Kämpa om grafikkort i SweClockers första tävling i Battlefield 4

Permalänk
Skrivet av phreec:

HC med dessutom 64p i ett knappt fungerande spel? Nä tror jag skippar detta, vill inte brista en ådra i hjärnan.

Vad menar du är problem med HC och 64p?

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Gåre köre commander och delta i tävlingen?

Permalänk
Medlem

Ngn mer som får upp: "Game disconnected: could not join server."

Fast man kan joina andra servers? Provat att repa spelet, men får fortfarande samma fel...

=C

EDIT:
Hjälpte att skriva här i forumet så kom jag in LoL

EDIT:
Snälla kan ni inte plocka bort Operation Locker? Den banan slutar alltid på samma sätt. Ena lagar kör över det andra blir = baserape + camping
Är så tråkigt. Finns ju ingen TW alls i det..

"en riktigt bra match" Blir det aldrig på den banan.. =C

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Ngn mer som får upp: "Game disconnected: could not join server."

Fast man kan joina andra servers? Provat att repa spelet, men får fortfarande samma fel...

=C

EDIT:
Hjälpte att skriva här i forumet så kom jag in LoL

EDIT:
Snälla kan ni inte plocka bort Operation Locker? Den banan slutar alltid på samma sätt. Ena lagar kör över det andra blir = baserape + camping
Är så tråkigt. Finns ju ingen TW alls i det..

"en riktigt bra match" Blir det aldrig på den banan.. =C

Operation locker är ju bästa banan på hela spelet.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kimquang:

EDIT:
Snälla kan ni inte plocka bort Operation Locker? Den banan slutar alltid på samma sätt. Ena lagar kör över det andra blir = baserape + camping
Är så tråkigt. Finns ju ingen TW alls i det..

"en riktigt bra match" Blir det aldrig på den banan.. =C

Op Locker är en bana som vi mäter join/leaves på väldigt mycket. Vi är medvetna om den och den utvärderas löpande.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Error
Game disconnected: could not join server.

får det hela tiden och bara på swec servern verkar det som. Har jag blivit bannad eller nåt? Har inte spelat på servern sen china rising kom och då var jag inte bannad sen innan om det nu skulle vara det.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av jsf:

Error
Game disconnected: could not join server.

får det hela tiden och bara på swec servern verkar det som. Har jag blivit bannad eller nåt? Har inte spelat på servern sen china rising kom och då var jag inte bannad sen innan om det nu skulle vara det.

Nej, du är inte bannad. Det är ett vanligt fel på populära servers. Som vi sagt nu senaste tjugo posterna..

Vi har anmält detta till Rocketblast upprepade ggr, som i sin tur har bollat det till EA/Dice.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Vad menar du är problem med HC och 64p?

Tycker inte dom flesta mapsen är stora nog eller snarare flagg placeringen designat för 64p CQL. Runt 48p är banorna mer spelbara IMO.

Älskar hur HC inte har nå 3D spotting, armor regen etc men 60% HP är nog för mig att ogilla det. Blir alldeles för enkelt att spraya ner folk och dessutom stör jag mig på hur det inte finns nån ammo counter eller minimap.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av phreec:

Tycker inte dom flesta mapsen är stora nog eller snarare flagg placeringen designat för 64p CQL. Runt 48p är banorna mer spelbara IMO.

Älskar hur HC inte har nå 3D spotting, armor regen etc men 60% HP är nog för mig att ogilla det. Blir alldeles för enkelt att spraya ner folk och dessutom stör jag mig på hur det inte finns nån ammo counter eller minimap.

Vilket är precis kärnan av problemet, vi (admins) gillar verkligen inte 3d, deathcam, autoregen till exempel. Vi tolererar 60 i HP som ett nödvändigt ont med HC.

Vi försökte köra custom med 100 HP och minimap i BF3 men det var svårt att fylla den tack vare sökfunktionen i battlelog.

Nu återgår vi till topic, ok? Nog med sidospår.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Inaktiv

Uppdatera gärna vem som ligger på #1 osv för oss som inte har bf4

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av anon186265:

Uppdatera gärna vem som ligger på #1 osv för oss som inte har bf4

Om du läser nyheten så ser du: http://www.sweclockers.com/tavling/125-kampa-om-grafikkort-i-... scorelistan är live och uppdateras direkt vid ändringar. Det finns även en länk till sidan där du kan kolla hur alla ligger till.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon186265:

Uppdatera gärna vem som ligger på #1 osv för oss som inte har bf4

Leaderboarden i nyheten och i tävlingstråden uppdateras varje runda på servern. Jagardaniel leder för tillfället.

Edit: Hitman...nu är vi med på bollen kamrat.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Synd att man har examensarbete och jobb att göra några veckor framöver så man inte hinner vara med på riktigt :<

Permalänk
Medlem

Bra initiativ. Tyvärr har en annan lagt ner BF4 tills det är spelbart.
Skulle inte nog hata situationen om man spelar bra en runda för att sedan få se när skiten krashar...

Btw.. smarttaxi.se?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Bra initiativ. Tyvärr har en annan lagt ner BF4 tills det är spelbart.
Skulle inte nog hata situationen om man spelar bra en runda för att sedan få se när skiten krashar...

Btw.. smarttaxi.se?

Är min sida och vi använder dess utrymme för att hosta leaderboarden. Vet att det ser lite dumt ut med domänen för just det här men man tager vad man haver.
Jag som har skapat allt så bra att även jag har snabb kontroll över saker om det kommer fram buggar osv. också

Permalänk
Medlem

Man blir ju smått galen. Står i kö i 5 min, sen kommer man inte in (Game disconnected) Sen är man 6:e i kö igen. 3:e gången nu :/

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Man blir ju smått galen. Står i kö i 5 min, sen kommer man inte in (Game disconnected) Sen är man 6:e i kö igen. 3:e gången nu :/

Samma för mig, inte ens när det är 62/64 som nyss så kom jag in, ingen kö dvs. Connecting.... Game disconnected. Synd. Man vill ju va med o tävla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaishero:

Samma för mig, inte ens när det är 62/64 som nyss så kom jag in, ingen kö dvs. Connecting.... Game disconnected. Synd. Man vill ju va med o tävla!

Vi är medvetna om detta och har idag återigen meddelat Rocket Blast om problemen för att hoppas på en lösning.

Vi hänvisar till tävlingstråden för frågor kring tävlingen då vi övervakar den bättre än kommentarerna till nyheten:
http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1262650-bf4-...

Permalänk
SpelClockers

Just nu så har vi bara teorier om vad som ev kan vara orsaken. Som det verkar så registrerar inte battlelog att servern faktiskt är full och försöker då joina direkt. Det verkar även ibland försöka joina direkt trots att det finns en kö, detta joina problem är även om de separata slotsen (commander och spectator) också verkar kräva en ordinarie slot för att man ska kunna komma in.

Vi har kollat lite och såfort man ser en PlayerLeave så är det nästa person som Joinar som får komma in. Det enda tipset jag har är att vänta till rundans slut och försök joina, många personer lämnar nämligen under kartbyte och bör lämna ett par slots.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När på söndag tar de slut? Kommer hem från jobbet vid 03... Kommer missa den va

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

När på söndag tar de slut? Kommer hem från jobbet vid 03... Kommer missa den va

Kl 19:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Jaha ok, Nice tackar

Permalänk
Moderator
Moderator

Nu är tävlingen stängd!
Vinnarna kommer att annonseras senare - vi ska försöka hinna med innan jul!

Behåll era inställningar på battlelog då vi behöver kolla era rounds och stats. Varmt tack för ert deltagande!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för en mycket trevlig tävling!

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk

GG!
Gratulerar Kebab Arne till vinsten!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asus P8Z77-V | Intel i5 3570K @4.2Ghz | Asus GeForce GTX 780Ti DirectCU II | Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance LP | Corsair Force GT 120GB | Eizo Foris FG2421 | Sennheiser PC360/Momentum | Audioquest Dragonfly v1.2

Permalänk

Plats 31 det va ingen hit direkt haha.

Hade vart kul å se hur ni räknar så man vet vad man ska fokusera på.

Grattis till vinnaren, gg :).

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kebab arne:
Skrivet av HampZZ:

Tack för en mycket trevlig tävling!

Skrivet av SG-Fenrir:

GG!
Gratulerar Kebab Arne till vinsten!

Skrivet av TonyB4ngZ:

Plats 31 det va ingen hit direkt haha.

Hade vart kul å se hur ni räknar så man vet vad man ska fokusera på.

Grattis till vinnaren, gg :).

Tack för att ni var med och kämpade!

Det var med avsikt som vi inte avslöjade exakt hur, det kan hända att det dyker upp en förklaring i vinnarannonseringen (tänk på att det är juletider). Vi får se!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers