battlelogforumet och är totalt troll på hög nivå, killen har till o med skrivit "Fixed the netcode" 3ggr...

Ber om ursäkt om jag spridit falsk information i tråden, läste inte igenom innan jag klistrade in. Sorry LOL...

(Ganska kul ändå)

Permalänk
Citat:

Dec 16 PC Game Update Notes
-Fix for a crash that would cause the game to stall, resulting in a sound loop. This should eliminate most of the problems relating to this.
-Fix for the SUAV (introduced in the China Rising expansion pack) not exploding when hitting enemy soldiers. While these indeed should be deadly, they were never designed for “roadkilling” opponents.
-Fixed one of the issues related to the so-called “Netcode” (see below for details)
-Fix for player tags not always showing when needed to, resulting in players shooting team members.
-Fix for graphical flickering appearing on terrain.
-Fixed the instance where players suddenly would transition into Spectator Mode while playing the Defuse game mode.
-Fix for a Defuse bug where none of the teams would win a round by letting the timer run out. -Fix for players getting stuck in the revive screen after being killed.
-Fix for players getting stuck in the kill camera after being revived.
-Fix for the game mode specific ribbons being counted twice in the multiplayer progression.
-Made the NVidia 331.82 driver version mandatory for all players.
-Disabled DirectX 11.1 on NVidia cards that have outdated drivers.
-Fixed driver version not being properly detected on NVidia Optimus systems.
-Fixed a minor crash that could occur when bringing up the scoreboard.
-Fix for the issue where the game would get stuck in loading screen when players tried to join a Second Assault map without actually owning Second Assault.

“Netcode” improvement
We’ve addressed the so called “Kill trading”. This refers to when two players fire at each other and, seemingly, both die at the same time. The time window where a bullet could cause damage from an already dead player is now calculated as intended, decreasing the timeframe when players with high latency could get a kill, even though they should be dead according to the server.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955064...

/S

Permalänk
Medlem

GG Dice, dom har lyckats förstöra SLI/crossfire i spelet. Texture flickering GG jävla idioter

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddman_Swe:

Ber om ursäkt om jag spridit falsk information i tråden, läste inte igenom innan jag klistrade in. Sorry LOL...

(Ganska kul ändå)

Hahaha kul som fan, ännu roligare att alla tror att det är legit

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

GG Dice, dom har lyckats förstöra SLI/crossfire i spelet. Texture flickering GG jävla idioter

Instämmer !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Geeks Gaming

Har inte haft några problem med de än så länge

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Det vore bättre att dom inte släppte spelet innan det är spelbart. Jag säger bara DICE, gå i konkurs och öppna en ny spelstudio för eran egen skull. EA är bara elände för utvecklare

Varför står det Fixed the netcode på tre ställen?

Skrivet av Oneone:

Vart hittade du den? Changed the netcode kommer ju 3ggr?

Det är för att tre olika programmerar oberoende av varandra gått in på varsitt håll och fixat 3 olika problem utan hänsyn till de andra 2 fixarna, räkna med mer trasigt ;D

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood