Rykte: Samsung Galaxy S5 kan få Iris-skanner och 2 560 x 1 440 pixlar

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Samsung Galaxy S5 kan få Iris-skanner och 2 560 x 1 440 pixlar

Redan i slutet av februari kan Samsung introducera ett nytt flaggskepp på mobilmarknaden. Enligt de senaste uppgifterna spetsas uppföljaren med högre upplösning och Iris-skanner.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Kul med ny teknik men sällan man använder det.

Resten av specen ser riktigt bra ut.

Permalänk

Så istället för att någon snor din tumme när de vill in på telefonen så rycker de ut ditt öga?

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Telefonen i sig verkar vara ett riktigt monster, vad händer med vikt och så med den skärmpanelen och det batteriet? Ska bli intressant att se!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Det här upplösningsracet börjar kännas löjligt. Iris-skanner är ju dock lite trevligt, bara det går lika fort som att göra en normal pattern unlock så.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Imponerande, men för stor skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Iris scannern kan de köra upp någonstans. Är atheist, men är inget fan av "mark of the beast". George Orwell vände sig precis i graven.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle hellre se telefoner med 16:10 med 1920x1200 än högre upplösning.

Iris scan känns lika onödigt som fingertrycksavläsning också. jaja så länge det är enbart en option att använda är det väl ok.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Finesser och finesser.... Ge mig en batteritid på en vecka istället så ska jag kanske fundera på det.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Älskade allt specifikationerna hade att erbjuda men jag måste säga att det som fick mig att bli mest till mig var batteriet på 4000 miliamperetimmar! Släng dig i väggen iPhone med dina ynka 1420milliamperetimmar och en halv dags batteritid, här är kungen!

Permalänk

1440p på en 5,2 tummare känns lite overkill faktiskt..

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Medlem

Frågan är nu bara vad fan man ska använda all denna telefonkraft till? Angry birds i 6000fps eller?

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Finesser och finesser.... Ge mig en batteritid på en vecka istället så ska jag kanske fundera på det.

Du såg inte att batteritiden specificerades till 4000 mah ?

Räcker kanske inte en vecka direkt men jämfört med dagens andra mobiltelefoner är det en enorm förbättring (ex galaxy s3 2100mah, iphone 1420mah)

Permalänk
Medlem

Ny teknik i all ära, men börja göra mobilen som inte är som plastleksaker och knarrar som en barbie-bil

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag är helt imponerande, stor skärm de är ett stort + men också alla dessa pixlarna.

Men ska ja köpa den om den kommer ut nästa år? nja ja får vänta tills min Galaxy S4 ha blivit lite mer gammal och sliten, den är ju bara några månader gammal.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

5,2 tum är allt för stor för min smak, annars verkar den rätt nice och skulle varit en bra ersättare till min S3. Får se dock nu med tanke på storleken.

Permalänk
Medlem

Smm vanligt med Samsung, man packar in grym hårdvara i ett plastskal med kass mjukvara *host touchwiz host*.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Ny teknik i all ära, men börja göra mobilen som inte är som plastleksaker och knarrar som en barbie-bil

Precis vad jag tänkte på. Finns mycket man kan använda plast till. Men mobiler som man alltid har med sig gör sig bättre i riktig metall.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Skäggig legend

Jävligt ballt med iris skanner!! Precis som alla andra säger: Batteritiiiid ^^

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Du såg inte att batteritiden specificerades till 4000 mah ?

Räcker kanske inte en vecka direkt men jämfört med dagens andra mobiltelefoner är det en enorm förbättring (ex galaxy s3 2100mah, iphone 1420mah)

Du glömde inte att S5 kommer ha båda fingeravtrycksläsare samt Iris scanner och massa saker som
gör att den kommer dra betydligt mer än vad dagens lurar gör? Möjligt att batteritiden blir något längre
men jag skulle inte tro att det blir mer än ett par extra timmar

Permalänk
Medlem

Som bland annat en del ovanstående redan nämnt specifikationerna för telefonen ser ju awesome ut, frågan e om alla finesser som packas in i telefonen idag är fullt nödvändiga även om det alltid e roligt med mycket finesser.

Som sagts ovanför är problemet och har aldrig varit prestandan på samsungs telefoner i galaxy S klassen utan kvalitén, dom har känts extremt plastiga.

Kan bara prata för mig själv men jag gick köpte min galaxy S4 för 6000kr vid lansering i maj, och tar man lägger 3 fingrar på baksidan tummarna på framsidan på skärmen som man gör när man skriver bara trycker lite lätt så knakar hela jävla telefonen så ska det fan inte vara om man pröjsar 6k.
Det var inte förrän jag gick köpte ett såkallat skeleton skal som jag började känna telefonen faktiskt klarade av att hållas i utan att jag va rädd ta sönder den(nästan).

(skeleton-skal: Ett skal med silikon insida med ett hårdare skal utanpå som fungerar som ett ytterskal och ett skelett för att skydda telefonen och som gör den känns lite mer stadig.)

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

2 560 x 1 440 pixlar seriöst min 27" har det och man måste luta sig fram för att se pixlarna.
Hoppas de gör så man kan ställa ner upplösningen för att spara batteri snart.
Tycker annars det är rett fräckt att det går att göra paneler som denna, men till telefoner är det ju fullständigt onödigt

Permalänk

Hmm om man har en ögoninflammation = ingen telefon??

Visa signatur

De man inte kan de lär man...

Permalänk

Något som inte togs upp i artikeln är att det, enligt rykten, kommer att släppas en vanlig version i plast samt en "exklusivare" version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanskemorrn:

Hmm om man har en ögoninflammation = ingen telefon??

Tror inte någonting du gör med ditt öga kan påverka regnbågshinnan. Annat än att få en pinne i ögat eller något, och då är väl ändå att telefonen är låst ditt minsta problem?

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Avstängd

Varför snackar alla om plastskalet. Det kommer släppas två st olika. En i plast och en i metall.

Permalänk
Medlem

Om de fixar sin quality assurance så att inte hälften av dem är DOA som med S4an så kanske det blir bra?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av Alibaba123:

Varför snackar alla om plastskalet. Det kommer släppas två st olika. En i plast och en i metall.

För vissa är det väldigt avgörande. ink mig själv. Hittade det här. http://www.ljudochbild.se/nyheter/samsung-galaxy-s5-i-metall .Får hoppas dom håller det. Då är det kanske ett intressant alternativ.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Schysst med större bländare på kameran. Hoppas bara batteriet är bättre än på S4an

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Hoppar nog Samsung denna gången. Smålagg, småbuggar och stundtals battery drain gör att jag gärna vill testa något annat. Visst, finns custom ROM men det är för krångligt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9