Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?

Permalänk
Medlem

Sim City utan tvekan.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Man kan ju spela ett spel i en mindre stund och inse att man inte gillade det och ville ha tillbaks kvarten av sitt liv / vad nu spelet kostade.

Alternativt så kan man ju spela ett spel man gillar väldigt länge, och trots att man tyckte det var kul så ångrar man att man la ner så mycket tid på det. *Host WoW host*

Jo att man köpt ett spel man ångrar förstår jag.

Vad skulle du annars gjort med tiden du la på WoW? Det var ju kul och varför ska du få ångest över det. Har du suttit och raidat varje kväll fast att du inte vill så är det ju en annan femma. Jag la mycket tid på Lego när jag var liten och det vore konstigt om jag ångrar det senare.

Om det gått så långt så man blivit av med vänner, jobb, flickvänn etc så förstår jag att man kan ångra spelandet av ett spel men inte annars.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Jo att man köpt ett spel man ångrar förstår jag.

Vad skulle du annars gjort med tiden du la på WoW? Det var ju kul och varför ska du få ångest över det. Har du suttit och raidat varje kväll fast att du inte vill så är det ju en annan femma. Jag la mycket tid på Lego när jag var liten och det vore konstigt om jag ångrar det senare.

Bygga Lego var väl kul så varför få ångest över det

Permalänk
Avstängd

Ja det är ju det jag menar. Finns väl folk som spelat Ultima Online i hur många år som helst. Så länge det är kul så vore det konstigt att få ångest över det senare för att man la mycket tid på det.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk

Battlefield 4. Älskar Bf3 men bf4 är fööör tråk. Dåliga banor, dålig hitreg. Alldeles för hög rpm. (Rage per minute)

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem

Sniper ghost warrior 2 (fick det med mitt 780, rent skräp)
Call of duty - ALLA sedan cod4
TIBIA
Wow

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Ångrar inget, visst har jag spelat dåliga spel, men ångrar inget, allt dåligt gör en bara en erfarenhet rikare, finns inget att ångra i det.
Ånger är en meningslös känsla.

Permalänk
Medlem
  • Mirror's Edge - för att jag suger något oerhört på spel med time:ade precisionshopp.

  • Left 4 Dead - för att jag avskyr zombies.

  • The Whispered World - för att jag powerhatar clownen, och ja, jag har spelat igenom hela skiten, det blev inte bättre.

  • Monter Loves You! - för att det borde ha varit ett gratis flash-"spel", för det är inte ens ett spel enligt mig.

Så varför köpte jag överhuvudtaget Mirror's Edge och Left 4 Dead? För att jag var dum i huvudet och lät mig luras.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Ånger är en meningslös känsla.

Du får ursäkta, men det där låter som något en psykopat skulle säga.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Haha, helvete vad han skrek när det brändes "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh"

Minns att jag också testade det där spelet, ingen höjdare

Visa signatur

CPU Intel i9-9900k GPU Asus RTX 3080
RAM 32GB G.Skill Trident Z Neo Moderkort ASUS ROG Maximus XI Hero PSU Corsair RM850 HDD 3 TB Intel SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Ånger är en meningslös känsla.

Okeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej...

Jag ska bara gå iväg hit...bort...utanför ditt synfält. *Smyger iväg*

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backfeed:

Du får ursäkta, men det där låter som något en psykopat skulle säga.

Skrivet av Minsc S2:

Okeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej...

Jag ska bara gå iväg hit...bort...utanför ditt synfält. *Smyger iväg*

Vad blir bättre av att du ångrar något? Du blir en erfarenhet rikare men det blir inte ogjort, alltså en meningslös känsla som inte förändrar något.

Permalänk

Wow, alldeles för mycket tid nedlagt på det skitspelet. Mer än 250 timmar vet jag iaf. Och säkert 30% bara att stå i olika huvudstäder och vänta på skit.

Permalänk
Medlem

Ångrar alla spel jag köpt på Steam när de har haft rea, som sedan visat sig vara kul i typ 10 minuter. Enda positiva är att spelen inte köptes till fullpris.

Permalänk

Saints row 2.. Skulle inte ens mata grisar med det

Visa signatur

Dator: Fractal design arc xl---asus sabertooth r2.0---amd fx 8320 4.5ghz---16gb corsair vengeance---gtx770---corsair ax860i---dvd-brännare---2tb hdd.
Runt datorn har jag: cooler master inferno/razer deathadder respawn---cooler master 400 ceres---mad catz cyborg v5.
Släpbar: compaq presario cq56.

Permalänk
Medlem

Förhandsbeställde UT2003 en gång i tiden...
Vi skulle startat en undersökning.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

GTA IV och GTA:SA.

Might and Magic VIII var inte heller någon rolig upplevelse men det köpte jag iallafall inte.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Dan dolme, S.T.A.L.K.E.R, alla golf spel också! utom mario golf, det fanns något som var lite lustigt i det hela.
annars red alert ojoj vilket spel det är!

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Vad blir bättre av att du ångrar något? Du blir en erfarenhet rikare men det blir inte ogjort, alltså en meningslös känsla som inte förändrar något.

Jag vet vad du menar, men att kalla det en meningslös känsla anser jag är fel. Det kan vara högst meningsfullt, beroende på omständigheter.

I just det här fallet, med spel, så är det förstås en struntsak - det är ju inte som att någon ligger sömnlös på nätterna över att ha köpt ett dåligt spel. I praktiken är det bara en dålig erfarenhet, inget mer, som du säger.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Vad blir bättre av att du ångrar något? Du blir en erfarenhet rikare men det blir inte ogjort, alltså en meningslös känsla som inte förändrar något.

Just erfarenheten är superviktig. Dessutom är ånger något som visar att man som människa förstått att man gjort något fel. Om man aldrig ångrar något, hur ska man då lära sig något?

Oändligt ältande av ånger är förstå inte bra, men att inse att man ibland göra beslut som man sedan ångrar, är en mycket viktigt egenskap.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mibsweden:

Just erfarenheten är superviktig. Dessutom är ånger något som visar att man som människa förstått att man gjort något fel. Om man aldrig ångrar något, hur ska man då lära sig något?

Oändligt ältande av ånger är förstå inte bra, men att inse att man ibland göra beslut som man sedan ångrar, är en mycket viktigt egenskap.

Det håller jag inte med om, jag har ångrat saker tidigare i mitt liv, men insett att det är totalt meningslöst att ångra något, bara att rycka på axlarna och gå vidare om något blir fel, just ånger är inte det som definierar oss som människor, det är något skit som katolicismen kommit på för att man skulle få syndernas förlåtelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Horiko:

Nu kommer folk slå mig men ändå

Monkey island & lugis mansion

Du är full, Monkey Island och The Day of Tentacle är ju EPIC games

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

jag minns ej alla spel jag spelat men Decent var sjukt boring och Diablo 3 är en time waster jag ångrar djupt.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Superman 64 var nog den värsta.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

NBA 2k14
Spelet är underbart men 2ksports som har gjort spelet är värdelösa på allt som har med multiplayer att göra. Man kan inte bjuda in en vän till en match och deras server ligger alltid eller nästan alltid nere. Fy fan det är 2013 men det finns företag som borde skämmas!

Permalänk
Medlem

Left 4 Dead 2 - jag och en polare köpte det på gamestop kom hem och spelade i 1 timme, aldrig rört det något mer...

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Rust!!! De pengarna och den tiden får jag aldrig igen. Vilken skit!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2. Tvångsspelade det i nån vecka i hopp om att det skulle bli bättre, men det blev det aldrig...

Permalänk
Medlem

CoD MW2, ångara inte att jag spelade det utan mer att jag köpte det.
Hade jag spelat innan köpt så hade jag aldrig..... köpt....
Samma med BLOPS... so much promise!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.