Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Ninotramp:

Jag är på om det finns någon som spelar i Hardcore original

Guild är mellan alla Leagues och är för hela sitt account(alla sina gubbar) så man kan bara joina en guild.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Jag lirar Nemesis och dör rätt ofta runt lvl 50 =P

Men jag har gärna lite mer friends, jag streamar ibland oxo. ganska kult

adda mig på AlerionKnight

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazzemannen:

Jag lirar Nemesis och dör rätt ofta runt lvl 50 =P

Men jag har gärna lite mer friends, jag streamar ibland oxo. ganska kult

adda mig på AlerionKnight

La till dig!
Dog precis på min ek scion lvl 58 perma stunnad av snubben på stranden (aldrig mer low resist)

Permalänk
Medlem
Skrivet av to0shy:

La till dig!
Dog precis på min ek scion lvl 58 perma stunnad av snubben på stranden (aldrig mer low resist)

Stuns har att göra med hur mycket skada du tar jämfört med hur mycket liv du har dock, och om du snackar om Hillok så är han ren physical
Formulan för stun är stun_chance = 200 * damage / defender_effective_max_life

Kom ju på att det kunde vara Hailrake du syftade på, dock så blev du isf inte stunnad utan frozen och det är ju bara att använda en flask med 'cannot be frozen'

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Bröder för att spelet ska vara kul måste man i princip vara rik. 6länkade items säljs inte billigt. och på många roliga builds så kommer man vara tvungen till att skaffa 6länkat. Så deras pengar system är bättre på sättet att man håller communityn mer igång. men å andra sidan så bränner man konstant pengar och dom fattiga får spendera 1000000 timmar på att farma vilket jag känner är lite tråkigt. Så nu förtilfället så har jag inte ett dugg att göra föräns jag farmat i ett par veckor.

Permalänk
Medlem

jag är på 67 nemesis nu, inte trade:at eller farmat särskilt mkt... kör ledge 52-57 när man kommer till merciless, sen progress fram till a2, kör fellshrine ~58-60, city of sarn 60-62 ungefär... sen progressar jag fram till docks och har precis kört docks 62-66
håller på med lunaris temple fram till piety-portalen, vågar dock inte försöka henne än men är snart 68 genom att ha farmat där

det är inte svårt att klara sig med selffound bara!

Permalänk
Skrivet av to0shy:

La till dig!
Dog precis på min ek scion lvl 58 perma stunnad av snubben på stranden (aldrig mer low resist)

såg det. nice vi får lira på IG!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Skrivet av Bamsedase:

Bröder för att spelet ska vara kul måste man i princip vara rik. 6länkade items säljs inte billigt. och på många roliga builds så kommer man vara tvungen till att skaffa 6länkat. Så deras pengar system är bättre på sättet att man håller communityn mer igång. men å andra sidan så bränner man konstant pengar och dom fattiga får spendera 1000000 timmar på att farma vilket jag känner är lite tråkigt. Så nu förtilfället så har jag inte ett dugg att göra föräns jag farmat i ett par veckor.

Håller absolut inte med. Vad bränner man konstant pengar på menar du? Har du kommit till maps ännu? Det är inte mycket grinding i detta spelet!

Level 79 på hardcore nu. Måste dock lira upp en gubbe till så jag inte går ner i en djup depression om jag skulle stryka med.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag har spelat PoE sedan spelet gick in i Closed Beta. Har inte spenderat en endaste minut med att farma än så länge och har haft hundratals underhållande timmar med spelet.

Men visst, om man inte vågar prova något eget och tvunget ska sikta på en build som kräver 6L, Kaoms Heart m.m. så blir det självklart en hel del grind inräknat.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

6l är ju trevligt men man klarar sig garanterat utan, och har man nått så långt att man verkligen behöver en 6l så skulle jag tippa att man kör 74+ maps och kör man sådant content ja då har man råd med en 6l.

Har personligen klarat mig alldeles utmärkt iaf, har spelat sedan closed beta och har haft totalt 2st 5l, båda nu i Nemesis, min högsta char var 83 i Onslaught och där fick jag klara mig med 4l eftersom jag trots flera hundra fusings inte fick fler.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Nice att det är fler än bara jag som kör PoE, grymt spel och bättre än diablo 3 imo. Softcoreplayer atm då jag sitter trådlöst och pingen är inte den bästa därför vilket kan göra att man desyncar mer än vanligt. 87 Mara är min main atm

Permalänk
Medlem

Har det fixats så att man inte blir disconnected mitt i allt?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Har det fixats så att man inte blir disconnected mitt i allt?

Vet ingen som lider av detta problem och har personligen bara blivit disconnectad 2-3 ggr sedan jag började spela för lite mer än 2 år sedan så om detta är ett problem för dig kanske du ska ta och kolla upp din internetanslutning?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Vet ingen som lider av detta problem och har personligen bara blivit disconnectad 2-3 ggr sedan jag började spela för lite mer än 2 år sedan så om detta är ett problem för dig kanske du ska ta och kolla upp din internetanslutning?

Internet funkar klockrent. Har dock dykt upp en hel hög med patchar sedan jag körde senast i slutet på Oktober. Så mitt problem kan ju ha fixats.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Internet funkar klockrent. Har dock dykt upp en hel hög med patchar sedan jag körde senast i slutet på Oktober. Så mitt problem kan ju ha fixats.

Random dc's är inget jag heller haft problem med

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Har det fixats så att man inte blir disconnected mitt i allt?

För mig brukar det ibland DCa, men oftast så har det precis innan fryst otroligt mycket (alltså, spelet funkar, men nätverkskommunikationen försvinner i ett par sekunder, kommer tillbaka osv.).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Har aldrig blivit disconnectad, däremot är desync ett helvete ibland. Tråkigt när man kör HC och helt plötsligt tapapr 90% av sitt liv och rubberbandar iväg nånstans.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Tips på bra melee attack för en Templar med 1-hand + shield? Ser ut som Heavy Strike för singel just nu men är osäker på vilken min andra ska vara. Tacksam för tips..

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Tips på bra melee attack för en Templar med 1-hand + shield? Ser ut som Heavy Strike för singel just nu men är osäker på vilken min andra ska vara. Tacksam för tips..

Double strike skulle jag säga är bättre än Heavy strike om du kör 1h+shield, undantaget skulle väl vara om du kör någon typ av stunbuild eller har svårt att få ihop dexen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Tips på bra melee attack för en Templar med 1-hand + shield? Ser ut som Heavy Strike för singel just nu men är osäker på vilken min andra ska vara. Tacksam för tips..

Prova gärna Glacial Hammer som är både single och AoE.

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr tappat lusten för spelet. Allt är ok tills andra akten börjar. Efter ett tag så försvinner kartan man ritat upp när man varit t.ex i en större grotta och när man kommer ut sedan så är allt nollställt så att man inte vet var man ska gå eftersom man inte ser den uppritade kartan längre. Jag trodde dom hade fixat det till fullversionen. Sedan fuckar sig animeringen ibland när man springer. Man kanar mer med låsta ben. Det fanns inte ens i betan. Det har snarare tillkommit mer fel sen betan. Jag lägger detta spel på hyllan tills saker och ting är fixat

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag har tyvärr tappat lusten för spelet. Allt är ok tills andra akten börjar. Efter ett tag så försvinner kartan man ritat upp när man varit t.ex i en större grotta och när man kommer ut sedan så är allt nollställt så att man inte vet var man ska gå eftersom man inte ser den uppritade kartan längre. Jag trodde dom hade fixat det till fullversionen. Sedan fuckar sig animeringen ibland när man springer. Man kanar mer med låsta ben. Det fanns inte ens i betan. Det har snarare tillkommit mer fel sen betan. Jag lägger detta spel på hyllan tills saker och ting är fixat

Att kartan "försvinner" beror ju på att instansen startas om efter 8-15 minuter...

Jag har aldrig upplevt att karaktären kanar fram, det låter dock som att du hamnar i osynk med servern.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Att kartan "försvinner" beror ju på att instansen startas om efter 8-15 minuter...

Jag har aldrig upplevt att karaktären kanar fram, det låter dock som att du hamnar i osynk med servern.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför startas den om på andra akten och inte första? I och för sig så kan man inte få allt för det är ju trots allt gratis att spela

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Jag har tyvärr tappat lusten för spelet. Allt är ok tills andra akten börjar. Efter ett tag så försvinner kartan man ritat upp när man varit t.ex i en större grotta och när man kommer ut sedan så är allt nollställt så att man inte vet var man ska gå eftersom man inte ser den uppritade kartan längre. Jag trodde dom hade fixat det till fullversionen. Sedan fuckar sig animeringen ibland när man springer. Man kanar mer med låsta ben. Det fanns inte ens i betan. Det har snarare tillkommit mer fel sen betan. Jag lägger detta spel på hyllan tills saker och ting är fixat

Detta är nog dessvärre inget spel för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Varför startas den om på andra akten och inte första? I och för sig så kan man inte få allt för det är ju trots allt gratis att spela

Det händer i alla akter inklusive akt 1, att du inte märker det i första är antagligen för att du inte tar lika lång tid på dig i skyndar områden.
Men får nog med Ninotramp här om att detta kanske inte är ett spel för dig om detta är saker du stör dig på.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jävlar vad det laggar på Wine med AMD kort.. Någon som har någon större lycka?

Permalänk
Skrivet av spel565:

Jävlar vad det laggar på Wine med AMD kort.. Någon som har någon större lycka?

Har du testat http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/138054 ?

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

20 fps på 280x..

Permalänk
Skrivet av spel565:

20 fps på 280x..

Ah, var iofs ett par år sen jag spelade i Linux sist, men hur är det med drivers numera? Dock så hade jag nvidia kort så var inga problem med spelen då iaf..

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcidStorm:

Ah, var iofs ett par år sen jag spelade i Linux sist, men hur är det med drivers numera? Dock så hade jag nvidia kort så var inga problem med spelen då iaf..

AMD har iaf Linux drivers på sin sida, men kan vara svårt att installera m m. Men det är väl speltillverkarnas fel, counter strike source funkar t ex bra direkt från steam.