Samsung introducerar tv-apparater med fingerstyrning under 2014

Permalänk
Melding Plague

Samsung introducerar tv-apparater med fingerstyrning under 2014

I nästa års modellserie ska det inte enbart gå att använda röst och rörelser utan även fingrarna för att styra Samsungs nya tv-apparater.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of Traditions

Att tillåta vem som helst i rummet att byta kanal måste ju vara den sämsta funktionen NÅGONSIN på en TV...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Man får väl anta att detta begränsas på något vis, annars lär det bli kaos när 4-6 pers sitter framför en TV och gestikulerar som man kan göra under en normal konversation.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Att tillåta vem som helst i rummet att byta kanal måste ju vara den sämsta funktionen NÅGONSIN på en TV...

LG har ju försökt råda bot på detta problem genom sin "Magic remote" som används som pekpinne.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

när man som småbarnspappa måste gömma fjärrkontrollen för att barnen inte ska zappa som besatta små monster så låter den här funktionen som en mardröm.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Ahh! Vilken känsla att städa hus, toa, fönster och nu även tv:n för att folk som ska kolla på den med flötiga fingrar har petat på den!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äntligen kan jag leka trollkarl på riktigt...simsalabim.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten92:

Ahh! Vilken känsla att städa hus, toa, fönster och nu även tv:n för att folk som ska kolla på den med flötiga fingrar har petat på den!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ingen som petar på TVn, då det inte är Touch artikeln handlar om, utan fingergester i luften som läses av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten92:

Ahh! Vilken känsla att städa hus, toa, fönster och nu även tv:n för att folk som ska kolla på den med flötiga fingrar har petat på den!

Skickades från m.sweclockers.com

"Samtidigt passar Samsung på att bygga ut rörelsestyrningen till att även kunna läsa av fingrar. Det ska exempelvis vara möjligt att byta tv-kanal, justera volymen och navigera i gränssnittet genom att enbart peka med fingret i luften."

Man måste ha riktigt smutsiga fingrar om man smutsar ner ytor man inte ens nuddar ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

När ska dom komma med kapsylöppnare och ismaskin? Eller Nej!! ´GSM med 4G så kan man plocka med sig teven å prata i den på stan! Den ska va på minst 55 tum också..

Jag har en TV som jag kollar på film med och använder som skärm till datorn. Thats it! Resten känns lite onödigt och ibland till och med overkill.

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaooo:

Det är ingen som petar på TVn, då det inte är Touch artikeln handlar om, utan fingergester i luften som läses av.

Skrivet av car2ns:

"Samtidigt passar Samsung på att bygga ut rörelsestyrningen till att även kunna läsa av fingrar. Det ska exempelvis vara möjligt att byta tv-kanal, justera volymen och navigera i gränssnittet genom att enbart peka med fingret i luften."

Man måste ha riktigt smutsiga fingrar om man smutsar ner ytor man inte ens nuddar ...

Haha. sådan skit får man ta när man bara läser rubriken och inte texten men fortfarande är jag rädd att barnen kommer ha problem med att hålla fingrarna borta från skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten92:

Haha. sådan skit får man ta när man bara läser rubriken och inte texten men fortfarande är jag rädd att barnen kommer ha problem med att hålla fingrarna borta från skärmen.

Så sant, har en systerson som är uppvuxen med en surfplatta och mobiler, han går fram och försöker styra tvn, han är 3 år gammal. Enligt honom har alla skärmar touch ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Vad var det för fel på det konventionella sättet att använda TV:n på? Behövs det verkligen något annat än en helt vanlig TV med en vanlig jävla fjärrkontroll?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Vad var det för fel på det konventionella sättet att använda TV:n på? Behövs det verkligen något annat än en helt vanlig TV med en vanlig jävla fjärrkontroll?

Det kommer ju med 99.999999999999% sannolikhet gå att stänga av....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Såja, bli inte så upprörda nu. Vi VET att det här inte kommer att bli något. Om något är för dumt för att vara sant så är det nog bara dumt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan de inte bara ge oss en Oled utan allt jävla lull-lull, 65" till ett vettigt pris!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Man kan även trolla andra och skrika ''Hustler channel''.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Det kommer ju med 99.999999999999% sannolikhet gå att stänga av....

Skickades från m.sweclockers.com

Det utgår jag ifrån, men varför anser de att vi behöver såna här funktioner är min fråga? Om det är ett försäljningsknep tror jag att majoriteten av konsumenterna är lika förvirrade som jag. Jag tror inte att det är en sån där grej som gör att någon utbrister "Oh shit! En sån funktion har jag alltid önskat till min TV! Jag köper en ny direkt!" Men jag kan så klart inte veta om det stämmer.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Det utgår jag ifrån, men varför anser de att vi behöver såna här funktioner är min fråga? Om det är ett försäljningsknep tror jag att majoriteten av konsumenterna är lika förvirrade som jag. Jag tror inte att det är en sån där grej som gör att någon utbrister "Oh shit! En sån funktion har jag alltid önskat till min TV! Jag köper en ny direkt!" Men jag kan så klart inte veta om det stämmer.

För att överleva behöver vi äta, utföra våra behov och fortplanta oss (lite förenklat men du förstår vad jag menar).
Utveckling är inget livsnödvändigt men det är nog tur att det finns där.
Det finns säkert ett fåtal som byter TV på grund av att såna här saker införs men för det stora flertalet har antagligen såna här funktioner ingen som helst inverkan på ett köp.

Permalänk
Medlem

Det här kommer inte gillas inom porrindustrin...

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Tänk er Kalle, som har bjudit in fyra vänner för att titta på hockey-VM.

Det står lika och är en minut kvar av matchen och Sverige gör ett anfall.

Kalle och hans vänner börjar gestikulera och precis när det ser ut att bli mål, så byter tvn kanal och plötsligt tittar de på Laila bakar.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_Moridin:

Tänk er Kalle, som har bjudit in fyra vänner för att titta på hockey-VM.

Det står lika och är en minut kvar av matchen och Sverige gör ett anfall.

Kalle och hans vänner börjar gestikulera och precis när det ser ut att bli mål, så byter tvn kanal och plötsligt tittar de på Laila bakar.

Tittar ju hellre på Laila bakar än hockey

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Snusfri

Nej tack.

Jag vill ha en TV som är en TV och inte behöva leka Harry Potter framför min TV.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Det är en mus som styrs utan att behöva hålla i en och nu lägger man till kortkommandon genom fingerrörelser. Negativt?

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Avstängd

Måste vara jobbigt att kolla porrfilm på en sån tv

byt kanal byt kanal byt kanal byt kanal byt kanal.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Bjuder hem brodern min med sin unge.
Sätter på TV'n så ungen inte tröttas ut av allt vuxen tjat.

Ungen viftar med armarna och whips byter TV'n kanal till en blodig action film.

Fast antar att det kommer ett röst kommando för att aktivera gestures.

-Samsung move!
"Finger gesture activated"

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

För min del får det räcka med ett ords sammanfattning: Trams!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Undrar hur bra det fungerar när 4-6 personer ska kolla på en match samtidigt. Där händer armar och fingrar flyt åt alla håll.

Permalänk
Medlem

Hur blir detta om man spelar Kinect spel på Xbox...byter tv:n helt plötsligt kanal eller nåt när man viftar i spelet...?

Permalänk

Ytterligare en meningslös funktion för att lura kunder att köpa mer tvs..vem fan bryr sig om detta..fokusera på bildpaneler istället och att få ner priset för OLED tillverkningen.